Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Česko: jedny z nejvyšších cen za připojení k internetu

Česko: jedny z nejvyšších cen za připojení k internetu

Anonym (23.7.2007 00:00:00)

Další novinky nedávných dní: Počet uživatelů internetu v ČR stoupá ― Nové verze webových prohlížečů ― Servisní balík číslo jedna pro Windows Vista letos asi nebude a více...

2007 (23.7.2007 16:24:35)

Myslíme si, že zákazníci mají skvělý zážitek z Windows Vista už dnes ... To si prostě ani nezaslouží komentáře LOL.. (vlastně WOW )

Anonym (24.7.2007 10:59:28)

Presne tak, cim novsi windows to je, tim vic je spraseny, pomalu uz se da rict, ze nastupce visty uz vic nepouzitelny nemuze byt...

Anonym (25.7.2007 06:02:20)

Každý jenom kecá, jak sou windowsy špatný, ale že by přešel na některý z linuxů, to ne. Tak raději pomlčte. Dneska už jsou linuxy velmi dobře ovladatelné i pro méně přizpůsobivé, je možnost nastavení takřka shodného ovládání a vzhledu jako v přitroublých windowsů, instalace pouze mačkáním "Pokračovat" Nevím čeho se furt bojíte. Když bude každý jenom kecat, tak holt nic nedonutí změnit politiku M$.

jří (25.7.2007 08:23:18)

Souhlas.

laada (25.7.2007 12:52:43)

Hlavne kazdy keca jak je Vista na ... pritom ji ani nezkusili, jen si nekde precelti par radku nebo testli betu. Ja si betou roz*ebal cely pc s xp a musel format, ale jak vysla Vista "full" tak sem ji tam stejne hodil znova na test a dodnes na ni spokojene jedu, je to cele jen o nastaveni. btw je jasne ze pokud maji slabsi pc tak se jim Vista nevyplati, ale u me treba kdyz mam solidni pc a 320GB disk tak me ty 4GB nezabijou. Navic co se tyka toho spraseni novych verzi, nikdo vam nenuti Visty, klidne si jedte na Win95 nebo starsich a uvidime jak dlouho na tom pojedete.

Anonym (25.7.2007 13:24:43)

No kdyz nemate vistu tak nejste in, tohle si ted mysli 80% tech co maji pc. Ja mam Linux, a drzi uz 4 roky, bez jakehokoliv padu. Zadnou reinstalaci jsem nedelal, pouze aktualizace. Spokojene serfuji kde chci, vyuzivam toho co mi muj pc nabizi, nechci aby vyuzival vsechno OS. Vistu jsem zkousel, dokonce 3x, betu také, pak full eng a cz. Bohuzel vsechny mi jeli jaksi jen par hodin-minut, pritom jsem na tom nedelal skoro vubec nic, hybani mysi a procitani fora neni zase tolik. Pritom HW jsme testovali po vsech strankach a byl OK, a mezi zidli a klavesnici to taky nebylo bohuzel. Ted si nemuzu stezovat opravdu na nic.

Anonym (27.7.2007 17:15:02)

ja mam XP uz nejake 2-3 roky rovnako bez padania a rovnako bez problemov ;)

Anonym (25.7.2007 18:06:02)

Jaké 95 nebo starších? Chápěš vůbec, že existuje i něco jiného krom windowsů?!

Anonym (26.7.2007 10:45:07)

kolega na ktereho reagujes ma alespon vlastni nazor se kterym souhlasim. Ty jsi jen lama co nadava a netusi ktera bije. Urcite nam sem zase zacnes strkat linux ze? No tak me je linux uplne na hovno, mam firmu kde je zamestnanych 30 lidi a kdybych musel kazdemu platit skoleni na linux tak jsem v riti. Navic vetsina aplikaci ktere jako firma pouzivame behaji jen pod woknama. Na linuxu nam jede server, ale to je asi tak vse. Tak se tu prosim neohanejte ne-windows OS

Anonym (26.7.2007 11:10:57)

Ja zase musim rici, ze nase firma jede jen na linuxu, mame tady neco kolem 150 pc, zadne skoleni jsme delat nemuseli. Takhle odpadly obrozvske naklady na koupi windows. Takze by jsme mohli klidne za ty usetrene penize udelat skoleni klidne 10.

