Evropská komise schválila nová pravidla pro povinnou údržbu a pozáruční opravy elektroniky. Nově budete mít nárok na opravy i po záruce.
Evropská komise schválila soubor pravidel pro opravy elektroniky. Nově by spotřebitelé měli právo na pozáruční opravy až 10 let od zakoupení výrobku.
Výrobci by tak museli nabízet opravu praček, televizí, ledniček, vysavačů, ale i smartphonů a tabletů i po uplynutí dvouleté záruční lhůty.
Společnosti by podle nových pravidel měli také informovat své zákazníky o tom, které výrobky lze opravit. A vznikla by i online platforma, na které by si mohl zákazník vyhledat opraváře ve svém okolí.
Společnosti prodávající zboží v EU budou nadále poskytovat bezplatné opravy během zákonné záruční doby nebo vyměňovat nefunkční elektroniku za nový kus.
Nově by ale musely být opravy prováděny i mimo zákonnou záruční dobu. Evropská komise věří, že se tak sníží množství odpadu, jelikož spotřebitelé raději opraví stávající zařízení, než aby si pořídili nové.
Návrh musí nyní schválit ještě Evropský parlament a členské státy EU.
Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
28. 3. 2023
Autor: Redakce DSL.cz
Americký Senát schválil návrh zákona, který zakazuje TikTok v obchodech s aplikacemi, pokud ji její čínský vlastník...
Italská vláda jedná o návrhu zákona, podle kterého by za trestné činy spojené s AI nástroji hrozily mnohem přísnější...
Avast dostal od českého Úřadu pro ochranu osobních údajů pokutu ve výši 351 milionů korun Důvodem je neoprávněné...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Rychlost u většiny technologií v březnu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a u kterého providera...