Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > HD vysilani u O2TV

HD vysilani u O2TV

Marek (2.7.2007 08:44:45)

Zdar, mam problem s dnes spustenym HD vysilanim CT1 u sluzby O2TV. At delam co delam tak mam obraz zmensen a okolo mam cerny pruhy. Nevite jak to roztahnout na celej obraz? Jinak dalsi kanaly jsou OK.

Luki (2.7.2007 09:07:03)

O2TV nemám, ale není náhodou potřeba televize s logem HD ready? S obyčejnou to asi fungovat nebude.

Anonym (2.7.2007 09:16:03)

asi tak :-D

Marek (2.7.2007 10:03:40)

Jo to by tím mohlo být, ale např. ta smyčka v HDtest mi chodila přes celej obraz.

Nargon (2.7.2007 10:40:26)

Pak je dost mozny, ze CT1 pousti pseudo HD. Proste ma svoje normalni vysilani a aby tam zvetsila rozliseni na HD, tak to obali cernym pruhem :D Takze celekove rozliseni je opravdu HD, ale obraz je jen standartni vycentrovany na stred, a tedy neni pres celou obrazovku.

Anonym (2.7.2007 11:58:02)

od tebe jsem takovy bludy necekal nargone, spis to bude tou obycejnou TV

Nargon (2.7.2007 12:22:19)

Jo to je mozny, ale kdyby to bylo tou TV, tak by se asi stejne projevil i ten HDtest. nebo ne?

Anonym (2.7.2007 17:54:20)

Ta ČT1 je vysílaná ve full HD (žádné pseudo HD), což je podle mě 16:9. HD test nebyl full HD, ergo byl 4:3. Opravte mě, jestli se pletu, ale řekl bych, že tohle je ten problém.

Anonym (2.7.2007 18:10:50)

Je melo by to byt tak tzn....Varianta 1080i nativní formát obrazu 16:9 (širokoúhlý) při rozlišení 1920 x 1080 bodů a mohou ji využívat televizory označené logem "HD ready" nebo "Full HD".

Anonym (3.7.2007 20:29:34)

Ale "HD ready" snad nemá rozlišení plných 1920/1080 bodů. Ne? To je imho jenom nějaký "meziformát"...

Anonym (3.7.2007 22:49:06)

HD ready se ustálilo jako označení pro rpzůišeni 720 p, což je rozlišení konkrétně 1366*768 bodů nativně a v případě pohledu na zobrazení signálu tedy 720 řádek p jako progresivně. A tento panel je schopen / pokud ho nelimituje software a zbytek HW/ zpbrazi signál 1080 i / interlaced/ tedy prokládaně. Full HD znamená, že je panel schopen zobrazit progresivně signál s rozlišením 1920 * 1080 bodů. Co snímek, to tolik vykreslených bodů. Aš neznám podrobnosti, myslím, že O2 tv v 1080p vysílat nebude. Odborníci se dost hádaj, esi je lepší 1080i nebo 720p, 1080p je díly extrémním nároků na datový tok zatím přece jen budoucnost. A to nejen u nás. Samozřejmě jen co se týče streamu a vysílání obecně. Blu Ray a PS3 už jakž takž dostupný jsou.

Anonym (5.7.2007 14:18:42)

No píšou, že je to 1080p. Ale zase otázka je, jakej bude ten datovej tok. Jako reálný odhad mi přijde 7 - 8Mbit. Otázka zní jak se na tom podepíše ta komprese do MPEG4.

Anonym (5.7.2007 16:23:24)

Jo je to 7Mbit..

Anonym (3.7.2007 22:55:05)

Mám HDTV Panasonic 50 palců, a HD 1080 i satelitní přijímač Topfield 7700. HD vysílání z družice Astra Vás svoji kvalitou obrazu i zvuku ohromí. Všechno ostatní se vůbec nedá porovnávat a asi by se nemělo ani nazývat HD, protože se na to na velké plazmě nedá dívat.

Anonym (2.7.2007 12:14:05)

dobrej joke :)

Anonym (2.7.2007 13:50:27)

lol na dsl HD, to to bude teda krááása. a hlavne to bude vyrusovat odstatni lidi na inet. takze to je teda strasnej kybl.

Anonym (2.7.2007 14:30:22)

co myslis tim vyrusovat ostatni lidi na netu?

