Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Microsoft tvrdě útočí na Linux. V rámci kampaně za Windows 7

Microsoft tvrdě útočí na Linux. V rámci kampaně za Windows 7

Anonym (10.9.2009 00:00:00)

Společnost Microsoft začala obchodníky učit, jak mají zákazníkům předvést, že Linux je de facto kripl. Demagogická prohlášení se řada komentátorů ale nebojí označit za výmysly a lži.

Xspy (10.9.2009 01:20:19)

Microsoft je monopol , ale vlastně není protože se bojí o ztrátu vůdčí pozice . Linux by už měl přestat být DODO produktem a Windows by se měl otevřít , pak by se jejich ambice srovnaly . Jediný důvod , proč nejedu na linuxu je že API jako je WINE není náhradou ani v nejmenším a samo o sobě mnohá řešení postavená na GNU licenci připomínají -víc než cokoli jiného - stavebnici , na což uživatelé windows ovšem nejsou zvědaví . V každém případě Windows ani Linux nejsou mantrou na ideální systém .

Petr (10.9.2009 12:11:38)

Linux je na normální práci,Windows na hraní.

Anonym (10.9.2009 14:18:34)

Uz vidim architekty a designery jak delaji v Autocadu, Invertoru nebo ve Photoshopu na Linuxech .

nemo (10.9.2009 16:53:36)

Když teď hned spustím linux, mohl bych ti vypsat názvy programů. Uznávám, nezkoušel jsem z nich žádný, linux mám na virtuálu a bsd na serveru, ale rozhodně tam je z čeho vybírat, a pochybuji, že třeba FreeCAD by měl problémy s formáty AutoCADu. Photoshop přes wine funguje normálně. Každý má možnost volby, jestli bude platit za OS. A nějaký prodavač (viz článek) mi do toho nemá co mluvit.

Anonym (10.9.2009 19:20:52)

jako sorry ale chtel bych videt architekta co by delal v nejakym freeCadu a nebo designera co by si poustel pres Wine photoshop mozna to spustis ale delat v tom je neprakticky. A proc si pridelavat praci??? Za to ze dam nekde 2-4tis za windows????

Anonym (10.9.2009 22:59:27)

Photoshop CS3 beží na MACu Core2Duo presne 4 x rýchlejšie, než na PC s WIN XP, ten istý procesor, rovnako pamäti, rovnaká grafika. Ako je to možné? Skúste to napr. tak, že necháte obrázok prevzorkovať napr. na 100 x 100 cm 300 DPI. Nie je to úplný offtopic, Leopard má a Linuxom veľa spoločného.

Midiman (11.9.2009 00:26:57)

Ja nevim ze vy vsichni znalci a podporovatele linuxu ze netvorite vlastni programy.Jen umite kecat co a jak ale skutek utek.Tak **rva piste programy pro linux.Nikdo vas nebzdi.Neplette se do Win.Kazdy neni informatik jako vy.Umite jen porovnavat systemy a sami neděláte nic.

airlive (11.9.2009 12:39:54)

@Midiman→ Jedinej kdo se *censored* do Linuxu je majoritní os a někteří jeho jednobuněční uživatelé,kteří ani nedokázali pořádně přečíst a pochopit tento článek.STFU!

Vojta (17.9.2009 14:12:42)

Airlive, trhni si nohou. Rozhodně nejsem jednobuněčnej, nicméně patlat se s něčím jako je Linux nebudu, protože na to nemám čas. Jsem zvyklej od roku 95 na win 3.11 a pak další verze a nikdo mi beztak nikdy nevsvětlil, proč by to mělo bejt jinak. Párkrát jsem Linux viděl a vždycky jsem si řekl, proč bych to měl měnit? Mě je to šumák. Že můj počítač nejede s větším výkonem je mi taky jedno, funguje to a z vlastní pohodlnosti a jiným prioritám než "s**ním" s Linuxem se pravděpodobně upíšu MS do smrti. Klidně mi můžeš přijít nadávat, že mi celej systém může jet rychlejc. Ale je mi to jedno. A smiř se s tím, že je nás hodně takových. Není to proto, že jsme idioti, ale protože to nemáme zapotřebí. A i když mě Win občas rozčiluje, nechám to tak. Míň problémů... Zdar

airlive (18.9.2009 23:22:43)

