Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > JAK SE VESELE PODVADI

JAK SE VESELE PODVADI

Sergejik (19.5.2004 18:03:31)

Již dlouhou dobu mně zajímalo, jak je možné na DSL.cz naměřit připojení 420kbps a přitom obyčejnou stránku www.seznam.cz (nebo jakoukoliv jinou) načítat 50 vteřin. Již několik dní měřím pravidelně rychlost přes Speedmetr tohoto webu a světe div se.... výsledky mi tvrdí stahování rychlostí 50Kb/s, ale obyčejnou kontrolu e-mailu (přes klienta Outlook) na 3 účtech provádím nějakých 20 vteřin. NEUVERITELNE!!! Další zajímavost... ping na různé portály jako Centrum,Seznam,Bonusweb (změřeno 20 náhodných) se pohybuje okolo 1200ms!! Typněte, jaký je ping na www.dsl.cz.... pozor.... 50-60ms... To tedy o něčem svědčí... Skvělý server? Vysoká rychlost? Houby....pouze podvody na uživatele, kteří si mají přes tento web objednat ADSL...přece jim nebudeme nabízet něco, co nefunguje... Nevím, do jaké míry lze toto všechno ovlivnit, ale skutečná rychlost a odezva je mnohonásobně nižší, než nám tady lžou... připojení kolísá a nedosahuje ani polovičních kvalit, jaké jsou za výsledky měsíce zveřejňovány... Takže už né jenom Telecom... fajn, dobré vědět!

Jiri (19.5.2004 18:08:49)

Ono záleží na ISP... Někteří ISP totiž priorizují určité servery jako Seznam, Dsl, apod.... to přece není chyba Dsl.... a pokud zrovna váš isp Dsl server priorizuje před ostatními servery, pak si rychlost měřte jinde, například na rychlost.webpark.cz

Jiri (19.5.2004 18:09:39)

No měl sem na mysli rychlost.webprovider.cz

ondra (19.5.2004 20:15:27)

mimochodem ten isp co to dela je cesky bezdrat(mozna neni sam..) a to ze priorizuje dsl.cz primo deklaruju tady : FUP (BTW na svych strankach maj taky speed test... no asi si umite predstavit jaky sou na nem rychlosti...)

ondra (19.5.2004 20:15:59)

link: http://www.cbezdrat.cz/adsl/fairuserpolicy.html

Sergejik (19.5.2004 18:17:34)

Jo to bych asi měl... Aaa, mate pravdu... podivejme se na to: Mereni na DSL.CZ!!!: Rychlost vašeho internetu: Rychlost stahování dat: 46.2 KB/sec Rychlost připojení k Internetu: 369.8 Kbps Mereni na http://rychlost.webpark.cz/ !!!: měření proběhlo na serveru http://rychlost.webpark.cz/?SR-wp-2004-05-19 63 kbit/sec A pak ze se tu nepodvadi!!! Pro obycejne uzivatele, kteri nemaji moznost se zabyvat problematikou ISP je to prachsprosty podvod!!! Stejne jako lziva reklama Internet express a podobne... Co dodat... Tohle je mozne opravdu jen v CR.

Anonym (19.5.2004 18:24:07)

A tohle uz snad mluvi za vse: Podle posledního testu (19.05.2004 18:19) je rychlost připojení vašeho počítače DOWN: 42.864 kbps (5.358 kB/s) UP: 43.312 kbps (5.414 kB/s) odezva(min,avg,max): 1040.8ms / 2614.6ms / 4598ms TAK JAKYCH 370kbps ??? PODVODNICI?!!! Hlavne, ze vy mate sve superrychle spojeni a kseft s providerama!!

Jiri (19.5.2004 18:27:08)

No... jako podvod bych to teda neoznačoval.... To, že některé servery jsou priozizované nad ostatními, bych spíš považoval za velmi tvrdé QoS.... Isp zřejmě takto zvýhodňuje nejnavštěvovaanější servery (nemyslím sice že Dsl je nejnavštěvovanější, ale to je druhá věc - prostě některé servery)

Miroslav Šilhavý (19.5.2004 18:29:51)

QoS je sice normální, ale prioritizovat nadměrně speedmetry je _svinstvo_!

