Anonym (6.8.2008 00:00:00)
Se zavedením blokování webových stránek porušujících zákon se množí nejen stížnosti zákazníků a čtenářů, ale i novináři chrlí jeden rozhořčený článek za druhým. Ty bývají ale plné jakýchsi překroucených pojmů. „Cenzura“, „porušování práva na svobodu projevu“. A co ještě?
3|3Q (6.8.2008 02:14:14)
O tom, že zakázali dětské porno jsem se dozvěděl až odsud.Problém v zákonech. Pokud vím, sledování ani držení tohoto materiálu trestné není. Pokud toto legislativa neupravuje, upraví si to poskytoval připojení.
Vypadá to jako zajímavý tah. Výsledkem tohoto opatření totiž bude "odliv" holých hlav a pedofilů a k jiným poskytovatelům připojení. Proto vodafone, klobouk dolů ;)
Tam kde není poptávka, není nabídka a pokud někdo vyřvává do světa (internetu) v kontextu s touto problematikou slova o svobodě slova, tak je podle mě blbej a zabývá se kravinama.
James (6.8.2008 11:47:05)
Me vadi, ze nevim, co vsechno blokují a hlavne kdo rozhodne co je dobre a co spatne. Az tam bude sedet sedesatileta babka s vkusem krecka po lobotomii, tak se budete vsichni divit. Az si nekdo rekne, ze server freefoto a jeho projekty "reality" porna jsou taky nevkusne, tak se budem divit jeste vic.
Tohle opravdu svadi na scesti a jak se jednou zacne, tak se to jistym lidem zalibi a toho se bojim. Kdyby jsme zili ve state, kde vladne zdravy rozum, byl bych klidnejsi. Ale v Čr v tomto stavu jsem zasadne proti.
A pokud se opravdu nekdo o toto pokusi, tak si zapnu zahranicni Proxy a budu v klidu, ale co ti méne znaly, kterych je vetsina...
Al (6.8.2008 20:01:08)
Co je dobré a co špatné, to si s dovolením rozhodnu sám, takže se jděte bodnout celé Vodafone.
Dr.Ort (6.8.2008 14:47:19)
Podle novely z tohoto roku je i držení materiálu na kterém je zobrazena nahá osoba "jevící se dítětem" je trestné.
Eduard Nud (29.8.2008 21:22:25)
Neříkej.
kvincent (28.9.2008 23:30:50)
Proč vám bude vadit, až jednotliví poskytovatelé internetového připojení budou blokovat stránky, kde se bude vyskytovat negativní kritika vůči nim samým? Je to přeci pro vaše dobro, abyste nestrkali prsty, kam nemáte. Mohli byste na to doplatit mnohem hůře. Např. žalobou za pomluvu. Buďte rádi. Takhle nám bude lépe a radostněji.
asd (20.11.2008 12:18:31)
...no paráda, takže když vyfotím mé dítě v batolecím věku, jak nahaté "pase koníčky" - dopouštím se vlastně nezákonné výroby dětské pornografie.
MATKA (23.8.2008 23:01:40)
PROC ROVNOU NESTRILET TY ZRUDY PEDOFILY A KRIMINALIZOVAT DETSKOU PORNOGRAFII ? NA TY SVINE DEMOKRACIE SE NESMI VZTAHOVAT .
giov (6.8.2008 07:45:45)
Problém s filtry je, že uživatel přesně neví, jaké stránky se filtrují a zda je autorita, která seznam filtrovaných stránek vytváří, skutečně nějakou autoritou. Úmysl je chválihodný, ale technický princip je srovnatelné s "velkou čínskou internetovou zdí". Čínské zákony a zvyklosti také definují nelegální obsah.
Jinak naprosto souhlasím s autorem článku o vyjádřeních v diskusích. Mazání diskusních příspěvků je plně v kompetenci provozovatele webu - on je totiž odpovědný za obsah
David (6.8.2008 23:00:09)
K poslednímu odstavci - hlavně je to JEHO web, to že nechá někoho komentovat článek opravdu neznamená, že tam musí každého troubu nechat aby si léčil komplexy POŘVÁVÁNÍM NADÁVEK CAPS LOCKEM a podobnými excesy :-)))
Pedofilni rasista (6.8.2008 09:08:57)
Ano je to úžasné a kdo je proti je pedofil a rasista. Takže nezbývá nic jiného než Vodafone zatleskat, obvzlášť když seznam závadných stránek vytvářejí ti samí lidé, jež navrhují sledovat v britských školkách a jeslích děti od tří let z projevů rasismu, mezi které podle nich patří také věci jako negativní reakce na cizí kulinářskou specialitu.
