Úvod > Články > Za produkty doporučené influencery si ochotně připlatí třetina sledujících

Za produkty doporučené influencery si ochotně připlatí třetina sledujících

Podle nového výzkumu společnosti NMS Market Research si uživatelé rádi nechají doporučit produkty od oblíbeného influencera. Třetině lidí dokonce nevadí si za produkty připlatit.

Za produkty doporučené influencery si ochotně připlatí třetina sledujících

Spolupráce značek s influencery na sociálních sítích má na nákupní chování uživatelů velký dopad. Podle průzkumu společnosti NMS Market Research polovina pravidelných sledujících důvěřuje recenzím influencerů, přičemž třetina z nich je ochotná zaplatit více za produkty, které jejich oblíbenci hodnotí pozitivně. Důvěra sledujících ale závisí hlavně na odbornosti a konzistenci influencerů v oblastech, kterým se dlouhodobě věnují.

„Mnoho influencerů si dlouhodobě buduje odborný status, což je klíčovým faktorem pro úspěšné spolupráce se značkami,“ uvedla Denisa Lakatošová, spoluautorka průzkumu.

V Česku sleduje influencery zejména mladší generace. Mezi nejvěrnější publikum patří Gen Z, ve které až 75 % influencery aktivně sleduje. Mladší mileniálové zaostávají jen mírně s 56 %, zatímco u starších věkových kategorií zájem klesá. Tzv. baby boomeři, tedy osoby starší 59 let, sledují profily influencerů v pouhých 7 %.

Vliv influencerů na nákupní chování je však konzistentní napříč generacemi. Třetina sledujících ve všech věkových kategoriích uvádí, že si ráda připlatí za produkty, které získají pozitivní hodnocení od jejich oblíbeného influencera.

 

Ověřte si dostupnost internetu na vaší adrese

Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!

Dostupnost služeb

Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Zadaná adresa není platná.

Máte na mysli nějakou z následujících adres?

    Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.

    Zadaná adresa není platná.

    Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

    Probíhá ověřování

    Probíhá ověřování

    20. 6. 2025

    Autor: Redakce DSL.cz

    Témata

    telekomunikace

    Sdílejte

    Související nabídka

    Tarif
    Poskytovatel
    Cena za měsíc
     
    Cena za měsíc: 260 Kč
    Cena za měsíc: 399 Kč

    Přečtěte si také

     

    YouTube zpřísňuje pravidla, tvůrcům už nebude platit za obsah generovaný AI

    YouTube zpřísňuje podmínky pro tvůrce. Monetizace se nově nebude týkat neautentického obsahu, který často vzniká za...

     

    Dejte si pozor při cestách do Egypta, místní SIM karty mohou zablokovat váš telefon

    V Egyptě platí od letoška nové pravidlo, které může zablokovat váš telefon. Místo místních SIM karet tak raději...

     

    Slovensko vydražilo mobilní frekvence s rekordním výnosem přes 500 milionů eur

    Slovenský regulační úřad úspěšně ukončil největší aukci frekvencí v historii země. Zájem operátorů výrazně překonal...

    Nejčtenější články

    Všichni podnikatelé se musí do 30. června registrovat u České televize a Českého rozhlasu

     

    Od července se mění pravidla pro rozhlasové a televizní poplatky. Podnikatelé musí do 30. června ČT a ČRo oznámit...

    Britská komisařka vyzývá k zákazu AI aplikací generujících obrázky nahých dětí

     

    Britská komisařka Rachel de Souza požaduje úplný zákaz AI nástrojů, které upravují nebo generují obrázky nahých...

    Meta zavádí reklamy v aplikaci WhatsApp

     

    Meta po 11 letech zavádí reklamy přímo do WhatsAppu. Budou se zobrazovat v záložce Updates, mimo osobní chaty.