Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Windows Seven – nástupce Windows Vista

Windows Seven – nástupce Windows Vista

Anonym (25.7.2007 00:00:00)

Jen před několika málo měsíci se na svět dostaly Windows Vista, ale už se čím dál více hovoří o nástupci. Podle Microsoftu půjde o přelomový počin, jakým svého času byly Windows 95.

sun (25.7.2007 00:17:57)

Tak doufám, že to stihnou alespoň do 2010. A když koukám na ty novinky, není nic, co bych nutně potřeboval. Stačí XP a alternativní aplikace. A 256 MB RAM.

PIES (26.7.2007 23:42:42)

A pierdolicie cos kurwa tu po czesku nawet nic nie rozumiem :D ciekawe pepiki czy cos skapujecie z tego co wam tu napisalem x] pozdro :D

Anonym (4.8.2007 08:09:34)

pár příspěvků na obranu linuxu jsem tu výše slušnou formou taky napsal, ale jinak se musím zastat i widlí - bodejť by nebyly stabilnější, když jedou na unixovým jádru! A vůbec je nevyvíjel Billdův tým! Zavzpomínejte si třijedničky byly pouhá dosovská nadstavba, takový trošku lepší dosovský manažer, taky nebyly žádný převrat. W95, 98, stále v podstatě dosovská nadstavba i když čím dál více vylepšovaná. V době 98 se už na jiné koleji používaly NT - původně pouze profesionální a vývojový systém. Pak přišly 2000, jako vyloženě pracovní desktop, založený na NT s mizernou podporou ale na mrkwosoft úžasně stabilní a současně s ním W ME, což byly dojebaný 98 tvářící se jako 2000. Me se jako desktop nikdy nechytly, zato 2000 původně vůbec nezamýšlené jako desktop se díky stabilnímu unixovému jádru (NT) šířily, neboť už začala být vychytaná i ta podpora. Se smrtí Milénií MS pochopil, že správná cesta je v externím týmu, který původně pracoval na NTýčkách, koupil ho (ten tým) a zadal úkol komerční NTýčka tak vznikly XP! Nutno přiznat, že pracovat se na nich dá, krást jde s nimi špičkově, a stabilní jsou docela taky. A když použijete TWEAKUP.exe a http://radekhulan.cz/item/windows-xp-rychlejsi-a-stabilnejsi-detailni-navod a ještě tohle http://radekhulan.cz/?item=windows-xp-dvakrat-rychlejsi-xplite tak je to i docela svižný, jede to skoro na všem a ty návody docela dobře platí i na Vistu! pokud to někdo bude zkoušet - v klidu a s rozmyslem vypínejte funkce a mazejte programy, ať mi pak nenadáváte

Nargon (25.7.2007 01:25:27)

Zajimave, podle toho to vypada ze windows zizka neco z vlastnosti linuxu, ktere mu imho chybi. Ale na druhou stranu, doufam ze ten system nebude tak nenazranej jako visty. Teda v roce 2010 muze bejt nazranej jako visty, ale vice ne.

Anonym (25.7.2007 08:25:15)

Ty fanatyku linuxáckej myslíš si že ty linuxy jsou opravdu tak dobre???? Zkus mi v linuxech udělat a zestříhat video až se ti to podaří tak se ozvi fanatiku.

Nargon (25.7.2007 08:59:20)

no fuj, ja linux nepouzivam. Nehazej me do jednoho pytle s linuxakama, jinak v tom pytli bude pekna mela. A co se tyce linuxu tak si nemyslim ze jsou dobre, po tom co mi odesel zdroj na PC, jsem si linux nainstaloval na starsi pc, co jsem doma jeste mel. A tyden jsem ho pouzival. Myslim ze linux je dobry v sitich a praci s textem. V "kancelarskych" aplikacich windowsu tak slape na paty, ale jakekoli pokrocilejsi pouzivani bych od nej necekal. Dokonce mi linux 2x totalne zatuhnul ze se nehla ani mys a musel jsem pc natvrdo restartnout. Ikdyz za tohle mozna muze ten hardware co jsem pouzival, protoze byl cca 2 roky ve skrini bez zapnuti. A co se tyce nenazranosti. Tak ja spise uprednostnim funkcnost nez krasny graficky kabatek.

Anonym (25.7.2007 09:49:37)

No i ty vyníkající Visty jsou na nic, nevím kdo by chtěl na svůj pc instalovat 5gb balík jako operační systém. Ve své době byly nejlepší Win98. To byl Bill Gates ještě slyšný a nepotřeboval vydělávat miliardy zato teď má pěněz jak šlupek ale pořádný systém nikde. Konkurence je obrovská a do toho ještě Apply no prostě hrůza co se děje ve světě PC.

Styx (29.7.2007 19:00:06)

Musí rýpnout - apple není PC ale mac nebo chceteli PowerPC..:-)

ba ja ja (25.7.2007 10:24:49)

No video si na Linuxu sestrihas... BTW nejsem linuxovej fanatik. Jedu na obou systemech. Kazdej pouzivam k necemu jinymu. Bohuzel ale musim konstatovat, ze modra smrt me potkava u winu docela casto (tedy casteji, nez bych si predstavoval), kdezto ze by mi tucnacci jakkoli zatuhli se mi jeste nestalo... Ale treba mate nekdo zkusenosti jine...

Anonym (25.7.2007 10:36:22)

Já jsem měl taky na svém pc ty tvoje tučňáčky ale můžu ti říct že to bylo horší než Win. Nejen ža tam nemůžeš přidat zařízení USB např.Fotoaparát,mobil,atd. ale zkus mi tam dát jakýkoli hardware(samozřejmě že musíš nainstalovat software) musíš chdit shánět takový hardware aby jsi ho mohl nainstalovat do těch tučňáčku neboj ano to za chvíli příjde že od linuxů odstoupíš a buďte tak hodní a nevymlouvejte se na cenu protože je to opravdu nesmysl když vím že je nějaký systém je dobrý tak ho využívám a po nějaké době se ho pokousím koupit ale vyhodit 500kč za linux by mě v životě nenapadlo ještě se zeptám kolik máš let a přeber si to v hlavě jak chceš.

Admin (25.7.2007 11:35:21)

Musim te zklamat, ale at koupis jakykoliv usb fotoaparat, da se v linuxu sprovoznit, ovsem pokud neni rozbity. Prosim vysvetlete mi pojem, nejde pridat usb zarizeni ? Co to znamena, jako ze to nejde strcit do te dirky, v chvili nabootovane linuxem ? Je videt, ze jste neco zkusil, neco vam hned neslo a uz na to nadavate, pritom si za to muzete sam, mnel jste si precist, ktera distribuce vam bude vyhovovat, pozjistovat informace. Mimochodem prosim napiste o jakou distribuci se jedna, nebot je neuveritelne, ze se vam stala takova skutecnost, protoze 100% kernelu uz od pocatecnich verzi USB zarizeni podporuje. Pokud jste si nainstaloval vlastni kernel a pote nenastavil podporu USB to uz je problem vas. Ale to se asi nestalo protoze o Linuxu vubec nic nevite. Takze znovu vas prosim o nazev distribuce, ale uz ted vim ze lzete, ale jen se chci pobavit co vymyslite. S Linuxe pracuji uz 8 let a jsem spravce site a hostingu.

Anonym2 (25.7.2007 13:23:05)

Jo ty a o tom to je ve win. si žádné distribuce číst nemusíš nainstaluješ xp strčíš do USB a otevřeš takovou tu ikonku tento počítač ale tu vy linuxáci neznáte a stahuješ fotky víš

Anonym (3.8.2007 20:01:49)

naprosto stejně to funguje v linuxu strčíš do usb otevřeš ikonku počítač, nebo zařízení (podle distra se ta ikonka jmenuje občas jinak - to je ten problém) a stahuješ fotky. Pardon po připojení se tě většina dister zeptá, že jsi připojil usb zařízení na kterém jsou fotky - chcete je stahovat, upravovat....

ba ja ja (25.7.2007 11:38:09)

USBcko se mi ihned po pripojeni objevi na plose - nikdy jsem k nemu nedoinstalovaval nejaky soft. Co se tyce webkamery, kterou jsem na to taky pridaval, tak jsem ji musel instalovat jak na winech, tak na lin. Rozdil je v tom, ze winy nepoznali, co to je - nezname zarizeni. No a Fedora si rekla o "ovladace". Nerikam, ze toto je u kazdeho, chran buh, jen prezentuji sve zkusenosti. BTW tim, ze to je free jsem nikdy neoperoval. Jo a neco pro toho Anonyma: Je mi 21, coz nemyslim, ze je nejakej pubertalni vek, jak pisi nekteri odpurci nekterych nazoru. Jinak by stalo za to, se podepsat - alespon nejakym nickem. Take by bylo vhodne, kdybys vety oddeloval nejakyma interpunkcnima znaminkama - text se potom cte lepe a nevypada tak chaoticky... :)

Anonym (25.7.2007 11:54:28)

Podívej se o 4 řádky výš. Mimochodem dělám několik věcí najednou takže se za chybz omlouvám. Nickem se představovat nebudu nebo lépe Anonym je můj nyk mimochodem mi je 58 let

Anonym (25.7.2007 12:05:19)

Tak to uz jsi bud zapskly senior, ktereho uz se neda nic naucit, nebo nam tady vsem lzes, a o Linuxu nevis ani 'ň'. Co se v mladi naucis, ve stari jako kdyz najdes. Priklanim se k tomu lhani. Protoze te odhaduji na 13-16 let. Opravdu je nutne se takhle strapnovat ? Jestli si chcete neco konecne o linuxu precist, tak muzete treba toto: http://www.root.cz/texty/proc-pouzivat-linux/ http://proc.linux.cz Vzdyt je to jasne, ze Linux budou lidi v pristich letech pouzivat cim dal vic. Jak se tomu deje i dnes. A proc ? Protoze je horsi ? :-D Porovnavat s cim maji, vetsina totiz prechazi z windows na linux, a i presto ze linux tak dobhre neznaji, zacnou ho pouzivat a poznaji, a vic krat uz se k tomu m$ bastlu nevraceji.

ba ja ja (25.7.2007 12:13:58)

S tim seniorem jsi to prehnal, proc zbytecne provokujes. Treba muj tata je stejne stary a zabskly senio neni... Jinak vazne nemyslim, ze Anonym je prezdivka vhodna - podivej se, je tu anonymu moc, jak teda mame rozlisit, kdo co rika?

Anti (25.7.2007 12:25:41)

Omlouvam se, ale je jasne, ze on neni zaden padesatnik a ze nema s Linuxem vubec zadne skusenosti ale presto ho vseobecne pomlouva, pritom ani nenapise proc, a co mu vlastne tak zleho udelal. Nemyslel jsem jako zapskleho nikoho jineho nez ho samotneho, je spousta starsich lidi a mentalne jsou na tom mnohem lepe nez on.

Anonym2 (25.7.2007 12:36:18)

S Vámi to panové opravdu cenu nemá počkejte tak za dva za tři roky a pochopíte o čem jse tu psal. A jestli máte namysli mě jako zapsklého seniora, který dělal v TV tak bych Vám chtěl akorát říct že až dokážete takové věci jako ostatní z našeho štábu tak nebudete mlet takové hovadiny. mimochodem já jsem s Applem moc nepracoval to moji kolegové ale umím na něm něco málo pracovat já jsem pracoval s win. a to v adobe premiere.

ba ja ja (25.7.2007 13:09:13)

Pred 20 lety se psal rok 1987. To Widle ani nebyly. To tehdy byl starej dobrej DOS, MAC-OS, UNIX a urcite i jine, ale to nepamatuji - ani nemohu, byl mi rok... Takze v tu dobu jsi strihat pod winem ani nemohl...

Anonym2 (25.7.2007 13:19:06)

nekecáš nahodou co když jsem stříhal pod winem ale v Anglické cerzi která vyšla 8.9 1987 ale to ty vědět nemůžeš byl ti přece rok ne????

Anonym (25.7.2007 13:32:49)

A hned ses o tom dovedel na internetu na dosu, ze ano :D A jel si do zahranici si je koupit za par desitek tisic. Pisete tady jen same voloviny, kdy odpovite na to oc vas bylo tazano ?

Anonym2 (25.7.2007 13:34:21)

Ne nechal jsem si je poslat poštou a stály 15 899kč

Anonym (25.7.2007 13:39:18)

Prez holuby co ?

Anonym2 (25.7.2007 14:51:29)

Když jsi tak velmi inteligentní a všechno o linuxech znáš tak nenapíšeš tohle.

Anonym (25.7.2007 15:09:56)

Vsechno o nich bohuzel nevim, ale snazim se dovedet co nejvice, jinak proc bych to nemohl napsat ? Muze to napsat kdokoliv. Bohuzel ti nejak unika fakt, ze jsi porad neodpovedel na to co se te uz ptali nekolik krat. Na vase duchaplne reakce, uz nejsem zvedav, at si kazdy pouziva system, ktery se mu libi, ale at nenadava na to, o cem nic nevi. Viz. vas pripad. Timto ukoncuji tuto debatu, protoze se tady neda bavit na urovni. Pojdte diskutovat na nejaky IRC kanal, tam vam muzu vysvetlit jak se veci maji, bez takoveho hloupeho ututlavani. Az bude Linux pouzivat vice lidi ve vasem okoli, budete jim porad rikat, ze jsou idioti, linuxovi fanatici, blbci a kdo vi co jeste ? Asi ten Linux do sebe neco ma, kdyz na neho prechazeji.. Je to opravdu najivni, myslet si, ze jsou vsichni fanatici. Jako bych rikal ja, ze ti co pouzviaji windows jsou windows fanatici. Takze to uz nejsou uzivatele, ale maji ten system jen proto aby ho mneli ? Kdyby se mnel jak zviditelnit Linux, mnela by ho velka masa lidi okamzite. Proc taky ne ? Muzu na tom delat to co ve windows a casto i lepe a zcela zdarma. Je to jen vas problem, ze si odpirate system, ktery vam muze byt velmi uzitecny. A nevim proc na nej tak nadavate a na uzivatele kteri ho pouzivaji, kdyby jste byl vyvojar windows, pak bych se nedivil, jste-li normalni konzument, pak mate vzite fakta, ktera vas v budoucnu velmi budou obtezovat. Doufam, ze toto pochopite a nebudete dal psat a podporovat nejvetsi vyderacskou firmu, ktera ma penez z lidi jako jste vy uz dost.

Anonym2 (25.7.2007 15:27:16)

S vámi se to opravdu nedá ta hloupost a neinformovatelnost.