4@Vojta → pokud nepíšeš ve stylu FW,tak je mi to příjemnější číst.:-) Komunita uživatelů lin není žádný ,,ultras" jen prostě každý se snaží obhajovat to svoje,ale obhajovat neznamená špinit to druhé.Nemám nic proti uživatelům win.Je každého volba co si nainstaluje a to by se mělo respektovat.Vždy bude rivalita [toto-versus-tamto]ale vše by mělo probíhat v mezích slušnosti.Já vím,že slušnost se dnes skoro vytratila,pokud uvedu příklad třeba fotbal.To co tihle lidé říkající si fanoušci na stadionech předvádí snad nelze ani normálně komentovat.Závěrem snad jen - po bořce zase slunce vyjde :-)

Vojta Horák (28.9.2009 10:42:31)

Tak přece jednobuněčný jsem, co je FW? :)

Anonymus (3.10.2009 03:14:18)

Flame War

Anonym (11.9.2009 06:42:11)

Leopard pokud vím vychází z *BSD, takže sice původ v dávnověku sice společný, ale posléze jiná vývojová větev.

m4t3s (11.9.2009 14:52:00)

to že jde na MACu PS rychleji neznamená že půjde rychleji i na linuxech, jestli se nepletu tak verze pro linux neni, ale za to verze pro MAC existuje

Anonym (10.9.2009 18:08:28)

To, ze v Linuxu tyto aplikace nejsou, je vina jejich vyvojaru, potazmo zakulisniho lobbingu MS vuci velkym firmam.

Anonym (10.9.2009 21:14:45)

Pri tom, kolik ty velke CADy stoji je cena Windows naprosto zanedbatelna polozka. A vzhledem k tomu, kolik je v nich vlastniho dusevniho vlastnictvi by musely byt distribuovane jako binarky - z toho by si pri mnozstvi distribuci vyvojari hodili masli (nebo pravdepodobne by byly podporovane jenom SLED a RH Ent)

HuH (10.9.2009 19:47:57)

Co bych za to dal aby mi ArchiCAD šel na ubuntu, vždycky se přemlouvám abych nabootoval do XP (lagálních)...

mycz (12.9.2009 19:04:23)

Architekti nedelaji v Autocadu ani v Inventoru :D

Barky (14.9.2009 15:14:39)

Budeš se divit, ale krom ČR a těhle republik pracují lidu na Unixu v profesionálních programech vyrovnaně s Windowsem. Četl jsem článek nějákého amerického střihače vida a popisoval práci s jedním komerčím programem co běhal na Unixu (Linuxu). Sám říkal, že mu chvíli trvalo se naučit se slavnou Compizáckou kostkou ( ikdyž kostka to už nebyla, měl tam asi 9 ploch). Po té, ale říkal, že mu Linux ušetřil rozhodně hodiny práce navíc.

Tinker (10.9.2009 13:54:41)

Windows by se měl otevřít....myslim že to by byla smrt pro všechny co by se do toho podívali :) Mimochodem na wikipedii mě dostal článek o OS/2 - ,,V roce 1991 uvedla IBM OS/2 1.30 s kódovým označením Cutter. Většina systému byla přepracována tak, aby neobsahovala kód od Microsoftu. Zájímavé je, že tato verze byla po odebrání kódu Microsoftu menší, údajně stabilnější a také rychlejší než předchozí.'' Myslim že s MS to jde z kopce a kdyby museli otevřit Windows, tak to spíš napíšou celý od začátku aby nevypadali blbě :D

Anonym (10.9.2009 09:54:08)

Microsoft a Windows jedine !!! Uz jste nekdy videli poradnej desktop s Linuxama :D :D ... Navic jak se tu pise ze v linuxu chybi live sluzby jako msn apod. tak to je pravda protoze jestli je msn pritomno napr. v Pidginu tak tam je defacto protizakone spravne by meli byt pouzity oficial klienti od MS jako WIndows Live messenger nebo stary dobry messenger.

nemo (10.9.2009 10:11:32)

Na widlích je dobré jenom to, co si MS "vypůjčil" z jiných systémů a sprznil k obrazu svému. A taky to, že na win jedou úplně všechny hry bez kompromisů. A kde je bezpečnost? Chyba, která vznikla při implementaci 128-bitového šifrování na UNIXu před 8-9 lety (na unix-like systémech byla odhalena a odstraněna během cca 1 roku) se dostala do windows2000 a zůstala tam až do XP SP3. Jen tak. S tou prezentací jim určitě pomáhal RaHu... Desktop s linuxama, říkáš... Jo, proč ne s několika. Ale mít na systému 2 verze windows vedle sebe může být pro laika problém. Jsi vážně chytrák. Už jsi někdy viděl pořádnej server s Win? Asi těžko, to je vážně mýtus...

