Zatímco ani po dlouhém testování se zákazníci nechytili na předraženou nabídku připojení (9,95 dolaru za hodinu nebo jednorázově 26,95 dolaru při delších letech) Boeing Connexion, poskytovatel AirCell je tu s podepsanou smlouvou hned se dvěma leteckými společnostmi najednou.
Od roku 2008 bude v letadlech nabízet bezdrátový broadband nová společnost Virgin America. Možnosti budou hned dvě, buď integrovaný zábavný systém Red Inflight Entertaiment System nebo vlastní periférie podporující Wi-Fi. AirCell bude využívat vlastní technologii spojující air-to-ground a využívat frekvenci 3 MHz, kterou nedávno za 31 miliónů dolarů získala.Poněkud tišeji bylo ohlášeno testování stejné služby i leteckou společností American Airlines. Ta hodlá tuto službu nabízet pouze pro vnitrostátní linky a pouze v letadlech Boeing 767-200. Nabídka by měla zahrnovat připojení k internetu v reálném čase pomocí technologie 802.11a/b/g s kompletním dosahem po celém území Spojených států. Zahájení provozu by mělo být koncem letošního roku, nejpozději v lednu příštího roku. Na rozdíl od Virgin America, která chce tuto službu nabízet ve všech letadlech, American Airlines začnou pomalu s jediným letadlem. Pokud bude zájem, provoz bude rozšířen nejdříve o Kanadu a Mexiko, kde už má AirCell systém svých pozemních stanic, později i do dalších zemí.
Obě letecké společnosti dnes odmítají prozradit ceny za připojení, prý se je veřejnost dozví ve chvíli, kdy bude provoz zahájen. Odhaduje se, že cena by mohla být kolem 10 dolarů za celý pětihodinový let. Teoreticky by bylo možné využívat i systém Skype k telefonování, jelikož se ale společnosti obávají, že hromadné používání telefonů by ostatní cestující rušilo, bude AirCell systém Skype rušit.
Otázkou je, jestli se cestující tentokrát chytí. Systém provozovaný firmou Boeing původně testovalo hned sedm velkých leteckých společností najednou včetně Lufthansy, SAS, Japan Airlines, China Airline a Singapore Airlines. Všechny tři americké letecké společnosti (Delta, United a American Airlines), pro které byl systém Connexion původně připravován, po teroristickém útoku v roce 2001 účast z finančních důvodů odmítly.
Jelikož AirCell využívá mnohem levnějšího pozemního provozu, zatímco Connexion využívalo satelitního připojení, měla by nová služba být výrazně levnější. Z pohledu letecké společnosti se budou náklady pohybovat kolem 100 000 dolarů na jedno letadlo, navíc přidané zařízení bude vážit pouze kolem 60 kg, zatímco zařízení nutné pro systém Connexion vážilo téměř 500 kg.
15. 11. 2007
Autor: Václav Větvička
Evropský datový provoz se do roku 2028 ztrojnásobí. Důvodem je zavádění 5G a přechod na 4G, což podpoří i další...
V červnu rychlost Wi-Fi internetu opět rostla. Podívejte se, jak si vedl váš provider a ve kterém kraji jsme...
Nej.cz je od 1. června součástí O2. Akvizice se týká služeb Nej.cz, Kuki a netbox. Podívejte se, co se změní pro vás...
Nej.cz je od 1. června součástí O2. Akvizice se týká služeb Nej.cz, Kuki a netbox. Podívejte se, co se změní pro vás...
Rychlosti internetu v červnu kolísaly. Podívejte se, u kterého poskytovatele jsme naměřili nejvyšší hodnoty a která...
O2 si pro své zákazníky přichystalo na léto řadu novinek. Nabídne jim dvojnásobek Dat naplno nebo O2 tag a repráček...