V roce 2014 Vodafone začal zákazníkům automaticky obnovovat data za poplatek bez jejich souhlasu. Podle Českého telekomunikačního úřadu se jednalo o nezákonnou obchodní praktiku. Zákazníci mohou poplatky vymáhat zpět.
V září roku 2014 společnost Vodafone změnila podmínky ohledně plateb za mobilní internet. Zákazníkům, kteří vyčerpali svůj základní objem dat, účtovala automaticky poplatky za jejich obnovení, aniž by s tím předem souhlasili.
Právní poradce dTestu Miloš Borovička tehdy vyúčtování reklamoval. Jelikož mu ovšem operátor nevyhověl, obrátil se s námitkou na Český telekomunikační úřad. Ten na konci července letošního roku označil jednání Vodafone za agresivní a protizákonné.
Ustanovení § 1817 občanského zákoníku zakazuje, aby jakýkoliv podnikatel požadoval platbu, se kterou spotřebitel nedal předchozí výslovný souhlas. Vodafone dostal za nezákonné jednání pokutu ve výši jeden milion korun.
Zákazníci mají možnost vymáhat od operátora poplatky za internet, které kvůli nezákonné změně účtování uhradili. Platba za službu, kterou si spotřebitel neobjednal, je bezdůvodným obohacením operátora. Zákazník ji tudíž může vymáhat od operátora zpět, dokud není promlčená.
25. 8. 2016
Autor: Redakce DSL.cz
Rychlosti internetu v červnu kolísaly. Podívejte se, u kterého poskytovatele jsme naměřili nejvyšší hodnoty a která...
Rychlosti internetu v květnu u většiny technologií rostly. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a který typ...
Vodafone TV rozšířila nabídku tarifů o novou Vodafone TV+, součástí které bude i předplatné videoslužby prima+ PREMIUM.
Nej.cz je od 1. června součástí O2. Akvizice se týká služeb Nej.cz, Kuki a netbox. Podívejte se, co se změní pro vás...
Rychlosti internetu v červnu kolísaly. Podívejte se, u kterého poskytovatele jsme naměřili nejvyšší hodnoty a která...
O2 si pro své zákazníky přichystalo na léto řadu novinek. Nabídne jim dvojnásobek Dat naplno nebo O2 tag a repráček...