Anonym (10.9.2009 11:30:16)

Ano videl a malo jich není. Reseni od MS pouziva 90% firem Windows Server 2008 s AD + Exchange + FW na ISA serveru 2006 + desktopy Win XP or Vista.

Anonym (10.9.2009 11:31:50)

+ Rekni mi napr. proc u nas tak velka firma jako Ceska pojistovna jede take kompletne an produktech OD MS a popiš mi lepsi mailove serverove reseni nez exchange od MS

nemo (10.9.2009 12:32:39)

Jasně, exchange. To je jiný kafe než sendmail ;-). V kombinaci s outlookem na stanicích, pod kterým musí běžet - widle. A když už, tak i MS Office, aby byla nějaká ta sleva. Ano, ekonomické důvody to jsou, co brání velkým společnostem přejít na jiné řešení. Ale časy se mění. Pracoval jsem u jedné nadnárodní společnosti, která využívala právě *nixová serverová řešení s win2000/XP na desktopech. Windows v Čechách přežívají díky invazi WfW3.11 z počátku 90. let. A v té době tu byl IT specialista každý, kdo dokázal spustit NC. Pravda, na serverech byl UNIX V nebo win s netware...tam už bylo třeba něco umět - ale co byla tehdy síť? V té době neexistoval opensource server (kromě xBSD, což není open-source, ale je zdarma) a na to, co je zdarma, se koukalo mnohem víc skrz prsty, než dnes Smažu legální Windows, za 800,- si koupím OSX (pravda, poruším licenci) a na domácím serveru nechám FreeBSD. Kromě exchange (uznávám, nemá konkurenci), existuje nějaká služba, kterou nemá Novell nebo RedHat na stejné nebo lepší úrovni? Ne.

Anonym (10.9.2009 14:23:20)

Windows i Linux maji urcite oba dva vsechno co potrebujeme a Linux je "zdarma" ale kazda firma musi zvažit, zda je ten linuxzdarma nevyjde ve vysledku dráž než Windows. Ono řešit problemy v linuxu neni obcas tak jednoduche a i ta pracovni sila administratoru je dražší, pak nastanou komplikace typu sekretářka uložila dokument v openoffice do odt a ono to klientovi nejde apod.

Anonym (10.9.2009 18:03:00)

...sekretářka uložila dokument v openoffice do odt a ono to klientovi nejde... Pokud zamestnavaji sekretarku, ktera nevi tak zasadni vec, jejich chyba.

Anonym (10.9.2009 19:18:47)

sorry ale pro normalni BFU tohle neni bezna vec. proste ulozit a je to a ne nekde zkoumat v jakym formatu.

wikx (11.9.2009 16:13:51)

sry, ale firma ktera si najme sekretarku ktera neumi pracovat s textovym procesorem (nebo ji dostatecne nezauci) nejspis nebude prosperujici.. rict/ukazat sekretarsce uloz to v "tomto" fomatu zabere asi pet sekund

Mic (13.9.2009 16:10:27)

No já bych řekl, že problém bude taky v kompatibilitě, která není stoprocentní, přestože OpenOffice říká opak. Když je v textu složitější formátování (tabulky, víc obrázků spojených třeba šipkami apod.) a uložím do do .doc kvůli klientovi, vždycky nabootuji windows a v Officu to skouknu a musím opravit. Naštěstí se téhle práci už moc nevěnuji. Rád si nechám poradit. Používám Office 2000 na Vistě, běží dobře.

Enigma (10.9.2009 20:38:59)

Co se týče Windows serveru je to určitě tím, že admini zpohodlněli a také chtějí na serverech systém, který za ně všechno udělá. Windows má oproti Linuxu navíc to, že za uživatele vše udělá, i když to třeba moc nechce.

