Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Zajímalo by mne, co stahujete?

Zajímalo by mne, co stahujete?

Bear (12.9.2007 19:10:44)

Linky českých operátorů jsou často tak zaprané, že lidem, co maj 10Mbit to jede třeba jen pětinovou rychlostí. A není to jen a jen vina ISP, ale dle mého názoru za to mohou zejména stahovači. A mne by strašně zajímalo, co vlastně stahují. Často čtu tady ve fóru, že někdo má download 200-300GB za měsíc, už jsem slyšel, že dokonce 0,5 Tera. Tak by mne moc zajímalo, co vlastně stahujete? Vždyť 200GB je v přepočtu třeba 45 DVD. To jako někdo každý měsíc čučí na 45 filmů??? Nebo to může být třeba přes 20 000 písniček v MP3. To jako někdo na něco použije? Jaká jiná data by to ještě mohla být? Že by warez??? To už raději ani nechci domýšlet. Napadá mne jediné vysvětlení. Filmy a hudba na kšeft. A to je pěkná hajzlovina. A nebo se pletu??? Já osobně za měsíc projedu tak do 20 GB, takže mi jakékoliv FUP může být u pr..., přesto s ním nesouhlasím a sám mám tarif bez FUP. Tak co? Najde se nějaký stahovač, který mi vysvětlí těch 200GB??? Třeba změním názor...?

Anonym (12.9.2007 20:03:21)

Nechci se zastávat stahovačů, neřeším, co kdo stahuje, ale je třeba si uvědomit jednu věc - klient se chová tak, jak mu poskytovatel dovolí. A pokud jsou parametry služby (ať už cenové, smluvní nebo technické) nastavené špatně, je to problém jen a jen toho poskytovatele, já jako klient kupuji nějakou službu, která má nějaké vlastnosti a mám právo ji užívat v maximálním rozsahu.

ku (13.9.2007 18:42:17)

kuře učí slepici lítat

Anonym (14.9.2007 08:46:51)

ahááá, a kdo se tu cítí být tou slepicí? Jinak já sosnu tak do 20-ti giga, protože to je můj FUP a to ještě sdílím sousedom. Ale občas je mi to málo. Nenadávám na ty, co sosaj 200. Nedávno jsem se zasekl ve třináctipatráku (neboť moje práce vyžaduje navštěvování klientů v domácnosti) řekněme z více jak poloviny obydleném spoluobčany "jiné barvy pleti". Ve třináctém patře jsem se určitě 10 minut marně pokoušel přivolat jeden ze dvou výtahů, na schodišti bez oken nesvítily ani nouzáky... Vůbec mně nenapadlo mít vztek na ty ci**ňata. Jen jsem si s hrůzou vzpomněl na hororové filmy o hořících panelácích a lidech skákajících z oken. Nebo mi tu snad někdo chce tvrdit, že se nemají stěhovat do baráku projektovaného na průměrných 1,5 dětí na rodinu s nějakými 6 ti dětmi v průměru? Nevozily se ze srandy, prostě jich tam je čtyřnásobek. Jejich rodiče patří k těm co chodí do práce a řádně platí 8,5 tisíce za byt. Naštěstí bydlím ve svém, ale myslel bych, že když budu pronajímat třináctipatrák, pokud bych dal do reklamy a pak do smlouvy, například tříminutovou "průjezdnost" budovou, musel bych počítat s tím, že jednoho dne budou chtít projet ty patra skoro všichni najednou, nebo že se v pátém patře narodí extrémně víc dětí (kočárky, pak ty děti běhaj....) To pak půjdu do desátýho a budu jim říkat: víte, oni mají dole víc dětí než vy, taky k nim častějc jezdí babička než k vám, děti mají víc kamarádů než vaše... Tak za to můžou oni, že vy čekáte. Oni schválně jezdí každé tři minuty, protože jste si je všichni zaplatili a tím ten výtah přetěžují. :-)

I (14.9.2007 15:45:41)

a ta 128 je ještě maximální protože správně by to mělo být pouze 128/50 (tedy 2,5 kbps). To je rychlost kterou si u O2 kupujete a takto by měla být služba pojmenována. Samozřejmě v podmínkách služby by měl být uveden bonu vyšší rychlosti 3MB/50, tedy 60kb/s pro definovaný balík dat. Pokud O2 inzeruje připojení jako 3MB tak se jedná o čirý podvod.

Piiitr (12.9.2007 22:12:18)

Pokuď je někde problém s přetížením, tak je to vina jen a jen poskytovatele... Když nabízím neomezenej net o rychlostech od 2Mbit vejš, tak musím mít taky kapacitu aby to bylo schopný jet na max pro všechny uživatele.. ale to se u nás moc nestává... To že pak někdo stáhne třeba 500GB za měsíc je jeho věc.. platí si za to... A už vůbec to nemusí bejt člověk, kterej to pak rozprodává... Taky mám měsíčně kolem 150-200GB... ale není to jen o stahování.. je to taky o hraní her po netu, stahování tun videí (ukázky z her a podobně) a stahování demíček, který maj dneska standartně okolo 1-2GB... Jednoduše se tomu říká : žít počítačema... ;-):D Ne si jen stáhnout 5 mailů za den...

