Počet aplikací, které umožňují posílání zpráv, stále roste. Společnosti, které je provozují, doufají v to, že se jim podaří získat větší podíl na trhu. Přestože uživatelů SMS a MMS přecházejících na aplikace tohoto druhu je stále více, na příjmech se to nijak zvlášť neodráží.
Podle výzkumné firmy Juniper Research se velikost trhu posílání zpráv zmenšuje. V roce 2014 představoval tento segment trhu 113,5 miliardy dolarů. Předpokládá se, že v roce 2019 to bude o 600 milionů dolarů méně.
Přesto objem posílaných zpráv se do roku 2019 navýší z dnešních 31 bilionů na více než 100 bilionů. Podle společnosti budou za čtyři roky příjmy generované z jedné zprávy na úrovni 1% vůči příjmům, které tvoří SMS a MMS.
Společnosti provozující aplikace na posílání zpráv nemají dostatek možností, jak vydělat. Nedaří se jim do služeb dostat reklamu a zpoplatněním služby by tyto aplikace ztratily smysl. Mnoho z nich využívá náhradní řešení například v podobě prodávání nálepek, ale to je nedostatečné. Jako další možnost výdělku se v současnosti jeví propojení aplikací s přímými platbami. Touto cestou se vydává Snapchat, Line či Facebook (Messenger). Na výsledek si budeme muset počkat.
Výzkum společnosti uvádí, že klasické SMS budou stále růst vlivem rostoucího počtu aplikací typu A2P (Application to Person), kde narůstá počet telefonů jako autentizačních či notifikačních kanálů. Nejvíce aplikace ohrozí klasické SMS, které si lidé posílají navzájem.
29. 6. 2015
Autor: Redakce DSL.cz
Vodafone jako první český operátor rozšířil garanci volání přes hodinky bez telefonu na tři značky. Služba OneNumber...
Výzkumníci objevili bezpečnostní chybu u zámků Saflok. Kdokoliv mohl pomocí telefonu s Androidem otevřít dveře...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.
Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...