Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Jak by vypadal svět IT být tu pořád komunisti

Jak by vypadal svět IT být tu pořád komunisti

Anonym (27.6.2009 00:00:00)

Zdál se mi tuhle otřesný sen, o který se s vámi musím podělit. V tom snu jsem žil obyčejný prostý život současnosti, byl rok 2009 jako teď, jediný rozdíl se týkal politického klimatu – nikdy se nekonal rok 1989, a proto v republice stále vládli komunisté...

Petr (27.6.2009 09:28:18)

Trapné.

celerjehnusnej (30.6.2009 13:38:04)

OK, tak je to trapné, jen řekni, proč si myslíš, že je to trapné.

Anonym (27.6.2009 09:58:30)

A co takhle komunistická čína velmoc v technologii? Já bych to tak černě zas neviděl.

Michalek (27.6.2009 13:48:17)

moje řeč, v Číně se povedlo spojit prvky obou směrů.

Anonym (27.6.2009 15:28:18)

V Číně žijou miliony lidí, který rádi budou makat za pár šupů - to by v naší zemi asi moc nešlo. Proto to v Číně tak klape. Dřív se tomu říkalo vykořisťování.

Xspy (27.6.2009 16:33:45)

V Číně jsou miliony fanatických poblázněnců ochotných pracovat za zlomek minimální mzdy , ale západ jim fandí . Západ zatím profituje .... Jestli je to prozřetelné ovšem ukáže až čas . Neznám nic horšího , než komunistický kapitalismus jako je v číně .

Nemám rád komouše (30.6.2009 05:14:09)

Tady je většina čtenářů nejenom komoušema, ale ještě teploušema, protože tolik blábolů jsem už dlouho neviděl. Co tady plkáte o těch zasraných komunistech, to teda hanba až blít. Prej bylo dobře, protože byly byty. Asi tady někdo zapomíná na Jáchymov a slova jako "lágr" obecně co? A to, jak tu vychvalujete Čínu a že to tam jde, hochu hochu, to chce nějaký prášek. Ukažte mi jedinou svobodnou zemi, kde na prosté občany pustí tanky. Dívejte se raději na TV, pomalu tam připomínají události staré 20 let, tedy pro vás, zasrané komouše, rok 1989. Ale chápu, že většina z vás nechce vidět tu dobu, kdy občany na ulici policajti zmlátili jenom proto, že můžou. Opravdu věřím, že příležitost, kdy i dnešní mladí lidé mohou vidět jací jste vždy byli svině a hovada, že vám to vadí.

Michalek (30.6.2009 07:52:52)

O číně tu píšu nejvíc já, proto si myslim že si myslel mě, pro tvoje info, narodil jsem se v 1985. A ještě jedna věc polož si otázku, jakej to mělo pro dnešní Č9nu význam to co se stalo v roce 1989? Nikdy jsem neřekl že to co se stalo během VElkého skoku vpřed, během Kulturní revoluce a ani během roku 1989 bylo dobré, to vůbec ne. Jen spíš se podívej jak je na to Čína teď, nebo snad vydíš nějaké extrémní dopady krize například?

Bobs (13.7.2009 11:54:42)

Co je na Číně komunistického, kromě totality? Za komunistické považuješ např. dětskou práci, práci s nulovým sociálním zabezpečením, přímo placené školství, placené zdravotnictví, totalitu, cenzuru? Ptám se jen proto, abych věděl, co podle tebe znamená "komunistický". :-D

xxxx (27.6.2009 10:06:15)

Pošklebuješ se výrobkům, které by se vyráběly za komunistů a neuvědomuješ si, že některé z nich fungují dodnes.Zato ty součásné kapitalistické sráče s z bídou dožijí konce záruční lhůty.Tak se prober Joudo a nebuď tak zaslepenej.

ANONYM (27.6.2009 16:09:26)

Naprosto souhlasím s tým názorem někdo porovnává výrobky před 20.lety asi mí v hlavě tlačenku,a dnes jaká je kvalita výrobků co vše se dostává na trh hamba ,že to zařídil všemocný kapitalistický trh ted to všichni vydíme jak to dopadá s prací,nejsou byty ,či lépe pro větší skupinu obyčejných lidí hlavně ,že nestojíme fronty na banány a můžem jezdit bez omezení do světa bydlím na Šumavě vím kolik se tu bere měsíčně je mi 60. nebyl sem nikdy partajníkem a za další co kriminalita drogy fuj této době plné demokracie a boháčů..

Xspy (27.6.2009 16:29:45)

Podívejme se na rusko - Spousta najednou vzniklých oligarchů , zbohatlíků žijících luxusním životem v některé z jejich metropolí a miliony živořících chudáků . Samozřejmě turisté z Ruska které můžeš potkat u nás nejsou ani zdaleka vzorovým obrazem ruského občana .

Pepa (27.7.2009 21:58:50)

Tak s těma bytama jsi to přehnal - za komunistů snad byty byly? Taky jak pro koho. Dneska na něj musíš mít peníze, za komunistů jsi musel jít do dolů pokud jsi nechtěl bydlet 20 let s rodiči ve 2+1. Škoda že je ti 60 a už si to nepamatuješ.

pip (27.6.2009 10:10:54)

Většinou se "nevážnostem" zasměju. Ale tohle je fakt ubohý. takhle by to určitě nebylo. Jasně, byla by cenzura, přístupnost internetu zřejmě mizerná, ale technologicky by to bylo určitě +- stejný. no minimalně ne takhle absurdní.

Cryptic (27.6.2009 10:17:38)

Nevim co tu blijete. Nebejt pos..... komančů tak nežijem tam kde žijem. Se podivejte na čínu. Tak jsou rádi že jim vubec jde googl. Jestli by jste fakt chtěli žít v tomhle tak asi nejste zdravý. Dobrý článek

Michalek (27.6.2009 13:49:41)

Hloupost takto přirovnávat k Číně

honzax (27.6.2009 19:39:21)

To máte pravdu, Čína dnešní doby je ještě slabý odvar toho co bylo tady.

Lukáš (27.6.2009 10:31:34)

je to totalne absorudni pokud to ma byt nejaka antikomunisticka propaganda tak je to dost ubohe clovek ktery ma trosku vetsi iq tak se nadtim jen zasmeje jaka je to hovadina komunizmus neni spatny je to nejlepsi ideologie, ale bohuzel vetsina lidi si vybavi minuly rezim, ktery nebyl zrovna nejlepsi, ja jsem pro komunizmus, ale pro komunizmus s demokracii a svobodou

Michalek (27.6.2009 13:51:10)

jak jsem tu psal mnohokrát, něco podobného vytvořili v číně, je pravda že místama to má nějaké chyby, ale přibližuje se to nejvíce tomu cos psal

honzax (27.6.2009 19:37:10)

Tak komunismus s demokracií a svobodou?? Větší p.covinu sem ještě neslyšel. Komunismus už jako ideologie z principu nedovoluje svobodnou volbu!