Igor (27.7.2007 01:17:25)

Já jsem uživatel woken a teď přecházím na ubuntu 7.04. Ano začátek byl těžkej zvyknout si, že není všechno na jedno kliknutí. Ano jsou s tím spojeny útrapy hledáni, zkoušení, apod. Jenom člověk nesmí bejt línej a jít na fóra kde se muže něco dovědět popřípadě se zeptat „linuxovejch fanatiků“ a ti rádi poradí, pomůžou a ve většině případu vyřeší či navedou na správnou cestu jak dosáhnout toho aby fungovalo vše jak má.Ubuntu mi prozatím připadá jako spolehlivější systém jak wokna, sice mi tu pořád nefunguje vše, jak bych chtěl ale to ve woknech taky. A co se týče tykání a slušnosti na tomto fóru tak nebudu vykat někomu, kdo tu umí jenom sprostě nadávat, vymýšlet si nesmysly jak je starej a chovat se jako post pubertální fracek.

ba ja ja (25.7.2007 13:42:44)

A kolik mesicnich platu jsi na to obetoval? Osum?

Anonym2 (25.7.2007 15:25:41)

Je mi milejší jeden chytrý dělník než dva tupí inženýři viz. váš případ tím nechci říct že jste tupý uplně

anonym2 (25.7.2007 14:06:15)

Ne jste blízko 10

ba ja ja (25.7.2007 14:09:55)

A z ceho jste zil?! To vas pak dotovali rodice, manzelka bo nekdo jiny?!

Anonym2 (25.7.2007 14:18:44)

Já jsem si na to prvni našetřil

Anonym (25.7.2007 14:34:00)

A hnedka jste sel pracovat a strihat video ze ? I kdyz nebylo s cim strihat. A kdyby bylo tak zase utratit par vyplat ... Fakt na hlavu padle

Anonym2 (25.7.2007 14:48:50)

Jo ty vole ale to mě dodnes živí ale tebe neživí nic, protože jsi neschopný že?????

Anonym2 (25.7.2007 14:56:35)

Bud´tak hodný a netykej mi jsem určitě starší než ty.

ba ja ja (25.7.2007 15:13:28)

Pokud vim, tak na diskuzich se vseobecne tyka... Bylo by zahodno, kdyby jste pouzival slusnych slov... Dekuji Jinak me zivi moje prace, kterou pri studiu na VS vykonavam. A zivi me docela dobre...

ba ja ja (25.7.2007 15:42:49)

Inzenyrem jeste nejsem. Zajimalo by me, jak jste dosel k nazoru, ze jsem tupy. Dekuji za vysvetleni...

Anonym2 (25.7.2007 15:46:06)

Věčným prosazováním vaších linuxu chytřejší ustopí to berte jako to že už si nemáme co říct.

ba ja ja (25.7.2007 15:56:19)

Myslim, ze si neuvedomujete, ze ten, kdo si tady do mrte prosazuje sve jste vy. Pokuste se si precist vsechny prispevky ode me - ba ja ja - a zjistite, ze se ani nehadam, ani nepouzivam vulgarismy (jako vy). Jen me zajimalo, jak jste prisel k winum v roce 1987...

Anonym2 (25.7.2007 16:17:22)

Už jsem to tu jednou psal přes známého já se taky pokouším nehádat se s váma ale prostě to jak jste neinformovaní to mě k hádkám donucuje mimochodem win. mi posla ze států jeden přítel, a já jsem mu poslal 15 899kč a za tři roky na to jsem dal docela dost peněz za Amigu (jestli víte co to je) a potom za pc a to byl asi ten rok 1992 mimocodem do amigy se dal nainstalovat win 95, který tam byl už při koupi a s tím sem začínal stříhat video pouze 5 let a teď jedu na Ubuntu který už vůbec nepoužívám ale na xp.

BBB (25.7.2007 19:45:14)

Poradne si to po sobe precti, takovym nesmyslum snad nikdo nemuze verit.

BBB (25.7.2007 19:46:28)

To bylo na Anonym2, nejak Vam tady ta diskuze nefunguje.

Anonym2 (25.7.2007 20:07:05)

Jo jo to kvůli linuxackejch fanatiků a četl jsem to posobě dvakrát a vždy jsem došel ke stejnému závjeru linux je na nic. Tím se dál s vámi nemíním bavit

Anonym (26.7.2007 11:05:02)

Jak inteligentni rozhodnuti pane inzenyre. Vy musite mit urcite pravdu kdyz mate uz tolik let... Windows

Anonym (26.7.2007 11:54:17)

Reakce na: odpovědět autor: Anonym napsáno: 26. července 2007 v 11:05 Jak inteligentni rozhodnuti pane inzenyre. Vy musite mit urcite pravdu kdyz mate uz tolik let... Windows je na nic Komu to pisete?!

Anonym (26.7.2007 12:24:23)

Anonymovi2 25. července 2007 v 20:07

Anonym (3.8.2007 19:52:38)

proboha co mu to žerete? na čem by pod těma widlema to video stříhal? Na čem by to v tý televizi pouštěl? PC tady vůbec nebyly V 1987 byste v tomhle státě nekoupili harddisk na kterej by se ty desetimegový třijedničky vešly nota bene aby stříhaly video copak tenkrát byly HDD na který by se to video vešlo? V 87mým byla vrchol techniky 386ka a půlmegová grafika Troufám si tvrdit že ani Billda v tý době nepočítal s tím, že se na tom jednou bude stříhat video. Dyť plácá slátaniny.

Anonym (4.8.2007 07:40:05)

já se hrdě hlásím k prohlášení, že JE tupý úplně. jestli v osmdesátým sedmým měl v tomhle státě PC, koupil si do něj třijedničky, dále vlastnil soft na zpracování videa a na tom PC ho zpracovával... Shrňme si to - to znamená, že měl PC, které to zvládlo zpracovat, HDD, nebo jiné (mě neznámé médium, na které se to vešlo), v neposlední řadě grafárnu, která to zvládla přehrát.... Tak to pracoval na tajném programu přímo pro úzké vedení Varšavské Smlouvy, typuju, že jeho identitu znal kromě Kremlu už jenom ten kámoš, co mu poslal ty widle (nejspíš taky agent).... Někde výše jsi ty chytrá Šahrazádo psal něco o Amize - prosil bych o info na jaké médium se ty widle na amigu v té době instalovaly lépe? MAXELL, nebo EMGETON????? :-D

Anonym (25.7.2007 13:59:12)

Ja se ale ptal jak ses o nich dozvedel tak rychle za minuleho rezimu ?

Anonym2 (25.7.2007 14:54:11)

Od známého, který v tu dobu mi je poslal

anonym2 (25.7.2007 14:52:55)

S takovým hlupákem se není o čem bavit.

ba ja ja (25.7.2007 13:35:40)

Chces rict, ze jsi se k tak moc komercnimu softu dostal v ere komunistickeho ceskoslovenska, navic jsi to urcite kupoval a mel jsi vyjezdni dolozku, CNB Ti prodala tolik valut, a komunisti Ti jeste rekli jed za zeleznou oponu pro ten skvelej imperialistickej soft? Vzdyt jsi urcite mohl mit neco od Tesly!! :)

Anonym (25.7.2007 13:30:14)

A kdy, ze jste to pracoval u CT ? Nahodou tam znam jednoho technika a muzu se zeptat od kdy a jake programy tam pouzivaji. Vzdyt v CT si ani neumi uhlidat vysilani, kdyz je napadli hackeri a predelali zabery.

Anonym2 (25.7.2007 13:38:27)

Ti hackeři byli takové hovada jako jsou tady ti ostatní (né všichni)

Anonym (25.7.2007 13:57:55)

A co, ze bude za 2,3 roky ? Jedine to, ze Linux bude mnohem rozsirenejsi a to co dnes, uz rict nebudete moci, protoze uz o Linuxu bude vedet kde kdo.

Anonym2 (28.7.2007 19:20:46)

Ty jsi anti ale na používáni mozku blbe

Anonym (25.7.2007 12:22:16)

Napis s jakou distribuci ti to neslo ? Nenapises-li, jsi opravdu vysinuty, docela se tebou bavim.

Anonym (3.8.2007 19:44:02)

co jste zkoušel za distro? něco předpotopního? nebo lindows čili linspire? Proč byste u klasického linuxového distra instaloval fotoaparát, či flash? To jde opravdu blbě :-) Jsou tam totiž automaticky hned po instalaci

Anonym (3.8.2007 20:55:12)

On to ani poradne nevi, protoze zadne nezkousel :D

Laik (25.7.2007 19:34:54)

autor: ba ja ja napsal: napsáno: 25. července 2007 v 10:24 RE: Windows Seven – nástupce Windows Vista No video si na Linuxu sestrihas... BTW nejsem linuxovej fanatik. Jedu na obou systemech. Kazdej pouzivam k necemu jinymu. Bohuzel ale musim konstatovat, ze modra smrt me potkava u winu docela casto (tedy casteji, nez bych si predstavoval), kdezto ze by mi tucnacci jakkoli zatuhli se mi jeste nestalo... Ale treba mate nekdo zkusenosti jine... Tak to já má opačné zkušenosti. Na ofic. XPčkách jedu už několik let a spadly mi cca 2x, ... co je virus a pod.. neznám. Nyní má zálohy pomoci Acronisu a tak jsem v klidu. Když jsem zkoušel Ubuntu 7.04, tak mi spadly za den několikrát a ani jejich odinstalace nebyla korektní ... nevrátily disk do původního stavu, takže zůstal natrvalo zmenšený o tu část, kterou využívaly. Ale záloha obrazu disku to naštěstí dala do pořádku.

Anonym (25.7.2007 20:04:49)

Další dement co si mysli že se to všechno da samo do puvodniho stavu ? Odkud si spadl ? To ze si nebyl schopen to v gparted dat naspet je uz tvuj problem. Ubuntu jsi zkousel par minut, tak tu nekecej blbosti. Ty jsi akorat dalsi takovy ten franta, co ma fungl novej nablejskanej woknous co... Tebe uz bych taky rad potkal osobne, a to co tady pises delsi dobu za nesmysly bys pak rekl znova, klidne bych si donesl notes a ukazal, ze to co neslo tobe, pujde bez problemu. Zase takovy co si nic neprecetl, ma leve ruce a jeste je liny.. K tomu poucuje ostatni, na co vsechno uz neprisel. Kdyz ti tak padaly casto, posli mi prosim vypis z kernelu (vypises ho programem dmesg). Napis kdy spadl a zdali pak jsi zkousel problem vyresit, aspon tim ze jsi system akualizoval.

Laik (25.7.2007 20:16:55)

Anonym napsal: autor: Anonym NOVÉ napsáno: 25. července 2007 v 20:04 RE: Windows Seven – nástupce Windows Vista Další dement co si mysli že se to všechno da samo do puvodniho stavu ? Odkud si spadl ? To ze si nebyl schopen to v gparted dat naspet je uz tvuj problem. Ubuntu jsi zkousel par minut, tak tu nekecej blbosti. Ty jsi akorat dalsi takovy ten franta, co ma fungl novej nablejskanej woknous co... Tebe uz bych taky rad potkal osobne, a to co tady pises delsi dobu za nesmysly bys pak rekl znova, klidne bych si donesl notes a ukazal, ze to co neslo tobe, pujde bez problemu. Zase takovy co si nic neprecetl, ma leve ruce a jeste je liny.. K tomu poucuje ostatni, na co vsechno uz neprisel. Kdyz ti tak padaly casto, posli mi prosim vypis z kernelu (vypises ho programem dmesg). Napis kdy spadl a zdali pak jsi zkousel problem vyresit, aspon tim ze jsi system akualizoval. Na Tvém místě bych se toho setkání raději vyvaroval ... nedopadlo by pro Tebe za ty urážky dobře. Jsi názorná ukázka arogantního magora zfanatizovanýho Linuxem a díky takovým, jako jsi Ty získá ten Linux více odpůrců, než příznivců.

Anonym (25.7.2007 23:26:40)

Nebo bude na svete vice tech chytrejsich, vzdelanych. Dloubat v nose se umi opravdu kazdy. Ze vy mi taky zrovna blahorecite. A byjste rikal vy, kdybyjste vedel ze mate pravdu ale druhy by ji naprosto vyvratil, pospinil a jeste si postezoval ? Urcite byjste mu nerikal, tak tak, ale pravdu nemas. Na tomhle foru jsi psal uz vicekrat a dobre si te pamatuji, kdybys tady napsal prvne, moje reakce by vypadala zcela jinak. Z takovymi jako jsi ty se proste neda jinak, windows fanatiku.

Laik (25.7.2007 23:53:14)

Že mi wokna za několik let užívání spadly cca 2x je fakt ... že mi Linux za několik HODIN užívání spadl vícekrát je také fakt. Co je na tom k nepochopení? V čem je tedy chyba? Ve woknech ... ve mě ... v Linuxu? Podle vaší "teorie" by mě musely wokna padat daleko častěji, než Linux, ale ono se to jaxi nekoná. Já vím ... smutné to zjištění pro Vás, ale tak to prostě je. Většinou tady radíte, že je třeba s Linuxem pracovat více a naučit se s ním, že se po pár hodinách nedá vyvodit závěr, že za nic nestojí. Proč to ale u woken nebylo potřeba a jsou stabilní ....hmmmmmm?

Anonym (26.7.2007 00:21:15)

No mam oba systemy, teda tyhle verze: win xp pro a Ubuntu 7.04, XP uz mam tri roky bez reinstalace, je pravda, ze jsem musel obcas resit nekolik nezpusteni, ale vzdycky se to dalo nejakym zpusobem vyresit. Ubuntu mi slo nainstalovat jen v zachranem rezimu, klasicka instalace se nedala rozbehnout, prvni den jsem sice 3x reinstaloval z duvodu nezpusteni systemu, ale nakonec jsem zjistil, ze to bylo nejspis zbytecny. Druhy den mi taky nekolikrat zamrzlo, ale to uz jsem jen resetoval nastaveni xservru a od ty doby bezi bez problemu. Kazdy ze systemu ma neco svyho. Linux je slozitejsi na ovladani, ale da se to naucit. At si kazdej vybere system jakej chce.

Anonym2 (26.7.2007 09:15:39)

To co jste tady napsal je naprostá pravda ti blázni si budou stále držet ten svůj LInux ale říkám pochopí za 2 za 3 roky ale já jsem jim říkal asi milionkrát na téhle diskusi že jsou neiformovaní oni poznaj zač je toho loket jinak z vaším názorem plně souhlasím prostě Win. je stabilnější a lepší ale jim to nemá cenu vymlouvat.

