Digitální měna, na které Facebook pracuje už od roku 2017, vyjde už v lednu příštího roku. Nebude se ovšem jmenovat Libra, ale Diem.
Libra se poprvé objevila v médiích už v červnu 2019. Od té doby prošla velkými změnami, tou největší je přitom nedávné přejmenování na Diem.
Cílem tohoto kroku je dokázat, že projekt není závislý na žádné organizaci. Zapojení Facebooku totiž v očích odborníků vyvolává obavy, že by nová kryptoměna mohla ohrozit měnovou politiku. Kromě obav z destabilizace se mnozí bankéři a politici obávali také narušení ochrany soukromí a usnadnění praní špinavých peněz.
Některé země dokonce požadovali zákaz Libry. Diem jako nezávislá měna má nyní větší šanci získat souhlas od regulačních orgánů.
Asociace Diem (původně Asociace Libra), která projekt spravuje, také ustoupila od původního plánu, aby byla měna vázána na koš různých státních měn a dluhopisů. Místo toho bude vázána pouze na dolar.
Facebook přitom původně zamýšlel, že Libra bude fungovat v online i offline světě podobně jako dolar. Měla zajistit rychlejší a snadnější převod peněz, k čemuž měla dopomoci i digitální peněženka Calibra.
Nový Diem by měl být uveden na trh už v lednu 2021, ale s mnohem většími omezeními, než se původně plánovalo. Nyní tedy jen zbývá, aby švýcarští regulátoři vydali potřebnou licenci.
Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR
19. 12. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
Italská vláda jedná o návrhu zákona, podle kterého by za trestné činy spojené s AI nástroji hrozily mnohem přísnější...
Avast dostal od českého Úřadu pro ochranu osobních údajů pokutu ve výši 351 milionů korun Důvodem je neoprávněné...
Společnost Microsoft uvedla, že už se na internetu začaly objevovat ruské kampaně, které mají za cíl ovlivnit...
Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...