Mirek Severní Čechy (18.9.2010 09:55:03)
Zdravím,
ad 1: Některé nabídky jiným podobné nejsou: nemusel jsem lidem volat o víkendu nebo večer, protože Vodafone mi nabídl stejnou cenu po celý den i víkend. Tzn. jsem klient, který nevolá z 95ti % na jedno číslo, ale kdykoli během týdne komukoliv na jakékoliv číslo všech mobilných operátorů. Úspora v mém případě byly desítky procent, asi tři stovky Kč měsíčně, chápu, že pro někoho to nemusí být zajímavá úspora, pro mě ano.
Rozdíl byl jednak v tom, že T-Mobile účtoval o něco vyšší cenu za minutu a navíc při tarifikaci 60:30, zatímco Vodafone výhodněji 60:1. V tom článku http://www.lupa.cz/clanky/tarifikacni-perioda-ma-na-cenu-volani-vliv - který uvedl další přispěvovatel, je uvedeno při tarifikaci 60:1 navýšení ceny o 17 % a při 60:30 o 23 %. Asi použiji špatný vzorec výpočtu, ale rozdíl je 6 %, i to je pro mě zajímavé. To jsem ještě nezmínil, že Vodafone mě vázal smlouvou jen na půl roku, a T-Mobile chtěl 4x větší závazek.
Ještě větších % slev můžete docílit také tím, že svému operátorovi oznámíte Váš záměr přejít jinam. V některých případech operátoři nabízejí výrazné % slevy, aby Vás udrželi.
VOIP je jednoznačně oproti mobilům cenově výhodnější. Podle mého názoru je u VOIP kvalita signálu oproti mobilům horší a v některých případech rizikové z hlediska ovládnutí hackerem. Po zjištění podrobných informací na VOIP později také přejdu.
Proč lidé nepřejdou k výhodnějším nabídkám je kvůli přístupu, tedy nadávat, že cena za minutu je nebesky vysoká, ale neřešit to. Podobná situace je v bankovnictví, Fio banka nebo Mbank průměrnému klientovi mohou ušetřit desítky, možná i stovky procent výdajů za poplatky, přesto mají mají mnohonásobně méně klientů než velké banky ČS, KB, ČSOB ad. Dalším důvodem může být to, že minimum lidí si dokáže reálně spočítat na papíře nebo v počítači, co je pro ně výhodnější. Dalším důvodem může být podvědomé a nepravdivé přesvědčení, že člověk na tom bude tak jako tak stejně a že nemusí nic měnit, i když výsledky odborných testů na internetu nebo v časopisech říkají opak.
ad. 2 a 3.: omlouvám se za mé nepochopení a za mou chybu.
Hezký den, Mirek T.