Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Nespokojení s připojením? Vzpomeňte, jak 1 Mbit/s stál 12 000 Kč

Nespokojení s připojením? Vzpomeňte, jak 1 Mbit/s stál 12 000 Kč

Anonym (23.11.2007 00:00:00)

Jestliže jste v současnosti nespokojení se svým internetovým připojením, připomeňte si, jak jste na tom byli před ještě nedávnou dobou. Přinášíme vám přehled vývoje rychlostí českého broadbandu a některých jeho tehdejších cen...

Eda (23.11.2007 00:15:55)

Nejde ani tak o rychlost, me by i 1Mega vyhovovalo, ale stabilnich! Tzn. zadne FUP, minimalni odezvy, proste tvrda linka na kterou je spolehnuti.Taky upload se hodne opomiji, myslim ze pod 512kbps by se ani nemel nabizet..

Fang (23.11.2007 09:27:21)

No jo jenze to by se nesmelo nekdy v roce 2003 investovat do zastaraleho ADSL ale treba rovnou stavet v te dobe optiku (hodne nepravdepodobne) a nebo rovnou stavet VDSL . Proste musite brat to ze internet musi projit vsude nejakym vyvojem, tak ze se zacina na starych pomalych techonlogiich a postupem casu se propracovaname az k optice.

WIFI (23.11.2007 17:23:08)

Přesně tak, v době kdy se na západě rozjíždělo ADSL, telecom všude cpal ISDN. Kdyby tuto technologii prostě vynechal a šel rovnou do ADSL, tak jsme mohli bejt mnohem dále

majkl (23.11.2007 19:51:58)

jj, stačí se mrknout na bratry slováky. Ti už s výstavbou optiky začali.

Nevim (23.11.2007 18:32:33)

To je pravda ale nevim kdy ta optika bude pač to O2 brzdí jak jen to de.Sami nepostavili jedinou ustřednu a nenatahli metr kabelu.

WIFI (23.11.2007 17:24:13)

Taky nepatřím k těm, co musí mít 10 Mbit, moje připojení (1,5Mbit/1Mbit, bez FUP) mě naprosto vyhovuje

Jirka (23.11.2007 23:32:29)

Tak si takovou spolehlivou službu kup. A ne okrajovou (obchodně) "službu" pro domácnosti prodávanou za takřka nákladové ceny. Velkoobchodně stojí 1MB mixované konektivity 12 Euro (maximálně) s tím, že zákazník jí nakoupí na POPu a je na něm jak si jí dotáhne k sobě. Druhou variantou je "koupit" si ADSL, o nic se nestarat a moc nenadávat když to nejede právě dobře.

Anonym (23.11.2007 01:07:34)

kde sezenu tu sluzbu s uploadem 8Mbits jak se pise v clanku?

nemam (23.11.2007 08:26:01)

TROSKU PREKLEP NE??? Přitom zavedla i službu s uploadem 8 Mbit/s. by me zajimalo kdo z ADSL vystavi 8Mbit Uploadu

BB (23.11.2007 10:36:57)

Trosku nechapem tie "Revolucne skoky" v grafoch...to akoze sa rychlost zvysila a o par tyzdnov sa zasa znizila? alebo kvoli comu tie skoky vyskocia a hned klesnu.... ?

vx (23.11.2007 15:31:32)

zatez internetu je cyklicka zalezitost, v lete je zatizeni na uzivatele nejmensi a od zari po prazdninach a pak se zhorsenim pocasi do zimy zatizeni radikalne naroste, znatelnejsi je to predevsim v poslednich letech, protoze jsou kapacity vice na hrane diky vetsim dosahovanym rychlostem

Anonym (23.11.2007 15:52:30)

kapacity maji jeste dostatecne rezervy, bohuzel s agregaci je to horsi a zacina se cim dal vic projevovat.. jen si spocitejte kolik vam to podle agregace muze jet nejmin

jol (23.11.2007 11:23:09)

