Přechod na nový standard pozemního televizního vysílání DVB-T2 odstartoval už loni v listopadu, ale čtvrtina českých domácností na něj pořád není připravena.
Vysílání ve formátu DVB-T se během pár měsíců vypne po celé České republice, ale někteří diváci se stále nezačali připravovat.
Podle průzkumu e-shopu CZC.cz je ale situace o něco lepší než na podzim minulého roku. Zatímco v říjnu přechod ještě neřešila polovina domácností, teď už je to jen 26 % z nich.
Pouze 14 % domácností mělo přijímač podporující nový standard už dříve a nemuselo tak vypínání vůbec řešit. 60 % domácností si pak kvůli přechodu na DVB-T2 pořídilo novou televizi nebo set-top box.
„Téměř polovina zákazníků vyřešila přechod na DVB-T2 novým set-top boxem. Z těch respondentů, kteří zatím připojení k DVB-T2 nemají a plánují to řešit, si chce 59 procent pořídit novou televizi, zbylých 41 procent set-top box. Tento poměr víceméně odpovídá i prodejům těchto zařízení v roce 2019,” doplnil Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz.
Prodej televizí vzrostl v roce 2019 o 45 % a prodej set-top boxů dokonce o 208 %. „Nejprodávanější televize disponují úhlopříčkou 43 či 55 palců v cenové relaci 9 až 12 000 Kč a poměrně dobře se prodávaly i modely s cenovkou nad 30 000 Kč, případně prémiové modely od společnosti Samsung s cenovkou nad 70 000 Kč,” doplnil Pilský.
24. 2. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...
Sezóna Formule 1 2024 startuje. Podívejte se, kde letos sledovat přímé přenosy ze všech velkých cen, kvalifikací a...
O2 TV na konci února rozšíří své portfolio o další sportovní kanály. Nova Sport 5 HD a Nova Sport 6 HD nabídnou...
Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.
Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...