V roce 2014 Vodafone začal zákazníkům automaticky obnovovat data za poplatek bez jejich souhlasu. Podle Českého telekomunikačního úřadu se jednalo o nezákonnou obchodní praktiku. Zákazníci mohou poplatky vymáhat zpět.
V září roku 2014 společnost Vodafone změnila podmínky ohledně plateb za mobilní internet. Zákazníkům, kteří vyčerpali svůj základní objem dat, účtovala automaticky poplatky za jejich obnovení, aniž by s tím předem souhlasili.
Právní poradce dTestu Miloš Borovička tehdy vyúčtování reklamoval. Jelikož mu ovšem operátor nevyhověl, obrátil se s námitkou na Český telekomunikační úřad. Ten na konci července letošního roku označil jednání Vodafone za agresivní a protizákonné.
Ustanovení § 1817 občanského zákoníku zakazuje, aby jakýkoliv podnikatel požadoval platbu, se kterou spotřebitel nedal předchozí výslovný souhlas. Vodafone dostal za nezákonné jednání pokutu ve výši jeden milion korun.
Zákazníci mají možnost vymáhat od operátora poplatky za internet, které kvůli nezákonné změně účtování uhradili. Platba za službu, kterou si spotřebitel neobjednal, je bezdůvodným obohacením operátora. Zákazník ji tudíž může vymáhat od operátora zpět, dokud není promlčená.
25. 8. 2016
Autor: Redakce DSL.cz
Osoby s nízkými příjmy mohou využívat slevu 200 Kč na mobilní tarif, internet nebo balíček služeb. Nově je proces...
Vodafone od září nasadil napříč mobilními i pevnými sítěmi protokol IPv6. Stejně jako další operátoři po celém světě...
Který operátor nabízel nejrychlejší mobilní internet? A ve kterém regionu jsme naměřili nejvyšší hodnoty? Podívejte...
Všichni velcí operátoři mají v nabídce tarify pro studenty a zákazníky do 26 let. V dnešním článku vám přinášíme...
Hotspot je funkce na telefonu nebo samostatné zařízení, pomocí kterého se můžete připojit k mobilnímu internetu. Jak...
V srpnu rostly rychlosti mobilního i pevného internetu. Podívejte se, jak si vedly jednotlivé technologie a...