Proč je tam u všech ten pokles rychlosti v poslední dvou měsících ? Že by přetížené sítě, mě se zdá, že posledním dobou to všem pořád sem tam vypadne nebo je to zalagované...tak to bude asi ono to snížení měřených rychlostí...

nemam (23.11.2007 15:26:20)

Duvod proc jsme wifi velmoci, je ten ze do optiky se moc neinvestuje (ke koncovym uzivatelum) (zatim) pokud ano tak opravdu jen nejake sidliste a to taky neplati vsude!, tudis mame volbu bud wifi nebo adsl, jenze u ADSL zaplatim mesicne JEN ZA TEN DRAT CO ME VEDE DOMU to co za wifi pausal kazdej mesic a k adsl jeste platim to co mam objednane => ze je adsl drazssi (zpravidla), dalsi vec je ze ADSL nabizi sice AZ 8Mbit ale jak daleko od ustredny? hafo lidi nema ani 2Mbit pac je daleko, dalsi veci jsou datove limity, u wifi zpravidla nejsou kdezto u ADSL v drtive vetsine! vysledek necht si kazdy vypocte sam.

WIFI (23.11.2007 17:21:14)

důvod WIFI velmoci je ještě a to chování OO monopolu: Tak dlouho si OO (tehdy ještě telecom) zahrával s přemrštěnou cenou, směšnými limity a obstrukcemi při zřízení, až si lidi našli alternativu.

Nevim (23.11.2007 18:29:18)

Oni si s nima zahrávaj pořád.Přemrštěný ceny,Fup,agregace a eště vzdálenost 4,2km takže jak kdy a jak pro koho.Tohle zase přestane až tady někdo roztahne optiku.

WIFI (23.11.2007 19:06:03)

Inu co na to říct. Někdo se chybyma učí, někdo ne. Jen doufám, že jestli promarní i tuto šanci, tak že 3. už mít nebudou.

Anonym (23.11.2007 19:35:55)

Obavám se, že TO2 nic nepropásla. Dokonce bych řekl, že obchodně udělal VŠECHNO dobře.

WIFI (24.11.2007 12:42:47)

To si zrovna nemyslím, kdyby zpočátku nenasadili tak příšerný ceny za pomalý připojení se směšným FUPem, tak mohli mít většinu zákazníků, co dnes jedou přes wifi. A hlavně neargumentuj tím, že FUP museli mít kvůli drahé konektivitě nebo něco podobnýho. V době, kdy OO nabízeli 512 s 1GB dat za 399 (+ DPH a linka), šlo sehnat wifi neomezený nebo aspon s výrazně větším balíkem dat. A nezkoušej mi tvrdit, že poskytovatelé wifi mají tolik peněz, že si mouhou každýho uživatele dotovat.

Anonym (24.11.2007 20:08:36)

Podle čeho se hodnotí úspěšnost firmy? Podle toho. jak dokáže vydělávat. O2 se podařilo maximalizovat zisk a to se cení. O2 nestojí o nějaký wifisty v horních dolních. Stejně by se jim už do těch kabelů nevešli. Navíc, všichni velcí hráči na telekomunikačním trhu už pochopili, že budoucnost neleží v internetu pro všechny, ale v komplexních službách pro ty, co si je zaplatí. Firmu o velikosti O2 nezajímá někdo, kdo chce půlmegabit za 150,-, ale někdo, kdo je ochoten zaplatit 1500,- za TV + mobil + internet. A jejich úspěch s IPTV (ano, 50 000 zákazníků za rok, tz. 1/5 toho co má UPC za 7 let je obrovský úspěch) jenom svědčí o tom, že jim tento model vychází. A je to dobře, protože úspěch O2 na mainstream trhu ještě víc podpoří růst alternativních poskytovatelů, kteří budou moci poskytovat levné přesně cílené služby (třeba 802.cz, Netbox, atp.)

Nevim (24.11.2007 20:51:09)

Jo podařilo se.Ale jak.Na základě lživý reklamy jak jinak.A dobrá firma se pozná tak, že taky investuje a netahá jenom prachy z lidí.Jako kdyby totiž nezačali wifi provideri tal by ani nezrychlovali adsl.Oni ho nepotřebujpou mít rychlý.A uplně nejradši by tady nechali jen dial-up.To by se sypali penízky za nic a bez práce.

