Úvod > Články > Útok na kabelovky kvůli telefonování

Útok na kabelovky kvůli telefonování

Kabeloví operátoři v minulosti úspěšně zaútočili na oblast telefonování a dnes ve Spojených státech poskytují telefonní služby nejméně 14 miliónům domácností, což oproti minulému roku představuje 50procentní nárůst.

To pomohlo takovým firmám, jako je Comcast, Time Warner Cable nebo Cox Communications k výrazně vyšším ziskům i v době, kdy se nárůst počtu nových připojení zpomalil.

Telefonní hovory jsou totiž většinou součástí tzv. triple play, což znamená kombinace telefonu, kabelové televize a broadbandu, což umožňuje jak levnější cenu, tak i zvýšenou loajalitu zákazníků, kterým se nechce do pracné změny hned tří služeb najednou a raději zůstávají firmě věrní.

Situace se však začíná měnit a stejně jako nedávno kabelovky lovily ve vodách telefonních společností, ty začínají dělat totéž a společnosti jako Verizon nebo AT&T nabízejí nejen vlastní televizní programy, ale dokonce začínají propagovat „quadruple play“, což znamená video, telefon, broadband a mobilní telefon. A tady se zdá, že kabelovým poskytovatelům došla pára a o expanzi do bezdrátových technologií ani neuvažují.

Do připravované aukce spektra v oblasti 700 MHz se hodlá z kabelovek přihlásit jen Cox, a i tady se mluvčí firmy o plánech nehodlá bavit. Pro Time Warner Cable a Comcast tak jedinou možností přístupu k mobilním technologiím je podpora zákazníků firmy Pivot, kterou založily společně se společností Sprint. Pivot ale příliš úspěšný není, především proto, že se tři firmy hádají o to, kdo by měl mít hlavní slovo.

Jedním z důvodů, proč se kabelovky do bezdrátové technologie nehrnou, jsou obavy z toho, že by zákazníci mohli mobilní telefony považovat za službu příliš vzdálenou původní náplni kabelové televize. Firmy proto s rozhodnutím vyčkávají – pokud budou mít telefonní společnosti úspěch s „quadruple play“, pustí se do ní také. Riskují tak možnost toho, že si telefonní poskytovatelé své zákazníky přitáhnou zpět a pozdní nabídka stejných služeb již nebude úspěšná.

Situace kabelových společností tak není nijak růžová – hodnoty jejich akcií zažily v letošním roce prudký pokles a ve stejné době by potřebovaly investovat miliardy do vylepšení svých sítí, neboť na jedné straně satelitní televize triumfují stále bohatší nabídkou HD programů a na druhé straně telefonní společnosti zvyšují rychlost broadbandového připojení.

3. 1. 2008

Autor: Václav Větvička

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Black Friday je u konce: Které e-shopy podváděly a které uváděly reálné slevy?

Hlídač shopů letos opět kontroloval praktiky e-shopů během Black Friday. Podívejte se, které obchody podváděly a...

 

YouTube začíná testovat funkci kvízu pro komunitní příspěvky

YouTube experimentuje s novou funkcí, která tvůrcům umožňuje přidávat kvízy do komunitních příspěvků. Novinku v...

 

Vodafone si připravil čtyři vánoční dárky pro předplacenkáře

Vodafone představil vánoční nabídku pro majitele předplacených karet. Dárky budou celkem čtyři a odhalí je postupně...

Nejčtenější články

T-Mobile představil vánoční nabídku, na dárky se mohou těšit všichni zákazníci

 

T-Mobile v rámci letošní vánoční kampaně vrací oblíbené dvojičky, mobilní telefony za korunu a adventní kalendář pro...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v říjnu 2022

 

Podívejte se, jaké rychlosti jsme v říjnu naměřili u vašeho poskytovatele a které technologie si vedla nejlépe.

O2 TV přechází na novou platformu O2 TV 2.0

 

O2 TV představila novou platformu, která divákům nabídne nový vzhled a další možnosti využití. Přechod na ni začne...