Anonym (2.7.2007 17:45:50)

HD bude potrebovat vetsi datovej tok a na takovy veci neni vubec dsl. staveny, pac bude vetsi ruseni. je to overeny fakt, ze kdyz je zapla TV tak je net pomalejsi a staly se i pripady kdyz to rusilo ostatni, pac kabely jsou stare... atd.

Anonym (2.7.2007 18:11:22)

> je to overeny fakt, ze kdyz je zapla TV tak je net pomalejsi Ano, toto platí na linkách, kde není možné konfigurovat rychlost DSLAM/modem součet IPTV + rychlost netu kvůli vzdálenosti. Myslím, že zejména lidé, kteří takhle můžou mít 6Mbit a IPTV to ocení víc, než možnost mít 3Mbit a IPTV (i když jim při puštěné televizi ta rychlost klesne na 3Mbity...) Co se týče vašeho blábolu, že ADSL není stavěný na vyšší datový tok, tak co na to říct? Teoreticky umí ADSL2+ až 24Mbit, prakticky, v reálném nasazení to znamená asi 18Mbit +-. Ale tolik asi nebude ani potřeba. Viděl bych to na

Anonym (3.7.2007 01:01:17)

ale ano, adsl je staveny na vysoke datove toky, ale ne jak je to resene v CR. a takove rychlost jsou jen na velmi kratke vzdalenosti.

Anonym (5.7.2007 01:15:33)

Takže jednak by mě zajímalo, jak to myslíte, že ADSL je v ČR řešeno jinak? Je to prostě podle G992.5, ADSL2+, annex B... Naprosto standardní. A co se týče té vzdálenosti. No to máte samozřejmě pravdu. Ale rozhodně to nijak nepotvrzuje fakt, že dsl není stavěný na velký datový toky Prostě ADSL je stavěný na datový tok 24Mbit s přihlédnutím ke vzdálenosti tato rychlost klesá. Ale pořad je do jisté vzdálenosti vhodná pro TV.

http://pbx.kvalitne.cz (11.7.2007 07:16:03)

souhlas, s doplnenim, ze rychlost klesa i s poctem zaplneni svazku lidmi s ADSL, pokud 20% lidi v danem svazku pouziva ADSL, tak linka se zhorsi uz podstatne...

JOE (2.7.2007 22:28:27)

A je celý řetězec HD ready ? Tedy STB s novým FW, HDMI kabel do HD Ready TV ? Řekl bych že Scartem asi FULL HD 1080i neproleze...

Hroch (3.7.2007 16:28:36)

Full HD je 1080p :-)

Anonym (2.7.2007 22:35:14)

ze se jim na tu o2 tv nevyserete, kdyz uz se tu povida o tv tak ja mam DigiTV naprosto vpoho ... 260Kč/měsíc

Anonym (2.7.2007 22:48:03)

Hm. Jenomže tenhle satelitní second hand asi bude těžko vysílat v HD, že...

Anonym (2.7.2007 23:13:17)

stejně většina lidí má TV které nejsou HD ready nebo full HD takže si toho HD na Čt1 moc nevychutnají ... a stím "televizním second handem" bych raději pomlčel - jestli tak nazýváte 3,5 - 4Mb/s tak budiž ... ale vtom případě je O2TV také second hand

Anonym (2.7.2007 23:42:26)

No nevím. Věřím, že máte opačnou zkušenost, ale moje zkušenost s DigiTV byla opravdu děsivá. záseky, výpadky... hrůza. Přišlo mi to, jako bych se díval na nějakej screener:-( Je pravda, že O2TV, kterou jsem měl možnost sledovat, taky sem tam zakostičkuje, ale rozhodně mi to nepřišlo tak tragické. Ale je to asi o osobních preferencích, takže vás nebudu přesvědčovat, jak říkám, pravděpodobně vycházíme z jiných zkušeností. ad absence HD televizí... To máte pravdu. Ale přítomnost HD vysílání podle mě hodně lidí přesvědčí, aby při koupi nové televize uvažovali, že si HD ready pořídí. A tím pádem bude víc lidí. kteří budou HD kvalitu požadovat atd. Rozhodně je to od O2 pozitivní krok, který, doufám, proces přechodu na HDTV hodně urychlí.