Anonym (26.7.2007 11:39:53)

Přesně, to je chudák ten člověk, když zavrhuje automaticky všechno "ne-windows" A ještě když to tak má na firmě - vlastně to chápu - utratil zbytečně plno peněz, tak podejď by nebyl pyšný na svoje "windows." Přece nebude vykládat, že vyhazuje peníze oknem, aby se ještě více nažral už tak zazobaný miliardář.

Anonym (27.7.2007 10:58:28)

no vite, oni by totiz velke firmy (napr Abra nam redakcni system pro wokna udela za mega a pul, pro linux by to bylo o pul mice vice) navic, kdyz jste tak chytri. Proc tedy vetsina firem stale jede na windowsech a ne linuxu?

Anonym (27.7.2007 12:41:05)

Asi protoze lide o linuxu moc nevedi a pokud vim, tak microsoft rozvesuje reklamy ve stylu, jen s nami muzete byt opravdovi podnikatele, atd LOL ;-) Ted bohuzel zjistuji, ze mohli usetrit statisice, kdyz uz ale programy nakoupene maji, a jsou vice specificke, nemaji zrovna duvod masove prechazet na neco jineho.

Anonym (28.7.2007 12:17:27)

souhlasim, linux je pro mlade lidi, ale vetsina uzivatelu zustane u windows, protoze vedi jak to vypada a kam maji kliknout

Anonym (26.7.2007 11:14:09)

To je tak spatne, ze existuje vice systemu, ktere jsou uplne zdarma, takze je to pro kohokoliv velkym prinosem ? A kdyz pisete ze tak nadava, kde je nejaka nadavka ? Myslim ze lama jste vy, kdyz jste mohl usetrit nehorazne prachy.

Anonym (26.7.2007 11:44:26)

Mistře, kdybych nevěděl která bije, tak tady nezačnu tvrdit, že naprostou většinu aplikací i her pod Win lze spustit plně funkčním způsobem i v jiných OS. Samozřejmě pokud už přímo v základní distribuci není alternativa, která je zdarma a v mnoha případech efektivnější.

Anonym (27.7.2007 10:53:45)

Pouzivame redakcni system Topic 2006 od Abry, funkcni jen pod windows 2000 a XP, ted nam pripravuji SP.

Anonym (27.7.2007 12:43:15)

Ja potrebuju pro chod nasi firmy linuxove desktopy a servery, napr bez iptables by jaksi cela sit nemohla fungovat, a windows alternativa nikde...

Anonym (28.7.2007 12:16:04)

no iptables to je naka verze linuxoveho FW ne? V tomto bych problem nevidel, ale vetsina lidi proste tucnaka nezna a nechce se ucit nove veci. Tim to konci. U nas by ve finale take nebyl problem prijit na linux, ale to by se musela vyhazet pulka zamestnancu a nabrat novi

Anonym (4.8.2007 23:03:02)

to se u nas rikalo take.....pak se prechazelo na linux pul roku a nakonec se museza zadat zakazka na zmenu databazoveho systemu ktery pouzivame

Anonym (27.7.2007 14:07:40)

Ano, výrobce píše pouze podporu pro 2000 a XP. To automaticky znamená, že to nelze pod ničim jiným spustit??? Proč si třeba plno lidí hraje hry pro PSX na PC s windows? Neznalostí bohužel nikoho neohromíte, tak raději prosím mlčte.

Anonym (28.7.2007 12:14:13)

lolek, tak treba pouzivaj emulatory ze ano :) Jinak pane, on je trochu rozdil tvoje hra a firemni aplikace pro stovky pristupu za sekundu v cena mice a pul. Jinak mate naprostou pravdu, pokud se u aplikaci takoveho rozsahu uvadi podporovany system jen WinXP tak to bezi jen na WinXP. Je to uplne to same jako kdyz k nam prislo MS SQL prvni rok ci dva sel query server pustit jen na woknech. A pane, az se budete spravou siti zivit tak me tu muzete poucovat

Anonym (5.8.2007 11:06:07)

Co ma co delat sit s aplikacemi? To je preci jina vrstva abstrakce?

