banča (8.3.2008 10:33:17)
Nezbývá než souhlasit. Tahle populace stárne a stránout bude. Soustředit se pouze na mladou generaci je krátkozraké. Kupní síla důchodců není zdaleka zanedbatelná. Ne všichni důchodci objíždí supermarkety s cílem nakoupit jogurt o 1,- Kč levnější. Dnešní babičky nejsou babičky Boženy Němcové, ale většinou velmi moderní a zaměstnané ženy. Totéž pochopitelně platí o mužích. Nesedí v parku na lavičkách, ale sedí u PC a stahují nové programy, dělají rodinná videa apod.
Věk se prodlužuje a ani osmdesátka není hranicí senility.
serious.sadislav (8.3.2008 12:10:32)
tenhle clanek = ztrata casu
heh (8.3.2008 12:49:40)
jedina strata casu je tvoj a momentalne uz aj moj prispevok... inak s clankom len suhlasim... a uz aj tych peknych a mladych ubuda...
Jindra (8.3.2008 21:18:41)
Teoreticky je každý sobotní článek na tomto webu ztráta času. Ale to ty přece víš a přesto sem lezeš! Tady ty sobotní články jsou z jinýho důvodu a často to nebývá opravdu nic moc. Tento díl se mě ale líbil.
Zlobr (8.3.2008 12:51:00)
Přiznám se, že když jsem tento článek četl, chvílemi jsem se musel smát jak jeho autor přihlíží na "téma" a porovnává celí problém pouze se svým bezprostředním okolím (nic proti autorovi ani jeho okolí :-) Jenomže společnost a zřejmě nejen ta naše česká je různorodá a věřte a myslím si že můžu říct svůj názor na to jak !!! VĚTŠINA !!! lidí nepřipouští pokrok, v naší společnosti není příliš mnoho lidí kteří by se smířili s tím že se musí vzdělávat celý život a jak právě tohle vzdělávání ovlivňuje nejen jejich zapadnutí do společnosti, vztah mezi nimi a jejich dětmi a nemalím způsobem také na jejich kariérním růstu, protože i dnes je jistá šance že člověk který dvacet let vykonával práci řekněme "obyčejnou" omlouvám se za jistě nepřesné vyjádření mé myšlenky, protože ti "obyčejní" zaměstnanci jsou základem celé naší společnosti a také důleřitější než právě někteří zmiňovaní manažeři v článku, mohou i po těch dvaceti letech dosáhnout kvalitní práce za pěkné peníze a to jen díky tomu že právě půjdou z dobou, jak říkám ta hrska těch lidí ktěří to pochopili a vzdělávají se celý život zřejmě tvoří okruh našeho autora.... takže není zase tolik lidí kteří vážně umí upravovat fotky a stříhat hudbu a co se týká vyhledávání v internetu, věřte že to neumí ani většina mladých lidí!!! když zadáte "download LUNETIC, Máma" do google nebo do seznamu, neznamená to že umíte vyhledávat, naučit se najít to co opravdu potřebuji tak aby to dostatečně posloužilo mé potřebě v "prostoru" kde jsou údajně všechny informace které byli doposud zjištěny není jednoduché a většinou je na seznamu nenajdete :-( A pokud Vás můžu ještě chvíli nudit támto dlouhám komentářem, to že se v reklamě zaměčuje na mladé lidi není nic špatného, určitě by bylo žádoucí kdyby se v reklamě objevili i senioři a možná by to vedlo i ke zvýšení komerčnosti právě i ve sféře středního a pozdního věku... - A že někdo tančí v reklamě na notebook??? Skvělí nápad, jak jinak vyjádřit ladnost vzhledu a přechod dvou kultur, které začínají ve společnosti střídat stráž....
Anonym (8.3.2008 13:37:41)
Zlobře, že ty jsi manažer? Mizerná úroveň tvé češtiny by tomu i napovídala :-) Nevěř tak těm tabulkám, kterými vaši firmu za velké peníze krmí statistická firma.