Anonym (24.11.2007 22:34:16)

Na základě lživý reklamy? No o tom by jsme se mohli bavit do alelujá, rozhodně se jejich reklama nelišila od žádný jiný (z jakéhokoliv oboru). Ale diskuze o etice v reklamě sem nejspíš nepatří. Co se týče toho vývoje, tak O2 investovala dost masivně. IPTV, pokrytí celý republiky, napojení většiny DSLAMů na optiku (to souvisí s IPTV). Prostě si nemyslím, že O2 je nějaká boží firma, ale ani to není žába na prameni českého internetu. Je to prostě normální firma, která reaguje na tendence na trhu. A to, že jsme (nebo spíš jsme byli) souvisí hlavně s demografickým rozložením obyvatelstva, které je u nás trošku jiné, než např. v západní Evropě se kterou se to neustále srovnává. Jinak většina lidí, kteří mají tu možnost, dává přednost ADSL před wifi:-) A to je fakt, protože, alespoň podle www.internetprovsechny.cz je uživatelů WiFi něco přes 380 000, což se s 500 000+ zákazníky O2 nemůže měřit ani kdyby jsme přiznali opravdu štědrou statistickou chybu.

WIFI (25.11.2007 09:24:36)

Mají víc připojených než wifi. Ale co to znamená ? Možná třeba to, že lidi často nevěděli o alterantivě OO a nechali se chytit na neomezený internet je za 399 Kč měsíčně (třeba se závazkem).

Anonym (25.11.2007 18:51:12)

Ale to je chyba lidí!! Ne TO2. Podepsat můžeš, přečíst musíš! S klamavou reklamou na mě nechoďte. Pokud to hodnotíte takhle, tak jsou všechny reklamy klamavé. Holící strojek od Gillette taky nepřestřihne měděný drát i když to ukazují v reklamě, s Tic Tacem taky nesbalíte 4 holky naráz i když to ukazují v reklamě, Reifeisen Bank vám taky nedá úvěr zadarmo i když to říkají v reklamě, dokonce i Vodafone má svoje reklamy objektivní jenom vocamcaď pocamcaď... Ufff...

WIFI (26.11.2007 18:55:55)

samozřejmě, přečíst musíš. Ale když nepřečteš, tak máš ADSL na rok, dva a je ti houby platný, že máš lepší alternativu, protože se ti nechce platit výpalný za zrušení. Tenhle případ moh bejt pár tisíc zákazníků minimálně. Na tom, že sháníš připojení na net a víš jen o ADSL (tzn alterantiva je, ale nevíš o ní) to nic nemění. Prostě si myslím, že kdyby každej, kdo si pořizuje net měl před sebou nabídku (tzn. plná cena, kompletní tech. specifikace a ne jen 2 Mbit za 399 měsíčně) všech možností připojení na net v místě bydliště, tak by ADSL připojení určitě nebylo tolik.

Nevim (25.11.2007 12:21:17)

POkrytou celou českou republiku?Pro tebe je celá republika Praha Brno a pár 100 000 měst?Asi jo.A fakt nchápu kde si sehnal ten udaj že ADsl má víc lidí než Wifi?ADsl má tak 500 000, ale wifi už přes 700 000.

Anonym (25.11.2007 18:47:22)

Já taky nevim, jestli to myslíš vážně... Tak za prvé, to, že TO2 má pokrytou celou republiku (cca +90%) je prostě fakt... Podívej se na stránky O2. A ten počet wifi uživatelů mám, jak už jsem jednou psal, z databáze providerů na stránkách www.internetprovsechny.cz. Odkud ty si vzal těch 700 000??