Jiri (19.5.2004 18:32:33)

Ano, je pravda, že pokud jeho Isp priorizuje pouze Dsl, kvůli Speedmeteru, tak je to skutečně svinstvo... ale dneska jsem tady na foru četl někde příspěvěk od někoho kdo psal, že mu Isp priorizuje servery jako Seznam, Dsl, Centrum atd... prostě ty nejnavštěvovanější... Pokud by někdo priorozoval jen Dsl, to se snad o nějakém QoS nedá vůbec mluvit... to je pravda...

Sergejik (19.5.2004 18:35:44)

Tak mne napada...do jake miry tohle muze ovlivnit provider (v mem pripade straky z Tiscali) ? Rad bych se o to zacal zajimat, protoze tohle zavani porusenim smlouvy nebo podvodem...

Jiri (19.5.2004 18:38:10)

Tohle je pouze v rukou providera....

Sergejik (19.5.2004 18:41:37)

No to je pekne. A co ja ted s tim? Pokazde, kdyz jsem tam volal, zacal net fungovat normalne... Fakt skvele... A jak to dokazu? Komu se s tim odvolat? Nikam....vzdycky mi rekli, ze je to v kompetenci Telecomu... Takze zase nic...zklapnu a pujdu si stahovat 8kb/s treba film, at mam 3 tydny co delat... P.S. Neni tohle nahodou vhodne tema na clanek? Co takhle psat o necem podobnem a ne jen o "Nadejich v podobe rychlejsiho internetu" "Jak fair use policy prineslo ovoce"...

Jiri (19.5.2004 18:54:08)

No já si nemyslím, že by priorizování některých serverů daným isp mělo být trestné... pokud priorizují skutečně jen Dsl, je to hodně podivné, ale to, že to isp udělá, je asi jeho věc....

Keddie (19.5.2004 19:58:10)

No to me uz zacina zavanet podvodem na zakaznikach a to uz mi neprijde jako jen jeho vec. Ale tezko proti tomu neco delat ci to dokazovat.

Arnošt (19.5.2004 19:54:06)

Něco podobného sem zažil u armády, mejl musel dojít do půl minuty.

Sergejik (19.5.2004 18:31:46)

Nejake? Copak Seznam,Centrum a Navrcholu nejsou nahodou nejnavstevovanejsi servery?!! Nejake, jak se to komu hodi... Kdybyste konecne prestali kecat a snazili se pravdou o Telecomu a celem posranem ADSL uzivatelum pomoci... Jak dlouho bude jeste lhani, podvadevi, brzdeni technologii, predrazeni internetu a podobne trvat?! Dokad budou servery jako DSL a podobne podporovat tohle cucani penez. Co pomuze vice? Jeden ubohy komentar uzivatele nebo clanek pravdy na celou stranku od poverene osoby? Jak dlouho si myslite, ze by Telecom vzdoroval, kdyby se zacalo psat otevrene, jak to tady chodi?! Ne... opravdu zbytecne se namahat.

Jiri (19.5.2004 18:35:06)

Myslím, že za tohle server Dsl nemůže....

Vladimir T (19.5.2004 19:15:11)

Jisteze za to server DSL.cz nemuze, nema jedinou moznost, jak to ovlivnit. Ale na druhou stranu - to nic nemeni na tom, ze chovani nekterych ISP neni tak uplne fer.

Miroslav Šilhavý (19.5.2004 19:16:35)

;-) ledaže by tady deprioritizovali to, co daní ISP zprioritizují ;-)

Anonym (19.5.2004 19:24:22)

Ne, stacilo by uvest, ze vysledky mereni nejsou objektivni, ze je vse jen pro srandu kralikum a postavene na hlavu... a napsat sem tam nejaky pravdivy, nemlzivy clanek... Pak by sem nikdo nevlezl, nemusel si lamat hlavu se skutecnou rychlosti...a podil na zisku za objednani ADSL pres tento server by sel nekam... Stejne jako ADSL jako takove, protoze vsichni vidime, ze tato technologie sverena do rukou techto lidi NEFUNGUJE!

Miroslav Šilhavý (19.5.2004 19:40:34)

To je snad samozřejmé, že speedtesty jsou jen silně orientační a aspoň nějakou vypovídací hodnotu mají pouze při sledování trendu.

Arnošt (19.5.2004 19:39:43)

Také si myslím, že dsl.cz vroubek na tomto nemá, maximálně nějaké přicmrndání.