Anonym (26.7.2007 11:01:41)

Dva frantove od vedle se sesli, to ja uz se tesim na to co bude za 2-3 roky a vy budete mit otevrenou hubu a divit se jakto ze ma tolik lidi Linux ? A nebylo by dobre se zeptat hned ted ? Vsichni co pouzivaji linux jsou blazni ze jo, jen ty jsi letadlo... Jasne stabilnejsi :D a lepsi :DD jdete na nejaky odborny web, ne na takovou prasarnu co je tady a poptejte se opravdovych IT, ne tady 12letych fracku a jako 58 lety by jste mnel mit dost rozumu si o tom neco precist na nejakem webu, ne na tech kde jsou zase takovi frackove, co takhle root.cz, abclinuxu.cz ?. Ale raci ne, tam jsou vsichni linuxovi fanatici ze jo... A to s neinformovanosti jsem rikal ja vam nekolik krat, protoze jste jeste neodpovedel ani na jednu mou otazku. Jaka ze to byla distribuce, kterou jste zkousel a je tak na nic? Napadlo vas s tim neco udelat ? asi ne .. Ja si budu dal pouzivat svuj Linux a vy si dal pouzivejte svoje legalni windowsy s leglnimi programy a uzivejte si vasi stabilitu a vyjimecnost ;-)

Anonym (26.7.2007 10:52:40)

Muze se stat cokoliv, kdyz mate nejakou super extra hw chybu, ktera windows nevadi tak se nedivim. Jinak nespadne ani jednou, vy asi neznate klavesy SysRq, prez ktere VZDYCKY muzete i prez "ten vas pad" system rozbehat, sase neco co windows nikdy mit nebude. Dalsi vec je ta, ze vy mluvite o linuxu, ano jenze tech linuxu (linuxovych) distribuci je cela spousta, tak proc je hazite vsechny do jednoho pytle, kdyz treba ubuntu ma od gentoo hrozne moc daleko. Ja osobne gentoo mam, a jede mi uz rok a pul v kuse _na desktopu_ bez restartu, sedim u nej kazdy den, pracuju, hraju, posloucham hudbu, atd. Windows u mne nezvladl vice jak cely den, nebot se silenym tempem cely spomaloval, takze na dualcore to trvalo jako na 486 az do uplneho zatuhnuti. A nedejboze kdyz jsem instaloval treba tv tuner, modra obrazovka a restart, a takhle to bylo asi 5x nez se mi to nejak podarilo rozchodit, pritom v linuxu sem nemusel instaloval ovladace vubec na nic, ve windows na vsechno. Takze vam opakuji, az zkusite aspon 5 distribuci, a budete na nich jet po dobu 2 let, pak muzete neco vseobecne o linuxu psat. Myslis jako ze tohle dela kazdymu ? Tak to si opravdu najivni, a proc si ten problem nezkousel vyresit ? poslal si nekde log z kernelu ? Aktualizoval jsi (hlavne kernel) ? ... Bohuzel zacatecnik nezna spoustu skratek a tak kdyz se neco pokazi tak si hned mysli ze s tim neco je a uz to nejde rozchodit.. Aspon levy CTRL+levy ALT+F1. nebo lCTRL+lALT+BACKSPACE restartujete Xserver. Kdybyjste si radeji neco precetl.. RTFM

Anonym2 (26.7.2007 11:05:20)

Tady se budou pořád ti stejní lidi zastávat pořád těch samejch systémů když ani neví jak se dá win. používat ale co je nejdůležitější znají linux a párkrát ho zkusili a teď říkají že je to vynikající systém je stabilní ano a víte proč je tak stabílní protože se na něm nedějí žádné operace (protože tam nejdou některé ani spustit ha ha ha).

Laik (26.7.2007 15:10:12)

Anonym napsal: napsáno: 26. července 2007 v 10:52 RE: Windows Seven – nástupce Windows Vista Muze se stat cokoliv, kdyz mate nejakou super extra hw chybu, ktera windows nevadi tak se nedivim. Jinak nespadne ani jednou, vy asi neznate klavesy SysRq, prez ktere VZDYCKY muzete i prez "ten vas pad" system rozbehat, sase neco co windows nikdy mit nebude. Dalsi vec je ta, ze vy mluvite o linuxu, ano jenze tech linuxu (linuxovych) distribuci je cela spousta, tak proc je hazite vsechny do jednoho pytle, kdyz treba ubuntu ma od gentoo hrozne moc daleko. Ja osobne gentoo mam, a jede mi uz rok a pul v kuse _na desktopu_ bez restartu, sedim u nej kazdy den, pracuju, hraju, posloucham hudbu, atd. Windows u mne nezvladl vice jak cely den, nebot se silenym tempem cely spomaloval, takze na dualcore to trvalo jako na 486 az do uplneho zatuhnuti. A nedejboze kdyz jsem instaloval treba tv tuner, modra obrazovka a restart, a takhle to bylo asi 5x nez se mi to nejak podarilo rozchodit, pritom v linuxu sem nemusel instaloval ovladace vubec na nic, ve windows na vsechno. Takze vam opakuji, az zkusite aspon 5 distribuci, a budete na nich jet po dobu 2 let, pak muzete neco vseobecne o linuxu psat. Myslis jako ze tohle dela kazdymu ? Tak to si opravdu najivni, a proc si ten problem nezkousel vyresit ? poslal si nekde log z kernelu ? Aktualizoval jsi (hlavne kernel) ? ... Bohuzel zacatecnik nezna spoustu skratek a tak kdyz se neco pokazi tak si hned mysli ze s tim neco je a uz to nejde rozchodit.. Aspon levy CTRL+levy ALT+F1. nebo lCTRL+lALT+BACKSPACE restartujete Xserver. Kdybyjste si radeji neco precetl.. RTFM Nevím, komu tento Váš příspěvek patřil, ale dovolím si se k němu za sebe vyjádřit: Nevím, proč bych měl v Linuxu řešit nějakou klávesu "SysRq", když ve woknech nic takového řešit nemusím. Pracuju na PC cca 12-14 hod. denně, zároveň mi v malém okně běží TV (televizní tuner jsem nainstaloval na poprvé ), někdy poslouchám rádio, kecám přes SKYPE atd., atd. a troufnu si odhadnout, že cca 2 roky nevím, co je to pád systému (Vaše slova: "bez restartu, sedim u nej kazdy den, pracuju, hraju, posloucham hudbu, atd. Windows u mne nezvladl vice jak cely den). Nyní porovnávejte s Vaším Linuxem. Vidím jedno z možných vysvětlení Vašich problémů .... buď máte wokna kradený, nebo s PC neumíte pracovat ..... a nebo kombinace obojího.

Anonym (26.7.2007 15:23:00)

Psal jsem vam to proto, abyjste vedel, ze i kdyz nastane nejaky problem tak jde vyresit. Ne jako u windows reinstalace celeho systemu jak lama. Windows jsem predtim pouzival od 3.1, predtim dos. Jsem administrator site, myslim ze umim s pc pracovat a wokna nechci, na co by mi byl ten srot ve kterem nic neudelam, porat se to ere, jen si to vychvalujte, mne je to fuk. Pro mne je ten nejlepsi system Linux, popr. FreeBSD. A musim vam opet rict, ze jste velka lama, myslite ze to je umeni pouzivat windows? :D Vy musite byt orpavdu velky odpornik, a jeste mate nick Laik. Proste jste hlupak, co o linuxu nevi vubec nic. Jdete si hodit radeji masli a neotravujte ostatni. Opravdu mi pripadate jako mirne naruseny jedinec. Nebo mate neco kolem 10let a bojite se ostatnich systemu. Proste je nezvladate, protoze vam maminka rikala, zy ostatni systemy jsou fuj...

Laik (26.7.2007 15:34:40)

Anonym napsal: napsáno: 26. července 2007 v 15:23 RE: Windows Seven – nástupce Windows Vista Psal jsem vam to proto, abyjste vedel, ze i kdyz nastane nejaky problem tak jde vyresit. Ne jako u windows reinstalace celeho systemu jak lama. Windows jsem predtim pouzival od 3.1, predtim dos. Jsem administrator site, myslim ze umim s pc pracovat a wokna nechci, na co by mi byl ten srot ve kterem nic neudelam, porat se to ere, jen si to vychvalujte, mne je to fuk. Pro mne je ten nejlepsi system Linux, popr. FreeBSD. A musim vam opet rict, ze jste velka lama, myslite ze to je umeni pouzivat windows? :D Vy musite byt orpavdu velky odpornik, a jeste mate nick Laik. Proste jste hlupak, co o linuxu nevi vubec nic. Jdete si hodit radeji masli a neotravujte ostatni. Opravdu mi pripadate jako mirne naruseny jedinec. Nebo mate neco kolem 10let a bojite se ostatnich systemu. Proste je nezvladate, protoze vam maminka rikala, zy ostatni Tak teď nevím, co si mám o Vás myslet. Na jednu stranu říkáte, že jste odborník přes PC a zároveň, že pracovat ve woknech není žádné umění, ale na druhou stranu to Vám nějak nejde. Hmmm...tak nevím...nevím..., kdo je tady narušený jedinec a je na tu mašli ... :-)

Anonym (26.7.2007 15:37:18)

Bohužel jste opět nepochopil moji reakci. Co se dá dělat..

WIFI 2,4 (26.7.2007 16:39:31)

Bodejt by ji pochopil kdyz byla uplne kretenska ty linuxovej zmrde

Laik (26.7.2007 16:49:49)

WIFI 2,4: Nech ho být, on mě nemůže nikdy nas*at ... :-)

WIFI 2,4 (26.7.2007 17:47:07)

:-))

Anonym (26.7.2007 18:11:16)

windowsacka lamo :D

Laik (26.7.2007 18:55:57)

Anonyme, to musí být zdrcující zjištění, když lamě wokna fungujou a "profíkovi" neee .... MUCK... :-)

Anonym (27.7.2007 00:49:27)

A kdo je ten "profík" ? :D Ten co pouziva a pracuje s windows klidne od zacatku, je v linuxu na zacatku uplna lama a tak je to se vsim, proste je to neco jineho a clovek se to musi naucit. Ja znam dobre oba systemy (nekolika leta praxe na obou) a proto vim, ze je lepsi Linux, ten mi funguje velmi spolehlive, na windows jsem resil jen voloviny, ktere zpusobovaly antiviry, firewally a vselijake utility, a nebojte nastavit si je umim. Ale bohuzel dlouho to nevydrzi. Takze Linux je pro mne jasna volba a nevim proc bych hned mnel bych linuxovy fanatik. To snad chodim s reklamy po ulici a vyrvavam, ze kazdy musi mit linux? Tak stejne jako to dela microsoft ?

Anonym2 (28.7.2007 19:18:36)

Pravda, pravda a nic víc než pravda

Anonym (29.7.2007 11:45:32)

LOL

Anonym (25.7.2007 23:33:50)

Takže ono, když nadavá windowsák na linuxáka je normalní, ale když je to naopak tak je zfanatizovany magor ? Bez takových magorů by tady nebyl ani tenhle server, ani žádný jiný. Windows servery by to totiž neutáhly.

hmoto (25.7.2007 11:30:12)

cus, fanatYku windowzackej, hele linux nejni pro lamky co si tam chcou sestrihat videjko z dovolenky ale pro profiky co potrebujou rychlej, spolehlivej a stabilni system. To ze do nej nevidis neznamena ze je naprd, jak sem rek Windowzy se s dobre nainstalovanym linuxem ve stabilite vubec nemuzou srovnavat. tagze jsou perfektni volbou pro servery atd. PS: sory za tu hrubku ve slove fanatik, si me zmatl :D

Anonym (25.7.2007 11:35:46)

Já s pc dělám 20 let a dělám videa profesionálně ty blbečku momentálně stříhám v Adobe Premiere a jednu dobu jsem stříhal pro českou televizy a co myslíš že měla televize za systém ty vaše podělané tučňáčky néé měla Win a Aplly ale Apll ty asi vůbec neznáš podle toho co tady píšeš až pochopíš tak se ozvi.

Anonym (25.7.2007 11:56:38)

Takze oni berou i takove negramotne lidi jako jsi ty ? Vzdyt neumis vubec ani svuj vlastni matersky jazyk. A jak se jmenuje ten tvuj program, ve kterem jste delali pod tim "Apll" ? :D Kdybyjste delal s pc 20 let, tak byjste vedel, ze je Linux mnohem vyspelejsi. Mi rekni, mam doma na desktopu PowerPC procesor a nejde mi tam nainstalovat windows, mam smulu, on totiz nevi co je to jina architektura nez uboha x86. V Linuxu bez problemu, ten podporuje snad vsechny, ktere existuji, ja znam neco kolem 20. Tak mi pak napis jaky to byl tedy program ..

Olda (25.7.2007 11:42:51)

To je tak srandovni, jak lidi nevedi o cem pisou ale jsou za to schopni i zabijet, viz priklad nahore. Ze nejde nastrihat video v linuxu ? A to jste ani neskusil vyhledavac nebo nepodival do nejake databaze prgramku ? Co takhle program AviDemux, Audacity, Lame, Cinerella, atd. Existuji dokonce distribuce ktere jsou multimedialne zalozeny, obsahuji programy vcetne strihani videa, zvuku, prehravani neruznejsich formatu, upravovani realtime, atd. Reknu ti tohle, windows ma k linuxu hodne daleko, a ten kdo se ho nauci bude urcite lepsi nez ty, ty neumis nic, a jeste to tvoje nic vyrvavas. Linux je postaveny mnohem lepe a zabezpecuje napadeni proti takovym jako jsi ty.

Anonym (25.7.2007 11:50:59)

Ještě jednou napíšu to co už jsem psal. Ty idiote dělám na pc už 20 let ale s takovým bláznem jsem se ještě nesetkal stříhal jsem video pro českou televizy a co myslíš že tam měli za operační systém????? Linux že??? to určitě. Měli Win a Aplly ale to ty asi neznáž že????? k čemu mi je linux když do něj nenainstaluješ ten nejpřiblblejší software co???? a pak kdo je tady fanatik.

ba ja ja (25.7.2007 12:08:13)

1.] Pred 20 lety linux jeste nebyl 2.] Jaky soft chces na tuxech pouzivat? Co ma umet? Strihat videa? Tak to viz vyse... 3.] v televizI se pise s mekkym I, a ne "v televizY"; dale neznአa ne "neznáŽ"

Anonym (25.7.2007 12:19:45)

Přesně tak, on ani chudak nevi, že před 20 lety se mohl tak nanejvys patlat v nejakym dosu, nebo *nixu.