Barky (14.9.2009 15:01:24)

Proto se dá nastavit v OO, aby ukládal v PDF., i když jse viděl, že právě microsoft univerzálnost PDF zabíjí, jelikož tam dává vlastní fonty písma.

mr.dan (13.9.2009 19:24:34)

Napriklad Gmail, ktery je pro firmy dodavan jako soukroma instance.

Anonym (12.9.2009 18:02:55)

jednu dobu jsem měl pro srandu vedle sebe 6 verzí widlí. 3.11, 95, 98Se, ME, 2000, a XP. úpně lehce. Každý ty widle musí být instalovaný na nerozdělený HDD (aby při klonování byl uložen i zavaděč) Pak normálně udlěláš klonovou kopii (třeba disketou z ghosta, tou to jde skoro samo) pak smažeš a další verzi... Když máš obrazy všech verzí, rozdělíš HDD, do každého oddílu hodíš jedny widle (zas třeba tou disketou nebo nějakým linuxem, to je jedno, nástrojů na to jsou hektary) no a pak manažer bootu, těch jsou taky hektary (mě se osvědčil xosl) Jo a teď si vzpomínám, že win 3.11 jak bězely na DOSU 6.22, tak mi myslím nešly klonovat, tam jsem myslím musel dát dos na konkrétní oddíl a pak do něj nainstali ty třijedničky. :-)

mycz (12.9.2009 18:59:43)

Definuj poradnej desktop! Ja mam na vseck kompech co mam Linux a nemam s tim zadny problem... Diky linuxu i ze stareho srotu vytahnu maximum... Cpat na 8 let stary PC nove okna? sebevzarda... Cpat tam nejaktualnejsi linux? Uplne v pohode... Dale se mi libi jak je podle tebe mit nelegalni mit MSN v linuxu... Hlavne, ze se ted chlubis, ze jsi mel 6 widli na jednom kompu! Chapu ze linux neni pro vsechny... Hlavne ne pro deti ktere maji PC jenom na hrani her a dela jim proble uvazovat nebo nedejboze chapat jak funguje jeho system... Zdar

Anonym (12.9.2009 22:28:19)

Zas s tim nejaktualnejsim linuxem na postarsi masine bych to tak zhave nevidel. Jadro muze byt aktualni, to jo, ale s grafickym prostredim se clovek musi krotit.

Barky (14.9.2009 14:56:37)

Mám na na 500 Kubuntu 9.04 Pentium III a maká nádherně i compiz jede. :-), psal jsem to už nahoře, že kamarádí ze srandy používají mojí starou 386 jako malej servr.

Anonym (14.9.2009 17:16:12)

Možnosti jsou dvě - buď tam máš starší KDE (nebo Xfce, což ale není prostředí ale blivajz) nebo tam máš nasázené hodně RAM.

Barky (14.9.2009 17:23:57)

2x 512 MB

Anonym (17.9.2009 17:30:17)

V tom případě věřím, že to jede solidně, ale to rozhodně není typická velikost RAM u PIII.

Barky (20.9.2009 09:39:45)

Tak není, ale SDRAM se tak normálně prodávají i dnes a ramky jsou jediné, kde to hoří.

Anonym (20.9.2009 09:57:30)

Jo, ale 512MB SDRAM stojí majlant (512SDRAM stojí stejně jako 4GB DDR2), nehledě na to, že většina desek na PIII má HW 512MB limit (vyjimkou jsou VIA chipsety a některé SiS, ale tam zas má dneska už 70% desek puklé kondíky).

Anonym (20.9.2009 09:59:43)

A nebo ještě jinak - za cenu 1GB SDRAM mám AM2 desku s int VGA, CPU i 2GB RAM

M!d!m@n (20.9.2009 14:02:50)

Jj proto je dobre mit Linux kdyz mas doma takovy srot.Linux na starem srote jede mozna dobre ale zamyslete se lidi proc na takovem srote neco vubec delat.To uz muzeme oprasit Didaktik a je to to same.

karel 4 (10.9.2009 10:20:30)

Jen poznámka k Thunderbirdu: chtěl jsem ho používat místo OE, bohužel však neumožňoval odesílání mailů z různých adres, takže jsem se pokorně vrátil k OE. Samozřejmě to v TB šlo řešit změnou výchozí adresy v každém jednotlivém případě, což je samozřejmě nepohodlné. Je to už nějakou dobu zpátky, možná to poslední verze TB umějí. Ale přece to, proboha, nebudu pořád zkoušet. A bohužel, WIN je jediný OS, ve kterém jsou ovladače pro všechno.

