kuba (22.2.2005 02:15:39)
Nema smysl tady popisovat cely muj pribeh, vydalo by minimalne na nekolik stranek textu. Proto jen ve zkratce: Pres telefon jsem presel ze sluzby IE Expres 512/128 na IE Optimal. Hned ten samy den mi prisel mail s potvrzenim a nasledujici den mail o spusteni sluzby IE Optimal. Jake vsak bylo me prekvapeni kdyz mi to stale behalo jen 512!! Bydlim v centru Prahy a dokonce vim kde je ma ustredna (cca 600 m). Navic pri srovnavani mereni na dsl.cz s jinymi uzivateli se pohybovaly me rychlosti temer vzdy vyse nez u ostatnich lokalit. Prislo mi tedy zvlastni ze by metalicke vedeni bylo spatne. Muj router hlasil nastaveni linky 512/128! Pokud i u vas plati tyto body, zde je navod jak z toho ven: Nenechte se odradit tim ze si vas budou prehazovat z administrativniho na techhelp a zpatky, mezi to zamichaji i oznamovani poruch jak pro stanice oznamovani poruch pro internetove programy a jako bonus na zaver si pokecate s duchodkyni na reklamacnim oddeleni. Neverte tem panim na telefonu ktere rikaji ze po resetu ze ctvrtka na patek vam naskoci vyssi rychlost. Neverte tem panim na telefonu ktere rikaji ze mate spatne metalicke vedeni. Neverte tem panim na telefonu ktere se vam budou neustale snazit vysvetlovat a vysvetlovat podminky smlouvy, ackoliv vy se jim snazite rici neco uplne jineho. Velice dulezitym dukazem v me ruce byla zprava od techhelp@iol.cz kde jsem se ptal na technicke aspekty a duvody a on napsal, ze v jejich vlastni databazi je u meho jmena napsano 512 a tudiz linka a DSLAM je nastaven na 512 a tudiz to rychleji bezet proste nemuze. Patrani pokracovalo nekolika smery, premyslel jsem co bylo u mne jinak. Kdyz pominu administrativni chybu zadavani pozadavku na zvyseni rychlosti do databaze, nebo fakt ze jsem bezel na IE Expres a tudiz nikdo nehledal zavadu protoze "....to bezi..." a oni preci nezarucuji tuto rychlost. Nevim nakolik to muze byt dulezite, ale v dobe kdy byla ma linka premerovana jsem stahoval data. Zrovna vypadl FUP tak jsem to nastavil pres den i noc. Mozna to je duvod, mozna ne, spis bych ale vsadil na administrativni chybu. toto patrani po znovupremereni rychlosti me opet provedlo vyse zminenym kolotcem jednotlivych oddeleni. Pak ale zazvonil u nas doma telefon. Ten telefon ktery nikdy nezvoni, ktery tam jen lezi a ceka protoze ho nikdo nepotrebuje, ale kazdy s ADSL ho proste musi mit. Zvednu sluchatko a misto drsneho cernoskeho hlasu pana Morphea (nazev filmu snad nemusim zminovat) ktery by rekl: "Neo, take the blue pill and stay in wonderland...." se ozval hlas jedne pani s velmi prijemnym tonem, ktera mi po nekolikanasobnem bombardovani mailu administrativniho oddeleni (dva dny se mi od nich vracely maily, nejaky smtp error pri odesilani z jejich vlastniho serveru webmail.iol.cz heh) a konecne mi poradila. zkracene - nekdy dochazi k chybam v promerovani. rikala ze pristi tyden (tento) mam zkusit pres web objednat "navyseni kapacity" Pro mne neznamy pojem, ale alespon neco... tento tyden jsem na webu nic nenasel tak jsem volal administrativni oddeleni - a vsadil na hru "budu predstirat ze vim o cem mluvim" - jsem vypalil ze zadam navyseni kapacity a tato mlada slecna ochotne vzala mou objednavku... O sluzbe "navyseni kapacity" jsem nikde nenasel ani zminku, nevim na jake sluzby se to aplikuje, nevim kde bych si o tom mel neco precist, ale viditelne to existuje. A dikybohu to i funguje! prislo mi potvrzeni a po par hodinkach zprava o spusteni sluzby. od te doby mi to bezi tak jak ma takze vsichni ve stejne situaci nevahejte a volejte a objednavejte na webu (neptejte se me kde na tom webu) NAVYSENI KAPACITY vaseho pripojeni. preji vam hodne stesti a uspechu v nasem boji s telekomem "we are all in it together" jak by rekla jedna postava z bajecneho filmu Brazil