Anonym (3.7.2007 07:10:56)

Jo když někdo neumí nainstalit a nastavit odpovídající anténu, tak se pak nemůže divit že má kostičky a výpadky...

Anonym (3.7.2007 12:10:26)

antenu??

Anonym (3.7.2007 12:56:26)

spíše parabolu

Anonym (3.7.2007 13:01:31)

parabola je taky anténa

Anonym (3.7.2007 14:10:23)

panove, asi nechapete, ze O2TV zadnou antenu nepouziva.

Chuta (4.7.2007 10:10:05)

jojo, to je tak, kdyz nekdo nevi o cem se druzi bavi, tak jim do toho vpadne a mysli si, ze je z nich nejchytrejsi. :)

Anonym (4.7.2007 14:13:06)

Já teda nechci narušovat vaši blahosklonnou sebechválu, ale řekl bych že tato odpověď: Jo když někdo neumí nainstalit a nastavit odpovídající anténu, tak se pak nemůže divit že má kostičky a výpadky... Byla reakce na kritiku kvality DigiTV a nikoliv IPTV. A DigiTV, pokud se nepletu anténu (pro šťoury parabolickou anténu) má.

Anonym (5.7.2007 11:08:53)

Ano, zpočátku na DIGI TV měla Nova děsný výpadky zvuku, bylo to o nervy, ale teď to jede slušně.

Anonym (3.7.2007 13:52:08)

muzete mi dat kontakt na nejakeho technika nebo firmu ke kterymu bych si dosel pro smlouvu a satelit? uz nemam silu cekat v poradniku na telefonu

Anonym (3.7.2007 14:26:12)

na foru je seznam oblasti techniku, tam si najdes nejakyho kdo je v okoli a je to

Hroch (3.7.2007 16:27:06)

cena sice pekna, ale uz jsi videl DigiTV vysilani na nejaky lepsi televizi? Aha, nevidel. Takze ti to reknu.... Jelikoz ma DigiTV nejnizsi datovy tok ze sat. provideru tak se na to neda koukat. Takze je to vhodny pro standardni CRT televize, pro plazmy nebo LCD s vetsim rozlisenim uz je DigiTV zcela nepouzitelne - spolu i s UPC. Zatim nejlepsi obraz pro telky s vetsim rozlisenim poskytuje Czechlink - CSlink. To uz O2TV je asi tak 3x kvalitnejsi nez DigiTV......

Anonym (4.7.2007 16:45:49)

ach jo... radsi bez dom, mam plazmu 107 LG421RR a digi TV a da se na to divat, nevim co proti tomu mas...O2TV na dsl linkach HA dobrej for...

Anonym (4.7.2007 18:09:17)

Jaký datový tok má ta tvoje DigiTV, co, když tak nemůžeš vystát to ADSL.

Anonym (5.7.2007 20:06:12)

Digi jede od 1Mb/s až po 5Mb/s ... většinou tak 3,5Mb/s

Anonym (5.7.2007 10:56:32)

Mám taky DIGI TV, kvalita vcelku slušná za tu cenu, pořád u nás lepší než pozemní vysílání, do kterýho "lezou" na podzim a v zimě "Němci" a nedá se na to dívat.

divokejbill (5.7.2007 10:14:19)

Je tu celkem zajímavá debata, ale po přečtení všech příspěvků je VĚTŠINA o ničem. O2TV není vůbec špatná záležitost a cena není oproti konkurenci vůbec přehnaná. Co se týče kvality - opravdu se to sem tam sekne ale co, film mi to nepřeruší a přímý přenos taky ne. Jinak HD ČT1 je vážně kvalitka, kor na TV HD full. HD poběží komukoli, kdo je od DSLamu do 1,6 km, což je můj případ, a že by se mi snížila rychlost mého 4MB? Nic jsem nepoznal. Snad se tímto tato debata vyjasní a jsem zase zvědavej na ty človíčky (rejpaly), kteří mi tu budou vysvětlovat, jaká je DIGITV bestovka. Jsem člověk v klidu a nemám důvod dělat reklamu jedné firmě, jen píšu fakta a vězte, že nemám okouklou jen O2TV.