nemo (10.9.2009 12:43:26)

Ovladače pro všechno bohužel ne. Tenhle článek je konkrétně o Win7, a ty mají s ovladači pár problémů. Konkrétně Nvidia 9800 64-bitový ovladač. Ale to se spraví časem, do 22. 10. je čas. Thunderbird umí (vždy uměl) posílat z různých adres. Jen asi jinak než OE, nevím, nikdy jsem OE nepoužíval ze zdravě paranoidních bezpečnostích důvodů, podobně jako IE a WMP.

Jirka (10.9.2009 14:24:09)

Opravdu? Mám v TB tři účty. Služební, soukromý a pro registrace. Přijímám i odesílám normálně ze všech. No problém. Pak tam mám Google Kalendář. OE mi nesmí na mašinu.

Pepa (13.9.2009 13:58:05)

Problé není v Thunderbirdu, ale mezi klávesnicí a židlí :-)

Jirka (10.9.2009 14:31:58)

U Linuxu zatím chybí specializovaný sw (například CAD/CAE). Chápu, že překlopit spoustu kódu z WinForm třeba do Qt může stát velký peníze a dokud zákazníci netlačí ... Navíc, kdo má 150t na CAD, má i na Widle. Jinak, po fabrice běhám s noťasem s Mandrivou, naprosto mi vyhovuje OO.org, Picasa na fotky a PLC Logo! podporu Linuxu má (je psaný v Javě). Pod stolem sedí postarší mašina s DB Firebird. Neumím si představit, že bych na to kupoval Win2000 server (a nový železo) a při každým dalším userovi Microsoftům platil. To je hloupost, ne?

Barky (14.9.2009 14:48:45)

Tady vidíš, jak jsou lidé různí. Já Mendrivu třeba rád nemám. Kdyby mi jí pře těma 5 lety někdo hodil na kompa, tak jsem snad zůstal i u XP. Nikomu to ale neberu. Já mám rád Ubuntu, KDE, RedHat a víc jsem zatím nezkusil. Jinak u specializovaného swmáš pravdu, ale bohužel je to spíše chyba výrobce sw, než Linuxu.

Juraj (10.9.2009 18:34:01)

Každý OS má svoje pre a proti. Ja nemám potrebu mať Linux len preto, že budem výnimočný, volím si OS podľa toho, ako sa mi v ňom pracuje. Ubuntu je distro, ktoré mi plne vyhovuje. Hneď po inštalácii mám všetko funkčné, všetky potrebné programy pripravené (na Windowse nie). Ak nemám, ďalšie programy sa dajú doinštalovať oveľa ľahšie ako na Windowse. Dobre sa mi v ňom pracuje, ponuku programov, miest na disku a systémových nástrojov mám prehľadne rozdelenú, to je ďalšie plus. Nebojím sa vírov, obrovská výhoda. Pokiaľ nezadám heslo, so systémom sa nič nestane, nič sa nenainštaluje. Proste mám veľa výhod zadarmo. Pripadá mi ale nezmyselné porovnávať operačné systémy podľa využitia na serveroch.

Enigma (10.9.2009 22:15:11)

Co na to říct, Goebbels jak vyšitý.

Enigma (10.9.2009 22:15:37)

Myslím tím to, co MS předvádí.

Timothy McVeigh (11.9.2009 09:05:00)

Lidi ale tady nejde o žádnej flame Linux VS. Windows. Tady jde o to,že i ten nepatrný (i když dnes již větší) podíl Linuxu pudí MS k tomu, ay plodil takové blboly. Jen škoda, že neuvádí skutečné rozdíly a problémy..a místo toho argumentuej zrovna tím, co je vcelku nesmyslné. NO mě tím MS pobavil. Oni totiž mají strach z NetBooků a pod. Nemají vhodný OS na tuhle třídu strojů..mimo stará XP a tak nasadili veškeré zbraně aby trh ovlivnili ve svůj prospěch.