No a protože bych se někdy v budoucnu rád na internetu dočetl, krom toho že přeslazená baklava je nechutná i jiné "politicky nekorekní" věci, tak mobilní internet od Vodafone pro mě není ta správná volba i když to podle autora tohoto článku zanmená že jsem pedofilni rasista.
Max (6.8.2008 12:46:14)
Článek plete pojmy s dojmy.
1) Služba blokování stránek má být koncipovaná tak, aby si ji uživatel mohl zapnout / vypnout. Pak to bude ok, současný stav je ale omezování svobodného přístupu k internetu.
2) Srovnávat cenzuru diskusí s přístupem k internetu je holý nesmysl, v diskusi *přispívám* na cizí web, při prohlížení *čtu* cizí web.
3) Pamatuje autor léta před 1989? Trochu kruté srovnání - komunisti také necenzurovali a vlastně byli hodní a všecko mysleli dobře a jenom občas někoho zavřeli nebo vyhodili z práce za to, že měl doma reakční literaturu.
Dr.Ort (6.8.2008 14:52:42)
Uvědomte si že žádná cenzura se nezavádí hned s jasným vysvětlením že je namířena proti svobodné výměně informací. Bude se "filtrovat" sledovat kamerami a implantovat čipy jen pro "dobro" populace a naivní šašci jako autor článku tomu budou ze začátku dělat reklamu jak to pomůže eliminovat holohlavce, popírače holocaustu a globálního oteplování, rasisty nebo třeba hlídat děti.
Urushira (6.8.2008 17:40:32)
Tak opět stát a strana rozhodnou co je pro občany vhodné.
Začneme zakazováním názorů, které tvrdí, že cigani jsou živi ze socialních dávek a vietnamci pěstují mariuahanu, za chvíli se bude lidem zakazovat studovat, nebo vykonávat povolání, nebot´ mají nevhodné názory, případně původ.
kutej (6.8.2008 20:11:39)
Vážený autor opět píše o něčem čemu nerozumí... onen zákaz pedofilních stránek postihl několik hokejových fan klubů, postihl server svetsiti.cz postihl například i moje osobní web stránky.
Stačilo udělat jednoduchý test.. připojení va vodafunu a web se neukázal připojení na O2 nebo na T-mobile a výše zmíněné web stránky fungovaly.
Mě je ukradená debata o tom co je a co není svoboda projevu, pedofílky a nácky bych s klidným srdcem nechal doživotně internovat o vodě a chlebu, ale jak může jakási britská soukromá organizace určit co je a co není závadnej web.
Anonym (7.8.2008 09:32:49)
Souhlas, ten svetsiti jsem zaznamenal taky, kdyz jsem byl na chalupe, kde se pres vodafone pripojuju.... Dostal jsem se tam az pres vpnfreehosting, proti cenzure porna s detma nikdo nic nema, ale tohle opravdu nefunguje... Pokud zablokovali Vase stranky s oznamenim, ze je na nich zavadny obsah, neuvazoval jste o tom zkusit z nich za to neco vyrazit? Preci jenom Vas poskodili na povesti, kdyz tvrdili, ze Vase stranky obsahuji zavadny obsah, takze jste zcela jasne utrpel ujmu. :-)
Kutej (7.8.2008 15:57:22)
Víte ono to není tak jednoduché a bylo by to na dlouhé lokty. Stránky používám jen jako odkladiště, nechlubím se jimi takže mě až tak nepoškodili spíše nasra.. víte co tam mělo být místo teček.
Vodafone todle špatně pojal, bere to jako službu, ale já si službu představuji tak, že je to něco co si nastavím a nebo vypnu. Tady to nejde a na blacklist se může dostat kde kdo... a to mi vadí.
A kyž si zkusíte na vodafonu vyhledat stránky našich neonáckovitých hošíků bez problému se na ně dostanete takže to navíc ani nefunguje. Hledat dětské porno se pravda nezkusil takže tam nemohu soudit. Ale jako celek je to spíše omezující a nic JEN dobrého to nepřináší.
