Možná by se mohlo zdát, že platforma mobilního e-mailu již není toliko zajímavá, ale jak se zdá, možná ještě nepřišel ten pravý čas, kdy se mobilní e-mail bude využívat i k jiným účelům. Vodafone zavádí do svého mobilního e-mailu technologii Visto, která usnadní firemní komunikaci na maximum.
Visto je platforma bezdrátového přístupu k firemní i soukromé elektronické poště, organizaci schůzek a časovému plánu či ke kontaktům a dalším firemním dokumentům. Hlavní předností celého řešení je vysoká bezpečnost přenášených dat a podpora mnoha komunikačních protokolů tak, aby zákazník nemusel měnit svou serverovou technologii. Kompletní platforma zahrnuje server, klientské pracoviště a přístupový software. V rámci aplikace pro mobilní zařízení je podporováno několik platforem, zejména pak PalmOS (zařízení Treo apod.), Microsoft Windows Mobile Edition či Symbian a jeho odnož UIQ. Aplikace bude také fungovat na mobilních telefonech, které podporují Javu.
Je patrné, že mobilní operátor Vodafone osloví s touto službou většinu svých firemních zákazníků, hlavně pak ty, kteří využívají služeb VPN. V gigantických firmách o stovkách zaměstnanců by podobná služba měla smysl jen pro nejužší vedení, ale v menších firmách se může uplatnit mnohem více. Synchronizace schůzek několika pracovníků či přístup k firemnímu e-mailu a kontaktům je vynikající záležitostí, zvláště pak, když je kladen velký důraz na bezpečnost přenášených dat.
Hlavním přínosem bude, jak již bylo řečeno výše, lepší kontrola nad fungováním firmy, přístup k firemní elektronické poště a kontaktům odkudkoli či vysoká bezpečnost dat. Je nutné podotknout, že v mnoha firmách lze při dobré strategii provést drobné reformy a docílit tak zefektivnění prováděné práce a úkolů. Pro operátora půjde o další významný prvek nabídky, který mu může dopomoci k rozšíření počtu SIM karet a telefonních přístrojů obecně, protože pokud se systém v některé firmě dobře zavede, bude tlak na rozšíření počtu zaměstnanců využívající tyto služby.
Otázka ceny je stále otevřená a jak známe český trh, bude to asi zásadní element v rozhodování zákazníků, zda do služby investovat či nikoli. Vodafone možná nabídne zajímavá řešení či balíčky, které budou mít za cíl zatraktivnit tuto komunikační platformu pro nové i stávající zákazníky. Přemrštěná cena zabíjí mnoho projektů – vzpomeňme kupříkladu na zcela nedůstojné ceny WAPu či multimediálních zpráv MMS. Snad bude mít operátor dostatek rozumu a cena bude přijatelná i pro menší společnosti, které podnikají s nižším rozpočtem než velké firmy. Vše ukáže čas, nasazení platformy do běžného užívání a také dlouhodobá cenová politika u této služby, která má firemním zákazníkům skutečně co říci.
21. 8. 2006
Autor: David Procházka
Společnost X porušila pravidla Evropské unie týkající se online obsahu. Modrý odznak prý klame uživatele sociální sítě.
Olympijské hry v Paříži se blíží a fanoušci se mohou těšit na tisíce hodin živého vysílání. Kde přenosy sledovat?
Společnost Google oznámila, že v prohlížeči Chrome soubory cookies třetích stran nakonec blokovat nebude.
Nej.cz je od 1. června součástí O2. Akvizice se týká služeb Nej.cz, Kuki a netbox. Podívejte se, co se změní pro vás...
Rychlosti internetu v červnu kolísaly. Podívejte se, u kterého poskytovatele jsme naměřili nejvyšší hodnoty a která...
O2 si pro své zákazníky přichystalo na léto řadu novinek. Nabídne jim dvojnásobek Dat naplno nebo O2 tag a repráček...