Miroslav (28.6.2009 12:34:25)

Tak isto ako ideologia kapitalizmu nedovoluje z principu blahobyt pre vsetkych, ako sa nas snazi presvedcit sucasna vladnuca garnitura. V "komunizme" , napriek tym blbostiam co boli, som sa citil viac clovekom ako teraz. Teraz clovek, pokial nepatri medzi vyvolenych, nema ziadnu cenu, iba ako lacna pracovna sila.

alan holub (30.6.2009 14:56:51)

ano ano pro mě je nejlepší fašismus ale taky se bohužel lidem vybavuje ten posledni ktery nebyl zrovna nejlepší to je škoda protože fašismus je nejlepší:) jsem pro fašismus bez rasismu a xenofobie :) Ty kokote !!!!!

Garibaldi (9.7.2009 23:33:13)

Kokote, možná se budeš divit, ale původní fašismus (nemixovaný německým nacismem) není ani rasistický a ani xenofobní.

Pepa (27.7.2009 21:42:45)

Tak to asi potkáš dřív na Sahaře Yetiho než komunizmus s demokracii a svobodou. Už samotný princip - diktatura proletariátu - to vylučuje. I když nakonec jde o úplně jinou diktaturu než proletariátu.

Tram (27.6.2009 11:37:59)

Dobrý článek.. mám úplně stejný názor

Xspy (27.6.2009 11:42:16)

Na názor máš právo , jen je tak trochu divně zprohýbaný a nepřesný .

Michalek (27.6.2009 13:47:04)

takovéhle články většinou vůbecneberu vážně natož abych psal reakce, proto tohle není reakce na článek ani příspěvek do diskuze, jen takové vsuvka. Čína je Čína, ať si říká kdo chce co chce, prostě maj nějaké tempo a prostě to funguje, nebo jsem si nevšiml že by se jich například krize nějak extrémně dotkla. toť vše

Xspy (27.6.2009 16:08:38)

Ano ono to funguje .... ale přiznejme si , chtěl by si být dělníkem u pásu v komunistické Číně ? (Ne že by to snad tady byl až takový rozdíl )

Xspy (27.6.2009 11:40:36)

Je smutné jak lidé dobrovolně propadají propagandě . Pokud si dobře pamatuji , tak výpočetní technika měla v 80 letech zelenou . Časopisy byly plné textu v basicu několika druhů a vůbec "strana si byla vědoma současnosti" . To že klony 8bitů z východního bloku a slovenska byly v každé větší škole a tam též se nacházely i plotry z merkuru je stále víc než unifikovaný technologický park dnešních ZŠ . Samozřejmě , pokud by socialismus přetrval ve své dřívější podobě , pánové investoři by k nám jezdili jako do číny . A taky by si libovali - levná pracovní síla , investice minimální a hlavně maximální zisk , který jim stojí i za pošlapání lidských práv . Problém téhle doby je , že se poněkud opožděně dělá z komunismu strašák a nikdo nevidí že všechny sociální zřízení jsou rozdílné jen v tom která kasta vládne a která je "pronásledovaná ". Jen pocit volnosti úspěšnou ekonomiku nevybuduje . Jinak těm co hrdě nosí trička s říšskou orlicí a nápisem KSČM bych rád vzkázal , že fanatismus je zárodkem totality (hnědé ,červené, modré, oranžové i zelené ).

Anonym (27.6.2009 11:53:56)

Až žasnu, co lidí tu obhajuje komunismus... Možná, kdyby v té době žili, asi by jim článek nepřišel tak absurdní. Snad by se divili, že by nemusel být daleko od pravdy, když by vládla jediná správná strana a monopol jediné telekomunikační společnosti.

Mart (27.6.2009 11:54:28)

Ty si fakt blb ! Proto se mají děti dneska ve školách dobře a mají tam INDOŠ na P133kách pri WIN 98 SE . Co je v tom za rozdíl .. ??? doba ? ne prostě jsi napsal kravinu .

VN (27.6.2009 12:23:09)

Tak tentokrát vážně slabší článek. Ani vtipný nebyl.

jindra (27.6.2009 12:23:25)

Dobrej článkek, pobavil. Jen nechápu, co lidí to tady vzalo smrtelně vážně. To nepoznáte nadsázku? Musíte mít za každou větou smajlík, aby vám to docvaklo??

Anonym (28.6.2009 08:53:50)

to není nadsázka, to se blábol, proč CRT pověšená na stěně a připojená tlustým kabelem ? copak by rusáci neměli za těch 20 let svou vlastní technologii plošné obrazovky? viděl jsem v roce 1983 na vlastní oči ruskou kapesní kalkulačku, která měla plošný spoj ze skla a celá konstrukce byla (včetně LCD displeje) na této sklené destičce.

Chuta (27.6.2009 12:36:18)

trosku me prekvapilo, ze na DSL.cz chodi hlavne volici KSCM, nebo nevim jak jinak si mam vylozit prokomunisticky nazory v diskuzi. :) Jinak clanek pekny, je dobre si obcas pripomenout (at uz pribehem dovedenym az do absurdna), ze komunismus byl pro tuhle zemi naprosta zkaza...

Laik (27.6.2009 12:40:59)

Ten článek je výplodem chorého mozku ... nadsázka/nenadsázka. Až se divím, že autor dokázal spustit comp a nacvakat na klávesnici písmena. Ale možná to za něho udělal někdo jiný.

Xspy (27.6.2009 16:24:09)

Komunismus nebyl zkázou , mrazem byl sovětský svaz a varšavská smlouva . Jinak co jim trvalo rozkrást 40 let zvládl neokapitalismus za 10 . Nic proti nikomu , ale až se půjdete podívat přes plot na místa kde jste si jako děti hráli pochopíte ...

honzax (27.6.2009 19:30:47)

Komunismus je pouze utopie, možná fungující ve společnosti čítající tak maximálně pár desítek tisíců lidí ale ne celonárodně.

Anonym (28.6.2009 08:50:02)

nejsem komunista, v 1988 a 1989 jsem celkem veřejně předpovídal pád komoušů (až se mým spolustolovníků ježili strachy chlupy po těle) ale musím tě upozornit, že v Izraeli existují dosti velké komunity se systémem společného vlastnictví a dokonce fungují.

Bobs (13.7.2009 11:51:55)

Jenže tam to funguje na základě dobrovolnosti - všichni se účastní dobrovolně. Kdokoliv chce přijít a komunita jeho příchod odslouhlasí, stává se členem... kdokoliv také může kdykoliv dobrovolně komunitu opustit a dokonce dostane na cestu vyplacené nějaké finance aby nezačínal od nuly.... naproti tomu opuštění východního bloku bylo těžkým trestným činem a pokus o tajné opuštění často znamenal kulku na hranicích... takže trochu rozdíl ve srovnání s Kibudcem. Navíc, dneska se řada Kibuců potýká s ekonomickými potížemi, protože prostě nepodávají takový výkon jako jednotky založené na tržním principu. Taková je prostě realita. :-D

dSLAK (27.6.2009 12:48:13)

12 procent obyvatelstva je přímo zbožňuje a o vítezství usiluje jina strana stejného ražení. Tu konstrukci je třeba vypracovat mnohem pečlivěji na trochu jinem modelu. To by ale dalo mnohem vic prace než tenhle paskviloidní pačlánek

Xspy (27.6.2009 16:19:48)

Zbožňovat komunisty ? Ale ne - Stačí nesnášet akční plány dokolečka se střídající modro oranžové koalice a pidi stran co otáčí jazýček na vahách . Kdyby byla jiná politická alternativa , která by mohla rezolutně říci "Tak takhle už NE" volil bych ji . Ale takovou moc mají jen komunisté od kterých se všichni bývalí členové distancují . Nemusím s nimi souhlasit a mohu je odsuzovat za nezřeknutou minulost , ale mám dost rozumu k tomu abych jim dal hlas jako nejméně zkorumpované straně dneška .

honzax (27.6.2009 19:27:17)

Co to kecáš za voloviny???