ANONYM2 (25.7.2007 12:39:08)

pSAL JSEM ZDE JEŠTĚ JEDNOU ŽE DĚLÁM NĚKOLIK VĚCÍ NAJEDNOU TAK SE OMLOUVÁM ZA CHYBY

Anonym (25.7.2007 12:44:33)

Varite kafe (v tom se musite divat jak bubla voda), mluvite s manzelkou a jeste se skrabete na zadku ? A co takhle na tech 20 sekund toho nechat, a pokusit se napsat reakci normalne a cesky?

Anonym 2 (25.7.2007 12:49:16)

Ty blbečku a co když toho nechat nemůžu co ty chtrolíne mám 5 zakázek, které musím do neděle stihnout nejsem jak kupa puberťáku co nic neumí a prosazují si linux a ještě neví proč.

Anonym (25.7.2007 13:12:25)

Tak to bylo velmi trefne, ale cas na to si tady procitat diskuze mate co ? Kdybych byl na vasem miste, tak bych ty zakazky udelal hned, a nevybavoval se tady s takovymi idioty jako jsem ja... Ten co ma linux, umi mnohem vic nez ten co ma windows, bohuzel tak to uz je. Ja musim dopsat zase jeden prgoram a co ma byt, nevymlouvam se, kdyz jsem zapl prohlizec, tak s tim, ze mam cas a vklidu si procitam web. To tak chceme po vas moc, kdyz tady pisete same nadavky, ale nenapisete nejaka fakta ? Aspon jmeno distribuce, programu, ktery vas tak strasne od linuxu odpudil. Uz dlouho nam je jasne, ze jste linux vubec nezkusil, proste jste "neco" slysel, a uz to opakujete jako opicka. Bohuzel, opak je pravdou. Linux uz dlouho poskytuje to, co windows nikdy nemnel. Staci vyzkouset, 3,5 nebo vic distribuci, nejdriv nejakou jednoduchou, a postupem casu si tam date treba gentoo, a az po takovych 2 letech neustaleho pouzivani, muzete rict co je lepsi nebo horsi. Vzhledem k tomu, ze jste linux nepouzival ani 1 den, se vam nedivim, ze mate tak moc rad sve milovane okynka. Vzdyt jsou zadarmo, i programy na nej, staci si je stahnout z p2p, a vubec nam nevadi, jak jsme nauceni na ten shitus. Ze se to dela tak a tak, a je mi jedno kdo se mi hrabe v PC, verim ze kdyz mam antYvYr a fajrvol, nikdo mne nemuze napadnout a jsou na mne kratci. Jen vindous je ten nejlepsi, muzu na nem hrat a stahovat filmy, ale nesmim moc dlouho, (jinak mi spadnou - to uz nikdo ale nerika). Taky muzu telefonovat prez skajp, aby vsichni po celem svete vedeli o cem si se sousedem mluvim, taky pouzivam ajsiqu, aby ke mne prijela RIAA, jak sem si povidal s kamosem o tech palenych dvdckach. Vubec mi nevadi, ze jsem jako cvicena opicka a jsem happy. Takovy obrazek si muze udelat ten, co do PC vidi, ne jako vy, z rukou pred ocima, ale vi jak funguji programy, jak probiha komunikace mezi nima, co je to opensource a proc je vyhodnejsi ho pouzivat nez ty komercni bez zdrojovych kodu. Tahle debata straci docela smysl, kdyz tady diskutuji i takovi, co jsou v predpubertalnim stadiu, pc vidi jako krabicku na hrani her. A kdyz tam nevidi na zacatku windows, tak to je uplne nanic.

Anonym2 (25.7.2007 13:28:32)

Já jsem pracoval v Ubuntu, který jednoho krásného dne shavaroval a vzal i měsíční práci sebou nehleděl na rozdělené disky prostě formatoval co mohl. Mimochodem co je ti do toho jestli mám nebo nemám čas na čtení diskusí prostě se tady občas podívám co z vás puberťáku chitrého opět vyperlilo a jsou to opravdu perličky.

lcoco (26.7.2007 16:02:22)

Nauc se cestinu ty Chytraku. shavaroval, chitreho, televizy, neznaz... Z tebe mela cestinarka radost co? A ten Tvuj nazor na Linux... vrat se do sedesatejch let a nebrzdi to tady. 20 let v televizi, nj kvalita programu odpovida kvalite zamestnacu a jeste za to chtej po lidech poplatky 130 mesicne...

Anonym (26.7.2007 17:06:16)

Presne tak, takove chytraky nemam rad, anonym2 musi byt pekny tupec, kdyz si necha systemem smazat disky, a jeste se ho na to pta pred provedenim 2x :D S jeho ctenim to vypada asi stejne jako s psanim :D Obcas, ze se tady podivas jo ? Kazde 2minuty ? To mas opravdu spoustu prace. Nejdriv udelam to co mam a pak si procitam kdejaky web, logika anonyma2 je opravdu divna. Jak je videt tak vubec ubuntu neinstaloval a vsechno si to vymysli. A jeste pred zacatkem mu ubuntu instalator pise, ze si ma zalohovat _vsechna_ data na svem disku. Takze nejmene 3x ho varuje a on je tak tupy a prehledne to... Takze to vypada, ze doma nema ani ubuntu cd.

Anonym (3.8.2007 19:32:40)

sem se eště nesetkal s distrem, který by formátovalo disky jen tak. Kolik by toho musel odsouhlasit, než by to fakt formátovalo?

Anonym (3.8.2007 20:53:49)

Nj, je jasny ze tady nema s linuxem spoustu lidi nic spolecneho, jen ma v hlavne vyryto, ze linux je to nejhorsi. Bohuzel, komu neni rady, tomu neni pomoci.

Anonym2 (28.7.2007 19:30:21)

Tech 130kč se platit musí když si zařídíš setobox tak nebudeš platit a co máme vysílat zadarmo????

sol (29.7.2007 01:22:55)

Strc si to vase vysilani někam. Je to prinejmensim drzost jeste za to chtit poplatky. Klidne si to zakodujte a prodavejte jako predplatny.

Anonym (29.7.2007 16:18:35)

nejdriv jsem ti chtel napsat proc se musi poplatky platit, ze TV a radio funguji jako prvni varovani v pripade katastrof ci napadeni...ale to by stejne nespadlo na urodnou pudu

Anonym (3.8.2007 19:30:16)

proč se hádáte? Copak nevidíte, že o ČT vůbec nic neví? dokonce ani o základní věci jako jsou polatky! Od kdy stačí pořídit si settoop-box a nemusí se platit? To jako když to přijmu v MPEGu, tak už to není veřejnoprávní? Kolik v ČT platí za leštění monitorů mezi vysíláním? Nebo k tomu na vedlejšák ještě vynášíš koše?

Anonym2 (26.7.2007 09:16:51)

Linux nebyl aĺe byla verze win. kterou ty neznáš zcela určitě

ba ja ja (26.7.2007 09:20:03)

A jaka? Prosim o presny nazev, ktery byl v komunistickem Ceskoslovensku k mani...

Anonym (29.7.2007 16:15:41)

v roce 1987 jsme pouzivali skvely program DOS 3.11 O windowsich jeste nebylo ani slechu.....Jinak nesouhlasim s nazorem ze kdo neovlada linux nic neumi. Delam IT Specialistu a zabiram se jen praci s oknama. Ve 24 mam vlastni byt, auto a na nic si nestezuji. Prosim zanechte tedy toho extremismu na obou stranach. Na neco jsou lepsi okna na neco proste linux.

Stoura (29.7.2007 20:43:49)

v r 87 jsi pouzival tak trikolku pokud ti je 24 :-)

Anonym (30.7.2007 01:21:30)

Ve 23 nemam ani jedno ale mam dva miliony;) Ne hopsinek ale korun ceskych. Vis. Nejak me nebavi hromadit majetek. Mam totiz poruchu osobnosti.

Anonym (3.8.2007 19:24:29)

windows snad před 20ti lety byl?????????? s bídou tři jedničky - kecám, ani to ne DOS + M-602

Olda (25.7.2007 12:16:34)

A to, ze jste to napsal znova, opet potvrzuje a jeste vice, ze o linuxu nevite zcela nic. Nekdo napise v cem je linux epsi, a hned je to fanatYk, idiot a kdo vi co jeste. Napsal jsem vam seznam programu, ktere delaji to co ten vas zminovany. Mimochodem, pokud nenapisete jmeno toho programu, ve kterem delali pod Mac OS (ktery se pouziva mnohem mene nez Linux a stoji taky nejaky ten peniz), tak budu celou vasi diskuzi pokladat za flame, coz uz je ted, a jeste vas budu prat za neschopneho pubertalniho fracka, co nedokaze zapnout prohlizec a neco si tam proste najit. Vy asi nevite, ze Mac OS je zalozen na unixu, stejne jako Linux, takze maji k sobe blisko. A v hodne pripadech se pod nim pouzivaji stejne programy jako v linuxu. A ty jsou opensource, protoze programatori vedeli, ze existuje vic systemu, napsali to tedy multiplatformne. Napiste nejaka fakta, ne jen nadavky, ktere vas spochybnuji. PS: Ani nevite, co je to Apple - je to firma, ne operacni system.

Anti (25.7.2007 12:40:48)

Vypada to tak, jako by sis nainstaloval Linux, a chtel tam nacpat windows programy (ne ze by to neslo, ale je to volovina, instalovat jiny system aby tam mohl pouzivat programy z toho stareho) :D Ale vis, on ma Linux vlastni aplikace, a jak se daji nainstalovat, muzete v pripade Ubuntu najit treba zde http://wiki.ubuntu.cz/N%C3%A1vody Muzete tam najit vice navodu, prakticky na vsechny zakladni veci, neni to jako v pripade windows, kdy vam nikdo nic takoveho neda. A troufnu si rici, ze v Linuxu se ty aplikace instaluji jeste jednodusej. Nemusite hledat nic na internetu, pak stahnout a jeste na to klikat. Staci spustit spravce balicku, tam si vybrat z uvedenych sekci o jaky tym apikace se jedna a pak dany balicek (kazdy obsahuje strucny popis k cemu slouzi a co umi). To je vse, o ostatni se uz starat nemusite, pak uz to jen spustit. To vsechno mate napsane ale na internetu a myslim, ze i clovek s podprumernou inteligenci by to zvladl. Proste jste nezkusil ani toto, a dovolim si tvrdit, ze jste Linux nezkusil _vubec_.

honzas (25.7.2007 19:48:10)

ty jsi ale imbecil

Anonym2 (25.7.2007 20:04:04)

A ty jsi zase kretének, který to nikdy nepochopí.

Anonym (30.7.2007 01:19:25)

Tak pokud vim tak před dvaceti lety se stříhalo na černý skříni s VHSkama a koleckem. V Český televizi mají taky pracovní stanice Sillicon graphics, kde windows asi moc dobře nepojedou:) Pokud je ti znamo tak Mac OS vychazi z BSD. Cili system unixoveho typu. Neni problem dostat se tam normalne do shellu podobnyho jakej mas v linuxu. Takze tu nerozjizdej nejakou flamevar. To že jsi jednou dal dohromady výbuch benzínovýho barelu,zašuměnej obrázek a pod to nápis ztohoven, tak nejsi kdovíjakej střihač.

Anonym (30.7.2007 22:56:40)

delas 20 let s PC ale stale neumis vcas pustit prst z interpunkcniho znamenka..

Thomas (15.8.2007 11:48:52)

Plně s kolegou souhlasím, se stříháním nemá zkušennosti, ale zkus na linuxu rozjet mojí banku (KB), nebo pracovat s sharepoint serverem... jsi v koncích

Anonym (15.8.2007 15:00:50)

Ty ano, mne to funguje bez problemu ;-) Hold, kdo umi, ten umi

Anonym (25.7.2007 12:52:36)

No kopiruji z Linuxu co se da, lidi prece rikaji ze prikazovy radek nikdy pouzivat nebudou, tak proc to chteji vylepsit, nebo vektorovou grafiku, kontrola pravopisu, proste 95% toho co ve viste chybi bude v tom novem. Jenze oni to zmrsi stejne jako vistu (mozna jeste vic) a bude to max. zmetek, dalo by se rict, ze jeste vetsi nez soucasna vista. Bohuzel, co je ve windowsu nove, to je v linuxu uz par let. A vyhrava ten kdo je prvni. Prece nebudu cekat 3 roky, nez tam udelaji nejakou podporu jineho vzhledu :D Tohle uz slo v KDE a Gnome, dalsich od zacatku..

Anonym2 (25.7.2007 12:57:57)

S tímhle názorem souhlasím a říkám že Visty jsou systém pro voly a bohužel to je pravda jediné co win. dobře udělal je od 95 do xp ale výš to je bída. V roce 95 byl Bill Gates ještě slušný a neměl tolik peněz a dělal systém tak aby v něm šlo něco udělat a ne jak teď systém na nic pár miliard v kapse a sedí na ředitelském křesle a říká si cco ten linux nového zase připraví já budu stejně lepší i když ten systém bude na nic ale co vždyť mi to přinese pár desítek miliard dolarů zase do kapsy a to se vyplatí přece né??????

Anonym (3.8.2007 19:19:48)

co to blábolíš? w95 byly kompletně ukradený, celej okenní nápad je z unixu!!! dokonce spousta starej 486tek měla BIOS okýnkovej jako 95. Windows 95 byly průlom pouze v tom, že to co bylo dosud zadarmo se začalo prodávat na tu dobu za hříšný peníz! Předchozí widle byly obyčejný barevnější dosovský souborový manažer! Bilda si jenom wšiml wčas nápadu s okny a pochopil že tudy vede cesta. Nechal si patentovat to, co už existovalo free, jenže v té době co bylo free? prostě to existovalo, nikdo se nehlásil k vlastnictví, tak to hodil do balíčků, posbíral další existující aplikace, upravil jednomu gr. rozhraní, prdnul na CD a prodával a prodával....

hmoto (25.7.2007 11:19:23)

hehe - to ty Visty rychle odepsali, ale co me opravdu zarazi, ze je udajne IExplorer nejpouzivanejsi, - takovej nejvetsi kripl mezi web browserama a jeste se s nim lidi trapi, toe mizerie !!! mimoto, nemyslim ze by mu pomohlo prohlizeni v panelech, staci ze se do nej vsechno naintegruje a clovek je pak rad gdyz to spusti, e jeste radsi gdyz mezi tema 'naintegrovnejma' toolbarama uvidi aspon kousek toho webu, kterej si chce omrknout. Firefox RULEZZZ !