David (13.9.2007 11:38:41)

No dalo by se tomu říct spíš "bejt zalezlej jak krysa v díře u monitoru" :-D Jako taky jsem strávil u PC hafo času, ale tohle je už docela extrém. Můžu se jen bez nějakých invektiv zeptat, kolik ti je? Tipoval bych středoškolák, tak kolem 16? :-D

Piiitr (13.9.2007 21:14:37)

Jenomže v dnešní době už to funguje trošku jinak a není potřeba u PC prosedět hodiny, tak jako to bylo před 20ti rokama, kdys byl ještě čilej mladík... :D:D Jinak mě je 22 ;-) P.S. : Ale u PC jinak prosedím hodiny, protože mě živí... ;-):D

Jarda (15.9.2007 10:26:14)

taky ho nechápu, asi má nějaký problém nebo jednoduše komplex, že mu kamarádi nechtějí nahrát nejnovější filmy, on neví kde to stahovat a na DCčku nemá volný sloty :DDD

petr (12.9.2007 22:48:58)

200 GB za mesic neni vubec problem, staci se mirne seknou na youtube nebo podobnem serveru a najednou cumis 2 hodiny na nake videa, k tomu si pustis internetove radio v kvalite 128 Kbit/s a traffic ti naskoci celkem pekne. Nehlede na to pokud si stahnes naky film(v dobre kvalite sou vetsinou na 2CD)

Bear (13.9.2007 10:40:33)

Díky za reakce. Svým způsobem máte pravdu. Pokud mám linku s garantovanou rychlostí, takže nesdílenou a nestíhá, je to problém poskytovatele. Mám ale pocit, že takovou nikdo z vás nemá. U běžných linek s agregací 1:50 se o nějakou konektivitu dělí mraky uživatelů, právě proto, že není garantovaná. Takže logicky, když mi pořádně nejede net, je to tím, že hromada lidí naplno stahuje. Jinak: V paneláku je jeden výtah pro celý barák. Když si do něj ráno někdo vleze a celý den se bude vozit, ostatní si můžou trhnout nohou, nebo jít pomalu pěšky. Kdo za to může? No přece ten pacholek, co obsadil výtah:-))

majkl (19.9.2007 23:59:09)

U adsl není garantovaná rychlost, a v reálu není ani agregovaná. A z jiného soudku, kdy vám pořádně nejel net? Teď nemyslím že jsou velké pingy nebo výpadky, ale rychlost. Já mám adsl už pul roku, a rychlost spadla snad jen jednou a to ještě když mi spadl signál. Takže to bylo tím, že si nějakej pacholek hrál s dslamem. Jinak muj agregační bod je olomouc. Měsíčně dělám do 100GB a to moc nestahuji a mám koupenej tarif office (permanentku na výtah, a né jen dvě jízdy měsíčně a zbytek po schodech). A svádět to, že někomu jede internet pomalu na stahovače je ubohost. Sice je to teoreticky pravda, ale vy jste šel s tím rizikem do toho připojení, věděl jste, že je agregace taková a taková tak jste s tím měl počítat.

hhhhh (13.9.2007 11:09:36)

vsechno

asdf (13.9.2007 11:14:43)

filmy, seriály, péčko, muzika, software... měsíčně to může být celkem tak šedesát, osmdesát GB, jen to fikne. a to nestahuju filmy v DVD kvalitě, většinou ripy tak 1,5 GB každý... neplatím litr měsíčně za rychlou linku bez FUP, abych si mohl přečíst maily. dvěstě GB je úlet, ale film ve full HD kvalitě má klidně 25 GB jeden...

Fang (13.9.2007 11:40:50)

No kdyz je clovek narocnej jako ja a vetsinu videi stahuju v kvalite HD tak to pak nabiha to by ses divil. HD video v kvalite 720p ma bitrate od 4 do 10 Mbit tak ze tech nekolik stovek GB neni opravdu problem. Za dalsi, staci si doma pustit nejaky server (na cokoliv) a par useru (do 10) vam udela za nekolik dni provoz v radech stovek MB az jednotek GB. Tak treba takovy TeamSpeak, staci 6 lidi a ja mam behem jednoho dne celkova prenesena data az 150 MB a to je jen hlas.

Bear (13.9.2007 12:25:20)

:-))) No to je ale přesně vono! Pak to má fungovat, hehe.