Nevim (25.11.2007 19:18:28)

Ty už vážně neumíš odlišit realitu od reklamní mapky.Jistě, že tam je pokrytá celá Čr-jinak by to neukazovali, ale realita je dost rozdílná.Třeba u nás je taky pokrytí ale nejde to.A ted začali nabízet dokonce 8km od ustředny.Což znamená max. rychlost 256kbps, ale hlavně, aby lidi tu smlouvu na 2Mbit podepsali.A číslo 700 000 je hrubej odha expertů ,pač na jednu IP může jet třba i celá obec.A věř, že kdo si může vybrat tak většinou volí Wifi.Lepší poměr cena/služby.

Anonym (25.11.2007 19:27:54)

A ten odhad expertů si našel kde? Na www.internetprovsechny.cz je zaregistrovaná velká většina poskytovatelů wifi. Pochybuju, že by jim chybělo 400 000 lidí. Pokud samozřejmě mezi to experti nepočítali WLANy, kterou si doma uděláš, aby si nemusel za laptopem tahat ocásek... Co se týče té mapky pokrytí, tak ta znamená, kde je ta technologie k dispozici. Co se týče konkrétních míst, tak to samozřejmě závisí na konkrétních podmínkách. Ale to je i u těch wifi poskytovatelů, že mají mapku pokrytí a ne všude v té lokalitě to jde.

Anonym (25.11.2007 17:58:19)

O2 investovala? Já myslel, že nedražší vždy byla a bude poslední míle. Na zavedení drátů i do té nejposlednější dědiny dostala tato firma úvěr se státními garancemi. To se to pak jinak podniká, víš !!!

Anonym (26.11.2007 21:11:11)

Anonym (26.11.2007 21:12:09)

Snad Wifi před Adsl ne?Hlavně před adsl alá telekom.

WIFI (25.11.2007 09:22:39)

Úspěšnost firmy se hodnotí podle schopnosti rozvíjet se a ne podle toho, jak dokáže (jako bývalý monopol, současný skoromonopol) vysávat z lidí prachy za kvalitu služeb, se kterou by pochodili v Evropě tak max. na Balkáně. OO je úspěšná firma, ano, pro majitele. Pro zákazníky až tak moc ne. ad. 512 za 150: tato cena jasně dokazuje, že ceny OO byly hooooodně přemrštěný, možná ještě jsou.

Anonym (25.11.2007 10:48:39)

Úspěšnost firmy záleží na to, ze které strany se na to díváš, není to nějaká objektivní věc. Každá firma se chová tak, jak jí okolní prostředí dovolí. A pochop jednu věc - OO (její vedení) se nezodpovídá zákazníkům, ale akcionářům firmy, takže logicky půjde cestou, která bude maximalizovat zisk a jediná věc, která OO donutí dbát na blaho zákazníků je buď konkurence nebo regulační úřad. Žádná firma v žádném odvětví se nikdy dobrovolně nepřipraví o zisk jenom proto, aby se měl zákazník líp - vždycky je k tomu dokopána nějakou vnější okolností. Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš proti tomu protestovat, můžeš nekupovat jejich výrobky a služby - a to je tak všechno, co s tím můžeš dělat.

Anonym (25.11.2007 17:45:39)

Jde taky o to, komu dáš úplatek, aby se tu a tam prosadil takovej zákon, taková vyhláška. Jde taky o to, jak moc si si předcházíš předsedů úřadů, kteří nad tebou mají moc. Jde taky o fakt, že když porušíš zákon a tím krokem vyděláš miliardu a zjistíš, že pokuta bude 22 milionů, začneš toho zneužívat, jde o lživou reklamu atd atd Ne, těch okolností je mnoho a telekom (vždycky to bude telekom - když si na fábii změnite vpředu znak a přestříkáte namodro, bude to dycky zase jen fábie) všude nasazuje lobbisty, zneuživá všeho co se dá, vykazuje virtuální čísla a své zákazníky používá pouze jako rukojmí. Nyní se tedy mají dobře, ale pravda vítězí. Nevím jestli se toho ještě dožiju, ale i na tento zlodějský podnik jednou dojde.

Nevim (25.11.2007 19:03:25)

Přesně tak.Kdyby byl antimonopolní uřad k něčemu už nějak zasáhne.Telekom telekomem zůstane na pořád.Socialistickej podnik budou pořád řídit bolševíci.