Piiitr (26.7.2007 20:02:04)

Nejpoužívanější je IE proto, že je v systému hned po instalaci.. Ale na tom nevidim nic špatnýho... A už vůbec nevim proč by se s ním měli lidi trápit..?...:D Možná někteří méně zdatní uživatelé... :D Ale od toho máme přece všechny ty Opery a Firefoxy... ;-) :-) Každej si nakonec najde to svoje...

Anonym (30.7.2007 10:27:15)

Dovoluji si doporučit Maxthon - prohlížeč, který nemá vlastní jádro, ale používá jádro IE.. Je velmi vymakaný s fůrou užitečných funkcí, přesto je jednoduše ovladatelný! Používal jsem dost dlouho IE i Firefox, zkusil jsem i Operu, ale teď jsem na Maxthonu a už nic jiného nechci!

Anonym (31.7.2007 09:10:50)

ono je ve finale jedno co pouzivate. Nejlepsi reseni je udelat i image disku a jednou za dva mesice venovat pet minut jeho prepsani.

WIFI 2,4 (25.7.2007 18:35:45)

"Internet Explorer by měl obsahovat obnovu naposledy otevřených panelů." - tak tohle umí už Firefox nějakou dobu, je vidět, že Bill se nezmůže na vymyšlení ničeho novýho, jen za nějaký čas vždy zkopíruje to, s čím přišla (a byla úspěšná) konkurence

Jose (25.7.2007 18:43:29)

Milej zlatej, Firefox to umi mozna od v2, ale pokud budeme neco rikat o kopirovani, meli bychom si uvedomit, ze Opera to ma radu let...

Anonym (25.7.2007 19:58:09)

At to ma kdokoliv jiny, explorer to nebyl a tim ze to jen okopiroval se utuzuje neschopnost jeho vyvojaru.

WIFI 2,4 (25.7.2007 20:00:55)

Já netvrdím, že to Firefox umí odjakživa

Duran (26.7.2007 01:32:50)

No ja to vidim asi takhle: Je jasne že vyrobci od sebe kopirujou všechno možne jen aby shrabli nějake ty penizky, ale, myslite že je to na škodu ? Tak to se pletete, protože v dnešnim světě je konkurence velice duležita. A jak ja řikam, nebyt např AMD tak dneska mame takdy P3 1GHz za 20 000,- ...

Anonym (26.7.2007 10:38:23)

Kdyby to kradly od nekoho kdo ma taky uz dost penez tak bych nic nerekl, ale od tech co to delaji z vlastni vule, pro radost je to dost svinacke.

Anonym (29.7.2007 17:56:50)

nebyt intelu tak AMD nezlevni dvoujadra a kdo by chtel kupovat nejpomalejsi dvoujadro za 30 000Kc?

Thomas (15.8.2007 11:44:43)

jo byla úspěšná = nainstalovalo si jí 5% lidí a 4% zase odinstalovalo... heh to je teda názor

Player (26.7.2007 11:00:53)

Mac OS X postaveny na Unixu od roku 2001. http://cs.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X

Anonym (26.7.2007 11:02:30)

FreeBSD - uplne zdarma http://www.freebsd.org/

alík (26.7.2007 23:20:18)

co je to za název ? mě vychází 9.verze takže spíš Windows Nine

Anonym (27.7.2007 07:29:06)

číslování je podle toho, jakou verzi ti vypíše příkaz ver na commandlajně. A ten ti u 2000 vypíše 5, u XP vypíše 5.1 a u Visty 6, takže 7 je správně.

Stoura (27.7.2007 07:26:33)

Cist to tady je des..jeden tykev co vas tu krmi o strihani v televizY :-) a na cem? jak tam tenkrat obchazeli omezeni FATky co se tyce velikosti souboru? Kam vubec nahravali data? Nekomprimovany PAL si nejake to misto na disku vezme a pri velikostech disku tenkrat :-) ..Postupne se situace zvrhla jako vzdy u clanku o Windows na Linux.Asi si o Win budeme muset chodit pokecat na fora o Linuxu.

x (28.7.2007 21:18:25)

No jestli to bude stejnej s**t jako visra tak to potes p**el

Anonym (29.7.2007 17:59:18)

na moje novy c2d s 8800gtx bych si XP fakt nedal :) je to jako si koupit karoserii z porsche a dat do nej klasiku motor z trabantu .) samozrejme pro deti kterym rodice nekoupi nic noveho (protoze A3000+ prece bohate staci,ze? :)) se vista nehodi

Johny (1.8.2007 23:52:45)

ty budeš asi přeborník přes kompíky, co? : )

Anonym (2.8.2007 10:21:51)

ty taky ne

Anonym (2.8.2007 10:14:23)

coze? Ty asi moc prebornik nebudes co :)))

2jh (29.7.2007 13:57:55)

Podle me to stoji za nic, vzdyt tam je skoro vsechno, co uz pouzivam diky Linuxu. Cekal bych neco revolucnejsiho teda...

fuckoffms (13.2.2008 21:32:26)

Přesně tak. Všechny tyhle funkce na linuxu jsou - i když jejich zprovoznění tak, aby všechny fungovaly dá dost práce. Možná až na těch udávaných 25MB kernelu.. Mikrokernel? Se zásuvnými moduly (ačkoliv mikrokernelem není) se linux může této paměťové náročnosti přiblížit - mimochodem : mám počítač s 1GB RAM a spolužák na VŠ má stejný -> já mám Linux on Vistu -> já mám i s X (na ploše jen pár terminálů) 850 MB volných on má (jen plocha, nic víc) 750 MB zabraných (celkem máme oba 1024M-128M (grafika) = 896 MB RAM)...

Vim (11.8.2007 18:12:15)

Domnivam se ze by byl prinos kdyby diskutujici dobre rozlisovali mezi ruznymi manzery, GUI, komandery, win,explorery a Operacnimi Systemy.To je stroj ktery zere instrukce vasich programu a kdyz se se..e je to jako kdyz je chyba v Pentiu.V ohrozeni jsou miliony programu.Soucasny stav je jako v dobe MS-DOSu, ale v 1000 krat vetsim meritku.Globalni zavirovavani mezi tim pokracuje temer nerusene jako by to byl zakon vesmiru.Je to skutecna revoluce IT.Vznikaji tak giganticke tezko vycislitelne ztraty uzivatelum IT po celem svete.

Anonym (11.8.2007 19:14:57)

A jak se tomu branit ? Pouzivat opensource, unix-like systemy. Ty se vam jen tak nezaviruji a to zaden antivir nepotrebujete. Jenze jak tu urcite nekdo velmi vzdelany a v unixech se orientuje napise - ze Linux je nanic.. Kdybyjste se radeji vzpamatovali a nepodporovali monopol microsoftu, solili mu desitky tisic atd kdyz vsechno to a _ve stejne kvalite, ba i lepsi_ to muzete dostat naprosto zdarma a nemusite pro to udelat vubec nic. Jen je treba zacit myslet.

Mr. (12.8.2007 13:05:51)

Mr. (12.8.2007 13:09:33)

jen upresnim, ze ms monopol s os nema. Mema ani monopol na win-like system, vezmu li v uvahu reactOS. Jedine co ma, je propracovany marketing a propracovanou techniku prace s lidmi (at uz si pod tim predstavite cokoliv) Ale rozhodne se nejedna o MONOPOL.

Anonym (12.8.2007 17:43:15)

A to, ze vetsina lidi vubec nevi o jinych OS je co ? A to, ze v pc prodejnach vam cpou predinstalovane okna i kdyz je vubec nechcete je co ? A co ty letaky vsude vyvesene ? Tohle urcite neni monopol co? :D

Anonym (12.8.2007 18:48:03)

Ne, to neni monopol. To je jak uz tu bylo psano propracovany marketing a prace s lidma. Monopol je, kdyz ma nekdo 100% a to Windows nema, Dominantni postaveni, to jo. Ale monopol ne.

Anonym (12.8.2007 19:15:22)

Monopol by to nebyl, kdyby to bylo vicemene vyvazene, 98% nebo kolik monopol je zcela urcite. Co mi reknou v obchode, kdyz jim reknu, ze chci misto windows linux ? Reknou neco takoveho: "Co to je ?". Nastesti se zacina blyskat na lepsi casy.

Anonym (12.8.2007 20:20:57)

Ja teda ocituju z encyklopedie : "Monopol je jedna z forem nedokonalé konkurence, při které na straně nabídky existuje pouze jedna nabízející firma" - tohle Windows nesplnujou, neni to monopol, existuji alternativy. Ano, je to totalne dominantni postaveni, ale neni to monopol. Monopol je 100%. 99% uz monopol neni.

Anonym (12.8.2007 21:02:32)

Jenze tech 100% v CR je, zahranici nas nezajima.

Anonym (12.8.2007 21:21:54)

Sorry, neni. Nejaky ten kousek Linuxu se najde, sem tam nejaky Mac se taky proda.

fuckoffms (13.2.2008 21:15:08)

Máte pravdu. Monopol Microsoft rozhodně nemá. Ale má něco, čemu se říká "Vendor lock-in" - něco jako že máte svého dealera cracku za rohem a ten když zvýší cenu tak máte dvě možnosti - platit (to dělá 99% lidí) nebo jít do džungle města hledat jiného dealera cracku - to ovšem není sranda, nehledě na to že zatím znáte jen jednoho dealera. (dobře asi jsem to přehnal :-) Například já používám pouze linux a problémy řešit umím, i když mi umřou Xka a musím do textového režimu nejsem ztracen- Linux mi připadá jednoduchý, a protože také spravuji pár Windows počítačů které mají své mouchy (řekl bych srovnatelné s Linuxem) které bych ale na linuxu mohl řešit pěkně z domova přes SSH tak jsem si vyhlédl jednoho "pokusného" kamaráda a na jeho stroj jsem instaloval nedávno Ubuntu. Sice bylo hezké, že hardware šlapalo a že aplikace se instalují jednoduše, ale kamarád za mnou chodil a říkal "no mě nějak blbne flash tam a tam, rádio přes net mě nejede.." No jo. Vždyť ten web je msn.foxsports.com.. a nejčastější argument? "Vždyť to na Windows funguje!" A nejen polofungující flash (který mě na mých linuxových strojích ovšem nechybí).. Videopůjčovny televizí, specializované programy na posílání SMS a bankovnictví, různé CADy, grafické programy ale i hry atd.atd... TO je Vendor lock-in. A to nemluvím o skutečně win-only hardwaru (multifunkční tiskárny Canon, winmodemy a další win* na které je v USA dokonce trestné (!) vydávat svobodné drivery apod.) a firmách které dělají jako kdyby nic než Windows neexistovalo. Microsoft si omotal Zeměkouli kolem prstu ať má "monopol" nebo ne. Jen díky internetu je možné, aby jiné než MS systémy vůbec mohly konkurovat. Howgh.

David (12.8.2007 16:20:58)

Nu, ono stačí myslet (neklikat na všechno jako idiot, neotvírat soubory really_big_tits_free_porn.exe) a vyhne se Vám 90% virových nákaz i ve Windows :-D Jinak Linux špatnej není, nicméně když jsem dneska viděl instalaci Ubuntu 7.04 prostřednictvím LiveCD, tak jsem trošku zapochyboval... Házel jsem ho na notebook a když instalace skončila, tak najednou "GRUB loading... Error 18" :-) Ještě že mám vedle destkop a mohl jsem hodinu browsit fory a zjišťovat, jak se Error 18 řeší :-D

Anonym (12.8.2007 17:48:10)

Tam dej lilo a bude to ok.

David (12.8.2007 23:17:38)

Kdybych chtěl rozebírat distribuci Ubuntu a frkat tam Lilo místo GRUBu, tak už nemusím volit Ubuntu jakožto "distro pro totální začátečníky co udělá vše samo"... Jen jsem chtěl vyzkoušet jak je na tom Ubuntu s proklamovanou "přístupností každému"... Nu nic moc, abych pravdu řekl... Po asi hodinu a půl trvajícím "zápolení" s GRUBem (vyzkoušeny asi čtyři postupy a nic z toho nefungovalo) - podotýkám že oblíbený důvod pro Error 18 typu "velký disk na starém PC" a tedy boot tam, kam už PC "nevidí", je v tomto případě nesmysl - jsem se naštval a během hodiny tam nahodil krásně funkční XPčka... Takže tolik moje další neúspěšná cesta k alternativní mobilitě :-D

Anonym (12.8.2007 23:35:49)

Staci se chrootnout, apt-getovat lilo a spustit lilo. A je to vyreseno, to nemluvim o moznosti ze tam program lilo uz instalnuty je. Staci mozna jen spustit. Lepsi je se poradit na IRC Channelu ubuntu. Holt nekomu nejde ani windows. Bohuzel u nej neni moc moznosti reseni, v linuxu jich mate spousty, staci mit na to chut. Jinak zkousel jste alternate cd ? Reseni problemu je primo na ubuntu.cz ..

David (13.8.2007 00:09:17)

No spíš čas, já prostě nemám čas patlat se x hodin s instalací Linuxu jen proto, abych se cítil "high", když mám na stole instalační CD XPček o kterých vím, že je do hodiny a půl rozjedu... BTW kdybych neměl k tomu ještě druhý PC, tak by to asi byla pěkná cvokárna zprovoznit, není-liž pravda? Ale to je irelevantní... Chtěl jsem prostě jen otestovat jak moc "user-friendly" Ubuntu vlastně je (a reinstalace notebooku byla docela vhodná příležitost) - už jsem si vyzkoušel Debian s KDE a pak ještě Knoppix - no a pokud jde o zprovoznění native a nikoli jen z CD, tak mě teda zrovna moc neuchvátilo :-) To když to tak vezmu, tak v podstatě Debian s KDE jsem měl nahozený rychleji než tohle... Sice tam pár problémů bylo (aby "sežral" rozlišení 1400x1050 a pak ještě trochu hrátek se zvukovkou od NTB), ale JEL :-) Ubuntu prostě tak leda z CD :-D

Anonym (15.8.2007 16:27:03)

Ubuntu vychazi z debianu, debian je pro pokrocilejsi lidi, kteri linux uz nekolik krat videli a pracovali s nim. Ubuntu je skoro totez akorat s odlisnou instalaci a programy, ktere praci ulehci. Ubuntu ma ale 2 verze instalace, desktop a alternate, z nich alternate je ta stejna jakou ma i debian a pokud jste necetl tak je vhodna pro ty, kterym livecd/instalace z nej nefungovala spravne.