Yetti (26.7.2007 11:48:17)

Tak Vás je mi pane upřímně líto. Snad jen připomenu rčení "jaký si to uděláš, takový to máš"

WIFI 2,4 (24.7.2007 12:13:49)

Ať si klidně SP k vistám vydají třeba za rok. Jsou jen sami proti sobě, část lidí, kteří visty chtěli koupit s tím že budou aspoň nějaký díry zalepený, radši zůstanou u současných, třeba u XP

Anonym (24.7.2007 16:38:49)

Vista je systém na nic a je to pro magory má 4gb a je udělaná tak aby zničila pc

Anonym (27.7.2007 11:00:31)

kdyz jsi tupej a neumis si je nainstalovat....navic 4GB co to je. Je rok 2007, 4g je jako nic

Anonym (27.7.2007 12:44:19)

A proc by si mnel zapatlavat hdd nejakym nenazranym balastem, kdyz ho muze zaplnit neco mnohem uzitecnejsiho.

Jose (27.7.2007 13:14:48)

Delate si z lidi srandu? To ten Linux ma snad 100 MB? To snad vsichni frcite na Linux Puppy? Pokud vim, popularni openSuse ma rovnez 4 GB (iso, po instalaci mnohem vice), Debian 3x4,2 GB (3 DVD). Tak co melete nesmysly? Ano, jedina mensi a pouzitelna verze jsou xUbnuntu, ale to je zlata vyjimka. Trebaze si myslim, ze openSuse je mnohem lepsi, ale ma vice GB mez Vista, tak klidek. Jsem dualbootak, ale takove lhare opravdu v lasce nemam.

Anonym (27.7.2007 14:13:12)

Nerekl jsem ani slovo o Linuxu. Jinak asi vam uchazi fakt, ze v takovem openSuSE je tech programu uz hoodne predinstalovano, a navic po instalaci, ve ktere si vyberete vetsinu veci zabra na disku 2.3GB (znovu opakuji *vcetne vsech aplikaci* jako jsou prehravace, kancelarske programy atd atd) U visty je to vicemene jen holy system s velmi jednoduchymi programy (aby se nereklo). To ze si stahujete 3.6GB ISO neznamena, ze se to bude instalovat se vsim, vite oni pocitaji i s tim ze vsichni internet nemaji, tak tam nahrajou i dalsi aplikace, ktere by eventuelne mohl uzivatel potrebovat ;-) A o debianu jste se kapku svihnul uplne. Debiani instalace ma 1CD, nainstalujete z nej kompletni system s Gnome a zakladnimi programy jako jsou openoffice, gimp, apod. Ty dalsi CD/DVD jsou *pouze* balicky, ktere si instalovat vubec nemusite, takze ty media vubec nepotrebujete. To je co? Holy Linux ma priblizne 50MB ;-) To jake si tam nainstalujete graficke prostredi uz je vec jina.

Anonym (27.7.2007 21:02:06)

Přesně, prostě neví o čem mluví a vůbec není znalý věci. Takový chytráky mám nejraději. Ještě že tu nezačal Mr. José vykládat, že se stahujou 3 DVD, takže pro instalaci je třeba asi třikrát větší pevný disk, jelikož je to na těch dvd ještě zkomprimované. Fakticky by mě už takové plky nepřekvapily.

Anonym (28.7.2007 12:10:22)

vy jste lamy. Jdete si radsi nekam honit ptaky. To ze se tu hadate o tom kolik system zabira na PC jen dokazuje, ze jste lamicky kteri nemaji o veci paru. Ja mam na disku Visty a maj giga a pul. Nikdo ti netvrdi, ze ve woknech take musis instalovat vse ze. navic, pokud nemluvite o linuxu o cem teda? Kdyz jste tak chytri, prijdte mi do firmy (Koruni 13, Praha) sprovoznit firemni aplikace za par micu na linuxu (jsou konstruovane pro wokna) a pak ze sebe delejte chytraky. Vsadim se, ze pulka z vas jeste chodi do skoly a myslite si jak jste drsni kdyz tu pisete naproste pitchoviny.

Anonym (29.7.2007 11:48:04)

A to stejne si myslime i o tobe. Dik za tu adresu, uz jsi jdeme nakoupit palky...