David (13.9.2007 13:09:35)

Tvoje propočty mají jednu zásadní chybu, ty asi patříš, stejně jako mnoho jiných, mezi "normální" (i když přijímám že tento pojem je vysoce relativní) lidi. Jenže u DC/torrent/whateveronanistů nemůžeš dělat kalkulace pro normálního člověka, tam prostě běžná měřítka neplatí, to jsou lidi, kteří mají v tom stahování smysl života, proto je těžko můžeš hodnotit srovnáním s "normálními" lidmi. Bez urážek, ale pokud někdo tráví většinu života stahováním (a v tom lepším případě alespoň následným sledováním) dalších a dalších krávovin z internetu stovky hodin měsíčně, tak je to vlastně duševní chudák a spíš bychom ho měli litovat a ne těmto stahovačům nadávat, jak to občas v diskusích vídáme... A věř, že většina těchto "onanistů" to na kšeft fakt netahá, oni se prostě jen ukájejí tím, že mají na disku nejnovější filmy atd. atd. Ostatní jsou třeba rádi, když se jim podaří něco v práci, vyjdou si na dobrou večeři, rande s prima holkou, posedět s kamarády, zatímco tyto prapodivné existence mají většinou cíl smrsknutý na to, aby bylo v DC dost slotů a v torrentech dost lidí seedovalo :-D Pokud jsem se někoho dotknul, tak to tak nebylo myšleno, výše uvedené odstavce píšu podle cca tří až pěti lidí ze svého okolí, kteří, jak to napsal "kolega níže" velmi trefně, "žijí počítači" :-D

ferda (15.9.2007 10:19:52)

stahuji mesicne cca 100GB a rozhodne bych sebe ani podobne uzivatele nenazyval dusevnimi chudaky, wahteveronanisty apod. Kazdy ma sve zajmy a kazdeho zajima neco jineho. Pokud Vas pane Davide nezajimaji filmy, dokumentarni filmy, sportovni zaznamy, hudba, pocitacove hry, apod. ve spojeni s naprostou dostupnosti za minimalni naklady, je to Vase vec. Ale proc hned urazet ostatni, s jinymi zajmy? Kdyz pouziju Vase priklady... kdyz se mi neco povede v praci nebo si zajdi na dobrou veceri s pritelkyni, radi si pak pustime kvalitni film. Nabidka je siroka a dostupnost prijemna. Diky internetu. Preji Vam hodne zazitku s kamarady a hodne slotu na tom Vasem DC :]

Anonym (13.9.2007 15:47:00)

Co stahuju? Pašíka. Bude žranice.

Bear (13.9.2007 18:01:34)

:-))) Pošli kontakt. Přijedu pomoci stahovat a taky velmi rád pomůžu i sežrat. A když k tomu i něco vypijem, to bude teprve download :-)))

Anonym (13.9.2007 18:06:44)

No a počkej druhej den, to bude páni upload na latríně! : )))

David (13.9.2007 18:13:05)

Ale ten download jitrnic atd. by za to stál :-D

Anonym (13.9.2007 18:49:14)

A to ještě nevíš, že FUP bude stanoven na velikost tý nejmenší jitrničky, a dál už se smí žvejkat jen špejle ; )

David (13.9.2007 19:24:45)

Kolik stojí Extreme? :-)

123 (13.9.2007 20:46:08)

Paroubek se posral...

nick (13.9.2007 20:46:43)

Co to je za blbost?

David (14.9.2007 08:00:36)

Downloadoval zavirovanou jitrnici :-)

Anonym (14.9.2007 17:14:09)

:-D

nick (15.9.2007 14:22:24)

To mu teda nezávidím;-)

Duri (13.9.2007 18:23:06)

http://www.zlodejina.cz/kradez.php?id=5524

Anifan (13.9.2007 19:28:10)

Stahuju anime (japonské animované seriály, filmy atd.) něco kolem 50-60GB měsíčně. Mám net od O2 s fupem 20GB / měsíc. Stále mám co stahovat, protože stahuju také starší tituly, je jich docela hodně a jeden se pohybuje od 500MB do třeba i takových 40GB.

xxx (13.9.2007 21:42:28)

cim vic toho clovek muze mit tim min stahuje... vybira si totiz a nestahuje kdejakej bordel...

Anonym (13.9.2007 22:58:59)

za den kdyz nic nestahuju udelam kolem 600-800MB, pouze hrani a browseni.. jinak do toho co stahujeme vam nic neni, tam kde neni fup to brzdi agregace.. linky operatoru sou skoro prazdny (viz treba statistiky nix.cz).. agregace je nastavena spatne protoze muze byt jedna agregacni skupina plna stahovacu a jine skupiny plne lidi kteri internet skoro nevyuzivaji.. ono spis by me ale zajimalo jak vznikaji vubec takove spicky - napr. u CRa je doba mezi 18tou hodinou a pulnoci skoro nepouzitelna.. to vsichni prijdou domu, zapnou PC a daji se do stahovani?

