Od 12. června byli operátoři povinni nastavit všem novým i stávajícím zákazníkům roaming do režimu „Roaming like at home“, což znamená, že je služba bez příplatků. ČTÚ zjistil, že tomu tak v některých případech ale není.

Máte pocit, že je na vaší faktuře za mobilní služby nějak podezřele vysoká částka? Přestože jsou operátoři od 15.června povinni svým zákazníkům účtovat za volání, SMS a datování v zahraničích stejně jako doma, v některých případech tak nestalo. Stejně tak vás museli informovat o to, že můžete využívat roamingových výhod.
Proto ČTÚ doporučuje, abyste si otevřeli (ať už online nebo fyzicky) fakturu za měsíc, v němž jste využívali roamingu a zkontrolovali si, jestli vám za to váš operátor neoprávněn nenaúčtoval něco navíc. Pokud ano, máte dva měsíce na to proti tomu protestovat a dožadovat se nápravy. Musejí vám pak vyhovět do jednoho měsíce. A když ne? Neprodleně kontaktujte ČTÚ.
Nejsme si jisti, zda je to přechodem na nový systém nebo operátoři zkoušejí všímavost a trpělivost svých zákazníků. Každopádně nenechte se nachytat a všechno hlaste, abyste zbytečně nepřišli o peníze.
15. 9. 2017
Autor: Redakce DSL.cz
Američtí výzkumníci zjistili, že Grokipedia odkazuje na neonacistické, krajně pravicové a dezinformační zdroje...
OpenAI u soudu tvrdí, že nenese odpovědnost za smrt šestnáctiletého teenagera a že chlapec chatbota nesprávně...
Rusko zablokovalo službu FaceTime s odkazem na její údajné zneužívání k trestné činnosti. Kritici krok označují za...
V říjnu rychlost Wi-Fi internetu opět rostla. Podívejte se, jak skončil váš poskytovatel a u které firmy jsme...
O2 představil nový tarif Internet MAX 500, který přináší dvojnásobnou rychlost připojení díky technologii VDSL...
Technické problémy u společnosti Cloudflare způsobily v úterý výpadek řady známých webů a aplikací včetně ChatGPT a...