Anonym (12.8.2007 19:12:05)

Naprosta pravda - dnesni nejuspesnejsi infekce nestavi na chybach systemu, ale na blbosti lidi.

Thomas (15.8.2007 11:23:56)

Lunux je nanic. Ve výsledku to stojí stejně víc než systém od MS za 5.000,-. T.

Anonym (15.8.2007 14:59:46)

Pouzivam ho uz 6let a nestalo mne to ani korunu, narozdil od dob kdy sem pouzival windows, sem musel hrabnout do kapsy pekne hluboko a stejne to vubec nejelo. Radeji si o tom neco precti, takhle si za velkeho hlupaka ;)

David (15.8.2007 15:25:20)

To záleží na tom, jestli do své "kalkulace" zahrnujete i ušlé zisky za dobu, kdy jste musel prolézat různá fora, tj. hodny a hodiny času, a číst desítky kB manuálů :-) Já jsem si naposledy zkoušel nainstalovat jen tak zkusmo Ubuntu 7.04 na notebook, poté jsem strávil dvě hodiny řešením "GRUB Error 18"... Pro mě je volný čas drahý a vzácný, pokud tedy musím trávit hodiny a hodiny konfigurací čehosi, co mi ve finále nabídne pro mou práci totéž (nebo možná spíš trochu méně,vzhledem k tomu, že místy potřebuju pracovat i v AutoCADu) jako systém od MS za tři tisíce, je to pro mě už skoro cenově srovnatelné a Linux z toho rozhodně nevychází jako "zdarma" :-D Nemluvě o tom, že Linux je pomalu nemožný nainstalovat bez připojení k internetu, ještě lépe, když vedle běží počítač s internetem, kde lze hledat rady pro případy záseku. Kdyby ten notebook na který jsem házel Ubuntu byl jediný PC v domácnosti, tak jsem v prd... jak Baťa s dřevákama :-D

Anonym (15.8.2007 16:23:37)

Tak proc si ty blazne instalujes linux kdyz na nem chces provozovat windowsove programy ? To je na hlavu padle ... Kdyz mate windows only hw tak se nedivte, mnel jste si vybrat takovy, ktery je 100% podporovan. A vy neznate LiveCD ? Prez to jste instaloval ubuntu, a vetsinu veci, jde opravit rpave prez nej. Za to, ze jste gramlavy linux nemuze. A to, ze jste zkusil ubuntu - cili jednu distribuci neznamena, ze takove jsou vsechny, mate na vyber jeste z par tisicu dalsich. Kdyz nemate cas, tak jste to vubec nemnel zkouset. Prejit na jiny system neni bohuzel tak rychle jako vymenit trenky.

David (15.8.2007 17:24:05)

A jejej, to jsem zase sáhl na Linux a panáček se rozhorlil víc než když člověk sáhne důchodkyni na důchod :-D a) Proč si instaluji Linux je moje věc, windowsove programy provozuji na desktopu, jelikož jsem měl notebook "čistý", řekl jsem si proč to nezkusit :-D b) Aha, já mám Windows only hardware... To je mi tedy novinka :-D c) Mám zkušenosti s Debianem, SuSe, Slackem, a teď jsem zkoušel i Ubuntu, zajímala mě jeho proklamovaná přístupnost i pro naprostě BFUs :-) To jen tak k té jedné distribuci, co jste psal :-) K závěru - ač zřejmě nerad, jste mi potvrdil to co jsem vlastně psal - po připočtění hodin a hodin času strávených hledáním "optimální distribuce" atd. už Linux není pro člověka, jehož čas má nějakou hodnotu, ani zdaleka zdarma :-) A k úplně poslední větě - to nikdo netvrdí, jen pak neobviňujte z marketingových řečí jen Microsoft ("Highway to freedom is now open to everyone" - heslo na plakátu k Ubuntu) Čili abych to shrnul - nemám v zásadě nic proti Linuxu, ani jeden z diskutovaných OS není mým "smyslem života" abych vylétával jako čertík z krabičky, jak jste to udělal Vy, kdykoli si někdo dovolí zpochybnit božskost Linuxu :) Znám spoustu rozumných uživatelů Linuxu, s nimiž se dá vést normálníd debata. Pak ale bohužel existuje nemalá skupina neurotiků Vašeho typu, s nimiž se o Linuxu, nedejbože Linuxu vs. Windows, zrovna moc debatovat nedá :-)

Anonym (15.8.2007 20:34:51)

Nemyslel jsem to tak, ze kdyz pouzivate linux, potrebujete hromadu casu k jeho pouziti. Ale tak, ze kazdy clovek se to musi naucit od zacatku. Jenze to vy nevidite, stezujete si na nekolik faktoru, kdyz jste zacatecnik, tak se neni cemu divit, ze je tomu potreba posvetit trochu casu. Kdyz jste zacinal s windows, take jste neznal jeho vsechny zakouti, kdyz ted ale vite jak se ovlada, co vsechno na nem jde udelat, tak jdete se stejnym pristupem na linux, a to je spatne. Pokud mate linux pouzivat, musite ho taky pomalicku prozkoumat, venovat mu cas. Ve windows jste taky stravil spoustu casu, a nenarazite na to. Kdyz ted vite jak se co dela ve windowsu a chcete to stejne udelat v linuxu, tak automaticky srovnavate nesrovnatelne. Ve windowsu mi to slo hned, v linuxu se s tim seru nekolik dnu a furt nic. Tohle je spatny pristup, tak si to uvedomte. Kdybych vam napsal, bohuzel, linux uz je takovy. Tak pribehne banda tech co s tim nema zadne skusenosti a automaticky vam bude davat za pravdu, i kdyz to tak vubec neni a nic o tom nevedi. Pokud tohle neni debata, co je to ? Parni lokomotiva ?

David (15.8.2007 22:13:51)

To nevim, parni valec asi ne, ale vas prvni "vystup" pripominal spis vypad drave zvere. Proste se nekomu sahlo na jeho modlu :-) Ted uz to bylo trosku klidnejsi, jen tak dal :-) Ten argument s Windows castecne beru, jenze me to zaujalo prave u toho Ubuntu, coz je distro ktere je neustale propagovano jako nejjednodussi atd., uprimne, Debiana s KDE jsem nahodil daleko rychleji a ani k tomu nebyl potreba druhy PC :-)

Anonym (16.8.2007 13:08:04)

Vsechno ma sve chyby, grub od ubuntu se nepodarilo detekovat oddil, takze to neni az tak chyba linuxu, protoze grub se da pouzit pro jakykoliv OS. Nastesti existuje spousta distribuci, myslim, ze postaci kdyz pockate na novsi verzi ubuntu, pote to muzete odskouset znovu.

David (16.8.2007 13:48:07)

Uprimne, pokud budu Linux doopravdy chtit, zkusim asi jine distro, Debian nebo tak neco. Nemam potrebu zkouset dalsi a dalsi verze Ubuntu jen proto, abych zjistoval, jestli uz si GRUB poradi s instalaci :-) Me proste aktualne zajimalo jen to, jak "detsky snadna" je ta instalace Ubuntu :-) Nu, skoncil jsem s nefunkcnim notebookem a zachranilo me CD s XP SP2 :-D

Anonym (20.8.2007 09:54:28)

Zkuste to na necem jinem a uvidite. Ubuntu neni zadna vyjimecna distribuce, jen je vice uzivatelsky privetiva = vice chyb. Opravdova a poradna distribuce je neco jineho. Takze se porad nemusite na ubuntu vymlouvat. Ja pouzivam Gentoo Linux, to je uplne o necem jinem nez ubuntu, debian a vsechno dalsi a pro zacatecnika je to nemozne hlavne nainstalovat a pak pouzivat, pritom pokrocilemu dava spoustu moznosti, velmi dobry vykon, rychlost, muzete si nastavit cokoliv chcete. Je to distribuce, ve ktere rozhodujete vy o vsem od sameho zacatku, soucasti instalace je i vyber a nasledne konfigurace jadra, zavadece atd. Takze za to jak to bude fungovat si muze pouze uzivatel. Ubuntu je neco jako pravy opak. Tam uz vsechno je hotove, ale nemuze byt nikdy zaruceno, ze zrovna na tom vasem HW to takhle nastavene pujde.

David (20.8.2007 10:25:06)

Jaké "vymlouvání se na ubuntu"? Já jen říkám, že mě zajímalo, jak na tom tato "nováčkovská" distribuce je se snadností instalace, zkusil jsem ji a nepodařilo se ji nainstalovat, to je vše. Jinak HW na kterém jsem to pouštěl byl IBM R40 (1 GB DDR RAM, 40 GB HDD, 2 GHz CPU), takže bych řekl nic tak extra výjimečného nebo ojedinělého...

Anonym (20.8.2007 14:11:30)

A já říkám, že tato chyba se mohla stát s každým OS, grub není linux, je to jen zaváděč systému. Většině uživatelů ale najede korektně

David (20.8.2007 16:18:19)

Kristapána já si připadám jak u soudu když se chystáme Linux odsoudit k smrti. Proboha pánové, trochu klidu do toho, co vy na to? Jestil jste na Linux citově fixováni, tak to není můj problém. Prostě jsem napsal příspěvek, který měl vyjadřovat jen a pouze to, že Ubuntu jsem zkusil jen tak "ze zvědavosti" nainstalovat a skončil jsem s nefunkčním notebookem, který dokola hlásil "GRUB Error 18". To jest asi tak vše. Prolézal jsem fora ale ne-reinstalační možnost řešení jsem neobjevil (bohužel se nedá v BIOSu měnit typ disku z LBA na Normal, což byl jeden z postupů). Nenapsal jsem ani že je Linux naprosto k prdu, ani že to musí Ubuntu dělat každýmu,jasný? Jinak co je GRUB doopravdy vím, to si zase nedělejte starosti, taková linux-lama zas nejsem :-D

Franta (20.8.2007 18:44:47)

No já to spíše vidím jako by se vám snažili pomoct

Anonym (20.8.2007 14:25:14)

No samotný systém tam nainstalovaný máte, jen vám zaváděč neodhadl správný oddíl disku, tohle se určitě každému nestává, takže to neberte, jako že to stejné se stane každému, přitom k tomu mohla přispět špatná konfigurace biosu, apod. Zdaleka to ale není neřešitelný problem, já osobně bych to opravil do 2minut (nahodil lilo). Stejné je to i s windowsem, stalo se mi, že prostě nešel nainstalovat vůbec, linux tam zase běžel bez problému. V jiných distribucích linuxu je zase instalace o něco složitější, zato funguje ve všech případech. Prostě je to daň za to, že se vás to takřka na nic neptá a vývojáři nejsou všemocní aby odhadli jak se bude chovat kdejaký pc. Naštěstí se tohle stává velmi zřídka a ještě je k dispozici spoustu možných řešení. Takže to záleží jen na vás.

David (20.8.2007 16:19:06)

Nemám, už jsem ho "sestřelil" XPčkama, protože jsem na tom notebooku potřeboval ještě týž den večer pracovat (sice jednoduše, ale pracovat) :-D

Anonym (15.8.2007 21:06:17)

A to kdyz nekdo napise, ze pouziva linux a razem na nej utoci 5 lidi, ze linux je na nic, takovy shit nechci, atd ... to je normalni ? To nikomu vadit nema, ze ano. Nejlepsi je, ze vetsina takovych to nikdy nemnela na svem pc, nebo to na nem mnela velmi kratkou dobu, protoze to nesplnilo jejich ocekavani (nevim co si predstavuji, ze vsechno bude jako ve windows ?) A nejvetsi pruser je kdyz si tam nemuzou spustit nejakou jejich oblibenou hru, to je hruza. Ten kdo chce, si najde navod jak si ji zahrat, bohuzel ten kdo je liny a strasne specha, a prestavuje si, ze to bude prochazka ruzovym sadem ma smulu. Je to jako by jste umnel cesky a chtel se naucit anglicky.. To taky budete psat, ze je cestina lepsi, protoze ji umim a anglicky se snazim naucit a porad to nejde ? Taky tomu musite dat cas, kdyz jste byl maly, tak na vas anglicky asi nemluvili. Stejne je to s OS. Pouzival jste pravdepodobne dos/windows a ted se tu cpe nejaky linux a taky se ho nemuzu naucit. Muzete, ale musite chtit, pokud opravdu chcete, naucite se ho, pokud ne, a chteli jste ho jen tak vyzkouset, tak ho pouzivat pravdepodobne nebudete.

David (15.8.2007 22:18:43)

Ne, není to normální a to uznávám. Nejednám tak. Linux není na nic, stejně jako Windows, každý OS má svoje pro i proti... Mě jen prostě vadí "militantní" přiznivci z jedné i druhé strany. Bohužel se debata Linux vs. Windows zvrhne skoro ve 100 % případů a přiznejme si to a ruku na srdce, je to stejné (ze strany fanatiků) v obou táborech. Linfanatici (z nichž mnoho nadává na Windows jen proto, že je to v módě) a Winfanatici (z nichž někteří viděli Linux jen tak z dálky a někteří pomalu ani netuší že je do něj více grafických prostředí) jsou jeden za 18 a druhý bez dvuo za 20 :-)

Anonym (15.8.2007 21:26:10)

Grub error 18 info grub wrote: 18 : Selected cylinder exceeds maximum supported by BIOS. This error is returned when a read is attempted at a linear block address beyond the end of the BIOS translated area. This generally happens if your disk is larger than the BIOS can handle (512MB for (E)IDE disks on older machines or larger than 8GB in general). Try an update for your BIOS and/or move your boot partition to the front (or at least into the appropriate range).

Petr K. (15.8.2007 16:34:42)

Používám už půl roku opensuse linux a nemůžu si stěžovat. Stáhl jsem si jen příručku k mé distribuci a všechno šlo jak po másle. Škoda, že nevíte o čem píšete... Když Linux nezvládáte, tak na něj prosím nenadavejte, neboť si za to můžete sám. Přeji všem brzký odchod od monopolu a doufám, že se tady někteří trochu proberou. Když máte windows rádi, tak u něj zůstaňte, ale říct, že je na nic, je trochu divné. Dokud ho nebudete používat pár měsíců, tak k takovému tvrzení nemáte právo. To mi chcete říct, že všichni ti, kteří denodenně přechází na linux a zůstanou u něj jsou pitomci, jak mohli na něco takového skočit. Zeptejte se těch co ho používají, né těch co na něj nadavají stejně jako vy, ze stejného důvodu (nezládaji ho, proto je to něco horšího)..

