Saturace trhu je v tomto odvětví již téměř dokonalá, a tak se operátoři ve snaze potěšit investory zoufale snaží přijít s novým segmentem. V poslední době se zaměřili na děti.
Jedná se o věkovou skupinu pod 12 let, tam analytici očekávají, že do 3 let vznikne nárůst o 60 procent. Pokud k tomu opravdu dojde, bude to znamenat, že polovina americké populace tohoto věku bude v roce 2010 vybavena mobilním telefonem.
Jak velké firmy, tak i drobné společnosti na okraji trhu dělají všechno proto, aby jim v této, pravděpodobně poslední oblasti potenciálního nárůstu prodeje, neujel vlak. Není to ale jednoduché, první snahy nabízet telefony skutečně dětské narazily na totální nezájem – děti totiž chtějí mobily stejného typu jako dospělí, se stejnou výbavou funkcí, od SMS až po videoklipy a stahování z internetu.
Právě tuto chybu udělaly firmy Verizon Wireless a AT&T, nabídly jednoduché mobily s několika tlačítky, neboť se domnívaly, že je budou kupovat rodiče, kteří tím budou mít přehled nad tím, komu na ořezaných mobilech budou děti volat a tím také budou mít možnost kontrolovat účty. Po necelém roce však obě firmy telefony stáhly z prodeje, neboť o ně byl naprosto mizivý zájem.
Vedle dětí ale nejsou nadšeni ani rodiče, kteří mají často pocit, že jejich ratolesti jsou příliš malé na to, aby měly plnohodnotný mobil. Obě firmy sice mobily vybavily patřičnou možností kontroly, ale jejich příliš jednoduchý design děti spíše odrazoval, chtěly mobily vypadající jako přístroje starších sourozenců.
S jinou taktikou přišel Disney se služnou Disney Mobile, mobily s postavičkami z kreslených seriálů byly populární u dětí, rodiče je ale považovaly za příliš drahé, takže k nějakému zajímavému prodeji také nedošlo.
S novou alternativou teď přichází začínající firma Kajeet, kterou založil Daniel Neal s dvěma partnery. Podařilo se jim získat investice ve výši 27 miliónů dolarů a dnes nabízejí čtyři modely mobilů designovaných dětem na míru.
Místo tečkovaných krabiček s velkými klávesami s nápisy jako Volej mamince, Kajeet nabízí modely od Nokie, LG a Sanyo. Trik je uvnitř – mobily jsou plné aplikací, které potěší jak děti, tak rodiče, od vhodných her, zvuků až po uvítací obrazovku. Rodiče navíc potěší plány plné restrikcí na počet provolaného času, celkový účet nebo povolení hovorů v obou stranách. Navíc odpadají aktivační poplatky a dlouhodové smlouvy, servis je možné kdykoliv zrušit, spojení má jednotnou cenu 10 centů za minutu. Ani cena mobilů není nijak závratná a pohybuje se od 50 do 100 dolarů. Dalším kladným bodem je spolupráce s dětským televizním kanálem Nickelodeon. Jestli ale Kajeet vsadila na správného koně, ukáže až čas.
24. 4. 2007
Autor: Václav Větvička
X zavedla štítky se zemí původu účtů v rámci větší transparentnosti. Odborníci i bývalí zaměstnanci ale varují, že...
OpenAI odhaduje, že do roku 2030 bude za předplatné ChatGPT platit asi 8,5 % z 2,6 miliardy uživatelů, tedy zhruba...
Čínské technologické skupiny přesouvají trénování AI modelů do jihovýchodní Asie, aby měly přístup k čipům Nvidia i...
Vánoční kampaně českých operátorů přinášejí zvýhodněné telefony, tarify i příslušenství. Zákazníci mohou získat...
Vodafone upraví ceny starších paušálních tarifů řad Red Basic a Neomezený. Zdražení začne platit 4. prosince 2025 a...
T-Mobile spustil vánoční nabídku slev na telefony, tablety i další zařízení až 8 000 Kč. Nechybí adventní kalendář...