Podle nového výzkumu společnosti NMS Market Research si uživatelé rádi nechají doporučit produkty od oblíbeného influencera. Třetině lidí dokonce nevadí si za produkty připlatit.
Spolupráce značek s influencery na sociálních sítích má na nákupní chování uživatelů velký dopad. Podle průzkumu společnosti NMS Market Research polovina pravidelných sledujících důvěřuje recenzím influencerů, přičemž třetina z nich je ochotná zaplatit více za produkty, které jejich oblíbenci hodnotí pozitivně. Důvěra sledujících ale závisí hlavně na odbornosti a konzistenci influencerů v oblastech, kterým se dlouhodobě věnují.
„Mnoho influencerů si dlouhodobě buduje odborný status, což je klíčovým faktorem pro úspěšné spolupráce se značkami,“ uvedla Denisa Lakatošová, spoluautorka průzkumu.
V Česku sleduje influencery zejména mladší generace. Mezi nejvěrnější publikum patří Gen Z, ve které až 75 % influencery aktivně sleduje. Mladší mileniálové zaostávají jen mírně s 56 %, zatímco u starších věkových kategorií zájem klesá. Tzv. baby boomeři, tedy osoby starší 59 let, sledují profily influencerů v pouhých 7 %.
Vliv influencerů na nákupní chování je však konzistentní napříč generacemi. Třetina sledujících ve všech věkových kategoriích uvádí, že si ráda připlatí za produkty, které získají pozitivní hodnocení od jejich oblíbeného influencera.
Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
20. 6. 2025
Autor: Redakce DSL.cz
YouTube zpřísňuje podmínky pro tvůrce. Monetizace se nově nebude týkat neautentického obsahu, který často vzniká za...
V Egyptě platí od letoška nové pravidlo, které může zablokovat váš telefon. Místo místních SIM karet tak raději...
Slovenský regulační úřad úspěšně ukončil největší aukci frekvencí v historii země. Zájem operátorů výrazně překonal...
Od července se mění pravidla pro rozhlasové a televizní poplatky. Podnikatelé musí do 30. června ČT a ČRo oznámit...
Britská komisařka Rachel de Souza požaduje úplný zákaz AI nástrojů, které upravují nebo generují obrázky nahých...
Meta po 11 letech zavádí reklamy přímo do WhatsAppu. Budou se zobrazovat v záložce Updates, mimo osobní chaty.