Anonym (13.8.2007 00:49:21)

pred par dny vysel Vista SP1 pre-beta uvolneny pro MS testery a leaknuty ven v podobe kompletniho instalacniho image (ktery funguje i s vasi stavajici zakoupenou licenci).. budete koukat az vyjde kompletni SP1 jak to poslape rychle :) uz ten pre-beta zrychlil system skoro o 70%, HDD uz porad nehrabe, superfetch neni tak agresivni[uz netaha za kazdou cenu data do ram ve chvili kdy zrovna pracujete na pc], odezva systemu je lepsi, kopirovani mezi hdd ukazuje hodnoty o 15MB/s vyssi, hry sem zatim nezkousel.. proste tohle sou uz pravy vista (build 6001) aspon z hlediska vykonu :) stabilita mi prijde stejna jako u build 6000, akorat jsem si vsiml par problemu napriklad na c2d 2ghz,2gb ram notebooku se nechtela ta sp1pre-beta nainstalovat (problem s hw) :) ale jeste spousta z planovanych veci tu neni, napriklad SP1 ma obsahovat jadro z Windows Server 2008, prebeta-sp1 ma porad stare vista jadro

David (13.8.2007 01:04:52)

Supr, ještě tak jeden SP a bude to výbornej systém a možná přejdu z XP na Vista :-) XPčka jsou od SP2 taky bezva :-D

Anonym (13.8.2007 08:30:24)

Tak jsem to zkousel a vubec mi nenajely :-( Jeste zkusim pak sp1, ale ted na mem 4 jadrovem opteronu to je totalni sux.

petr (13.8.2007 10:12:45)

Tak to je dobre slyset ze to hodne upravili. Taky se potvrdilo moje tvrzeni ze visty budou pouzitelne od 1niho servis packu:-)

Lam3r (13.8.2007 14:46:19)

Nic proti ale mne to jede jeste hur nez bez service packu a hazi vic hyb. Tak nevim kde je to zlepseni

Lubos (20.8.2007 00:07:26)

Další Windowsi pro ženský a paka, kterejm se líbí, že si můžou na liště zpřeházet pořádí otevřenejch progamů. Nemám nic proti,ale je to další pokračování neskutečně náročnýho windowsu,kterej v sobě skýtá nepřeberný množství zbytečnejch blbostí.

Charlie (20.8.2007 21:56:08)

No tak si to zrekapitulujem.. krome XP ktere jsou jakz takz funkcni, jsou vsechny ostatni widle shit prvni tridy. A to vcetne slavne visty, to je jebka jak ma byt, na ty nefunguje naprosto nic. Takze kdo si mysli, ze dalsi widle budou ok, musi byt bud blazen, nebo agent mrklosoftu 8-) No ale myslim ze v roce 2010 uz bude linux plne kompatibilni, a zadny problem s widlema uz mit nebudu.. btw co bychom taky chteli po widlich, kdyz tam sami nikdy nic kloudnyho nevymysleli, vsechno jen ukradli nebo v lepsim pripade koupili.

petr (20.8.2007 22:11:35)

no nevim ale ja se ted s tebou podelim o moji zkusenost s linuxem. Mel sem windowsy tak sem misto jisteho preinstalovani chtel vyzkouset jaky je ten linux. Shodou okolnosti na pctuningu vysle clanek " Zkuste Linux s Ubuntu" tak sem si rekl proc ne. Stahnul sem si nejnovejsi verzi vypalil na CD a zacal smele instalovat. Hned prvni co me zarazilo bylo necitelnost obrazovky pri instalaci a pozadi displeje blikalo vsemi barvami. Sem si jeste naivne myslel ze po nainstalovani se to spravi ale nic takoveho se nestalo. Po spusteni sem sice nastavil defaultni rozliseni monitoru ale text je stale spatne citelny a monitor blika. Dalsi co me napadlo je zkusit stahnou nejnovejsi zaplaty(stahnul sem jich asi 250 MB ale vysledek zadny), Jako posledni moznost sem zkusil stahnout ovladace ze stranek vyrobce ale taky bez uspechu. Takze jenom jeden den sem stravil snahou o spravne nastaveni displeje, nechci raci vedet jak dlouho bych delal nejakou slozitejsi vec. Takze sem dosel k zaveru ze linux je urcite dobry system ale musite mit hodne velkou trpelivost aby ste ho rozchodili hlavne kdyz ste zacinajici uzivatel.

Anonym (20.8.2007 22:49:08)

Nemusel jste instalovat vubec nic, stacilo kliknout na proprietarni ovladace v systemove nabidce, a kliknout na nainstalovat ovladac u vasi grafiky. Blikalo to protoze se nastavil vesa driver, ktery funguje sice se vsemi grafikami ale nemuzete na nem nastavit velke rozliseni, nefunguje akcelerace a nemuzete si tam nastavit vetsi obnovovaci frekvenci. Jinak jak na to je krok po kroku v navodech na ubuntu.cz . Opravdu to neni na vic nez 3 kliknuti. Bez te trpelivosti to asi nepujde, bohuzel.

petr (20.8.2007 23:08:01)

to co popisujes sem asi nakonec udelal. Automaticky si to stahlo nake drivery ale ve vysledku to skoncilo tak ze sem videl startovni obrazovku ubuntu ale jak se mela zobrazit vyzva o jmeno a heslo tak najednou cerna obrazovka a konec, tak sem to smazal a nahodil XP. Linux by byl urcite mnohem rozsirenejsi kdyby mel vyreseny prave tyto problemy. Ve windowsech taky graficke zobrazeni se zakjladnimi ovladaci neni nic moc ale aspon je to pouzitelne k dodatecnemu stazeni driveru od vyrobce

David (20.8.2007 23:12:06)

Poslední odstavec bych tesal do kamene. Hlavně je dobré vědět, že pro zdárnou instalaci a konfiguraci linuxu je vhodné mít po ruce JEŠTĚ JEDEN počítač, s jehož pomocí budete prolézat fora a hledat návody na to či ono, instalovat Linux bez sítě a bez připojení k internetu mi přijde jako harakiri :-)

Anonym (20.8.2007 23:53:35)

Nebo postačí Live distribuce, s tou se dá udělat více.

David (21.8.2007 08:05:40)

No nevím, představa, že na jednom počítači instaluju Linux, nejede to, nabootuju z CD, hledám návod. Najdu nějaký postup, který se rozhodnu vyzkoušet - restart - zkouška postupu - nefunguje - zase boot do Live CD - další postup - zkouška - nic - boot do Live CD ... atd.? Z toho se normální člověk asi za chvíli zblázní :-)

Anonym (21.8.2007 10:06:48)

Pokud to uděláte pořádně, postačí restart jeden. A řešení s LiveCD jsem psal v tom případě, že další počítač nemáte k dispozici.

the.max (23.8.2007 16:13:20)

Ona postaci i textova konzola na ktere si spustim sextovy prohlizec, napriklad lynx;-) Ale to se bohuzel po klikacovi chtit nemuze, protoze textova konzola je jiz od nazvu TEXTOVA a zadny klikaci ikonky na ni nejsou...

David (23.8.2007 16:50:06)

To je skvělý, a když systém nenajíždí vůbec? :-D Pověz nám ještě tu o perníkový chaloupce :-D Nebo už musíš jít na večeři, maminka ti namazala chleba a pak máš večerníček? :-D

(23.8.2007 21:42:55)

To jsem si zase pocetl.Demence odkojencu Windows je zda se nekonecna.Tupe klikat a koukat co to vlastne udela.Linux neni pro dementy,kteri neumi cist a psat.Klikaci se zkratka nezaprou.Neni na co kliknout = system je na nic.Ale na druhou stranu,kdyby nebylo Billa Gatese,tak by 90% soucasnych "pocitacovych guru" tupe cucela na televizi s dalkacem v ruce.

David (23.8.2007 23:07:34)

Jojo, já sice běžně spravuju školní (gymnázium) linuxovou síť jen v textovém režimu, ale dobrý, asi jsem klikač, protože jsem si dovolil zapochybovat o výjimečnosti Linuxu. Nu, nebejt Linuxu, tak se zase pár chudinků nemá s čím identifikovat a nemůže si dodávat pocit výjimečnosti, že? :-D Čtyři řádky (bez jednoho slova) textu, v tom dva vulgarismy, jojo, tak obvykle vypadá poněkud fanatický "linux geek" :-D Ještě, že znám i spoustu linuxáků, kteří toho znají doopravdy HODNĚ a dá se s nimi normálně bavit, a nemusím si dělat obrázek o "komunitě" jen podle exotů Tvého typu :-D

Anonym (23.8.2007 23:24:38)

Bohuzel skoro nikde jinde se neda najit tolik uzivatelu, kteri linux odsuzuji, nerikam ze to delate vy, nechci se chlubit co vsechno umim, ze jsem spravce nejednoho hostingu a programator ... Ale kdyz vam lidi (vetsinou diskofilniho typu) nadavaji na neco o cem nevedi zhola nic, nebo jejich skusenost nebyla dobra, kteri nedelaji na pc nic nez jen hrajou hry, tak to muze nekoho nastvat. A po jeho reakci se prida dalsich 10 lidi uplne stejnych vlastnosti .. Urcite se da i s autorem reakce Já debatovat na normalni urovni, ale nepujde to na tomhle serveru. Vezte, ze na tomhle serveru se linuxova komunita neopira, ten kdo chce komunikovat na urovni, pouzije napr. IRC, tam chodi lide, kteri o pc vetsinou neco vi, nebot prihlasit se na kanal vyzaduje trochu vetsiho technickeho umu. Preji hezky zbytek dne

Anonym (23.8.2007 23:31:40)

Kdyz se podivas tak o par prispevku vys je jasne napsano ze se objevi cerna obrazovka, spis bych rekl ze system prestal posilat data na vystup graficke karty, a pokud ty si takovy machr ze dokazes delat na kompu aniz by si zapnul monitor tak to pred tebou teda smekam

Anonym (23.8.2007 23:57:08)

Vyresit by to urite slo, ale zkuste to radeji na nejakem serveru, ktery je vice linuxove zalozen.

Anonym (21.8.2007 00:10:11)

Proto je lepší se řídit ze začátku návedem. To že vidíte čenou obrazovku neznamená, že je linux mrtvý. Stačí se přepnout z grafického režimu pomoci magické klávesy LCTRL+LALT+F1 a tam to klidně dodělat, přenastavit, prostě cokoliv. To už ale vyžaduje trochu víc znalostí. V neposlední řadě je tu klávesa SysRq a její kombinace, viz. abclinuxu.cz ... Distribuce, které se instalují právě tímto stylem (přez livecd/dvd) jako ubuntu, nemůžou zaručit 100% úspěšnou instalaci. Je tu ale několik desítek dalších začátečnických distribucí a nikde není řečeno, že ubuntu je ta nejjednodušší a nejlepší. Zkuste třeba OpenSuSE, Mandriva či Fedora. Každá z nich má něco do sebe, je jen na vás a na vašem pc, co vám sedne nejlépe. Bez času to ale nejde a ten kdo ho nemá ať linux raději nezkouší. Ten kdo Linux _chce_ používat si ho určitě najde.

David (20.8.2007 23:10:11)

Je prima vidět, že dokážete každému vysvětlit, v čem spočíval ten jeho konkrétní problém s linuxem, potažmo s distrem Ubuntu :-) Začínám mít dojem, že je tato distribuce stopro funkční leda na nějaké laboratorní referenční sestavě (před chvílí se mi svěřoval po ICQ kamarád, který taktéž ze zájmu nezávisle na mém pokusu zkoušel instalovat Ubuntu a dopadl neslavně, respektive skončil zase u XPček :-) BTW napadlo vás taky někdy, že uživatel má na práci ještě jiné věci, než hrátky s OS? :-) Jistě je chvályhodné sebevzdělávat se a trpělivost je jistě namístě, jenže když člověk potřebuje na PC pracovat, tak je mu celkem k ničemu vědomí, že "s trochou trpělivosti" (a pár hodinami času) to vyřeší v pohodě :-D

Anonym (20.8.2007 23:57:58)

Ano napadlo, ale takový člověk, který vědomě ví, že má spoustu práce a pouští se do úplně něčeho neznámého logicky žádá mít volný čas, chuť si s tím pohrát abych se to naučil. Tahle výmluva mi příjde zcestná. Je to jakoby jstě si koupil novou knížku se záměrem jí přečíst. Ale vymlouváte se, že na to nemáte tolik času. Tohle mi přijde trochu vyšinuté nemyslíte ?

David (21.8.2007 08:03:36)

Nikoli. U Vašeho příkladu s knižkou by to odpovídalo v případě, že by si čtenář musel nejprve knížku složit tak, aby stránky šly po sobě, pak sám svázat a následně by se tedy mohl pustit do čtení. Prostě si myslím, že kdyby byl Linux obecně "začátečnicky přívětivější", respektive byly dořešeny různé nedodělky, byl by rozšířený daleko víc. Protože jinak je to prima systém a v některých aplikacích je VÝRAZNĚ lepší, než Windows. Nemluvím ovšem o nasazení na desktop, tam je to stále +/- nastejno. Většina uživatelů by svou práci pohodlně udělala v obou OS, kdo si chce zahrát nejnovější pecky, vezme si Windows.... To už pak záleží na konkrétním účelu.

Anonym (21.8.2007 10:22:10)

Tak proč se od roku 1991 tak hodně rozšířil ? Dnes ho podle statistik používá přibližně 30milionu lidí. A každým dnem toto číslo rychle vzrůstá .. Myslím, že kdyby to bylo nedostačující, tak by ho nikdo nechtěl, ale vzhledem k tomu, že se bez jakých koliv reklam dostal už tak vysoko o něm něco říká. Např. v jiných zemích jako je Polsko, Německo, Finsko je Linux mnohem více rozšířen. Takže to bude mít něco společného i s přístupem k dané věci. Váše jednání se mi nelíbí jen z toho důvodu, že když něco nejde v Ubuntu, tak už je Linux na nic. Proč všechno cpete do jednoho pytle, když rozdíly mezi distribucema jsou někdy obrovské ? Pište, že by se mněli poplepšit v canonical firme. Linux je na tom velmi dobře - jádro jako takové je mnohem vyspělejší než u nejnovějšího windows. Lidé totiž berou linux jako windows. Přitom linux je jen jádro a obejde se bez všemožných grafických programků ... Linux lze používat téměř kdekoliv, pomalu ale jistě nahrazují v mobilních telefonech systém symbian, najdete ho v mp3 přehrávačích, settobboxech, routerech, .... a dnes už i na spoustě desktopů. Musíte si pane uvědomit, že svět jde do předu a windows si svou pozici zřejmě neudrží na vždy. Čím rychleji se naučíte používat Linux, tím to pro vás bude snažší. A čím více uživatelů ho dnes používá, tím rychleji se začnou softwarové firmy orientovat i na vývoj programů pro další platformy. Pokud jste ten co žije ze dne na den, užívejte si spokojeně windows.