Xspy (28.6.2009 09:42:38)

Politika je svinstvo , voloviny kecá kde kdo - aspoň mohu volit koho chci (a KDU-ČSL to nebude )

Dlabola (28.7.2009 01:08:12)

Jedna taková strana existuje, zatím je malá, ale zvětšuje se. Mají dobrý volební program, vystupování a něco dělají ;) TA strana má tento název: Věci Veřejné Není to žádná Koruna Česká ani nikdo s Aštarem Šeranem v čele!

Anonym (28.7.2009 12:12:54)

Jak by vypadal svět IT za komunistu?Nebylo by tak jednoduché převádět špinavé peníze.Teď pan Vodrážka s ODS na ČT 24 zase strašíl návratem komunistů, ale už i švýcarskou policii zajímají ty miliardy co proudí z Čech na soukromá konta do Švýcarska.Proč neudělají něco s tímhle.

Dlabola (28.7.2009 17:59:55)

Prostě nemají takovou moc, je to relativně malá strana oroti nahnilým třešním, zvadlým růžím a vypelichaným ptákům.

Dlabola (31.7.2009 00:27:40)

Prostě nemají takovou moc. Řekl bych že naše současná politika by potřebovala "pročistit" nejlépe vodíkovou pumou.

Holo (27.6.2009 13:53:44)

Clanecek je dost trapna agitka a jeste od byvaleho svazaka (clena SSM) jak se priznal - ze by pretrvajici komplexy i po letech? Takove "hrdiny odboje" skutecne miluju! Mozna take uz nekterym hrabe z podzimni volebni kampane. Ale k veci, konec 80let. jaky skutecne byl, napriklad kamarad z detskych let, opravdu perzkeuovana rodina, kterym nepousteli deti na VS (dnes restituenti-multimilionari). Doma tehdy meli 8bit Spectrum s plnou vybavou (monitor, tiskarna, zaznamova jednotka), rodice byli platove normalni stredni tech. kadr. Dalsi priklad, soused pracoval v energetickem-chem. prumyslu, vypocetni stredisko a nektera pracoviste prechazela na "IBM compatible PC" coz byly Taiwanske klony, ktere nepodlehaly tolik restrikcim USA na vyvoz IT do vychodniho bloku. Pribuzny na Morave, byl jsem u nej v praci na exkurzi, montovali z vyse zminenych Taiwansky klonu prvni "ceska" PC. Ten podnik se jmenoval Slusovice, at uz si o nich muzeme myslet co chceme, defakto to byl podobny projekt jako s podnikatelskyma zonama v "komunisticke" Cine, ktere tam jeli uz od 70.let a dnes stale urcuji tempo. Ja osobne jsem si byl koupit textovy editor "Capek" od budouci "602" v jejich kramku nekde v centru, mozna u Vaclavaku uz si to presne nevybavuju. U nas v dome-cinzaku byly jen dve partaje bez poce, jedni starsi duchodci manzele a pak jedna potrhla-alternativni rodinka s detma, zbytek mel! A to bud Atari, ZX nebo Commodora. Ano byli jsme relativne pozadu, dobre si pamatuju za vylohou sokujici cenovku VHS kazety (licencni vyroba v RVHP), ktera pri prepoctu na dnesni kurz byla jeste vyrazne drazsi nez treba takovy blue-ray shit. Ale takovy horor a nesmysle co psal autor clanku nema s historii mnoho spolecneho..

Jiri (27.6.2009 16:45:51)

Souhlas.Autora povesit za koule do pruvanu aby se trochu vzpamatoval z toho co napsal za blbosti.

Anonym (27.6.2009 15:00:13)

článek dost trapnej, ani pravdivej a bohůžel ani vtipnej.

babča (27.6.2009 17:05:42)

Je to přehnané, ale od toho je sobota, sem to patří. Největší problém by asi byl s internetem a mailem. Co kdyby si někdo dopisoval bůhví s kým za západu. Jak zajistit kontrolu. To by soudruzi asi nestihli sledovat. A co kdyby měl každý tiskárnu a tiskl co ho napadne.

Vlado (27.6.2009 23:28:25)

Článok o spamoch spred niekoľkých týždňov sa mi páčil,ale toto ... Mal si v roku 1989 sovietsky počítač, mal si mobil, mikrovlnku. Ja z toho nič. Len tak, pre presnosť -máš dnes viac ako 40 rokov ? Ale to nie je podstatné. Aké výrobky mali vtedy Američa- nia ? Boli oveľa rýchlejšie, oveľa spoľahlivejšie a futuristickejšie ako sovietske. Raketovú techniku nemali Rusi už vtedy na úrovni ? Prosím ťa - a albánska mikrovlnka vtedy, to ma podrž, naozaj to počujem, či čítam prvýkrát a naozaj som od teba asi starší. S vý- počtovou technikou som začínal profesionálne v roku 1972. Chlape, zobuď sa, aj tebe podobní demagógovia.

Anonym (28.6.2009 07:34:17)

Ty se vzbuď. Nedělal jsi snad dřív kádrováka? Těm naprosto chyběl smysl pro humor i pro realitu. Celý ten článek je sen, alternativní vesmír, hra na co by kdyby. Nechápu, jak to tady může někdo brát vážně a takhle se čílit? A navíc to brát politicky.

Anonym (28.6.2009 08:44:58)

on je to spíš nesmyslný blábol

jindra (28.6.2009 10:55:42)

Ty jsi vážně kus blba a vidím, že řada dalších taky. Totální nepochopení a zaslepenost z vás úplně čiší, fakt nechápu. Ten článek je o snu. Ne o popisu reality. Chápeš to? Asi ne, protože inteligentní člověk to pochopí sám a nepotřebuje k tomu nápovědu. Půlka přispěvovatelů tady jsou totální dementi co nepoznají vtip a nadsázku ani kdyby byl smailík za každým písmenkem. Být autorem, tak už sem radši nic nepíšu, protože na tohle bych já neměl nervy. Publikum tohoto serveru jsou zaslepení komunisti co nedokážou pochopit jeden humorně psanej článek.

Vlado (28.6.2009 21:33:31)

Chlape, ale sen v mnohom odráža myslenie. Článok vôbec nebol vtipný.

Petr (29.6.2009 11:40:56)

Souhlas, tihle mávači rudým praporem jsou absolutně neschopní pochopit nadsázku, vtip.... podělaný soudruzi, že je nestavěli po revoluci ke zdi, dnes by byl klid

Miloslav (28.6.2009 07:07:05)

Tak by sme tu nemeli Ty povodne a jine prirodni katastrofi ONI,umeli Poručit vetru a dešti že, PANI A DAMY a soudruzi!!!!!