Anonym (25.11.2007 19:09:41)

Jak by sis takovej zásah představoval?

WIFI (26.11.2007 19:00:02)

Pokutovat tvrdě podle např. zisku v posledním roce (např. pokuta ve výši 1%, 10%), to by si pak OO rychle rozmysleli. Jeden příklad za všechny: Požadavek na zřízení ADSL od alternativce na drátech OO. Nešlo zřídit, neboť dle vyjádření OO není služba dostupná. Druhej den dal objednávku na ADSL od OO a hle, už to šlo. Za takovýhle případy bych dal klidně pokutu ve výši 1 % zisku (druhej případ, třeba 10 %), aby si to ti šmejdi pro příště rozmysleli. Na šmejdy co nehrajou fér se musí zas tvrdě a ne nějakejch směšnešjch pár stovek tisíc.

Anonym (26.11.2007 21:35:09)

Jenomže to není regulace. To je trest. Chápu, že nenávidíš TO2 (nebo socialistický telekom jako symbol socialistické vlády? To je jedno.), ale zkus se jenom na chvíli zamyslet nad tím, jak by vypadal trh v téhle zemi, kdyby tady O2 nebyla. Čemu O2 ve skutečnosti brání? Brání např. 802.cz natahovat optiku? Nebo UPC nabízet tarify bez FUP? Nebo wifi poskytovatelům vytvářet wifi sítě? Ne. Naopak je pro ně prospěšná, protože zatímco bez existence dominantního operátora by spolu museli vést cenovou válku, takhle jim stačí se vejít pod národního operátora, což jim zajistí celkem příjemný zisk s minimem rizika. O2 je ve skutečnosti motor, který svojí dominantní pozicí na trhu tlačí ostatní operátory k hledání alternativ.

Anonym (27.11.2007 07:14:08)

Ani 802, ani UPC nedostalo a nikdy nedostane státem garantované úvěry v řádu desítek miliard. To se pak jinak plánuje a investuje! Bohužel, tohle nikdy nepochopíš. Je mi tě líto, ty motore.

WIFI (27.11.2007 19:27:18)

Navíc si musí při pokládce kabelů vyběhat všechna povolení a ne jako telecom, když zakopával vzušné vedení, tak prostě přijel bagr nebo parta kopáčů a bylo to. Když se jim blbě kopalo, tak udělali výkop třeba o 2 m vedle, nezájem o to, aby to vedli po okrajích pozemků. A to ani nemluvě o hloubce uložení cca 40 cm (sice v chráničce, ale co)

Anonym (28.11.2007 00:38:43)

Přijde mi, že se trochu míjíme. Vy mluvíte o tom, kdy Telekom někomu ublížil špatným výkopem nebo někomu nezřídil ADSL. Ale nezlobte se na mě, to jsou opravdu nepodstatné záležitosti, už jenom proto, že to není způsobené nějakou konkrétní programovou snahou Telekomu/O2 poškozovat zákazníky, ale spíš selháním jednotlivců. Mě jde spíš o celkový vliv TO2/ČTc jako dominantního operátora na telekomunikačním trhu. A tady je to přece jen méně černobílé.

WIFI (27.11.2007 17:36:20)

ano, měl jsem na mysli trest za konkrétní omezování konkurence, tak jak se stal a jak jsem ho popsal. souhlasím s tím, že ted se bude těžko něco napravovat, měla se zvolit jiná cesta privatizace OO, tzn. dráty si měla nechat a.s. 100 % vlastněná státem a ta by pronajímala linky všem zájemců, tak jak to funguje v případě Správy dopravní cesty a železničních dopravců. P.S..: OO nenávidim ne z principu, ale z toho, jak brzdila a brzdí rozvoj internetu. V zahraničí se tahá optika a náš OO se chlubí zavedením ADSL 2

Anonym (28.11.2007 00:42:03)

Přijde mi, že se trochu míjíme. Vy mluvíte o tom, kdy Telekom někomu ublížil špatným výkopem nebo někomu nezřídil ADSL. Ale nezlobte se na mě, to jsou opravdu nepodstatné záležitosti, už jenom proto, že to není způsobené nějakou konkrétní programovou snahou Telekomu/O2 poškozovat zákazníky, ale spíš selháním jednotlivců. Mě jde spíš o celkový vliv TO2/ČTc jako dominantního operátora na telekomunikačním trhu. A tady je to přece jen méně černobílé.