Barky (14.9.2009 14:43:54)

Před 3 roky se říkalo, že Linux má celosvětově okolo 1%. V jednom článku asi před 2 měsíci jsem četl, že díky Vistám to stuplo možná k 5%. To už není zanedbatelný počet. Ještě bych dodal k netbookům, že v ČR má MS asi velké slovo, jelikož je nevytlačuje, ale přizpůsobuje k Svým zájmům, většinou to už není Malej stroj na prohlížení netu a malou kancelářskou práci. Právě minulý týden jsem viděl v Německu HP za 100 euro. 512MBram 60 hadr. Za 100 euro s Ubuntu, 140 euro MAC. U nás takovýdle stroj neseženeš. Tady je od 6000 Kč po 9000 Kč. To už dám rači peníze do levnějšího noťase bez OS.

wikx (11.9.2009 17:05:22)

Opravdu hruza az je mi na bliti.. Politika microsoftu si v nicem nezada s politikou nasi republiky..

Anonym (14.9.2009 09:07:29)

ale kdyz distributori Linuxu oznacuji za smejd vokna tak je to v poradku co :)

Barky (14.9.2009 14:35:07)

Rád bych se zeptal, který distributor to byl a kdy? Jsem neviděl nikdy nikoho jinýho, než nervního bývalého uživatele Windows, který po 5 letech přemlouvání najednou pochopil, že Windows není zrovna to pravý.

Anonym (14.9.2009 15:29:55)

Takze reklamy na kterych tucnak kali na vokna ci podobne jsou v poradku? Navic je tenhle ramus kvuli linuxu a voknam naprosto zbytecne. Staci pochopit, ze linux i vokna maji trochu jine zamereni. Asi jako se hadat jestli jsou lepsi holinky nebo hodinky. Oboje se natahuje tak co.

Barky (14.9.2009 17:31:13)

To neříkám, ale tyto věci spíš dělají uživatelé než distributor.

Anonym (14.9.2009 17:33:36)

No ruku na srdce, kdyz te nekdo majitele firmy zacne ukecavat na linux, tak zacne tak, co vschno vokna delaji spatne a v cem je linux lepsi. Toto je to same. Jinak je mi to docela jedno. Vokna pouzivam pro pareni a sledovani filmu, linux na net a praci.

Barky (14.9.2009 17:49:13)

Tak to ano a pokud to není absolutní fanatik, tak hodně říká i pravdu. Bohužel tzv. Linuxovej fanatik nadělá hodně škody. Jinak ty jsi taky vyjímka, narozdíl od některých lidí, kteří obhajují fanaticky Windows. z toho co píšeš vidím, že jsi o tom přesvědčen a neberu ti to. jen mám prostě jiný názor! :-)

! (21.5.2013 19:37:40)

Kazdy system je na neco jineho. Je to jako srovnavat stary rezavy nepojizdny Trabant (=Windows!) s novym Bugati Veyronem v super stavu (=Linux!)!!!

kocour (11.9.2009 18:37:42)

Tento týden jsem nainstaloval Windows 7 a co je tam tak super to nevím. Jinak se mi zdá spíše Windows jako by kopíroval Kde4. Ani tiskárna mi nejde od Hp není ovladač.

Anonym (12.9.2009 09:40:52)

A co nainstalovat normalni ovladac co je k viste ?????? MAM win7 a ani jeden zadrhel ci problem co se o viste rict nedalo.

kocour (13.9.2009 20:09:41)

Byla to první věc co jsem zkusil, u Vist byl dokonce ovladač v systému. Oni to spraví, ale kdoví kdy.

Anonym (6.10.2009 12:37:28)

zkusils Windows Update na tiskarnu?

Anonym (13.9.2009 12:28:20)

Vidím to tak, že jde o peníze a ne o operační systém. Používám Linux už 5 let. Změny jsou plynulé každý rok něco, ve WIN skokové.Kdo je zvyklí na XP. Musí se učit stejně vše znova.

Petrun (13.9.2009 16:15:55)

Mám Widle na noťasu a Linux na starším PC. Čím déle s Linuxem pracuji tím více mně widle štvou. Linux u mně šlape jak švícary zatím co s widlemy jsou neustále problémy. Jediné co mně dosud u widlí drží je Zoner foto studio který považuji za nejpovedenější editor na světě z hlediska ergonomie a rychlosti ovládání. Bohužel nemá verzi pro Linux a pod Wine nepracuje korektně. Jinak je ale Linux pro mně subjektivně lepší úplně ve všem!