Bear (13.9.2007 23:11:10)

Když mi do toho nic není, tak proč vůbec odpovídáš??? Nicméně tvůj přispěvek je zajímavý. Dneska už jdu chrápat, ale zítra se na nix.cz určitě mrknu. Z toho co zmiňuješ vyplývá, že za špatné parametry můžou vyloženě jen poskytovatelé?

Petr (14.9.2007 16:24:37)

nevim jak CRA ale napr O2 (vim to moc dobre protoze delam technika) agregaci na linkach nevyuziva. Vetsina nasich linek bezi ciste bez agregace a kdyz se nake snizeni rychlosti vyskytne vestinou je zpusobeme spatnou kvalitou vedeni nebo casovou spickou (18:00-22:00)

Anonym (14.9.2007 17:39:30)

já stahuji tenisové zápasy, pak různé bojové sporty (MMA, K-1) a pak poslouchám rádio, brouzdám, sem tam stahnu nějaký seriál - simpsonovi třeba a limit 30GB od O2 mi vůbec nestačí. Na netu se začínají objevovat i HDTV sportovní přenosy a to si vezmi když má zápas třeba 5GB, tak je limit za chvíli pryč, protože většinou to musíš seedovat aspoň k 1:1, takže takový zápas tě stojí 10Gb trafficu, takže s tím od O2 stáhneš tak max. 3 filmy, jestli chceš být férový uživatel. Jinak 200Gb to nechápu, ale u o2 ybch bral aspoň 40-50GB.

David (14.9.2007 20:55:04)

Mno a kdo ti brání si zaplatit tarif, kde máš 50 GB nebo žádnou FUPku? Já myslím, že mě asi nikdo nemůže podezírat z lásky k O2, ale pomalu každej operátor má už v nabídce ne FUPovaný tarify. Když holt máte vyšší nároky, budete kapku víc cvakat. Tarif s 30GB FUPkou na HDTV filmy opravdu NENÍ stavěnej :-D

Anonym (14.9.2007 20:56:25)

cena brání.

David (15.9.2007 16:19:44)

Jooo, já bych chtěl Ferrari a taky cena brání... A taky nenadávám na Škodovku, že Octavie nevypadají a nejezdí jako Ferrari za cenu půl mega :-))) Jinak co bylo napsáno výše - s jídlem roste chuť, věřím, že kdyby dali 50 GB, tak to stejně stačit nebude :-)

Bear (14.9.2007 20:45:34)

Tak jsem mrknul na ten nix.cz. Je fakt, že vytíženost není nic moc. Takže poskytovatelé na to tím pádem pěkně se... . Klasický socialistický model. Naberou hafo zákazníků a pak se o ně nestíhají starat. Navíc to dělají šikovně. Třeba radiokomunikace nemají žádný tarif bez 12 měsíční smlouvy. A když člověk není spokojenej a chce ukončit smlouvu dříve, tak zaplatí pokutu 3000,- a 50% ušlých zisků. A pro jistotu to mají ve smlouvě napsáno velmi malými písmenky. Prostě "Česká" firma!!!

Bedas (19.9.2007 20:04:06)

No já sosnu asi tak něco kolem 1 TB...ano čtete správně JEDEN TERABAJT dat....no dat...spíš porna :)

jerky (19.9.2007 20:41:31)

Tak to ti vopravdu gratuluju :))

wings (21.9.2007 12:00:05)

no kdyz na to nemas v realu tak aspon honis co?

Bimbas (19.9.2007 20:11:16)

Ja mam 8 Mbit linku ADSL Office od GTS Novera a jede mi to konstantne 850 dolu. Sosnu 500-800 GB mesicne. Taham filmy v HD rozliseni, ripy z Blu-ray a HD DVD, serialy z HDTV vysilani (jedna epizoda 40 minutovy show ma 1,4-2 GB v solidni kvalite). Jeden film ma vetsinou 4,5 a nebo 8 GB , nektery v plnym HD rozliseni i pres 10 GB. Nic neprodavam, delam si sbirku. Koukam zhruba na 5-8 filmu tydne, mam projektor s HD rozlisenim i HD televizi a domaci kino.

Candy (20.9.2007 13:27:19)

Mám kamaráda,stahuje vše,neviděl nic,je to forma úchylky,nebo sportu.Nechápu,pro mne je magor.Kdyby to co stáhnul aspoň viděl,ale ani to ne!Jestli je takových většina,tak se ani nedivím,že sítě kolabují.

Anonym (20.9.2007 19:32:56)

Sítě nekolabují, pouze jistá firma, co by žába na prameni musí pustit trochu více a tím nepatrně snížit své zisky - což je jí samozřejmě proti srsti.