Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > FUP u GTS

FUP u GTS

Hologram (13.5.2004 08:18:01)

Běží či neběží?

Anonym (13.5.2004 08:35:45)

Nebezi a bezet nebude ( insider )

Mates (13.5.2004 10:38:21)

jo a jakej insider .. to by me moc zajimalo .. lol ...

Anonym (13.5.2004 13:57:57)

Pravda...jedinej, kdo tady totiz s GTS "spolupracuje" (cti dela felch tomu typkovi, co prisel sefovat z Telecomu) je Mates. Dokonce ho nechavaj vykonavat oralni sex i pri ty nedavny tiskovce, kam bezny lidi nemuzou...CONGRATS!

Mates (13.5.2004 14:28:19)

zvasty zvasty

Anonym (13.5.2004 16:41:30)

Jedinej FUP, kterej GTS zavedla je vypovídání smluv nadměrnejm stahovačům. Žádné technické řešení a už vůbec ne QoS nečekejte.

Jolinar (13.5.2004 08:54:35)

Did to říkam, že GTS má IT k ničemu a nebo prostě nechtěji dělat...nechce se jim...podle mě je jim to u prdele...

mites (13.5.2004 13:09:51)

me to jede porad stejne, rychlost celkem unosna. weekend 250-300kbit, behem tydne to pres den obcas jede i vic nez 100kbit, jinak nic moc.

Anonym (13.5.2004 13:20:50)

Nevím co se dneska děje,ale od rána mi ADSL od GTS 1024 s agregací 1:50 běhá podle měření od 280 do 550 kbps a stalo se mi,že mi to před chvílí naměřelo i 880 kbps,což je dost velkej rozdíl od dřívějších 60 - 180 kbps.Jen aby to vydrželo!!!!!!!!

LOU-GTS (13.5.2004 16:55:47)

At uz udelali co chteli - jede to lip!

Anonym (13.5.2004 17:10:38)

Mě třeba teď ne! To že bych musel obnovovat stránku, protože stažení skončilo chybou se mi začalo ve větší míře začalo objevovat až dnes a důsledek aplikace FUP na mě to určitě není.

LOU-GTS (13.5.2004 18:22:50)

Je mozne, ze FUP se chova rozdilne na agregacnich bodech a nebo jim to na nekterem fuguje lip/hur. treba to jeste doladi. Co na to Mates?

Anonym (13.5.2004 18:34:53)

Já to mám třeba v Praze a po včerejším zrychlení je to zase zpět na standardu GTS.

Mates (13.5.2004 19:51:58)

jo .. doladi se to ... ;) ale informace od me necekejte ... nejde tooo

Washek (13.5.2004 19:59:18)

No prozradit zpusob bys snad mohl - pujde o zamezeni multithreadingu, vypovidani smluv nebo deprioritizace paketu po prekroceni urcityho poctu dat? Prvni dve by dle meho mozna stacili, u toho tretiho zbytecne naserete usery ;)

Arnošt (13.5.2004 18:22:49)

megovka Podle posledního testu (13.05.2004 17:58) je rychlost připojení vašeho počítače DOWN: 161.184 kbps (20.148 kB/s) UP: 99.872 kbps (12.484 kB/s) odezva(min,avg,max): 223.9ms / 502.9ms / 1455.7ms

Arnošt (13.5.2004 18:25:12)

Podle posledního testu (13.05.2004 18:21) je rychlost připojení vašeho počítače DOWN: 60.168 kbps (7.521 kB/s) UP: 62.2 kbps (7.775 kB/s) odezva(min,avg,max): 214.5ms / 261.2ms / 360.5ms

Jiri (13.5.2004 19:09:24)

No je to zajímavý, ale mě to celej den dneska jede uplně nádherně:)): Podle posledního testu (13.05.2004 19:01) je rychlost připojení vašeho počítače DOWN: 346.232 kbps (43.279 kB/s) UP: 77.568 kbps (9.696 kB/s)

Anonym (13.5.2004 19:42:11)

Skoro mi to přijde jako nová metoda - cyklické omezování některých uživatelů. Ostatní jsou pak spokojení... GTS 512/128 1:50 Podle posledního testu (13.05.2004 19:35) je rychlost připojení vašeho počítače DOWN: 16.8 kbps (2.1 kB/s) UP: 77.216 kbps (9.652 kB/s) odezva(min,avg,max): 136.8ms / 391ms / 1344.2ms

Miroslav Šilhavý (13.5.2004 19:45:37)

;-) možná jste zde položil teoretický základ zcela novému typu služby ;-)

Petr (13.5.2004 20:06:08)

Nemyslím, že bych vymyslel nový typ služby, ale způsob jak všem zákazníkům ukázat jak špatně to také může fungovat. Tak špatně mi ADSL ještě neběželo a ani na GPRS jsem nedosáhl podobných výsledků. Možná je to revoluční způsob řešení QoS v podání GTS. (Co na to řekne Mates?)

Jiri (13.5.2004 20:18:21)

Můžu se zeptat co vlastně to QoS je? čtu to tady již po několikáté a nevím co ta zkratka znamená...

Miroslav Šilhavý (13.5.2004 20:22:21)

Quality of Service; pojem pro prostředky zlepšující kvalitu linky. Např. sosání souboru může dát krátkodobě přednost IP telefonii atd. Každá služba internetu vyžaduje pro svůj provoz jinou rychlost a jinak dlouhou prodlevu; a když se služby inteligentně seřadí a nastaví se jim parametry, jede stejná linka mnohem lépe.