Anonym (11.7.2007 05:21:56)

Ja mam ustrednu par metru od baraku,mam ADSL 4096 +O2 TV a se zapnutym stb mi to jede takto:Rychlost připojení k internetu: 3,363 Mbit/s Rychlost stahování dat: 430,4 kByte/s Rychlost odezvy (ping): nezjištěno Kdyz ale prepnu na HD čt1 tak namerim tohle:Rychlost připojení k internetu: 68,43 kbit/s Rychlost stahování dat: 8,6 kByte/s Rychlost odezvy (ping): nezjištěno Tak mi nikdo netvrdte ze se tim nesnizi rychlost!

http://pbx.kvalitne.cz (11.7.2007 07:06:27)

radeji se podivej, jake mas nastavene ATM synchro a jakou mas kapacitu linky !!! viz http://pbx.kvalitne.cz/adsl.htm radek ATM datenrate, Nutz je cista propustnost linky. Na obrazku je stare ADSL1, pri ADSL2 na obrazku dole jde videt i 21 Mbps propustnost (TO2 na vesnici :-).

JOE (11.7.2007 22:06:20)

Ano, to myslím zcela odpovídá realitě. Maximální možná linková rychlost modem - DSLAM je při O2TV 7168/512 kb/s. Protože pro TV se zapíná režim interleave, současné karty DSLAMu nezvládájí větší rychlost než 7Mb/s (nemají dostatečně veliký buffer). Takže i když to běží na technologii ADSL 2+, max. rychlost je 7Mb/s. Oněch 7168 je linková rychlost modem-DSLAM přenášená v ATM buňkách. V tom je vložen IP protokol, který má také svoji režii. Takže čistá datová rychlost bude cca 6,3 Mb/s, což je zhruba tok který spotřebuje právě HDTV. Těch 68kb/s je už jen zbyteček pro využití Internetu při zapnutém HDTV. Řešením bude novější generace desek s možností vyšší linkové rychlosti v interleave režimu, nebo snížení hodnoty interlevu (buferování kratšího časového úseku). Probably.

Bret (3.7.2007 18:55:29)

Souhlas !TvO2 je pěkná jen v reklamě... Mám Digi i analag Karneval a sem naprasto spokojený..

Anonym (2.7.2007 23:22:27)

Twe, tý srač*e se jen těžko dá říkat HD :-D LoL

eee (5.7.2007 21:42:31)

ČT1 natáčí pořady v HD FULL ???

Anonym (10.7.2007 21:56:01)

jo ale pouze vybrané pořady (tuším že např. zpávy), ostatní se pouze přepočítaj na HD

awd (10.7.2007 21:15:25)

Má zkušenost s O2 je zatím celkem ready.Mám internet 4Mbit a O2TV od října06.LCD TV Samsung 66cm.S obrazem spokojenost s internetem zatím taky.S čím spokojen nejsem je,že po zapnutí CT HD mi klesne rychlost netu na asi 50kByte.Při sledování normálních programů je rychlost beze změn a v pohodě.Vyjádření technické podpory na pokles rychlosti:je to testovací provoz-zatím s tím nic dělat nebudem.Jinak O2TV vysílá ZATÍM v 576i - což je škoda pro můj samsung (toto zvládá jen na komponent).Vyjádření help line k pokračování O2TV po roce(jelikož jinak začnu platit pronájem set-top-boxu asi 150Kč) : ještě nevíme co s tím budeme dělat.Za 600Kč už by to bylo asi moc!Takže uvidíme!

awd (10.7.2007 21:16:15)

Vzdálenost od ústředny dle vyjádření O2 asi 700m .

Anonym (11.7.2007 13:20:43)

Hm. To na to bohužel nemá vliv.

Anonym (11.7.2007 14:46:15)

no vsak to je jasne!!! myslis ze to daji synchro na 15Mbps aby ti jelo vse v poho? ha. tak to jsi se spletl... jeste ze mas smlouvu na 1r blahopreju

Anonym (11.7.2007 16:13:47)

Nemám:-)

Anonym (11.7.2007 17:32:49)

tak to mas jeste dobry....

Anonym (10.7.2007 22:26:16)

a co jsi jako cekal?????????????????????????????????

Pedro (11.7.2007 06:06:09)

A co cekas proboha...jestlize normalni kanaly maji prenosovout 3,5 mega...ten HD ma cca 6,9 mega..takze na NET nezustane skoro nic,protoze synchro modemu mas na 7 megach.. :-)