Již v srpnu se začaly objevovat první zprávy o tom, že největší český kabelový a satelitní operátor UPC koupí kabelovou dvojku Karneval. Několik měsíců se čekalo, co na tohle spojení řekne antimonopolní úřad.
Koncem prosince se UPC dočkalo, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže fůzi schválil. Z UPC tedy nakonec vznikne dominantní CATV operátor, který díky svému postavení bude moci lépe konkurovat konvergovanému kolosu Telefónica O2, který má pro změnu dominantní postavení na pevnolinkovém trhu.
Zákazníci UPC a Karnevalu, kteří využívají televizní služby, se minimálně následující 4 roky nemusí obávat toho, že by se díky sloučení zvedly ceny. Do konce roku 2007 nesmí UPC podražit analogové kabelové vysílání vůbec, poté do konce roku 2010 pouze jen o inflaci, náklady na energie a vlastnická práva. Ještě k tomu díky velmi dravé satelitní platformě DigiTV a částečně také kvůli mediální masáži Telefónické O2TV si nebude moci dovolit zvýšit ceny ani u satelitní platformy UPC Direct.
V případě internetu je také pod tlakem Telefónicy, takže nějaké zdražení pravděpodobně jen tak nepřijde. Je však ale s podivem, že zatím neproběhla žádná reakce na prosincové navýšení limitů u ADSL. Pravděpodobně se čeká na začátek roku 2007, kdy by měl pomalu odstartovat rebranding Karnevalu a sloučení s UPC.
ÚOHS nadiktoval UPC ještě několik dalších podmínek. Musí být zachována současná programová nabídka, ostatním kabelovým operátorům musí být za běžných podmínek umožněn přístup k programům, na které má UPC výhradní práva. UPC se navíc ještě zavázalo, že bude oddělovat náklady a výnosy, aby nemohlo docházet ke křížovému financování, které je velmi oblíbenou praktikou O2. Integrace a rebranding Karnevalu odstartuje již začátkem roku 2007 a potrvá 12-18 měsíců, během nichž postupně zanikne značka Karneval a sjednotí se nabídka.
Klienti Karnevalu využívající kabelový internet již netrpělivě vyčkávají, jakým způsobem se nakonec změní nabídka připojení. Vzhledem k tomu, že si UPC a Karneval vzájemně nekonkurovali, protože jen zřídkakdy měli pokryty shodné lokality (v těchto lokalitách podle neoficiálních informací platily zvýhodněné ceny), jejich nabídka připojení se v některých ohledech docela podstatně odlišuje. UPC uplatňuje příliš restriktivní opatření Fair Usage Policy, Karneval je k zákazníkům benevolentnější.
Po překročení datového limitu spadne rychlost u Karnevalu na stále ještě dobře použitelných 256 kbit/s splňujících definici vysokorychlostního internetu, zatímco u UPC přijde hodně bolestný pád na pouhých 64 kbit/s. Pro srovnání dodám, že s výjimkou nejpomalejšího tarifu 512/128 kbit/s je u Telefónicy O2 rychlost po překročení datového limitu 128 kbit/s.
Telefónica se spojení UPC a Karnevalu alespoň zatím neobává, nebo si to jen nehodlá připustit. Tiskový mluvčí Vlastimil Sršeň sebevědomě prohlásil: "Na území celé republiky svým zákazníkům poskytujeme komplexní a integrované služby v oblasti fixní i mobilní telefonie. Nově dokonce také v oblasti televizního vysílání prostřednictvím O2TV," ačkoli to pokrytí rozhodně není tak vysoké. Ve spoustě lokalit Telefónica O2 ještě nestačila upgradovat na modernější technologii ADSL2+, přes kterou poskytuje svoji O2TV, a stále existují lokality, kde kvůli vysoké vzdálenosti od ústředny není dostupné dokonce ani ADSL.
8. 1. 2007
Autor: DonBahno
V srpnu rychlost Wi-Fi internetu opět klesla. Podívejte se, jak si vedl váš provider a ve kterém kraji jsme naměřili...
T-Mobile přestavil novou nabídku MAGENTA TV, na kterou postupně přejdou i stávající zákazníci. Zjednodušil také...
Rychlosti internetu v srpnu výrazně klesly. Podívejte se, u kterého providera jsme naměřili největší propad a která...
T-Mobile přestavil novou nabídku MAGENTA TV, na kterou postupně přejdou i stávající zákazníci. Zjednodušil také...
Slovenská informační služba nyní může sledovat jakýkoliv mobilní telefon. Ficova vláda údajně koupila špionážní...
Fotbaloví fanoušci se mají na co těšit. Startuje Liga mistrů UEFA, Evropská liga a Evropská konferenční liga a...