ČTÚ řeší stížnosti zákazníků na operátory téměř neustále. V poslední době se ovšem musel častěji zabývat neprofesionálními zaměstnanci na prodejnách a jejich nekalými praktikami při uzavírání smluv.

Zákazníci si v poslední době častěji obraceli na Český telekomunikační úřad s případy, kdy podmínky a ceny, které si sjednali s pracovníkem pobočky, neodpovídaly reálně poskytovaným službám.
Obchodníci často zamlčovali, že prezentované nabídky jsou časově omezené, nebo pod nátlakem vnucovali zákazníkům služby, které vůbec nepotřebují.
V případě smluv uzavřených v kamenném obchodě přitom neplatí ochranná lhůta pro odstoupení. Když tedy zákazníci zjistí, že se podmínky liší, nemohou od smlouvy odstoupit v následujících 14 dnech jako u smluv uzavřených přes telefon a na internetu.
Místo toho musí podat reklamaci u svého operátora a v případě zamítnutí poslat stížnost na ČTÚ. Tyto spory jsou ovšem problematické především proto, že byly řešeny mezi čtyřma očima a je obtížné dokázat skutečné znění dohody.
Úřad proto doporučuje, aby si zákazníci před návštěvou pobočky, ujasnili svůj požadavek a nabídku nejdřív dobře zvážili. Dobré je také mít u sebe další osobu, která by mohla případně dosvědčit vaše tvrzení.
Pokud máte doma pomalý internet, prověřte si, jestli na vaší adrese není rychlejší technologie nebo levnější varianta:
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

31. 8. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
O2T-MobiletelekomunikaceVodafone
Nokia představila novou strategii zaměřenou na umělou inteligenci. Firma chce zjednodušit své aktivit, rozdělit se...
Američtí výzkumníci zjistili, že Grokipedia odkazuje na neonacistické, krajně pravicové a dezinformační zdroje...
OpenAI u soudu tvrdí, že nenese odpovědnost za smrt šestnáctiletého teenagera a že chlapec chatbota nesprávně...
V říjnu rychlost Wi-Fi internetu opět rostla. Podívejte se, jak skončil váš poskytovatel a u které firmy jsme...
O2 představil nový tarif Internet MAX 500, který přináší dvojnásobnou rychlost připojení díky technologii VDSL...
Technické problémy u společnosti Cloudflare způsobily v úterý výpadek řady známých webů a aplikací včetně ChatGPT a...