Úvod > Články > Vodafone rozšiřuje mobilní e-mail pro firemní zákazníky

Vodafone rozšiřuje mobilní e-mail pro firemní zákazníky

Možná by se mohlo zdát, že platforma mobilního e-mailu již není toliko zajímavá, ale jak se zdá, možná ještě nepřišel ten pravý čas, kdy se mobilní e-mail bude využívat i k jiným účelům. Vodafone zavádí do svého mobilního e-mailu technologii Visto, která usnadní firemní komunikaci na maximum.

Co to je Visto?

Visto je platforma bezdrátového přístupu k firemní i soukromé elektronické poště, organizaci schůzek a časovému plánu či ke kontaktům a dalším firemním dokumentům. Hlavní předností celého řešení je vysoká bezpečnost přenášených dat a podpora mnoha komunikačních protokolů tak, aby zákazník nemusel měnit svou serverovou technologii. Kompletní platforma zahrnuje server, klientské pracoviště a přístupový software. V rámci aplikace pro mobilní zařízení je podporováno několik platforem, zejména pak PalmOS (zařízení Treo apod.), Microsoft Windows Mobile Edition či Symbian a jeho odnož UIQ. Aplikace bude také fungovat na mobilních telefonech, které podporují Javu.

Cílová skupina zákazníků

Je patrné, že mobilní operátor Vodafone osloví s touto službou většinu svých firemních zákazníků, hlavně pak ty, kteří využívají služeb VPN. V gigantických firmách o stovkách zaměstnanců by podobná služba měla smysl jen pro nejužší vedení, ale v menších firmách se může uplatnit mnohem více. Synchronizace schůzek několika pracovníků či přístup k firemnímu e-mailu a kontaktům je vynikající záležitostí, zvláště pak, když je kladen velký důraz na bezpečnost přenášených dat.

Jaké bude mít služba přínosy?

Hlavním přínosem bude, jak již bylo řečeno výše, lepší kontrola nad fungováním firmy, přístup k firemní elektronické poště a kontaktům odkudkoli či vysoká bezpečnost dat. Je nutné podotknout, že v mnoha firmách lze při dobré strategii provést drobné reformy a docílit tak zefektivnění prováděné práce a úkolů. Pro operátora půjde o další významný prvek nabídky, který mu může dopomoci k rozšíření počtu SIM karet a telefonních přístrojů obecně, protože pokud se systém v některé firmě dobře zavede, bude tlak na rozšíření počtu zaměstnanců využívající tyto služby.

Na závěr: Co za to?

Otázka ceny je stále otevřená a jak známe český trh, bude to asi zásadní element v rozhodování zákazníků, zda do služby investovat či nikoli. Vodafone možná nabídne zajímavá řešení či balíčky, které budou mít za cíl zatraktivnit tuto komunikační platformu pro nové i stávající zákazníky. Přemrštěná cena zabíjí mnoho projektů – vzpomeňme kupříkladu na zcela nedůstojné ceny WAPu či multimediálních zpráv MMS. Snad bude mít operátor dostatek rozumu a cena bude přijatelná i pro menší společnosti, které podnikají s nižším rozpočtem než velké firmy. Vše ukáže čas, nasazení platformy do běžného užívání a také dlouhodobá cenová politika u této služby, která má firemním zákazníkům skutečně co říci.

21. 8. 2006

Autor: David Procházka

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Ulož.to prohrálo spor: Musí odstranit 6 českých filmů

Pražský vrchní soud ve středu pravomocně rozhodl o možnosti stahování 6 českých filmů na serveru Ulož.to. Rozsudek...

 

ČTÚ začal sbírat data pro nový srovnávač tarifů

Český telekomunikační úřad tento týden začal sbírat data od provozovatelů služeb elektronických komunikací. Využije...

 

Konec Eurosportu a Discovery na freeSATu: Od nového roku je ve svém balíčku nenajdete

Satelitní služba freeSAT oznámila ke 31. 12. 2020 konec programů Eurosport, Discovery a další ve svých televizních...

Nejčtenější články

WhatsApp ztratil velké množství uživatelů a hrozí mu soud

 

Takovou reakci za změnu podmínek WhatsApp nejspíš nečekal. Uživatelé ve velkém množství přecházejí na jiné aplikace...

Na Premier Sport dnes startují turnaje UFC

 

Stanice Premier Sport odvysílá v následujících dnech 3 turnaje UFC. Na první z nich se můžete těšit už dnes večer...

Co se změní s novými podmínkami na WhatsAppu?

 

Od 8. února začnou platit nové podmínky soukromí na WhatsAppu. Ty u uživatelů vzbudily obrovské negativní ohlasy a...