Zlobr (8.3.2008 14:50:41)
:-D Manažer jooo? Ujišťuji že nejsem, za češtinu se omlouvám všem kterým vadá že nejsem dokonalý ;-) Ale jinak tady jde přesně vidět to že ať vymyslíte sebe lepší reklamu nebo na první pohled nudnou diskuzi, tak má každý úplně jiné názory. A co se týká těch statistik? Jsou sice pěkné, zajímavé, ale nudné a dokud se dělají pouze v Praze tak jsou k ničemu, pokud tedy nevolíte zastupitele hl. města...
Kamila (8.3.2008 13:27:28)
S obsahem článku souhlasím. Také si myslím, že podceňovat některé věkové kategorie není na místě, člověk se kolikrát diví, co určití lidé ve svém věku a vzdělání dokáží. S čím ale nemohu souhlasit je názor na reklamu. Vezměte si určité skupiny lidí, ať věkové, či sociální. Mladý člověk se spíše nechá upoutat reklamou a tím, že není vázán zabezpečením rodiny, spíše půjde a vynaloží (chceteli "vyhodí") své peníze za věc z reklamy, než například uváděný čtyřicátník. Ten když bude chtít něco koupit, tak bude spíše na internetu vyhledávat parametry a od známých (anebo opět na internetu) vyhledávat zkušenosti s produktem, než aby ho zaujala reklama, které spíše nevěří, než věří. V neposlední řadě bude porovnávat parametry s cenami. Samozřejmě, že nelze paušalizovat. Ale myslím, že reklamní manažeři ví moc dobře, na které vrstvy jak věkové, tak jiného rozdělení se mají zaměřit. Také by se mi líbila reklama nějaké babičky, která třeba kupuje PC, či mobil, nebo třeba GPS. To už ale není o zaměření reklamy na určitou skupinu lidí, ale o vtipnosti. A vtipná reklama, ta mne zaujme vždy.
Anonym (8.3.2008 13:41:57)
Myslim, ze kdyby zadavatele reklam chteli sdelit ctyricatnikum nejake "poselstvi", tak by tomu museli prizpusobit i formu reklamy. Sama pisete, ze vtipna reklama vas zaujme. Ano, kdyz reklama nebude urcite vekove skupiny podcenovat a delat z nich nesvepravne a neschopne blby, ale spise se zameri na vyhody a vylepseni toho ci onoho produktu, pak i ctyricatnik se necha reklamou zaujmout. Bohuzel dnes ale spis plati ta verze, ze reklama i z lidi stredniho a starsiho veku dela ty blby. A pak se neni divit, ze ji neveri.
Kamila (8.3.2008 14:37:46)
Ano, dávám vám plně za pravdu. Vtipná reklama mne zaujme,ale pouze zaujme, při nákupu se jí neřídím, protože jí nevěřím, jak píšete. A reklama na dámské vložky a pod. mne rozčílí, nebo přesněji napsáno znechutí. Také nemám ráda, když se z kohokoliv dělá blb.
petr (10.3.2008 20:27:12)
Taky jsem čtyřicátník, přesněji řečeno už skoro padesátník a PC mám pokud se pamatuju doma snad od jeho vzniku. Před tím jsem měl několik osmibitů, pak Atari ST a STE a bájnou Amigu 500 a pak Amigu 1200. Rozhodně se tedy počítačů nebojím. Ovládám všecky verze MS Windows počínaji Win 3.11, přez Win95/98, W2K, XP a Vistu. Nebojím se ani linuxu.
Reklama mě sere přímo úměrně jejímu čím dál většímu množství a stále idiotštějšímu provedení. A to jak v tištěných médiích, tak v TV, v rozhlase a hlavně na internetu, kde ji mocně filtruji pomocí Adblocku Plus s dost obsáhlým filtrem.
Reklama na mě působí přesně opačně než jak asi její zadavatelé a tvůrci předpokládají že by na lidi působit měla. Nikdy totiž nekoupím nic ze zboží vnucovaného nám neustálými reklamními masážemi. Řídím se rčením: "Dobré zboží nepotřebuje reklamu."
radek (9.3.2008 08:57:18)
S tím nakupováním věcí to je spíše naopak. Vidím to ve svém okolí-každej se dívá na net, co jak a kde sehnat nejvýhodněji a nejkvalitnější věc. Zatímco moje rodiče, rodiče od mé přítelkině vyhodí třeba 30 000 za pc, který by šlo sehnat za 20 000 v pohodě... ti 40tnici neřeší tolik kolik to stojí, ale funguje to?