Miroslav (28.6.2009 12:13:25)

To sa budes cudovat, ale mozno by ste tie povodne nemali, alebo aspon nie s takymi nasledkami. Totiz za komancov existoval taky podnik, volal sa melioracie alebo tak nejako, ktory budoval napr. odvodnovacie kanaly a pod. To dnes nerobi nikto alebo ked aj tak nie celoplosne. Kazdy hrabe len pre seba a na nejakych melioraciach sa neda tak ryzovat.

MS (2.7.2009 14:17:30)

K těm melioracím: Vidím, že mluvíš o něčem, čemu moc nerozumíš a asi to máš z druhé ruky. Za komančů jsem dělal ve firmě (nebudu ji zde jmenovat), jejíž hlavní pracovní náplní byly tebou zmiňované meliorace a náhradní rekultivace. Náhradní rekultivace byl úplný nesmysl. Pokud se dělala nějaká stavba na zemědělské půdě (například na půdě nejvyšší bonity na Hané), tak v rozpočtu stavby byly peníze na takzvanou náhradní rekultivaci. Za ně se měla zúrodnit nějaká zarostlá suchá planina někde na Jesenicku, kde stejně nikdy nic nevyrostlo a za pár let byla zase zarostlá tak, že se tam nikdo nedostal. Podobně nesmyslné to bylo s melioracemi. Družstvo (JZD) dostalo povinnost meliorovat určité výměry (ať to bylo pro družstvo potřebné, nebo ne). Meliorace - stavby melioračních kanálů a plošné meliorace právě vedly k tomu, že voda, která spadne na určité území, nemá čas i v tom území vsáknout. Před komunistickými melioračními zásahy fungovala takzvaná retenční vlastnost každé krajiny. Melioračními zásahy komunistických plánovačů byla zadržovací schopnost krajiny silně narušena, takže i díky intenzivnímu hospodaření na scelených jezedáckých lánech většina srážek se nemá šanci zachytit a zpomalit přirozenou cestou a dochází k rychlým lokálním povodním současného typu. Takže opak tvého tvrzení o melioracích za komoušů jest pravdou.

Jirka (28.6.2009 08:44:09)

ty jsi ale mimoň, kolik ti je let? Pokud mne pamět neklame za komančů žádný telekom neexistoval, byly jen ČS Spoje (pošta, telekomunikace a radiokomunikace dohromady). Je fakt, že jsem měl doma v 1987 Atari 800 XL a bylo americké to brko jak dizajnově, tak technologicky, ale na druhou stranu jsem si doma postavil ploter Aritma Minigraf (za pár korun) který uměl nejen kreslit, ale i simulovat orginál Atari tiskárnu. Nevím, že by amatéři na západě měli k dispozici levný ploter (profi byly sice na úrovni, ale cenou někde jinde) a tak by se dalo pokračovat. Co se týče SSSR technologií, dá se o ni polemizovat, ale fakt je že pokud jsi nebyl v rusku a neviděl to na vlastní oči tak víš prd (já tam v 1988 byl, protože jsem to chtěl taky vidět na vlastní bulvy) a poví ti, když jsem navštívil prodejnu s audiotechnikou, tak jsem žasl, kam se hrabaly naše B-113 až B-116.

Bobs (13.7.2009 11:42:12)

A proč se ten východní blok teda zhoutil, rozpadnul a zaniknul, když byl tak náramně vyspělý a celkově to v něm všechno tak príma šlapalo, he? :-D

Pepa (27.7.2009 21:13:26)

Pár otázek - součástky na ten ploter jsi koupil v obchodě? Jak dlouho mu trvalo "napsání" jedné stránky ?

y2k (28.6.2009 22:28:33)

Dobrý článek. Trošičku přitažený za vlasy, ale dobrý. Myslím, že internet by ve skutečnosti byl spíše velmi cenzurovaný intranet s přípojkou do SSSR, DDR a Bulharska, možná podle nálady i Jugoslávie, ale tam by měl přístup už jen někdo dobře "prokádrovanej" :-) Autore, nenechte se odradit, většina pisatelů dobu dávno minulou nezažila a neumí si jí představit. Bohuže, tento nedostatek probouzí tatary typu xspy, který by komanče byl schopný klidně volit. Přál bych mu, aby to zažil alespoň tak, jako já. Nic méně, bohužel, ale dnes jsou komančové rozlezlý asi v každé politické straně s tím, že nejvíc jich je v KSČM a hned na to v ČSSD. Je to mor, který snad vzhledem k svému věku brzy vychcípá......

Xspy (29.6.2009 00:27:53)

No přitažený za vlasy , jako u někoho co se dírou v časoprostoru propadl z 80 přímo do 21 století . Snaha o zajímavé porovnání zřejmá , výsledek - docela nepovedený a zavánějící cool tendenční agitkou . Děda byl hospodský na návsi , mámě řekli vy přijímací zkoušky děláte marně , a já jsem byl pionýrem kterému o 68 řekla až média . V té době jsem žil třetinu svého života ... A dnešek všichni přesto hodnotí jako horší období. Ten mor je všude a rozlezl se hned po revoluci .... mutuje s různými ideami a jediné co rozprchnuvší se "levici" zajímá jsou vlastní plná koryta. Koryta pro ty kdo si je veznou . Buďte draví a nic co jste si urvali vám už nikdo nesmí vzít ! Je to přece vaše volba . To vám dává tenhle systém . Systém bez skrupulí . Můj obdiv postě patří lidem co nemění názory podle aktuálního počasí . Pokud tohle je hlavní krédo těch , kdo se bojí podívat na vlastní minulost , pak je třeba je s minulostí konfrontovat .

Wild (29.6.2009 22:32:48)

Ty jsi chlapečku tak blbej jako je i ten tvůj nick.. myslím si, že ani Ty si komunisty a jejich dobu moc nepamatuješ.. jinak bys tady nepsal, že je ten paskvil "dobrý článek", všichni si myslíte, že by doba listopadem 1989 zamrzla a vývoj by už asi žádný nepokračoval.., ale šlo by to dál tak jak jde sám život, taky se vše dál vyvíjí, maximálně někomu zakrněl mozek viz autor článku "Jak by vypadal svět IT být tu pořád komunisti".

j+ (30.6.2009 07:50:21)

No já to zažil:-) a na rozdíl od Tebe jsem si bolševika i užil ..... a mám jasno ,že by určitě vše bylo o hodně jinačí a stím intranetem plně souhlasím ,když mohli osekat oficiální kulturu,proč by nemohli osekat oficiální internet ......

Home (5.7.2009 19:34:47)

Jsem volič ODS a komunismus jsem také zažil. Mohu tedy srovnávat. Je dobré, že už tu kom. není. Ale některé projevy, které tu zazněly mi připadají jako 1) názory překábátěných komunistů, kteří stejně, jak dříve obhajovali kom. nyní zuby nehty obhajijí kap. 2) názory zbohatlíků, kterým spadl do náruče majetek předků (restituce), pro který nic neudělali a aby od toho odvedli pozornost prezentují zde stále své "ublížené" názory. Myslím však a doufám, že většina lidí je už v uvažování někde jinde - jak se říká co bylo, to bylo, ne vše bylo špatné, ale je dobré, že už je to za námi. A zveličené histerické výlevy některých osob už snad většinu populace nezajímá.