Filipo (30.7.2007 10:30:24)

to si tu vazne myslite, za kompatibilita Linux/wokna je stoprocentni? Vzdyt i jednoduche programky jsou psany specialne bud pro wokna ci linux. Muze se stat ze program pro windows bezi i pod linuxem, ale to jsou spise vyjimky. A to se zde nebavime vubec o rozsahlych aplikacich ktere maji nekolik milionu radku a autori jsou radi ze vubec pracuji pod systemem pro ktery je urcen. Navic...proboha tady to je samej debil, nebyl jsem tu prez rok a to co se tu deje je neuveritelne, co se stalo s lidma kteri tu chteli pomoci? Misto toho tu vidim dva retardy kteri ocividne netusej ktera bije a jent u nadavaj. Mejte se tu, dale si myslete svoje a omlouvam se, ze jsem se vubec snazil vam veci uvest na pravo miru. Lituji cloveka vyse, ktery ma s vama trpelivost. Ja bych vas uz poslal do riti. PS. delam spravce site pro firmu ELITE, cela sit nam bezi na linuxu, jenom webserver mame na woknech, protoze aplikace resisi online objednavky na linuxu proste nebezi. Nase firma (problem s adresovanim fyz. pameti wokna pouzivaj flow to a linux flow up - ale to vam stejne nic nerekne ze :) )toto resila konzultaci s vyvojari teto aplikace a po pul roce zmen a prepisovani je mozone sprovoznit tutu aplikaci pod linuxem.

Anonym (30.7.2007 10:32:08)

a to jsem tu jeste nenapsal, jakej je problem na linuxu rozebehnout platebni terminal, take posusnanicko, doporucuji

Anonym (30.7.2007 21:52:29)

Holt, kdyz jsou nektere firmy tak tupe a najmou si windows programatory a pak si mysli, ze ten program kompletne prepisou, tak to proste nejde. Bud se pise s tim co jede na obou systemech nebo jen na jednom. A kdyz nekdo neumi udelat poradny navod je vec druha. Zavisi to jen na lenosti vyvojaru, vetsinou je to velmi odbyte (jen aby se nereklo). Tak se neni cemu divit...

Anonym (5.8.2007 19:46:04)

to souhlasim, jen jsem byl proti vete co bezi pod linuxem bezi i pod woknama

Anonym (5.8.2007 20:15:36)

Pokud je program nativne napsat pro linux, tak to problem urcite nebude. To je vrchol blbosti instalovat na system programy z uplne jineho os.

Anonym (29.7.2007 15:10:25)

Pane, pokud to neumíte a nechcete umět, tak prosím netvrďte, že to nelze. Je mi Vás upřímně líto.

Anonym (30.7.2007 10:23:14)

Moc rad bych vas vyvedl z omylu. Resime stejny problem jako kolega vyse. Nase firma pouziva aplikace ktere jsou psany pouze pro windows a pod linuxem nefunguji. Ze vy si predstavujete firemni software jako program o par radcich ze :) ale to by jste nesmel byt hlupec. Pouzivame system Obligio 2006 cena 2.500 000. Samozrejmne se od vas necham rad poucit, pokud chcete muzete se za nama stavit, sidlíme na Praze 10, Horcickova 24/15 jestli jste takovej frajer jak ze sebe delate jiste se u nas ve firma najde pekne teple mistecko kde si budete s linuxem moci hrat celej den. PS. az prijdete oznamte to dopredu, chci si vas pohovor nahrat abych se mu potom s kolegama mohl zasmat

Anonym (30.7.2007 10:52:09)

Obecně lze říci, že pokud soft pro Win nepřistupuje přímo k HW, je kompatililita v linuxových emulátorech takřka stoprocentní. Pokud vážně nechcete chápat, že windowsům se dá vyhnout, je to čistě a jenom Vaše soukromá věc. Chápu, že jste hrdý na licenci za 2.5M - tu by jste musel mít na daný program i pod linux, ale kdo je tady hlupec už si ostatní čtenáři rozhodnou sami. Ještě poznámka - pokud ve firmě zaměstnáváte lidi Vám podobné, nečekejte, že Vám to tam někdo příjde udělat. Ikdyž by vše zprovoznil a předvedl, že vše funguje jak má i bez Windows, stejně by byl cílem Vašich posměšků.