Jiri (13.5.2004 20:31:39)

Děkuji za odpověď. Každopádně tohle vidím jako velmi nereálné - realizace něčeho takového je podle mě skoro nemožná.... ale nejsem odborník tak nemůžu posuzovat.... jediné, co je posuzovat mohu je jak dobře mi to jede.... jakým způsobem isp docílí toho aby to jelo dobře, to už je jeho věc :)

Miroslav Šilhavý (13.5.2004 20:33:39)

Reálné to je, dokonce to není ani nic neběžného. Osobně si myslím, že by to zvládl jeden technik u ISP namísto zaměstnávání X operátorek řešících telefonáty naštvaných zákazníku a zaměstnanců, vyhodnocujících FUP.

Jiri (13.5.2004 20:39:44)

No ona je pak druhá věc, a to o kolik se díky tomu může kvalita pro uživatele (tak aby byl spokojenější) zvýšit... Nezdá se mě totiž, že by pouhým nastavením nějakých parametrů mohlo dojít k rapidnímu zvýšení kvality (nejde asi jen o rychlost, protože jak jste psal, na různé věci je potřeba různá rychlost atd). Myslím si, že změny by byli spíš kosmetické a nic by to neřešilo.... FUP může být podle mého názoru o dost účinnější. (jednoduše si prostě neumím představit jak přesně by takové QoS mohlo fungovat a navíc, pokud by to mělo být tak jednoduché a tak účinné, to už by přece dávno udělali....)

Miroslav Šilhavý (13.5.2004 20:45:45)

Účiné by to mohlo být; stačilo by např. zajistit, aby vícevláknové stahování nestrhávalo prioritu a aby dlouhé downloady jely o něco zpomaleněji. Už tyto dvě věci by s kvalitou hnuly značně. FUP účinné je jen omezeně; FUP je spíš forma psychologického nátlaku, než _efektivní_ represivní opatření. Bohužel, ti, kterých se to týká, jsou proti nátlaku odolní a FUP potom postihuje ty nepravé. A proč to ISP nemají? Tomu sám nerozumím. Myslím si, že pro ISP je jednodušší dát na stůl sekretářce sjetinu průtoků uživatelů, aby zaškrtla ty, kteří sosají moc, než aby vyčlenili jednoho pracovníka na QoS (mimochodem spočítejte si, kolik ADSL uživatelů musí ISP mít jen aby na toho jednoho zaměstnance vydělal).

Jiri (13.5.2004 20:52:24)

V tom případě by nejsíš bylo vhodné jak aplikovat QoS, tak FUP. Kombinace by určitě nebyla špatná... Ale jak jsem už říkal, tohle má v rukou isp a mě jako koncového uživatele zajímá pouze ta kvalita a ne to, jak jí isp dosáhne.... Jen doufám, že se mu to podaří (rychlost u gts mám ještě pořád kolem 300-400kbit/s už od rána, tak možná už se mu to začíná i dařit :) )

Miroslav Šilhavý (13.5.2004 20:56:16)

Souhlasím bez připomínek.

Petr (13.5.2004 22:46:29)

Samotné FUP má jednu velkou nevýhodu a tou je doba reakce. Mimo to hodně uživatelů potřebuje stahovat větší data náhodně a v tom okamžiku zatíží nadměrně linku. QoS na takové věci dokáže reagovat okamžitě.

Miroslav Šilhavý (14.5.2004 08:06:20)

Další věc je, že jakmile se "proflákne" hranice, od které se FUP aplikuje, najde se významné množství uživatelů, kteří rázem svoje přenosy k této hranici dotáhnou; a za logický následek tohoto musí být další zpřísnění FUP.

Houmles (14.5.2004 18:54:40)

To co tu píšete by zdravý člověk asi těžko udělal. Například já mám provoz asi 4GB měsíčně. Zjistil bych že FUP je na 5GB a proto bych měl poslední dny honem něco stahovat? No možná že se pár jedinců najde, ale já to nebudu.

Miroslav Šilhavý (14.5.2004 19:00:10)

Jenže těch pár jedinců to udělá, tím se bude muset nevyhnutelně o trochu posunout hranice FUP - a ta už bude zase blíž ostatním - tj. pokud v důsledku ISP bude muset hranici posunout z 5 GB na 4,5 GB, máte se svojí spotřebou 4 GB už docela málo rezerv...

Jiri (14.5.2004 00:24:50)

Tak pořád to ještě jede rychle.... od 8 ráno kdy sem to pustil až do ted mi to jede stálou rychlostí 300-400kbit/s... že by se u GTS fakt něco dělo? Zatím zvýšení rychlosti bylo vždy jen dočasné (vždy jen dopoledne), tohle ale trvá již asi 18 hodin:)).......: Rychlost vašeho internetu: Rychlost stahování dat: 52.4 KB/sec Rychlost připojení k Internetu: 419 Kbps Podle posledního testu (14.05.2004 00:16) je rychlost připojení vašeho počítače DOWN: 352.656 kbps (44.082 kB/s) UP: 97.632 kbps (12.204 kB/s) odezva(min,avg,max): 113.1ms / 170.4ms / 233.4ms