David (21.8.2007 11:15:35)

Několikrát jsem tu zopakoval, že neodsuzuji Linux jako celek, že si myslím, že určitě má své místo. Vzhledem k tomu, že zřejmě nedisponujete příliš rozvinutou schopností porozumět čtenému textu (jinak byste nenapsal jako můj názor takovou hovadinu, že "když nejde něco v Ubuntu, tak je Linux na nic"). Vzhledem k výše uvedeným pochybnostem o Vašich schopnostech chápat čtený text nepovažuji za časově ani jinak efektivní Váš příspěvek dále komentovat. Přeji pěkný den!

Anonym (21.8.2007 11:58:05)

Jenže do každé reakce přidáte vždycky větu, která vaše tvrzení obrátí naruby. Takže byjste si mněl přečíst a uvážit vaší výpověď.

David (21.8.2007 15:27:58)

Tak nevím, hned o reakci výše máte můj příspěvek, na který jste reagoval tím sáhodlouhým blábolem. Tam jasně píšu, že pro určitě účely je Linux VÝRAZNĚ lepší, než Windows. Jestli je tohle projev toho, že Linux je na prd, tak Vás znovu odkazuji na to, že moje mínění o Vaší schopnosti pochopit čtený text není nijak valné a nemám, co bych k tomu víc dodával...

Anonym (21.8.2007 15:59:58)

Ja raději také nebudu nic psát, je jasné, že je to marné.

the.max (23.8.2007 16:10:20)

Klikac zustane navzdy klikacem

Anonym (20.8.2007 22:55:07)

Vezte, ze stacilo najet na stranku ubuntu.cz a kliknout na navody. Hle je to co vam pomuze, od zacatku do konce cesky, dokonce je tam i vice moznosti, prvni je ta nejjednodussi na par kliknuti. Ty dalsi uz jsou pro ty co maji vice casu a chteji si to nastavit trochu vic http://wiki.ubuntu.cz/Ovlada%C4%8De_grafick%C3%BDch_karet ;-) Podotknu ze se ovladace instaluji jednoduseji nez v linuxu, nemusite hledat zadny web kde byste shaneli danou instalaci. Staci vykonat jen priblizne 3 kroky ;-)

Anonym (20.8.2007 22:57:40)

Oprava *jednoduseji nez ve windows. Preji vam, at vam to funguje jak ma a trochu vice casu byste tomu dat mohl, pokud nikam nespechate a nejde vam o zivot. Myslim, ze Linux je kompatibilni uz dost a ve vetsine pripadu vsechen HW co doma mate jde sprovoznit. I kdyz neni podporovan vyrobcem jsou lide, kteri ovladac napsali.

petr (21.8.2007 00:07:33)

Jak uz sem psal nize, system si automaticky stahnul naky ovladac ke graficke karte a rekl ze je dobre resetovat system coz sem provedl a pri nabihani systemu se mi objevila "cerna smrt" Grafika uz nejede vubec. Ted budu reagovat i na prispevek co je o kousek nize. Z uzivatelskeho hlediska je pro me nepochopitelne kdyz si chci nainstalovat linux abych si obstaral jeste jeden pocitac s funkcnim systemem a hledal na nem pripadne chyby(nemam na to cas ani chut). Az bude linux na takove urovni ze kdyz do mechaniky dam instalacni CD a nainstaluju kompletni system ktery budu moct bez problemu pouzivat tak si ho rad nainstaluju ale do te doby budu pouzivat windows.

vepe (23.8.2007 09:12:12)

Tohle mne vyprovokovao také k předání trochy do mlýna :) S PC jsem se setkával již od r.1986, když jsem si kupoval svůj první domů, sáhl jsem po McIntoshi - komplet Powerbook 165+inkoustová tiskárna+SW balík za 93t. Kč Za ty peníze jsem dostal zázrak, který ovládal OS prakticky na úrovni Widowsů v době, kdy na PC se datlovaly DOSovské příkazy. Kvůli rychlejšímu rozvoji pro SW jsem se ale postupně musel začít potýkat s PC a Windowsy--- 3,11, 95,98 až k XP. Problémů s Win jsem si tedy za ta léta užil už dost a vzhledem k tomu, že jsem už v důchodu a času mám dost, rozhodl jsem se, že vyzkouším, o čem je vůbec ten Linux. Zajímalo mne využití Linuxu pro domácí PC, nepotřebuji specializovaný systém pro servery. či aplikaci, vyžadující vyladění na míru. Moje první cesta vedla do prodejny počítačové literatury, kde jsem si zakoupil cca rok starou publikaci Přecházíme na Linux. Je mi jasné, že jakákoli knižní forma je v této oblasti zastaralá, ještě, než se dostane za tu nehoráznou cenu někam na pult. Ale abych to zkrátil... vyzkoušel jsem instalece Ubuntu, Kubuntu, Fedora i SUSE, a po cca 3 týdnech stresu, kdy jsem několikrát denně nevěděl, jestli se mi ještě podaří to znovu rozhýbat.... jsem zase zasunul instalačku WIN XP Pro a vrátil se pokorně ke "komfortu" od MS. Nejvíc mi na tom zkoušení pilo krev, že tu spoustu nezbytných modulů, které člověk musel nastahovat, aby si dokompletoval OS, jsem většinou nikde nemohl najít, že když mi to napsalo, že se po stažení automaticky nainstaluje, tak se příště dožadoval té samé instalace, i když jsem mezitím pro jistotu restartoval... Jediné řešení bych viděl v tom, kdyby někdo kompletoval nějaké instalační CD, které by dokázaly po nainstalování zajistit fungování PC v obdobném komfortu, jako dávají Win XP. POkud by se cena udržela do nějakých 500,- Kč a bylo to včetně zákaznické podpory, je možné, že by se Linuxy rozšížily mnohem víc a získaly by to správné renomé.

Anonym (23.8.2007 10:32:03)

To mi pripada jako byjste stahoval uplne prvni verze tech distribuci. Nemuzu si pomoci, ale po instalci kterekoliv z nich, jsem mnel system plne funkcni se vsim HW a s furou SW, takze jsem hned po instalaci mohl delat prakticky cokoliv. Ve windowsu si musim nainstalovat ovladac na vsechno, tam na nic. Asi mate HW ne z tehle planety nebo je to pro vas az moc moderni. Kdyz si zakoupite nejakou distribuci, napr Mandriva Powerpack, ziskate nekolik vyhod, mezi nimi i proprietarni ovladace (napr ty na grafiku). Po instalaci nemusite hnout prostem vubec. A za tech 500Kc ji dostanete i s priruckou. Mimochodem komfort Linuxu je dle meho nazoru uz nekolik let mnohem vetsi nez je tomu napr v Windows XP. Staci jen znat jedno jedine pravidlo * Linux != Windows *. Podle toho se taky musite chovat a nedodrzovat zvlozvyky, ktere vas windows naucili. Linux se podle mne rozsiruje v dost velke mire, a z dalsim vydanim novych windows bude o to silnejsi. Preji spokojene pouziti legalnich windows a legalniho softwaru.

David (23.8.2007 10:35:46)

To že VÁM to neblblo neznamená, že to někomu nemusí dělat problémy. Nezlobte se, ale tenhle pomalu fanatismus, kdy každý, kdo řekne, že má s nějakým distrem Linuxu problém, má nutně HW z jiné planety, už je trošku trapný a únavný... Možná by nebylo od věci, kdyby k jednotlivým distribucím byl přikládán vyčerpávající seznam HW, na kterém to bez problémů jede, aby k těmto potížím dále nedocházelo... :-)

David (23.8.2007 10:37:25)

Ještě k vaší větě "Ve Windows si musím instalovat ovladače na všechno"... Ehm... No včera jsem rodičům přeinstalovával XP SP2... Jediné, na co jsem musel instalovat ovladače, byla grafická karta a druhá síťová na desce (PCI si to našlo a nainstalovalo v pohodě samo)... Takže prosím trošku pravdivé argumenty... No a nebo máte taky "HW z jiné planety" :-D

Anonym (23.8.2007 13:48:12)

No vidite, ja za celych 6let pouzivani linuxu nenarazil na pc, kde by nefungoval a na zadnem pc jsem nemusel instalovat _nikdy_ zaden modul (driver). A to sem mnel pod rukou i pc s cpu jako je treba ppc. Ani u kamosu se mi nestalo, ze by po instalaci neco nefungovalo korektne. Neni to zajimave ? Mozna to bude neco mezi zidli a klavesnici. Nepopiram, ze na linuxu se da rozbehat uplne vsechen HW ale 95% z klasicky pouzivaneho to urcite bude. Ve windowsu jsem nemohl poradne zprovoznit ani raid, ctecku karet a dvb-t. Kazdy ma holt jine skusenosti a vas nazor vam neberu.

David (23.8.2007 15:51:25)

No tak to bychom tu taky mohli mluvit o tom, že mě víc padaly naposledy 95ky, 98SE jsem instaloval kvůli pádu systému jednou a od 2k to bylo už jen vždy při výměně disku (ne abych nekecal, 2k jsem musel ještě jednou nahodit kvůli tomu, že se "zbortila" Java od SUNu)... Prostě každý má své zkušenosti...

pavel (23.8.2007 15:07:45)

Chtel bych se zeptat zkusenych linuxovych uzivatelu jakou distribuci linuxu by doporucili cloveku ktery s nim nema zadne zkusenosti. Tim myslim aby se mi povedl nainstalovat system ktery bude plne funkcni a az potom postupne prichazet na vsechny veci ne naopak

Anonym (23.8.2007 17:23:45)

Zarucit 100% funkcnost vam dopredu bohuzel nemuzu slibit, vyber distribuce neni jednoducha zalezitost, protoze kazdemu z nas se libi neco jineho, kazda ma trochu jiny vzhled, jine predinstalovane programky. Vicemene to zalezi na vas to, zda bude ci nebude funkcni, ono na to nesmite jit s pristupem, ze si nainstalujete linux a budete hned v tom delat to co ve windows. Bude vam to urcite nejakou dobu trvat nez si zvyknete na rozlozeni panelu, na instalaci aplikaci, konfiguraci prostredi. Takze vam predem oznamuji, ze potrebujete aspon ze zacatku neco volneho casu. Jak jednoduse nebo slozite se linux naucite ovladat zalezi opet na vas, v prve rade se musite naucit pouzivat zdroje informaci. To je prvni krok k uspesnosti. Nemnel bych vam vybirat tu vasi distribuci ale mohu vam jen doporucit. Dle meho nazoru je pro zacatecnika nejjednodussi distribuce Ubuntu. Hlavne z toho duvodu, ze je dobre zdokumentovana. Lze ji stahnout zde: http://ubuntu-releases.sh.cvut.cz/7.04/ubuntu-7.04-desktop-i386.iso (Opravte odkaz, zrejme tam budou mezery) Cesky oficialni web ubuntu je na http://ubuntu.cz Najdete tam zminovanou dokumentaci odkazy ke stahnuti i pro jine verze ubuntu a platformy. 95% otazek, na ktere nebudete znat odpoved najdete zde: http://wiki.ubuntu.cz/ . Pokud nemate rychle pripojeni, nebo ho mate nejakym zpusobem limitovano, muzete si nechat zaslat, opet prez web instalacni cd kompletne zdarma a bez poplatek za postovne az domu. Webu kde se resi ruzne problemy je mnoho, najdete je prez bezny vyhledavac. Linuxove distribuce bych rozdelil do takovych skupin, zacatecnicke, pro pokrocile, pro ty co chteji o linuxu a o svem pc vedet mnohem vice ... Mezi ty zacatecnicke bych zaradil Ubuntu, Mandriva, SuSE, Fedora, do tech slozitejsich uz patri Debian, Slackware, Arch. A pro ty, kteri chteji prozkoumat hlubiny linuxu to je hlavne distribuce Gentoo. Ja osobne pouzivam Gentoo uz par let a velmi spokojene, zacinal s distrem Mandrake (nyni mandriva). Tim chci rici, ze jednotlive skupiny vam neco daji, ale nektera da mene a nektera vic. Na uspokojive pouzivani gentoo se musite dopracovat, a kdyz to zvladnete nabidne vam opravdu maximum co od sveho pc muzete cekat. Takze hned ze zacatku pouzivat neco slozitejsiho neni dobry napad. Kazdopadne pro nekoho je jednodussi to a pro nekoho neco jineho. Jednoducha se vam muze kazda distribuce zdat v necem jinem. Treba Ubuntu je zalezitost nekolika minut, naopak Gentoo zalezitost par hodin ne-li par dnu. Ale to jen tak na okraj. Zde jsou nakonec odkazy na web ktery by vam mohl jeste pomoci http://www.root.cz/texty/zaklady-linuxu/ www.abclinuxu.cz http://proc.linux.cz Preji vam, at se vam ta "cesta" za novym dobrodruzstvim povede stejne dobre jako mi.

joj (29.9.2007 14:55:25)

Je zvláštní jak vždy všichni propagují linuksíky a jak jsou windaky aaa , a když čtu jak popisujete že pro začátečníka je to u linuksu nej když udělá to a nebo to ale musí opatrně protože to není zase tak jednoduché. Ted jste se vážení zastánci linuxu polákli ,takhle to přesně je. A zapomněl jsi dát jednu radu nakonec, že Pokud dotyčný bude potřebovat něco udělat v textáku nebo tabulce a jiných aplikacích nemluvě bude muset spustit druhej počítač s windowsi a potom pracovat a tam bude mít jistotu že může dělat bez toho aby pořád sháněl něco na doplnění . Takže já se těším na WIN7 a jistě to nebude poslední tečka za systémy, jen tak MS dál, houšť a větší kapky , akorát ta cena by mohla být přijatelnější.

Anonym (29.9.2007 15:46:53)

Dalsi takovy co rozsiruje blbost, a ve svete linuxu jsi naprosto ztraceny, nic o nem nevis, tak sud svuj windows a ne to co vubec neznas. Tomu se rika xenofobie, Linux je od toho aby si mohl clovek vybrat, byl svobodny, nic ho nedrzelo. Tak co vam na nem tak vadi ? Lide, kteri vam chteji pomoct ? Opravdu blbost

sx (28.9.2007 22:45:52)

asi zustanu u win98se

Polar_Sheep (4.11.2008 16:28:05)

Vista je nejlepsi system na trhu v soucasne dobe