David (6.8.2008 22:56:26)
Jsem proti takovýmto "cenzurám"... Upřímně, kdo bude chtít nelegální obsah, dostane se k němu stejně, tohle je akorát balancování na hraně... Jak jsme se divili, že v Číně vláda blokuje přístup k některým webům... A teď bude tady za chvíli to samé... Napadá mě třeba, že "náhodou" nepůjdou "chybou ve filtrování" s připojením přes Vodafone stránky konkurenčních operátorů (aby nezdrhl zákazník jinam)...
Ne, tohle není ta správná cesta... Od potírání úchylů a protiprávního jednání tady máme policii... Pokud se "policii nedaří", tak se holt musí víc snažit... Nebo jak by se Vám pozdávalo, kdyby se problematika "děvčat" na E55 místo toho, aby šla policie po těchto sexuálních údernicích, vyřešila zavřením této silnice?
ISP tu opravdu není od toho, aby rozhodoval co je a není nelegální na webu... Já chci od svého ISP plný přístup a ponesu si taky následky, pokud mé jednání bude protiprávní... Ale rozhodně bych si nezaplatil cenzurované připojení...
Mimochodem dětské porno, kolik myslíte, že ho na volně přístupných stránkách v Internetu takový běžný uživatel najde? Myslíte, že je to stejný jako naklikat do browseru (třeba) seznam.cz? Hahaha :-)
P.S: Pro chytráky - ne, opravdu nejsem pedofil, jen se v problematice orientuju zřejmě poněkud lépe než autor tohoto "článku" :-)
buchtak (7.8.2008 01:21:17)
Myslim, ze vetsina vytek, ktere k clanku mam, tu uz byly receny, takze bych je jen opakoval. Jen bych dodal, ze clanek je sice pekne, az srdceryvne napsany, nicmene autor zcela nepochopil podstatu veci - nikdo nehaji provozovatele nelegalnich webu, nybrz zakazniky Vodafonu, potazmo pasivni uzivatele internetu (potencialni navstevniky stranek), takze vsechna prirovnani k moderovani diskuzi a svobode slova jsou naprosto nesmyslna a uplne mimo tema. A dalsi nesmysl je autoruv subjektivni vyklad pojmu cenzura - cenzura je jakekoliv omezovani informacniho sdeleni (napr. vymazni sprostych slov) a to nejen ze strany statu. Tim se clanek redukuje na zhruba dva odstavce relevantniho textu, kde autorova jistota, ze toto omezovani nepovede nikam dal, je prinejmensim stejne naivni, jako mozny zakaz zpevu na zaklade blokovani detskeho porna. Staci se podivat, jak zneuzitelne je prehnane potlacovani rasismu v USA, pritom vse to zaclo jednim autobusem. Co vede autora clanku k takove jistote, ze Vodafone a jakasi soukroma britska organizace nebude "v zajmu dobra" predevsim v teto oblasti postupne pritvrzovat, az bude nemozne pomoci jejich datovych sluzeb najit cokoliv jineho nez bannery "Stop rasismu"?
žlababa (8.8.2008 17:16:27)
Vážený autore,
na jednu stranu chápu vaše argumenty, které na první pohled vypadají logicky, nicméně cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly. Blokovat něčí projevy většinou bývá kontraproduktivní - kdyby Hitlera v Německu v roce 1923 nezavřeli, pravděpodobně by po něm později ani pes neštěkl.
Pavel (11.8.2008 20:55:47)
...vážený autore, opradu jste nic nepochopil. Operátor používá k filtrování stránek data soukromé firmy. nede o stránky které by někde nějaká státní, zákonem řízená autorita označila za nelegální. Tu dětskou pornografii bych snad ještě chápal..i když jak jistě víte, její definice zrovna v právním řádu ČR je děsivá a je to časovaná bomba, která čeká, až jě někdo zenužije k likvidaci nepohodlné osoby. Ale co se týká rasistických stránek..tento paragraf měl být už dávno zrušen. Protože je to nesmysl, používá se jen proti někomu..podle toho kdo je zrovna u moci a pod. Ono vůbec je velice absurdí hrát si na demokracii a trestat lidi za názory...že. Ač nemám rád holé lebky a podobně..dokud nepřejdou od slov k činům, neschvaluji jejich trestání a už vůbec ne filtrování jejich webů. Nepotřebuju aby mě velký bratr chránil před informacemi a názory. Přeberu si to sám. Už sem také zavolal Vodafonu a dal jim preventivně pojeb a asi změním operátora. Čistě z principu. Ať mě stát chrání před zločinci..to moc nedělá, nemusí mě filtrovat co smím a nesmím číst. Můj kamrád už byl jednou předvolán k výslechu ohledně svého vyjádření ohledně muslimských vrahů někde na českém webu..tolik snad k demokracii v ČR a okolí...