WIFI (28.11.2007 17:14:31)

na těchto dvou příkladech jsem jen chtěl poukázat na způsob jednání OO s konkurencí (odmítnutí pronájmu drátů), i s obyčejnými lidmi. Když si k tomu přidáte pokuty od Čtú, co za ty roky dostaly, tak z toho vyleze jasnej obrázek chování tohoto molochu na českém trhu. Nevěřim tomu, že by obyčejní pracovníci OO měli zájem na odmítání konkurence, tak jak jsem to popsal. Tohle musí jít shora, takže určitě nejde o selhání jednotlivce.

WIFI (28.11.2007 17:15:46)

na těchto dvou příkladech jsem jen chtěl poukázat na způsob jednání OO s konkurencí (odmítnutí pronájmu drátů), i s obyčejnými lidmi. Když si k tomu přidáte pokuty od Čtú, co za ty roky dostaly, tak z toho vyleze jasnej obrázek chování tohoto molochu na českém trhu. Nevěřim tomu, že by obyčejní pracovníci OO měli zájem na odmítání konkurence, tak jak jsem to popsal. Tohle musí jít shora, takže určitě nejde o selhání jednotlivce.

Nevim (28.11.2007 20:23:48)

Celkovej vliv je takovej,že OO je monopol.Selhali jako celek.A nikoho si nezískaj ani tim svym chovánim.Když si chce někdo odhlásit pevnou tak místo toho, aby to udělali tak se 10x ptaj jestli nechcete přejít na jinou službu atd. pak zase že sou hluchý a slepý,pak že vám pošlou formulář a nic nepřijde.A mezitim uběhnou 2-3 měsíce a vy vesele platíte dál a stejně jste nic neodhlásili.Má tohle cenu?

WIFI (28.11.2007 17:16:33)

to Anonym [IP: 85.71.39.XX] napsáno: 28. listopadu 2007 v 00:42: s konkurencí (odmítnutí pronájmu drátů), i s obyčejnými lidmi. Když si k tomu přidáte pokuty od Čtú, co za ty roky dostaly, tak z toho vyleze jasnej obrázek chování tohoto molochu na českém trhu. Nevěřim tomu, že by obyčejní pracovníci OO měli zájem na odmítání konkurence, tak jak jsem to popsal. Tohle musí jít shora, takže určitě nejde o selhání jednotlivce.

Nevim (27.11.2007 20:27:27)

To je teda fakt motor.Se zařazenou pulenou 1,zataženou ruční brzdou a eště sešlépnutym brzdovym pedálem.O2 tady jen škodí a brzdí další rozvoj.Právě kdyby nebylo wifi a dalších tak je tady jen dial-up.A když vedou cenovou válku tak je to snad jen dobře nebo ne?Tom se řiká zdravá konkurence a ne trh s monoplem.

Anonym (25.11.2007 19:09:03)

No ne že bych chtěl TO2 hájit, ale myslím, že ji křivdíš. Rozhodně to není ideální společnost, ale ať už telekom, tak i TO2 se nechovala nijak hrozně, pokud se na to díváš v kontextu našeho trhu. A i pokud to srovnáš se zahraničím tak na tom zase taky tak hrozně nejsme. Prostě jenom říkám, že jsme mohli dopadnout i o mnoho hůř. Kdyby např. CTc koupila nějaká skupina spekulantů (jako např. Radiokomunikace) tak to by jsme teprve viděli, jak se dá taky dělat telekomunikační bussines.

xpavel (27.11.2007 10:49:11)

uspech IPTV? ehm:-) zjisti si nejdriv jaky meli plany a pak tu mluv o uspechu:-) podivej se kolik za rok UPC prodalo telefonu a srovnej to s IPTV od O2....

