Úvod > Články > Vodafone rozšiřuje mobilní e-mail pro firemní zákazníky

Vodafone rozšiřuje mobilní e-mail pro firemní zákazníky

Možná by se mohlo zdát, že platforma mobilního e-mailu již není toliko zajímavá, ale jak se zdá, možná ještě nepřišel ten pravý čas, kdy se mobilní e-mail bude využívat i k jiným účelům. Vodafone zavádí do svého mobilního e-mailu technologii Visto, která usnadní firemní komunikaci na maximum.

Co to je Visto?

Visto je platforma bezdrátového přístupu k firemní i soukromé elektronické poště, organizaci schůzek a časovému plánu či ke kontaktům a dalším firemním dokumentům. Hlavní předností celého řešení je vysoká bezpečnost přenášených dat a podpora mnoha komunikačních protokolů tak, aby zákazník nemusel měnit svou serverovou technologii. Kompletní platforma zahrnuje server, klientské pracoviště a přístupový software. V rámci aplikace pro mobilní zařízení je podporováno několik platforem, zejména pak PalmOS (zařízení Treo apod.), Microsoft Windows Mobile Edition či Symbian a jeho odnož UIQ. Aplikace bude také fungovat na mobilních telefonech, které podporují Javu.

Cílová skupina zákazníků

Je patrné, že mobilní operátor Vodafone osloví s touto službou většinu svých firemních zákazníků, hlavně pak ty, kteří využívají služeb VPN. V gigantických firmách o stovkách zaměstnanců by podobná služba měla smysl jen pro nejužší vedení, ale v menších firmách se může uplatnit mnohem více. Synchronizace schůzek několika pracovníků či přístup k firemnímu e-mailu a kontaktům je vynikající záležitostí, zvláště pak, když je kladen velký důraz na bezpečnost přenášených dat.

Jaké bude mít služba přínosy?

Hlavním přínosem bude, jak již bylo řečeno výše, lepší kontrola nad fungováním firmy, přístup k firemní elektronické poště a kontaktům odkudkoli či vysoká bezpečnost dat. Je nutné podotknout, že v mnoha firmách lze při dobré strategii provést drobné reformy a docílit tak zefektivnění prováděné práce a úkolů. Pro operátora půjde o další významný prvek nabídky, který mu může dopomoci k rozšíření počtu SIM karet a telefonních přístrojů obecně, protože pokud se systém v některé firmě dobře zavede, bude tlak na rozšíření počtu zaměstnanců využívající tyto služby.

Na závěr: Co za to?

Otázka ceny je stále otevřená a jak známe český trh, bude to asi zásadní element v rozhodování zákazníků, zda do služby investovat či nikoli. Vodafone možná nabídne zajímavá řešení či balíčky, které budou mít za cíl zatraktivnit tuto komunikační platformu pro nové i stávající zákazníky. Přemrštěná cena zabíjí mnoho projektů – vzpomeňme kupříkladu na zcela nedůstojné ceny WAPu či multimediálních zpráv MMS. Snad bude mít operátor dostatek rozumu a cena bude přijatelná i pro menší společnosti, které podnikají s nižším rozpočtem než velké firmy. Vše ukáže čas, nasazení platformy do běžného užívání a také dlouhodobá cenová politika u této služby, která má firemním zákazníkům skutečně co říci.

21. 8. 2006

Autor: David Procházka

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Itálie jedná o přísnějších trestech za zneužití umělé inteligence

Italská vláda jedná o návrhu zákona, podle kterého by za trestné činy spojené s AI nástroji hrozily mnohem přísnější...

 

Avast dostal v ČR pokutu ve výši 351 milionů korun

Avast dostal od českého Úřadu pro ochranu osobních údajů pokutu ve výši 351 milionů korun Důvodem je neoprávněné...

 

Microsoft: Rusko spustilo kampaně cílené na ovlivňování prezidentských voleb v USA

Společnost Microsoft uvedla, že už se na internetu začaly objevovat ruské kampaně, které mají za cíl ovlivnit...

Nejčtenější články

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Revolut spouští vlastní eSIM a výhodné datové balíčky do celého světa

 

Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...