HOudek (16.9.2008 19:09:59)
Drž hubu a nauč se psát.
kvincent (18.10.2008 21:45:30)
I mně se občas stává, že při psaní vynechávají písmenka. Též nejsem odborník na češtinu. Rád bych se napadeného autora původního příspěvku zastal, jde přeci o obsah a postrk k zamyšlení. Od toho, domnívám se, tyto internetové diskuze jsou. Zaplať Pánbu, dokud je smíme psát i konzumovat. Třeba i s hrubkama.
Matej Sojka (12.8.2008 00:48:14)
Opravdu souhlasim s nazorem autora, ze svoboda konci, v miste kde zacina svoboda druheho. Velice pekne popsal problematiku ohledne nekterych komentujicich a docela to vystihl
. Co se tyka blokace stranek u vodafonu... s tim nesouhlasim. Kdyby se jednalo o porno tak jsem pro, ale ja GPRS net pouzivam hlavne ze sveho telefonu a proste jsem potreboval stahnout qip mobile. Nadlidsky ukol. Proste se mi nepovedlo dostat na qip.ru... vlastne zadne ru stranky nesly. Tohle povazuji za problem. Pornografii at blokuji jak chteji....
David (24.8.2008 00:14:49)
Jenže o tom to právě celé je - pokud budeme brát jako normální, že nám poskytovatel už "předfiltrovává obsah", pak dost možná nezůstane jen u "péčka" a mohli bychom se dočkat stejné cenzury jak v Číně... Potírání kriminálních živlů na Internetu je práce příslušných orgánů, které mají odhalovat, stíhat, trestat... Nikoliv práce providerů, kteří podle jakéhosi klíče určí, že stránky s koncovkou .ru jsou závadné a proto budou paušálně blokovány... Chci od ISP plný přístup - následky svého jednání si pak rád zodpovím, pokud bude kriminální... Ale rozhodně jsem proti nějaké blokaci...
Neschvaluji dětské porno, ani jiné kriminální aktivity na Internetu, nicméně jsem striktně proti, aby mi ISP "předžvejkával" co můžu sledovat a co ne...
Anonym (24.8.2008 14:53:51)
Přesně tak. To co dělá Vodafone je sice možná na první pohled pěkné, ale rozhodně ne správné. Ona ta diskuze není o tom, kam se jí autor článku snaží posunout (je koukání se na dětské porno projevem svobody slova), ale o tom, jestli ISP má právo/povinnost jakkoliv manipulovat s obsahem který dodává svým zákazníků, na základě svých interních omezení, aniž by měl zákazník sebenepatrnější vliv na ten rozhodovací proces.
Pokud by Vodafone toto uvedl např. jako doplňkovou službu zdarma, myslím, že by jsme jenom všichni tleskali.
A mimochodem, ta cesta od dětského porna, třeba k zákazu informačního serveru z důvodu zobrazování jistých kontroverzních náboženských karikatur, může být kratší než si myslíme.
Wosic (24.8.2008 19:11:30)
Podstatou věci je kontrolovat k jakým informacím uživatel smí a k jakým už nesmí přistupovat, což je neuvěřitelná hloupost. Pokud bych chtěl jako student nalézt weby s protiprávním zaměřením (rasová diskriminace, propagace zakázaných hnutí apod.), začlenit získané informace do diplomové práce a provider by mi to nepovolil, tak bych si připadal jako občan totalitní Číny. Je totiž potřeba rozlišovat mezi zdrojem protiprávního obsahu a uživatelem který použije internet pro získání informací. Proč se autor článku zaměřil z celého spektra možného protiprávního obsahu právě na dětskou pornografii je věc jiná, ovšem dosti podivná.