Anonym (28.11.2007 00:41:33)

Třeba mi to prozradíš ty, jaky měli v O2 plány na release IPTV, když seš tak dobře informovanej...

Mick (11.12.2007 00:20:39)

Btw. zákazníků IP TV je v tuto chvíli 60 tisíc, nikoli 50 tisíc. Taky by mě zajímalo, co víte o plánech O2 na počet zákazníků IP TV. Interní informace (ne ty marketingové) hovoří o velmi slušném úspěchu.

Nevim (24.11.2007 16:13:29)

Nevim (24.11.2007 16:17:56)

NIc nepropásla?Snad všechno co se dalo.Podivej se na jiný země kde nemaj tenhle sk****nej monopol.Bud maj Adsl2+ nebo Vdsl a roztahujou optiku a to díky konkurenci.U nás si myslej,že když telekom změní barvu na modrou,tak je vyhráno.

Anonym (24.11.2007 17:13:57)

Ale kdepak, Telecom/O2 se choval naprosto logicky - v jejich zájmu je maximalizace zisku, nikoliv hýčkání zákazníka. Kdo dělal jeden kiks za druhym je naše drahá vládní honorace a ČTU :-(

Anonym (25.11.2007 17:33:01)

Ano, ale za zmínku taky stojí, že za tenhle bordel v telekomunikacích můžou pánové Klaus (ODS) a Dyba (ODS), jenž v minulém století zajistili telekomu pozici, které budeme všichni ještě hezkých pár let litovat. Ale rozumím, takové jednání spolu se zaváděním německých cen za všechno při zachování českých (a hlavně taky moravských) platů se Vám líbí. Takže proto si volte modrou spásu a pak tady litujte sami sebe !

Anonym (25.11.2007 18:59:52)

Možná by si moch už konečně vědět že 19 let určuje ceny trh, ne politika.

Anonym (25.11.2007 20:09:37)

Většinu cen sice určuje trh, ty monopolní však určuje regulační úřad a ten je na politicích celkem závislý.

Anonym (25.11.2007 21:59:40)

To je pravda. Jenom škoda, že na telekomunikačním trhu žádný monopol neexistuje. A můžete si říkat co chcete, ale je to prostě tak. Bylo by to super, kdyby za to mohl monopol, protože potom by zrušení monopolu všechno vyřešilo. Takhle? Se nejdřív budou muset změnit zákazníci:-/

Anonym (26.11.2007 15:41:39)

Takže ceny určuje trh, ano? Proč tedy západní země, které mají volný trh už od války zavádějí regulace na ceny hovorného? Je vidět, že tomu prd rozumíš, jenom obhajuješ tu modrou zdechlinu, která brzdila, brzdí a bude brzdit normální rozvoj telekomunikací v české republice!

WIFI (23.11.2007 17:17:27)

Co znamená ten pád rychlost cca v červenci na tom grafu ? To jako OO všude zvýšilo rychlosti, lidi to začínali vytěžovat a tak sáhli k agregaci ?

Sleepy.664 (25.11.2007 19:45:57)

Spíš lidi začali přecházet na levnější tarify...

Sleepy.664 (25.11.2007 19:47:39)

Jo, taky na to asi má vliv to, že lidi, kterejm měl net zrychlit, využívali DSL měřák jaksi častějc, než bandy dial-upistů...

WIFI (26.11.2007 18:51:35)

tak tuhle myšlenku zrovna nechápu. OO navýšili rychlost (tzn. bez navýšení poplatku) a lidi začli přecházet na levnější tarify ? To jako měli původně 512, po zrychlení 2 Mbit a přešli podle tebe na co ?

Anonym (26.11.2007 19:49:32)

Třeba zpátky na 512, protože jim 2Mbit na lince neběžel?

WIFI (26.11.2007 21:03:00)

Jenže to pak není migrace na levnější, pomalejší tarif, ale zachování stávajícího

Anonym (26.11.2007 21:26:43)

To sice ne, ale nic to nemění, že to samozřejmě způsobí pokles průměrně měřených rychlostí. Ale ten downgrade byl zejména z 4Mbit na 2Mbit.

