Úvod > Články > ČTÚ radí: Až O2 vypne internet, reklamujte vyúčtování

ČTÚ radí: Až O2 vypne internet, reklamujte vyúčtování

Společnost O2 plánuje od 15. července vypnout internet uživatelům, kteří vyčerpali datový balíček a nezaplatí si za nový. Český telekomunikační úřad radí, že pokud situace nastane, mohou zákazníci reklamovat vyúčtování.

ČTÚ radí: Až O2 vypne internet, reklamujte vyúčtování

Minulý týden jsme vás informovali o tom, že společnost O2 nebude zákazníkům umožňovat bezplatné surfování po vyčerpání datového limitu a nabídne speciální datové balíčky.

Operátor tvrdí, že jedním z důvodů této změny je snaha vyhovět požadavků ČTÚ, který po O2 požaduje úpravu velkoobchodní nabídky pro virtuální operátory.

Tiskový mluvčí ČTÚ Martin Drtina ovšem namítá, že úřad rozhodně v žádné výzvě nikdy nepožadoval úplné zablokování datových služeb po vyčerpání základního balíčku dat. Zároveň je ale pravda, že i tato data hrají roli při výpočtu velkoobchodní ceny pro virtuální operátory.

Podle Drtiny se jedná čistě o obchodní rozhodnutí, na které má operátor právo. V takovém případě však musí být splněny všechny zákonem dané podmínky. Operátor musí o změně informovat zákazníky a umožnit jim ukončit smlouvu bez sankcí.

Pokud to operátor neumožní, mohou zákazníci vyúčtování obsahující smluvní pokutu reklamovat a následně se svých práv domáhat v námitkovém řízení u ČTÚ.

Co na to zákon?

Podle zákona je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. To operátor splnil.

Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění. Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat.

Mluvčí společnosti O2 Lucie Pecháčková uvádí, že možnost bezplatného využívání internetu byla jen doplňkovou funkcí, změna pravidel tedy neumožňuje odstoupit od smlouvy bez sankcí.

Podle zákona se ovšem jedná o zhoršení postavení účastníka. Zákazník mohl smlouvu uzavřít právě z důvodu využívání internetu i po vyčerpání datového balíčku. Pokud tedy zákazník s novými podmínkami nesouhlasí, může zrušit smlouvu a proti případnému placení pokuty se odvolat.

20. 6. 2016

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetO2

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč
Cena za měsíc: 499 Kč

Přečtěte si také

 

Telly získala přenosová práva na tenisové turnaje ATP

Televizní operátor Telly se od 1. ledna 2024 stane primárním vlastníkem přenosových práv pro Česko a Slovensko...

 

O2 se přidává k dalším operátorům, jeho zákazníci mohou pro hlášení podvodů používat číslo 7726

O2 se přidalo k Vodafonu a T-Mobile a zavedlo jednotné číslo pro hlášení podvodů – 7726. Nyní ho tak mohou využívat...

 

Rychlosti mobilního internetu na DSL.cz v říjnu 2023

Který operátor v říjnu nabízel nejrychlejší mobilní internet? A ve kterém kraji jsme naměřili nejvyšší rychlosti...

Nejčtenější články

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v říjnu 2023

 

Jaké rychlosti internetu jsme na DSL.cz naměřili v říjnu? Podívejte se na nejnovější statistiky.

YouTube omezil sledování videí pro uživatele s blokátory reklam

 

YouTube podle svých slov "zahájil globální úsilí o potlačení blokátorů reklam“. Uživatelům s adblockerem začal...

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v říjnu 2023

 

V říjnu se průměrná rychlost Wi-Fi nijak nezměnila. Podívejte se, jakých hodnot dosáhl váš kraj a poskytovatel.