Operátor O2 podal žalobu na Český telekomunikační úřad. Důvodem je nečinnost ČTŮ při rozhodování sporů s dlužníky. O2 tvrdí, že došlo ke znehodnocení dlužných částek a společnosti díky tomu vznikla škoda ve výši 250 milionů korun. Operátor to uvedl v tiskové zprávě.
“Přestože zákon stanoví jasné lhůty pro vydání rozhodnutí, byly tyto lhůty násobně překračovány. ČTÚ odmítl vyhovět žádosti O2 o náhradu škody a nemajetkové újmy, proto byla společnost O2 nucena se se svým nárokem obrátit na soud a na ČTÚ podala žalobu,“ uvádí mluvčí společnosti Lucie Pecháčková.
ČTÚ, podle vyjádření tiskového mluvčího Martina Drtiny, dospěl k závěru, že vyčíslená a uplatněná škoda, včetně nehmotné újmy, nemohla vzniknout, respektive její vznik není možné považovat za prokázaný.
Podle O2 se jedná o jednoduché spory se zákazníky, kteří neplní své závazky a dluží za telekomunikační služby. Nejde o spory v klasickém slova smyslu. Většinou se jedná o nesporné nároky, jejichž důvodem je platební neschopnost nebo nevůle platit ze strany dlužníka. Dlužná částka většinou nepřesahuje deset tisíc korun.
“Úřad musí odmítnout tvrzení, že se vždy jedná o jednoduché spory. ČTÚ je nucen v řízení nepřiznávat operátorům například nezákonně sjednané smluvní pokuty, které operátoři zhusta v minulosti požadovali po svých účastnicích,“ sdělil Drtina.
10. 9. 2016
Autor: Redakce DSL.cz
Dnes večer můžete sledovat první zápas jarní části FORTUNA:LIGY. Stejně jako u ostatních utkání soutěže odvysílá...
Který operátor v prosinci nabízel nejrychlejší mobilní internet a v jakém českém regionu se datovalo nejrychleji?
Operátor O2 prodloužil zimní nabídku Datamánie o 4 dny. Limitovanou předplacenou kartu si můžete objednat až do 15...
CETIN od dubna nabídne uživatelům na optických přípojkách nový superrychlý tarif. Zájemci budou moci využívat...
Zákazníci si nyní mohou u O2 pořídit nový internet s garancí vrácení peněz do 60 dnů od pořízení. Pokud nebudou...
Podívejte se, jaké hodnoty jsme v prosinci naměřili u jednotlivých technologií a kteří poskytovatelé nabízeli...