Garibaldi (9.7.2009 23:30:29)

Rozumný názor, aź na ty hysterické výlevy:-) Jen snad, ještě bych přihodil třetí skupinu: popisuji ji "lidé, kteří si myslí, že když budou po pansku žvanit, sami budou jako páni, budou se tak cítit či se jimi dokonce časem stanou". Jak popis naznačuje, není to ani tak skupina pro sociology, jako spíše pro psychology:-) Tím spíše, že bídný pravopis mnohých zapálených pravicových (resp. ODS) agitátorů napovídá, že svými příjmy nepatří do skupiny lidí, pro něž dělá ODS svoji politiku.

JP (30.6.2009 12:06:53)

A hele, nějaká třešnička... A pěkně rozdivočelá... Když srovnám článek a tvůj příspěvek, tak článek je podstatně lepší.

BB (29.6.2009 11:10:29)

No po precitani niektorych prispevkov typu Lukáš alebo Michalek, sa uz vobec nedivim ze v CR maju komunisti aj v dnesnej dobe 10%. Je to tak ubohe a kratkozrake myslenie, ktore v zivote nepochopim a uz len verim ze sa k nim nikdy nepridaju dalsi a dalsi, ale ze raz tato generacia hlupakov bez pamati vymrie.

Anonym (8.7.2009 14:48:52)

To nevadí,že to nechápeš,takých je viac.Paradox dnešnej doby je ten,že jedine komunisti sú za posledných 20 rokov bez problémov, ale volby vyhráva niekto iný.Celú túto maškarádu má na svedomí ten kto viac zapaltí za reklamu.A bohužial na suchý rohlík sa stále darí nalákať hodne naivných ľudí. Ďalší paradox je ten,že v slobodnom režime nežijeme ani teraz.Jestli sa bude niekomu zdať sen o tom,že celospoločensky prospešná práca bude jeho hlavným uspokojením,že sa nemusí starať jak zaplatí internet,bývanie,alebo nejaké poplatky za auto,potom by sa dalo uvažovať o komunizme.

AAA (30.6.2009 09:36:47)

Jen pište soudruzi,obhajujte svůj zvrácený svět,ti kteří ho prožili na vlastní kůži se aspoň pobaví,můj názor je,že ze všech špatných ideologií je komunismus jeden z nejhorších.

Mugabe (2.7.2009 00:07:55)

V těsné blízkosti následován neřízřízeným kapitalismem ....

Fox (13.7.2009 18:00:07)

Můj názor je opačný, demokracie je horší, nelze se proti ní bránit jako proti komunistům !! Jelikož základny volí sami sebe !!!

David (30.6.2009 10:06:09)

No....ještě že to byl jenom sen! :-) Z níže uvedených příspěvků je vidět jakou chybou bylo, že jsme se s KSČ nedokázali - či spíše nechtěli vypořádat hned v roce 1989/1990. Nemyslím si, že v reálu by to vypadalo stejně jako ve snu, ale stačí se podívat do souasných totalit (jedno jestli jsou komunistické, náboženské, nebo jiné) a máme reálný obraz toho, jak by to vypadalo i u nás. Ne deficit IT technologií, ale možnost je svobodně užívat - viz Čína, Irán, Kuba apod.

Topol (1.7.2009 10:33:46)

Jako historik vidím v tomto článku pár podivností. Já vím, šlo o sen, ale přece jen. Například kanál OK3 začal vysílat až po revoluci. V místě kde jsem bydlel já sice tři kanály byly, ale v případě toho třetího se jednalo o sovětské televizní vysílání. Kdo měl víc štěstí, mohl chytit i německé vysílání. Technologie u nás byly pozadu, ale asi tak o dekádu. Hlavním problémem by byla spíš cena. Poměr ceny elektroniky k platu - to by bylo hlavní brzdou pokroku. Pořídit si počítačovou sestavu za padesát tisíc při platu pět tisíc, to by byl oříšek. Dnes se cena počítačové sestavy rovná přibližně jednomu platu. A co video? Nejlevnější video Tesla stálo asi pěti - až osminásobek platu.

fox (1.7.2009 17:01:06)

Dnes většinu platu necháte za potraviny, energie a bydlení. Jinak vše bylo v lidech. U nás je položená optika a po revoluci zdechnul pes. Televize na převaděčí CT1 a zrnitá Nova. Drží mne jen O2 i s televizí. Městečko 3000 obyvatel. Dnes vládnou lidovci a kostel je pomály už pozlacený.

Garibaldi (9.7.2009 23:08:07)

Ono s tou cenou elektroniky není platný argument. Ono je to o její dostupnosti a masovosti. Tím nepopírám, že u nás nejspíše ceny byly vyšší než na západě, ale nebyla to vina jenom komunistů. Divit se, že cena barevné televize či PC byla extrémně vysoká v době, kdy dané technologie nepronikly do téměř každé domácnosti (a často v několikanásobné kopii - já mám třeba 3 počítače), je nepochopení toho, jak funguje tvorba cen. Viděl jsem ceník z poloviny 90. let - sumy tam uvedené šly u tehdejší špičky přes 100.000. Před pár lety jsem kupoval tehdejší střední třídu OPteron 144 za 5.500, před týdnem dnešní střední třídu Phenom II X2 za 2.500 (tj. vzhledem k inflaci za v době koupě Opteronu nějakých 1.500). Známý koupil kdysi jako veliký zázrak DVD vypalovačku za 10.000. Dnes se totéž zboží válí v každém PC obchodě za 500-1000. A takhle bychom mohli pokračovat s paměťmi, HDD, grafikami, PC skříněmi... Jinak jsem rád, že jsi neuvedl jako "argument" neexistenci internetu. Zajímalo by mne, kolik lidí na Západě jej v roce 1985 mělo - Agent007 se nepočítá :-))

Pepa (27.7.2009 19:31:19)

Proto se také mohlo bydlet za 250 Kč.

Home (5.7.2009 19:44:06)

Jsem volič ODS a komunismus jsem také zažil. Mohu tedy srovnávat. Je dobré, že už tu kom. není. Ale některé projevy, které tu zazněly mi připadají jako 1) názory překábátěných komunistů, kteří stejně, jak dříve obhajovali kom. nyní zuby nehty obhajují kap. 2) názory zbohatlíků, kterým spadl do náruče majetek předků (restituce), pro který nic neudělali a aby od toho odvedli pozornost prezentují zde stále své "ublížené" názory. Myslím však a doufám, že většina lidí je už v uvažování někde jinde - jak se říká co bylo, to bylo, ne vše bylo špatné, ale je dobré, že už je to za námi. A zveličené histerické výlevy některých osob už snad většinu populace nezajímá.

L.Havlíček (5.7.2009 23:18:30)

Píšeš blbosti,jsem dost starý na to,abych to mohl napsat.Pro mě nepřinesla nová doba nic pozitivního.Podnikám od r.1993 a pořád čekám,kdy to bude lepší a doufám,že se dočkám důchodu.Docela rád bych věděl kolik Ti je let a co jsi dokázal,kromě psaní blbostí,ahoj..