Tak naposledy (30.7.2007 12:04:06)

Pokud by jste cetl danou debatou celou, vedel by jste, ze jsem psal, ze vetsinou problem neni, ale u aplikaci, ktere jsou delany na zakazku a nejedna se o primitivnosti o par stovkach radek uz problem muze nastat. Nikde jsem nepsal, ze mam neco proti linuxu, doma take bezim na linuxu. Problem je v tom,ze nase firma pouziva obri databazovej system kterej propojuje nekolik desitek pobocek v CR a SR a proste toto reseni neni staveno pro linux. Nikde jsem nepsal nic ve smyslu ze co je pro wokna nejde pro linux. Jenom rika, ze kompatibilita NENI STOPROCENTNI. Na licenci nijak pisnej nejsem, udaval jsem cenu aby zdejsim ctenarum doslo, ze se nejedna o par tabulek v SQL. Imho, kdyz uz jsme u toho, napriklad takovej program NOSB (evidence zakazniku ADSL) pod linuxem vubec nebezi - neni problem udelat zmeny a program prepsat, ale to znamena dalsi investice, zmeny v usporadani site (zalohovani dat atd) a ve finale clovek prijde nato ze je lepsi tam wokna proste nechat.

Anonym (30.7.2007 17:15:40)

To fakt nemá cenu. Nevím, jaký je rozdíl mezi desetiřádkovým progámkem a programem na 800 stránek A4. Klidně může nastat situace, že ten desetiřádkový ve WinE rozchodit nepude a ten osmisetstránkový pošlape jako hodinky. Ale to Vy pane nemůže chápat.

Ja-jen-ziram (30.7.2007 17:36:04)

pane, nase firma se zivi predelavanim aplikacnich databazi pro ruzne OS. Clovek na ktereho reagujete vec hodne zjednodusuje ale ma naprostou pravdu. Kdyz mate gigantickou databazovou strukturu, ktera predpoklada, ze pobezi na urcitem OS ktery se chova urcitym zpusobem (komunikaci mezi vrstvama ridi OS) tak je docela problem aby stejna vec fungovala na linuxu stejne dobre. Pokud tu nekdo tvrdi, ze co funguje na windows musi fungovat na tucnaku a opacne tak je krapet mimo. Napriklad pokud delate databaze dimenzovana na tisice pristupu za sekundu musite pocitat s tim, na jakem systemu dana vecicka pobezi. Jednoduse receno, mate-li aplikaci ktera pristupuje k HW primo mate zadelano na problem.

Anonym (30.7.2007 21:01:20)

Amen

Anonym (30.7.2007 21:48:17)

Samozrejme, ja zase pisu sitove aplikace pro vetsinu znamych platforem a vim jak to chodi, ale je jasne ze linuxove sockety jsou stavene mnohem lepe na velke databaze, komunikaci mezi pc apod. Mnohem lepe by udelali kdyby ten program jel pod BSD ci Linuxem, navic programatori jez pisi kod pro unix like systemy, dbaji vetsinou na to aby se to dalo spustit i na necem jinem, tj. pouzivaji knihovny multiplatformni. Takze by ten program mohl byt rozsirenejsi, vyvojova firma by si o dost prilepsila a naklady na vyvoj by byly mensi, protoze na kvalitni vyvoj v linuxu jsou naklady nulove, oproti windows, kde potrebujete spoustu nastroju vetsinou od microsoftu jako je visual studio, ktere neni zrovna zdarma. Problem je v tom, ze takovych programatoru, co umi psat timto zpusobem je malo. Ale pribyva jich, diky skutecnosti, ze se v linuxu a dalsich pise programy mnohem lepe.

Andy (27.7.2007 14:25:00)

Nahodou tu mam nainstalovano opensuse 10.2 a pri instalaci sem vybral vsechno co se dalo + KDE a na disku to ma jak bylo psano nize 2.3GB, takze pane Jose, lzete.

Anonym (27.7.2007 18:00:31)

vis co ty ses fakt magor mej radeji prazdnej HDD bež někam

petr (5.8.2007 09:53:20)

V dnesni dobe se do klasickych PC davaji disky o kapacite 300 GB tak nake 4 GB operacniho systemu sou zanedbatelne. On je problem v tom ze visty sou delane na pocitace ktere se prodavaji ted a ne na stare.

Anonym (5.8.2007 20:13:06)

A to je duvod proc visty nebrat, nac zbytecne utracet, kdyz se da ten hw velmi solidne vyuzit, staci jen jiny operacni system.

Anonym (25.7.2007 12:01:15)

1 Mbit za 330? ja bych rekl, ze je to jeste vice, UPC, O2 a dalsi za 1 mbit uploadu chceji tisice :P Zaplatpambu za ty freenety.