David (26.11.2007 23:19:49)

Spíš to "zrychlení" dost lidem zpočátku spíš připojku zpomalilo, než to "pofackovali" a rozjelo se to jak mělo :-)

velmi vtipné (24.11.2007 06:26:35)

Jste nespokojení s připojením? Proč vzpomínat na nějakou MINULOST (v IT oboru spíš řekněme PREHISTORII) a ukájet se tím, že teď je to lepší? To může být tak maximálně doporučení od PR oddělení Telefóniky : ))) Naopak, stačí se podívat do SOUČASNOSTI na opačném konci světa - například v Singapuru, Japonsku a Koreji - a TO je důvod pro nespokojenost s připojením. Totiž současnost, jen ne ta naše. Srovnávat se s historií je nesmysl! Srovnávejte se s realitou, která PRÁVĚ TEĎ JE, jenom není tady, a která by třeba i částečně mohla být, kdyby. :-/

Anonym (24.11.2007 16:18:41)

a proc se srovnavat zrovna s temi lepsimi? jsou tu i horsi oblasti kde je clovek rad ze se vubec pripoji alespon pres dialup

Anonym (26.11.2007 10:05:26)

vy se v živovt ěsnažíte srovnávat s těmi horšími? no to už je vaše věc : ) ale zde je srovnání s tím horším jen o důvod víc k NEspokojenosti - když ty oblasti srovnáte s těmi zmíněnými na jiném místě světa, není už vůbec důvod k nějakému sebeuspokojení těch, kteří v článku poukazují na to "jak se vlastně máme skvěle". ono to spíš vypadá, že jde o placené PR jedné firmy, která kvůli své zkostnatělosti a brždění vývoje masově přichází o zákazníky, protože už pro ně naštěstí čím dál častěji existuje nějaká alternativa. jestliže nejen minulé a dnešní služby, ale i veřejností dlouhodobě sledovaný postoj k rozvoji a podpoře nových technologií ze strany dané firmy za posledních dejme tomu pět let stojí obecně za NIC... to už pak pro záchranu image dané firmy nepomůže ani psaní pochvalných článečků pro "pozitivní obraz", ani oddělení "aktivní retence" zákazníků ; )

berdy (24.11.2007 16:31:07)

Není ten článek jen pitomý alibismus? Mám tady opačný příklad - Nespokojeni s cenama rohlíků? Vzpoměňte na časy, kdy stály 10haléřů... To je asi stejný nesmysl, jako nadpis Vašeho článku. Jinak přehled je to pěkný. Mohl byste třeba taky napsat článek na téma vývoj cenových tarifů mobilních operátorů a připomenout časy, kdy se platilo za příchozí hovory, abysme si všichni oddechli, že ty doby jsou dávno pryč a s chutí dali příkaz k úhradě za došlou fakturu za mobil ...

papi (28.11.2007 21:31:19)

Trochu zábavné. Platím za 6000 kbit/s a měřím 1000 kbit/s. Opravdu pokrok. Ale před 100 lety jezdili poslové na koních a také to šlo.

Maser (29.11.2007 05:40:20)

Trochu mi nedochazi smysl tohoto clanku. Nespokojeni s pripojenim budeme porad, pac se staci podivat do Asijskych statu, kde ho maji mnohem mnohem rychlejsi... Jenom Cechy zase zaostavaji,jako vzdycky, ale to uz nikdo tam z vyssich mist neresi. Clovek uz si holt v dnesni dobe musi zvyknout na fsechno...

petr (11.12.2007 09:54:14)

Ja sem se svojim pripojenim spokojeny. Mam 2.5/1 Mbit, tuto rychlost mam porad a platim za to nakych 360 Kč i s DPH. Nevim k cemu by mi bylo jako napriklad v japonsku 50 Mbit pro download ono kdyz si chci neco velkeho stahnout tak to dam v noci a je mi jedno jestli to je za hodinu nebo az rano