Anonym (8.7.2009 14:11:32)

Hele, nejdřív napiš, cos dokázal ty, ať je co srovnávat :-) Asi nebudeš ten Havlíček, co musel neplánovaně do Brixenu :-)

Dědek (6.7.2009 11:22:41)

Oni tu za chvíli budou zase kumunisti.Ale ti čínští. A to na ty naše bývalé budem vzpomínat se slzou v oku, Ale snad jenom maluju čerta na zeď.

Anonym (8.7.2009 10:28:40)

Měl jsem sen, kde se lidé k sobě chovali slušně. Měl jsem sen, kde se učitelé nemuseli bát říci dětem pravdu,aniž by se dočkali odvety ze strany zbohatlých rodičů. Měl jsem sen, kdy na ulici nepotkáte bezdomovce. Měl jsem sen, kde lidé nemuseli škemrat o práci. Měl jsem sen, kde lidé dostali vždy za práci zaplaceno. Měl jsem sen, kde lidé nepřišli o své uložené úspory. Měl jsem sen, kde většina lidí měla reálnou šanci dostat byt od státu. Měl jsem sen, kde politici nebyli v televizi vulgární. Měl jsem sen, kde tunelováním byla pouze práce na stavbě železnice. Měl jsem sen, kde drogy byly téměř neznámým pojmem..... a pak jsem zapnul Televizní noviny a uvědomil si, že již 20 let žijeme v té krásné demokracii ... .....A to je ta země česká....

Jan (8.7.2009 16:35:53)

za komoušů meli šanci křiváci a darebáci, slušný človek byl v hajzlu...to jsou ty největší škody co soudruzi napáchali.. mělo se to s nima vyřídit hned.... už je pozdě, tak neplačte soudruzi...ti největší gauneři se dostali k veslu už tenkrát... chce se mi blít

Taktovidím (8.7.2009 23:10:24)

Ti komunisti co mělí zájem po takzvané revoluci pokračovat jsou ve funkcích dodnes.Ostatní papaláši,dostalislušné odstupné a invalidní důchody.A před každými volbami straší návratem komunismu . Nemyslím tím obyčejné pešáky,ale papaláše od OV KSČ výš.Místo reálného komunismu teď budují reálný kapitalismus.

Garibaldi (9.7.2009 23:20:47)

I já to tak vidím!

Michal (9.7.2009 18:03:06)

Vážený anonyme, na každý tvůj řádek mám zajímavou odpověď, ale asi bych jen ztrácel čas. Jen připomenu, že v roce 1953 přišli všichni o všechny úspory a i o peníze, které měli doma.

Garibaldi (9.7.2009 23:19:09)

Hle, další s myšlením prvoka. On někde píše, že chce návrat komunistů, dokonce potom v jejich nejhorší stalinistické podobě? On chce pouze slušnou společnost. Dneska vyšel na iDnes článek s tlumočníkem, který překládá pro naše trvale opálené azylanty, sám totiž kdysi emigroval do Kanady. A tam vysvětlil, že Kanada dojíždí na svoji slušnost. Na to, že když někdo řekne, "byl jsem tam perzekuovaný", hledí se na něj jako na někoho, kdo perzekuovaný byl. Protože v tamní společnosti není zvykem o takovýchto věcech lhát. Takovouto společnost měl na mysli. Zda je Kanada komunistická, toť otázka... pro ideologizující "neoliberály" asi nejspíše ano - protože v ní prozatím fungují základní standardy slušnosti.

Anonym (10.7.2009 11:52:14)

Děkuji, že někdo pochopil a nehledá za vším to, co přispěvovatelé výše.

Anonym (10.7.2009 11:51:03)

Já mám také zajímavou odpověď. "Měl jsem sen" korespondující s přítomností a nikoliv sen, srovnávající minulost s přítomností.

Jenda Venda Benda (12.7.2009 21:44:14)

Samozřejmě, zase demagogický zjednodušený pohled. Osm roků po válce, jaltskou dohodou přidělený osud a tedy odmítnutí Marschalova plánu, poválečná problémy v ekonomice. Copak nejsi schopný uvažovat v dobových souvislostech? Ono se to jaksi nehodí do krámu, co?

bystr33 (9.7.2009 21:08:12)

Vy jste asi žil někde jinde, to snad není ani možný!

Anonym (10.7.2009 11:48:29)

Žil jsem tam, kde Vy. Viděl jsem to, co Vy. Nenapsal jsem to, co máte na mysli Vy.

Pepa (27.7.2009 19:37:09)

Učitelé se nemuseli bát zbohatlých rodičů ale stranických funkcionářů; bezdomovci na ulici nebyli, byli v lochu; o páci musel škemrat mistr v hospodě (to aby šli jeho dělníci konečně něco dělat); a zaplacení práce nejlépe vystihuje rčení z té doby - pracující se tváří že pracují a stát se tváří že je za to platí. Je pravda, drogy nebyly. Kdo by je sem také za socialistické koruny vozil a za devizové přísliby se vozily potřebnější věci. Zato se čichal toluen a vařil perník.

Zdendyx (9.7.2009 13:56:28)

Rad bych zde prezentoval svuj nazor na dany clanek.Take jako spoustu ostatnich si myslim ze je lehce pritazeny za vlasy,ale ze je vtipny o tom zadna.Byt Vami kteri zde propagujete myslenky typu ze by ty technologie nebyli az tak jako za doby praveku,se spis zamyslim nad tim,jestli by jste nahodou nevydelavali stejnych 5 tisic jako za dob minuleho rezimu,jestli by jste opravdu meli pristum k tak svobodnemu internetu,televizi a podobne.Me se take zda ze dnes nevidelame tolik,abychom si z kazde vyplaty mohli koupit nove pc ci neco podobneho,Ale stale si myslim,ze si dnes clovek ma minimalne moznost na neco podobneho v horizontu pul roku usetrit,coz by jse za komunismu delali asi tezko.A co vic,nejspis by nebylo na co setrit,pze by jste videli pocitac asi tak jen z vlaku.Fandim vsem vam kteri mate jeste alespon malinky smysl pro realitu.

Anonym (10.7.2009 17:56:42)

Jak by vypadal svět IT být tu pořád komunisti.Tak jak jsme na koleně vyráběli tunery,zesilovače,satelitní přijímače tak teď bychom vyráběli počítače. Ale měla ta doba něco do sebe. Kdo to zažil ,ví o čem píšu.

Jenda Venda Benda (12.7.2009 21:36:16)

Je potřeba připomenout pár věcí. Strategie EHS(Evropské hospodářské společenství) spočívala v tom, že byl velmi omezen obchod s východním blokem včetně strategie MMF(Mezinárodního měnového fondu) a to nesměnitelnost východní měny se západní. Vyplýval z toho jeden problém a to že nebylo valut či devíz nazbyt. Proto také existovaly turistické devizové přísliby a limity národních podniků pro nákup západních technologií. Byla to taková ekonomická válka, která spolu s elektronickou vojenskou válkou byla pokračováním studené války. Proto se také mnoho věcí muselo vyvíjet doma, jelikož na nákupy ze západu byly zavedeny embarga. Od převratu je to už dvacet let, takže porovnávat technické parametry s dobou kdy existovala ČSSR je pěkná pitomost. Tu dobu asi znáš jen z vyprávění, tak jako já znám vyprávění rodičů o kapitalistické masarykově první republice.

