Sociální síť Twitter dostala ve Spojených státech pokutu ve výši 150 milionů dolarů (3,5 miliardy korun). Důvodem je nezákonné využívání uživatelských dat k prodeji cílené reklamy.
Zpravodajský server BBC informoval, že Twitter v USA porušil dohodu, kterou uzavřel s regulátory. Zavázal se, že nebude inzerentům poskytovat osobní údaje uživatelů pro cílení reklamy. Podle Federální obchodní komise a ministerstva spravedlnosti ovšem telefonní čísla, e-mailové adresy a další data pro personalizaci reklam využíval.
Sociální síť již v roce 2013 začala po svých uživatelích požadovat, aby ji poskytli e-mail nebo telefon kvůli lepšímu zabezpečení účtu. Tato data jsou běžně používána pro zaslání zapomenutého hesla nebo odblokování profilu.
Twitter ovšem tyto údaje použil k cílení reklamy na uživatele. Od roku 2013 do roku 2019 přitom tyto informace se společností nasdílelo více než 140 milionů uživatelů.
Právě proto byla sociální síti udělena pokuta. Kromě toho musí společnost také nechat provést audit ochrany osobních údajů odborníky, které určí Federální obchodní komise. Zároveň musí uživatelům nabídnout bezpečné přihlašování, které bude fungovat i bez telefonního čísla.
Pokud máte doma pomalý internet, prověřte, jestli na vaší adrese není rychlejší technologie nebo levnější varianta:
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
1. 6. 2022
Autor: Redakce DSL.cz
aplikacemobilní aplikacetelekomunikace
Nizozemská vláda uvedla, že možná přestane používat Facebook. Doporučil ji to místní regulátor kvůli možnému...
Italská vláda jedná o návrhu zákona, podle kterého by za trestné činy spojené s AI nástroji hrozily mnohem přísnější...
Avast dostal od českého Úřadu pro ochranu osobních údajů pokutu ve výši 351 milionů korun Důvodem je neoprávněné...
Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...