Úvod > Články > Black Friday je u konce: Které e-shopy podváděly a které uváděly reálné slevy?

Black Friday je u konce: Které e-shopy podváděly a které uváděly reálné slevy?

Hlídač shopů letos opět kontroloval praktiky e-shopů během Black Friday. Podívejte se, které obchody podváděly a které uváděly reálné slevy.

Black Friday je u konce: Které e-shopy podváděly a které uváděly reálné slevy?

Letošní Black Friday je posledním bez pravidel. Od příštího roku totiž vstoupí v platnost novela zákona o ochraně spotřebitele, která jasně udává, jak mají e-shopy vypočítávat slevy. Ty budou nově vypočítány z nejnižší prodejní ceny za posledních 30 dní před zahájením slevové akce.

„Většina námi sledovaných e-shopů, které spustily BF akci, již přešla na nová pravidla a zobrazovala reálné slevy počítané z nejnižší prodejní ceny v období 30 dní před BF. K dvojici Alza.cz a CZC.cz, které reálné slevy zobrazovaly již při loňském BF, se přidaly další e-shopy, které minimálně pro produkty v BF kategorii již jedou podle nových pravidel. Jmenovitě se jedná o Mall.cz, TSBohemia.cz, Datart.cz, ElektroWorld.cz, Pilulka.cz, Benu.cz a AAAauto.cz,“ uvedl Hlídač shopů v reportu.

V minulých letech nebylo výjimkou, že e-shopy ceny před Black Friday navýšily, aby je mohly opět snížit a uvádět vyšší slevu. E-shopy, které letos poprvé přešly na nová pravidla tak uváděly prakticky poloviční slevy než loni.

Průměrné reálné slevy produktů zahrnutých do akce Black Friday se letos pohybovaly mezi 15 % a 30 %. Nejhůře v analýze dopadly e-shopy Okay.cz a AAA Auto, které nabízely průměrnou slevu pouze 4 %.

Hlídač shopů na webu Okay.cz dokonce narazil na produkt, který byl během Black Friday zdražen o 36 % oproti ceně, za kterou se celý říjen prodával.

Podobné praktiky použil i Lidl, a to dokonce hned u několika produktů. Jeden z nich během slev inzerovat dokonce s o 86 % dražší cenou než běžně.

A který internetový obchod dopadl nejlépe? KnihyDobrovsky.cz měly podle našich dat letos největší reálné slevy, nicméně uváděné slevy byly stále ještě větší než ty reálné díky počítání z maloobchodních cen (MOC),“ stojí v tiskové zprávě.

Foto: Hlídač shopů

 

Trápí vás rychlost internetu u vás doma?

Pokud máte doma pomalý internet, prověřte, jestli na vaší adrese není rychlejší technologie nebo levnější varianta:

Dostupnost služeb

Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Zadaná adresa není platná.

Máte na mysli nějakou z následujících adres?

    Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.

    Zadaná adresa není platná.

    Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

    Probíhá ověřování

    Probíhá ověřování

    29. 11. 2022

    Autor: Redakce DSL.cz

    Témata

    telekomunikace

    Sdílejte

    Související nabídka

    Tarif
    Poskytovatel
    Cena za měsíc
     
    Cena za měsíc: 250 Kč
    Cena za měsíc: 299 Kč

    Přečtěte si také

     

    Avast dostal v ČR pokutu ve výši 351 milionů korun

    Avast dostal od českého Úřadu pro ochranu osobních údajů pokutu ve výši 351 milionů korun Důvodem je neoprávněné...

     

    Microsoft: Rusko spustilo kampaně cílené na ovlivňování prezidentských voleb v USA

    Společnost Microsoft uvedla, že už se na internetu začaly objevovat ruské kampaně, které mají za cíl ovlivnit...

     

    ČTÚ nebude nabízet další kmitočty pro DAB+

    Český telekomunikační úřad už nebude nabízet další kmitočty pro digitální rozhlasové sítě. Existovat budou jen tři...

    Nejčtenější články

    HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

     

    Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

    Revolut spouští vlastní eSIM a výhodné datové balíčky do celého světa

     

    Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...

    Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

     

    Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...