Jenda Venda Benda (12.7.2009 22:06:41)

Honzo Lipšanský, Ty troubo. Byl jsem na stáži ve Stutgarské strojírenské firmě někdy v 90 roce, ještě to bylo na vízové povolení a pejdžr tam nosili všichni technici. Nějak si nemohu vybavit jedinného člověka v mobilem v ruce. Asi ještě nebyly tak rozšířeny nebo dokonce vyvinuty včetně potřebných sítí. Hold byl to ještě ten nefalšovaný západoněmecký kapitalismus. Smutné je, že takovýchto demagogů jako jsi Ty je všude plno. A na té vlně se vezou mladí historici, redaktoři, učitelé.

Anonym (14.7.2009 11:18:08)

Nauč se nejdřív česky, demagogu :-) Než začneš někoho kádrovat

Bobs (13.7.2009 10:59:44)

On snad někdo firmy z východního bloku nutil aby nevyvíjely lepší technologie než měl v té době západ? RVHP mělo k dispozici dostatek chytrých lidí i surovin (území SSSR bylo/je surovinově dostatečně bohaté), tak proč východ nebyl schopen vyvíjet a zavádět do života své vlastní moderní technologie, které by byly lepší než v té době srovnatelné technologie vyvinuté na západě? Proč východ zápasil s nedostatkem valut, které nutně potřeboval na nákup moderních technologií? Proč tomu nebylo naopak? - Proč západ naopak nežadonil o východní technologie a nezápasil s nedostatkem východních měn potřebných na nákup východních technologií, které by byly lepší než technologie západní? Proč západ vykazoval vyšší tempo inovací než východ, he? Nebylo to prostě a jednoduše způsobeno nesmyslností celého toho pokusu o centrálně plánovanou socialistickou ekonomiku? ;-)

Bobs (13.7.2009 11:10:50)

Souhlasím s tím, že ta doba měla něco do sebe. Práci člověk nemusel brát zase až tak moc vážně, protože nekvalitní práce byla tolerována, kvalitní nebyla nijak odměněna. Důležité bylo hlavně nedělat problémy (ani přílišnou aktivitou), nevystkovat se z řady... a plnit plán - úplně stačilo jen na papíře. :-D Takže se žilo hlavně různými koníčky a svou privátní činností. Různé hobbystické časpopisy a spolky tehdy byly často na vysoké úrovni, protože se v nich realizovali tehdejší špičkoví odborníci o jejichž nápady nestáli jejich socialističtí zaměstnavatelé.... a tak svou energii vkládali do mimopracovní činnosti... Dneska jsou lidé tohoto typu plně vytížení ve svém zaměstnání, takže na nějakou zájmovou činnost většinou nemají ani čas ani energii... v tom byla ta doba opravdu celkem príma. Ale na druhé straně je jasné, že to takhle nemohlo jít do nekonečna.... s tehdejším pracovním nasazením bychom za dalších pár let už snad ani neměli co jíst :-DD

Pepa (2.8.2009 23:24:31)

Jenže proč se zde nesměli vyrábět špičkové výrobky? Proč jsme nesměli vyrábět to co chceme, ale to co dostaneme nařízené z východu? A co se dělo potom na začátku 80 let v tehdejší SSSR? Nebyly tam obrovské nepokoje, demonstrace? Nehrozila tam občanská válka? A proč? Ono nám byl někdo vzorem ač tomu mělo být naopak. A právě díky Gorbačovu se to mohlo konečně změnit k lepšímu. Ale bohužel lidi jsou moc hloupí a tupí. Z bláta vlezou do louže. Ono to mohlo jít do nekonečna a ne jak vy píšete. Asi nevíte kolik jsme toho vyváželi. Asi nevíte že jsme byli hlavními dodavateli a investory nemála staveb v hodně zemích jak na blízkém, tak i dálném východě. Pod náma dělali kolikrát třeba i francouzi či další západí firmy. S tehdejším pracovním nasazením... A to si myslíte, že jak se dělá na západ od nás? Myslíte že tam dřou jak fretky? Asi byste se moc divil. Ano byl tady bordel a ne malý, bylo toho hodně potřeba změnit, ale to co ta ODS a páni kapitalisti provedli, to je ukázka tuposti. Nás totiž živil jen průmysl. Už od dob rakousko-uherska. Dnes našinci dřou na nějaké cizáky, dokonce i ti větnamčíci si zde staví fabriky. Tak to jsme to dopracovali. Asi nevíte, že teprve někdy předloni jsme se dostaly na stejnou úroveň jako v r 89. Tak tomu říkám pokrok. Za dvacet let se dostanem tam, kde jsme už dávno byli. Je vidět, že vás někdo pěkně oblbnul. Ono to totiž někdo začátkem 90 let hodně potřeboval pomluvit ten náš průmysl, aby si pak za babku mohli to naše bohatství rozebrat. A jak říkám, jen hlupáci naletěli. A prosím neříkejte socialističtí zaměstnavatelé. To byli jen ubozí gauneři a nenažranci, kteří se díky rusákům mohli nacpat ke korytům. Smutné, že po 90 se opět ti samí dostávají ke korytům, ale o mnoho bohatším. Tyto korýtka již stojí za to. Myslíte, že obyčejní lidé měli šanci dostat se k takovým zlatým dolům? Jo pěkně to měli vymyšlené ti bolševici. Zblbnou lidi a za obrovského aplausu a tleskání si pak tito plní kapsy zlatem. Krásná to revoluce v tom 89. Z těch kdo byl v tenkrát v ulicích se pomalu žebráci stávají a z těch proti kterým se to dělo, zlatem ověšeni dnes jsou. Fakt ukázková revoluce. Nebo žeby tupé stádo ovcí?

Bobs (13.7.2009 11:00:37)

Základním znakem centrálně plánovaného hospodářství bylo vytváření chronického nedostatku zboží žádaného trhem na jedné straně a zároveň vytváření chronické nadprodukce zboží o které trh nestál a které se tedy vyrábělo na sklad.... Stejně tak nebyl v podstatě žádný tlak na inovace a zkvalitňování výroby, protože podniky měly v rámci RVHP své úkoly přidělené, jisté...a jediné co musely vykázat, bylo splnění plánu - aspoň formálně na papíře. To všechno vedlo k tomu, že se všechno flákalo, švindlovalo, neinovovalo, kašlalo na kvalitu výroby, kašlalo na zákazníky, protože ti zase (taky podle plánu) museli zboží odebrat bez ohledu na jeho ne/kvalitu. Prostě, socialistická ekonomika byla vyrcholnou ukázkou absurdity a Kocourkova. :-D

TJ (14.7.2009 20:05:02)

Nemyslim si, ze by to tu vypadalo tak jak je popsano v clanku. I za komunistu jsme meli elektroniku zaranicni vyroby. A moc veci dnes funguje diky IT. takhle b y se pokrok zbrzdit nedal:-) Mozna by lidi obecne meli min veci, ale nekteri jich ted maji az moc:-)

Děd vševěd... (24.7.2009 15:42:26)

prej pokrok v IT,tak ten uz sem neviděl 20 let (principialně vsě pracuje stejně), takže žádná převratná technologie...