Roman (9.3.2008 16:30:27)
"Po pravdě řečeno, když u snídaně na mou ženu tahle reklama vypadla, prolistovala ji, a pak se slovy: „Nechápu. Na vyhledávání stejně používám Google,“ vyhodila tuhle zbytečnou, ano, naprosto zbytečnou reklamu do koše."
"Moje tchyně nejen běžně chatuje na ICQ, stahuje a posílá digitální fotky (samozřejmě po potřebných úpravách a korekcích), ale používá i webovou kameru. Moje kmotra – je jí přes 70 let – dokonce posílá fotky z mobilního telefonu a s počítačem je natolik kamarád, že v něm stříhá a sestavuje MP3 nahrávky klavírních seancí..."
Autor i se svojí manželkou a vším příbuzenstvem jsou zřejmě počítačoví a internetoví profíci (a značně na tuto svou "dovednost" namyšlení, když takto hloupě prezentují své názory) a co není na netu, pro ně neexistuje. Všichni, kdo (a zvláště ze starších) neumí takovéto "samozřejmosti"!!, jsou úplně blbí a neschopní života, že? :-)
Pokládám tedy otázku - když je reklama v časopise naprosto zbytečná (přece si všechno všichni najdou na Google! - větší pitomost fakt nešla napsat...) a píšete o tom tento nesmyslný článek, proč si proboha ta vaše manželka vůbec ten "skutečný papírový" časopis kupuje?? :-) Taková ostuda, kupovat předpotopní média... :-) Proč nečte jen na internetu, jak se pro celou vaší rodinu sluší...
Vážený autore, jako správný IT (nebo ET?) žijete úplně mimo realitu. Když počítač má u nás jen 40% domácností a z toho velká část starší a střední generace ho používá nejvíce na maily a podobně jednoduché věci, přijde mi hloupé vykřikovat, jak všichni starší bravurně ovládají počítače a internet, protože všichni (kromě vás zdegenerovaných IT) moc dobře víme, že počítače jsou doména zejména mladých a starší i střední generace to používají (pokud používají) hlavně na jednoduché věci (maily atd.).
Většina střední a starší generace prostě neumí s počítačem nebo internetem pracovat tak jako vy, autore... :-) Na internetu a tom vašem vzývaném Googlu by si je pak těžko přečetli... :-) A pokud s počítačem umí, reklamy se zajisté snaží filtrovat... :-) Proto mají reklamy v klasických médiích (noviny, časopisy, televize) nesrovnatelně větší sílu. To jen vy, zdegenerovaní IT, si myslíte opak (tedy co není na internetu, nemůže vůbec existovat).
Petr (9.3.2008 18:50:31)
Musim souhlasit tady s Romanem. Ne ze bych nesouhlasil s celym clankem, ale s temi reklamami nesouhlasim, protoze spravna reklama ma zahrnovat urcity stred mezi temi, pro koho je reklama pripravena. Zrovna reklama neni ten spravny priklad. Kdybyste si vzal napriklad clanek v novinach o rostouci vybave novych pocitacu a celkovemu zhrnuti jejich parametru, tak tento clanek musi byt adresovan i uplnym lajkum, aby z tohoto clanku take neco meli. Chapu ze je to v clanku Vas subjektivni nazor, ze zeny na tom s internetem nejsou spatne, ale chtel bych dodat co uz jsem tu rikal, ze reklama musi byt delana pro cele spektrum ctenaru, pokud se nejedna o odborny casopis. Doufam, ze si to nebudete vykladat zle, jinak se mi clanek moc libil.
Ruda (10.3.2008 17:13:31)
Hele, potrefeny husy se ozvaly! A maj v hlave taky vymakovano :-) Nebo zijou uplne mimo reailtu? A nebo jsou to fakt Martani...
Pepa (10.3.2008 12:58:50)
Přečti si ten článek ještě jednou a pomalu, nic jsi nepochopil, experte :-)