Wosic (24.8.2008 19:14:51)
... podivná v tom smyslu že je její použití značně zavádějící
Eduard Nud (24.12.2008 20:46:56)
Ne, že bych se považoval za starce. Je mi ale 48 let. Za tu dobu jsem kamsi došel a něco pochopil, jak praví klasik. A musím říct, že to mnohdy bylo neradostné procitnutí. Například: první nadšení ze soukromých stanic televize a rozhlasu vystřídala skepse. Dnes mám dostupné pouze českou televizi a český rozhlas. (Místo Radiožurnálu stanici Proglas.) Považuji totiž všechno to oficální sice za nudnější, ale bohužel lepší. Bohužel říkám proto, že to, co uvidíme na youtube, na ČT nespatříme, ale taky je toho hodně, co na youtube neuvidíme. Pěknou erotiku. A youtube pro mne nyní není nic víc, než internetová Nova. Ale internet není přece to, že se zde všechno smí. Ye to taky jenom médium a nic víc. Není to erotický a tím méně pornografický časopis pro prasata. Internet je přece o něčem úplně jiném. O informacích. Když se někdo bude chtít dozvědět, kdo napsal Fausta, kdy se narodila Božena Němcová a třeba i jaké desky vydal Michal Jackson, nikdo mu, a to mi věřte, tuto informaci odpírat nebude. Stejně tak mu nikdo nebude odepírat, když dostane touhu vidět nahou školku v vsauně. Ale když je holt jenom na tyhlety prasárničky, není to problém internetu, ale jeho. Ostatně, podle mého by takové stránky na internetu neměly být blokovány hlavně proto, že by tam ani žádné být neměly. Povolení porna sice trestnou činnost nezvýší, ale ani nesníží. Když má někdo touhu vyřádit je u násilnických stránek, asi nebude zrovna bezúhonný občan. A jestli tu cenzuru dělá takovej nebo makovej... Kdo na internetu hledá informnace a něco pěkného, ten tyto problémy nemá. Inu, oficiální internet. To je jako ČT. Nakonec se tam vysílá i ten horor, i ta erotika, ale trochu jinak. A nutno přiznat, že mnohem, ale opravdu mnohem kvalitněji. Že?
DS (27.12.2008 21:39:15)
Vy opravdu považujete dnešní podobu ČT za kvalitní? Ale prosím Vás. Možná u nás provozují nejkvalitnější zpravodajství (samozřejmě jak už to u tak u velkých informačních zdrojů v kapitalistické společnosti bývá, je ovlivněno kde čím a kde kým), ale co ostatní vysílání? 80% vysílacího času ČT obsahuje pořady o jejichž kvalitě a hlavně relevanci vzhledem k době by se dalo s úspěchem pochybovat. Příjde mi smutné, když na ČT často shlédnu dokumet, z jehož titulků na konci září letopočet "199x" apod. Nakonec si uvědomím, že moje podezření, že jsem jej viděl se zakládá nejspíše na pravdě. Ale ne, nemáme peníze, zvýšili jsme poplatky, zachovali velmi stupidní formu teleshopingu a tak natočíme třeba Horákovi, či jiný skvost abychom obohatili českou kinematografii o výplod (pardon, uměleckou tvorbu) nějaké té naší české filmařské ikony. Na kvalitní nové pořady nemáme čas, nedokážeme je natočit a nemůžeme si je dovolit ani koupit.
P.S. Přirovnání YouTube k Nově je lehce mimo.
Pavel (16.8.2009 15:08:06)
váš článek nepostrádá logiku, nepostrádá ani dojemnou víru, že ti, co na všecno dohlížejí, rozhodují, šéfují, mají vždycky pravdu a vědí, co je pro nás nejlepší. Když budeme blokovat dětské porno, proč neblokovat taky sdílecí servery(šíří nelegální obsah), herny a casina(daňové úniky), proč nesledovat provoz (prevence kriminality), proč nefiltrovat nehodné informace(když nikoho nic špatného nenapadne, tak to logicky neudělá). Nebo to vzít zgruntu-funguvat budou jen povolené stránky, ostatní budou blokované, a na ty povolené budou dohlížet dohližitelé, preventivně vybírající potenciálně nebezpečné jedince, které umístí na seznamy, policie si je už ohlídá. Proti blokování dětského porna se těžko protestuje, ale v podstatě je to zkušební balónek. Politici, policajti duší, cenzoři z povolání i ze záliby v šikanování, i jiní uchyláci bažící po moci, těm všem blokování porna zní jako rajská hudba, ne kvůli pornu nebo dětem, ale BLOKOVÁNÍ samotnému. Ostaně, asi to vysvětluji tomu pravému.
absolutno (7.10.2009 10:35:43)
mělo by to vadit všem,dětské ..kdo to vysloví měl by plakat,,většinou to chapou lidi ze skušenosti nebo intuice což je obdoba,,kdo to nechape mel by to zazit aby mu dětská p. vadit začala-nechtějte prosim nic takového zažít a snažte se to pochopit už teď,dět.p. by mělo byt zakázáno v srdci