Děd (19.7.2009 11:52:43)

Ale komunisti tu furt ještě jsou !!'

Zdeněk (27.7.2009 03:15:33)

No je to zábavné čtení, ale né vše za komunistů bylo špatné. především bylo dost lidí co pracovali. Kdo nemakal, šel prostě bručet. Dneska nemusí nikdo makat a nikdo se ho neptá, kde ty prachy bere. Skoro neexistoval problém drog, natož aby se vaše dítě na pískovišti píchlo feťáckou injekcí. Ano byly malé platy, ale byt stál třeba 215 korun sakum pikum. To už vám ti vymývači mozků neřeknou. Dneska vydělám tak netto 16 tisíc a byt v neatraktivní lokalitě mne příjde bratru na 6200 kč a to ještě zaplatím za spoluobčany, jež nikdo nenutí pracovat a kteří se klidně napojí na chodbě na elektřinu, či si odeberou vodu na váš účet a vy pak doplatíte bratru 10000 nedoplatek za společné prostory..., tak kdy bylo lépe. Počítač mne nenakrmí a život bez něj bych si taky dovedl představit. Abych nezapoměl za komuny jsem měl tak 4000.. Nebyl jsem horníkem, jen jsem byl v práci šikovný a uměl jsem si ji usnadnit. Jsem ročník 1963, takže dost pamatuji a pořád říkám... lépe už bylo. každá doba má své + i -, Jen tato doba má víc mínusů, než plusů. Nemyslete si nepíše tu nějaká stará struktůra, ale racionálně uvažující člověk. Koukněte se co jíte, same urychlené potraviny , hlavně, že korporace vydělávají. Bez éček už není ani sodovka. dejte si někde párek v rohlíku a div se nezblijete. samá sója a mouka. Ano mám už několikátý mobil a PC, ale já nemám problém napsat dopis, jen by ta pošta nesměla být tak drahá. Komunisté kradli, měli svoje aparáty a nemocnice pro prominenty, ale v čem je tato doba jiná. V ničem ! Dnešní mocní taky kradou, jen to není tak málo. jak říkal náš děda... hladové prase se dere ke korytu ...a já pravím zase ... na každou svini se voda vaří....

vlasta (27.7.2009 08:10:22)

Jen bych si dovolil připomenout,že na konci roku 89 měla republika nulové zadlužení a mnoho pohledávek v zahraničí,které s lehkostí havlovci a klauzovci pršustrovali.Nešlo to z jejich.Oni měli starost co ukrást,nebo přihrát kamarádům,nebo které továrny zavřít,aby za tučnou odměnu odbourali konkurenci zahraničním firmám.Viz.Poldovka a další.Místo pol.procesů tady máme nájemné vrahy,je to jednodužší a rychlejší.Nebo se snad domníváme,že být politická vůle by nebyl např.vrah Mrázka znám?Že by odsouzený Pitr nejezdil klidně po republice ač má být v base.Nejlépe to vystihl Klauz.Jen více takových kožených,nebo neznám špinavé peníze.Tak jemožné hovořit dál.Jsme jak potápějící se Titanyk.Nahoře se jásá,v podpalubí je voda.Rozdíl je v tom,že s Titanikem šly ke dnu také značné peníze.Nyní tady je prázdno.Vše rozkradeno.Zůstaly jen dluhy.

Anonym (28.7.2009 22:26:51)

Pepa (2.8.2009 22:45:18)

Žasnu jak jsou dnes lidé hrdinští. Co se najednou po roce 90 vyrojilo komunistobijců. A zvláštní, hodně jich bylo v té straně, která si říkala komunistická. Můj otec v ní byl kdysi taky. Ale začátkem šedesátých z ní vystoupil, že tam nejsou komunisté, ale jen samí kariétisti a slizouni. Hlavni ti nahoře - ti papaláši. A díky tomu, že otec vystoupil, naše rodina byla pěkně persekuována. Nadával jsem na ten režim, kudy jsem chodil. Ale bohužel, lidi jsou ubožáci. Z jednoho hnoje vlezou do druhého. Měli jsme obrovskou šanci, když Gorbačov podepsal dokumenty, ve kterých se rusové přestávají vměšovat do vnitřních záležitostí sousedních států. Škoda, že to nebylo o dvacet roků dřív. To by zde byl stále socialismus, lidi by se měli dobře. Bohužel lidé nepochopili. Jak jsem psal, že v té straně byli samí gauneři, koncem šedesátých to bylo ale již mnohem lepší. Bohužel to se nelíbilo Moskvě a tak roku 68 sem sověti vtrhli a bylo po socialismu veta. Opět se do vedoucích míst hrnuli ti nejhorší a hodně slušných lidí a to i komunistů, muselo emigrovat. Zvláštní, že se pořád píše o chartě 77, ale nějako se již neříká, že dobré dvě třetiny z těch lidí byli defakto bývalí komunisti. Zvláštní, že? Komunisté nabádají jiné komunisty, kteří jsou zrovna u moci, ke slušnosti. Takže máme komunisty a komunisty. A zvláštní po roce 90 se z těch největších to komunistů stávají velcí kapitalisti. To je moc zvláštní. Z komunisty se přeci nemůže přes noc stát kapitalista. Takže je vidět, kdo nám to tenkrát vládnul. Ne komunisti, ale nenažraní gauneři, kterým je jedno, co je za režim a komu slouží, kterým je jedno, jak se lidem žije. Tyto gaunery totiž zajímá jen jejich já. Jen jejich peněženky. Jen jejich koryta. A smutné, že obyčejní lidé nejsou schopni tyto věci vidět. Že těm darmožroutům tak lehce naletěli. Takže nadávat na socialismus mi připadá hodně ubohé. On je totiž socialismus a socialismus. Tak jak jsem již psal, že jsou komunisti a komunisti. Hodně z vás asi nepamatuje rok 68. Asi nevíte, že jsme obchodovali se západem, že jsme tenkrát mohli volně jezdit do zahraničí, že tenkrát zde byl opravdu socilismus. Ale hold jacísi divní rádobykomunisti z východu nechápali co to znamená socialismus a udělali tomu konec. A jestli si dobře pamatujete havlův projev tenkrát na balkoně, tak tam se dušoval, že socialismus rušit nechce, že právě naopak se bude snažit aby se obyčejný člověk nemusel již ničeho bát. Ano už se nemusím bát komunisty, ale naopak se musím bát kapitalisty, kdy on mne z práce vyhodí. Toho kapitalisty, kterému ještě čouhá rudá knížka z kapsy a který si tenkrát říkal soudruh.

RK PROLUX (14.12.2009 20:05:36)

Četl jsem tady pár članku co tu píše jan-lipšansky. Až se ti bude zdát nějakej sen tak si ho nech pro sebe. At byla doba jakakoliv jsou lidé kteří nani vzpomínají a lidé kteři radši nevzpomínají. Každá doba něco nese. Běž prosimtě dělat něco užitečného, a vzpomen si doma neslyšels sodruhu atd....... Nic vymažeš to. A kdo je horší totalita nebo ty v této době svobody slova........