Barky (14.9.2009 14:29:43)

Naprosto s tebou souhlasím! Neříkám, že Linux je bezchybnej, ale alespoň do něj vidíš a můžeš se dozvědět kde je chyba. Jako třeba grafika u Radeonu. Moc se těším na Gálium, hltám každej článek, kde je zmíňeno něco o tom, že rozchodím alespoň Compiz na R600. Tím ATI nijak nekritizuji, jsem rád, jak za Nás nastavují krk. Používám Linux osobně od Ubuntu 5.04 díky kamarádovi, kterej se Linuxu věnuje od roku 1996. když jsem viděl na střední v prváku (rok 2000), jak strhává symbol oken, ze všeho co viděl, tak jsem si říkal blázen. Teď tisknu samolepky na klávesnici na tlačítko super. :-) Cesta od Windows nebyla zas až tak jednoduchá, spousta her a třeba AutoCad byl velkej problém. Po čase jsem zjistil, že používám Wiindows, jen jako zavaděč pro hry a AutoCad, proto jsem ho nechal jen virtualizovanej na jednom kompu. Díky Ubuntu a RedHatu, jsme rozchodili ve firmách spoustu starých tiskáren a skenrů, které nechtěli třeba už ani pod XP fungovat a makají do dnes. Sám mám zatím zkušenost, že krom kdysi jednoho Canonu (tiskárny) zatím co jsem připojil, to hned fungovalo. Nepotřeboval jsem nikdy žádný CD s podporou Hardwaru. Sám jsem rozchodil v rodině spoustu starých kompů. Například na chalupě běhá Pentium III pod Kubuntu 9.04 a přehrává DVD, chodí na net, dělá kancelářskou práci. Prostě Linux oživuje mrtvý stroje. Jen jsem do ní dal lepší grafiku, přidal Ramky a dal větší hadr. Ještě se známim jsme ze srandy oživili starou 386 a běhá jim na vesnici mezi 4 barákama, jako malej servr. Je to krásný topení, ale funguje to! :-) Osobně mám s Linuxem velmi pozitivní zkušenosti a spíš nadávám na výrobce her. Čekám, kdy někdo napíše pár komerčních pecek nativně na Linux. S kamarádem jsem se vsadil, že to bude do roku 2012. Myslím, že by se měl Microsoft vzpamatovat a radši se zaměřit na vlastní chyby. Když pominu úplně vše, tak bych jim přál zažít jejich vlastní podporu u OEM licencí. Jinak u jiných to není moc velkej rozdíl, po 30 min telefonování Vám řeknou to samé, co Franta vedle ve vchodě!

Anonym (6.10.2009 12:36:59)

Souhlas, potud, pokud ucty za elektriku za stary sroty a za jejich udrzbu nemusim platit JA :-) V jinem pripade se to dnes resi pomerne efektivneji... "někdo napíše pár komerčních pecek nativně na Linux" ano, to napise az bude trh a az budou lidi na Linuxu solventni, kdyby byli, davno by to nekdo nepsal, nemyslis? Lidi s Linuxem maji a chteji vse gratis, tak hold komercni vyrobci se pochopitelne boji investovat svuj cas=penize do tohoto zjevne velmi maleho segmentu, ja tipuju ze gameru, co umi s linuxem, bude tak do 5%, mozna mene - ma cenu tam investovat? Odpovez si sam. A s tim, kdo reaguje na podobne diskuse, nezbyva nez souhlasit. Ja bych do linuxu sel - kdybych mel nekoho, kdo se mi o nej bude starat :-) - kdyby aplikace co potrebuji pod nim behaly (to nehrozi) - kdybych byl student a mel cas si s tim hrat a - cas resit problemy, ktere na Win resi vyrobci HW Jako pro sekretarku pouzivajici kancelar tiskarnu a par dalsich blbin je to idealni system. Rec je o Desktopu.

Moon (20.9.2009 17:53:06)

Nechápu proč ty dohady.Na těhle diskuzích bude vždycky víc tučňáků,protože většina těch co maji wokna ani na podobný fóra nechoděj.Linux je pro zkušenější uživatele a wokna pro ostatní... a těch ostatních bude vždycky víc a je jim úplně jedno že se v linuxu pracuje lépe či rychleji.

Alty (14.7.2010 11:06:00)

přesne tak