Počet aplikací, které umožňují posílání zpráv, stále roste. Společnosti, které je provozují, doufají v to, že se jim podaří získat větší podíl na trhu. Přestože uživatelů SMS a MMS přecházejících na aplikace tohoto druhu je stále více, na příjmech se to nijak zvlášť neodráží.
Podle výzkumné firmy Juniper Research se velikost trhu posílání zpráv zmenšuje. V roce 2014 představoval tento segment trhu 113,5 miliardy dolarů. Předpokládá se, že v roce 2019 to bude o 600 milionů dolarů méně.
Přesto objem posílaných zpráv se do roku 2019 navýší z dnešních 31 bilionů na více než 100 bilionů. Podle společnosti budou za čtyři roky příjmy generované z jedné zprávy na úrovni 1% vůči příjmům, které tvoří SMS a MMS.
Společnosti provozující aplikace na posílání zpráv nemají dostatek možností, jak vydělat. Nedaří se jim do služeb dostat reklamu a zpoplatněním služby by tyto aplikace ztratily smysl. Mnoho z nich využívá náhradní řešení například v podobě prodávání nálepek, ale to je nedostatečné. Jako další možnost výdělku se v současnosti jeví propojení aplikací s přímými platbami. Touto cestou se vydává Snapchat, Line či Facebook (Messenger). Na výsledek si budeme muset počkat.
Výzkum společnosti uvádí, že klasické SMS budou stále růst vlivem rostoucího počtu aplikací typu A2P (Application to Person), kde narůstá počet telefonů jako autentizačních či notifikačních kanálů. Nejvíce aplikace ohrozí klasické SMS, které si lidé posílají navzájem.
29. 6. 2015
Autor: Redakce DSL.cz
Podle společnosti Ericsson stoupne počet mobilních připojení přes 5G ze stávající jedné miliardy na pět miliard. Měl...
Dnes večer můžete sledovat první zápas jarní části FORTUNA:LIGY. Stejně jako u ostatních utkání soutěže odvysílá...
Spotify oznámil, že sníží počet zaměstnanců o 6 %. Důvodem je složitá ekonomická situace, kvůli které omezují své...
CETIN od dubna nabídne uživatelům na optických přípojkách nový superrychlý tarif. Zájemci budou moci využívat...
Podívejte se, jaké hodnoty jsme v prosinci naměřili u jednotlivých technologií a kteří poskytovatelé nabízeli...
Zákazníci si nyní mohou u O2 pořídit nový internet s garancí vrácení peněz do 60 dnů od pořízení. Pokud nebudou...