Úvod > Články > Vodafone od ČTÚ vyfasoval pokutu ve výši 1 000 000 Kč

Vodafone od ČTÚ vyfasoval pokutu ve výši 1 000 000 Kč

Automatická aktivace služby Data nad rámec balíčku byla Českým telekomunikačním úřadem vyhodnocena jako agresivní obchodní praktika. Vodafone od úřadu dostal pokutu ve výši 1 000 000 korun.

V září loňského roku aktivoval Vodafone svým zákazníkům službu „Data nad rámec balíčku“. Učinil tak bez jejich vědomí. Spotřebitelům, kteří vyčerpali datový limit a nedeaktivovali si tuto službu, se obnovoval příjem určitého objemu dat v původní rychlosti za poplatek 49 korun.

Český telekomunikační úřad vyhodnotil automatickou aktivaci služby „Data nad rámec balíčku“ ze strany společnosti Vodafone jako agresivní obchodní praktiku, za kterou jí udělil pokutu ve výši 1 000 000 Kč,“ uvedl mluvčí ČTÚ Martin Drtina.

Zákazníci společnosti si prý službu mohli sami deaktivovat, to by ale nejdříve museli vědět o její aktivaci. „ČTÚ proto uložil společnosti Vodafone pokutu ve výši 1 000 000 Kč a současně jí nařídil, aby upravila všechny smlouvy se svými zákazníky (spotřebiteli) tak, aby ze smluv byla odstraněna ujednání, na jejichž základě je Vodafone oprávněn automaticky obnovovat objem datových služeb po vyčerpání datového balíčku a za takové obnovení účtovat cenu,“ doplnil Drtina.

Vodafone jakékoliv pochybení ze své strany popírá. „Naši zákazníci potvrzují, že změna účtování dat byl krok správným směrem. Ze statistik vyplývá, že více než 3/4 zákazníků, kteří překračují svůj datový limit, využívá automatické dokoupení dat a jsou s touto formou účtování dlouhodobě spokojeni,“ uvedla mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová.

Těm zákazníkům, kteří s novým účtováním dat nesouhlasili, jsme dle zákona umožnili bez sankce odstoupit od smlouvy. V prvním měsíci, kdy nový způsob účtování dat reklamovali, jsme jim automatické dokoupení dat neúčtovali a pomohli nastavit způsob čerpání dat podle jejich přání,“ dodala Kuklová.

Automatické dokupování dat po vyčerpání datového limitu zavedl od 15. května také operátor O2.

Zpoplatněné automatické obnovení datového limitu uplatňuje od 15. 5. 2015 vůči svým zákazníkům rovněž společnost O2. ČTÚ činí kroky před zahájením správního řízení i s touto společností. Účastníkům, kteří mají pocit, že jim byla data neoprávněně účtována bez jejich souhlasu, úřad doporučuje daný postup u operátora reklamovat. Zůstanou jim tak zachována práva a lhůty pro případné vedení řízení o námitce proti vyřízení reklamace,“ poradil Drtina.

Změnu v nastavení vybraných tarifů uskutečnil i třetí český operátor T-Mobile. Ten automatické dokupování dat svým uživatelům nenabízí, T-Mobile svým klientům po vyčerpání datového limitu internet rovnou vypne.

Podle Martina Drtiny by se měli zákazníci bránit a postup operátora reklamovat. „Účastníkům, kterým byla služba po vyčerpání FUP skutečně přerušena, doporučujeme z důvodu zachování práv a lhůt pro případné vedení sporného řízení postup operátora reklamovat,“ uzavřel Drtina.

2. 6. 2015

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

PayPal se přidává k dalším technologickým firmám, propustí 2 000 zaměstnanců

PayPal je další technologickou firmou, která se připojila k propouštění. Podle generálního ředitele sníží počet...

 

USA chce zastavit vývoz produktů pro Huawei

Americká vláda zastavila schvalování licencí pro americké firmy na vývoz většiny produktů určených pro čínský Huawei.

 

Čtvrtý operátor teď na český trh vstoupit nemůže, tvrdí nový šéf ČTÚ

Nový předseda ČTÚ na tiskové konferenci uvedl, že vstup čtvrtého mobilního operátora na český trh v současnosti není...

Nejčtenější články

Vodafone představil nové tarify pevného internetu

 

Vodafone k 1. únoru nahrazuje původní UPC tarify novými balíčky pevného internetu. Můžete vybírat z rychlostí 250...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v prosinci 2022

 

Podívejte se, jaké hodnoty jsme v prosinci naměřili u jednotlivých technologií a kteří poskytovatelé nabízeli...

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v prosinci 2022

 

Průměrná rychlost Wi-Fi připojení se v prosinci po delší době propadla. Jak si vedl váš provider a jaké hodnoty jsme...