Jiří Hrabovský (26.3.2005 19:16:34)
Ve firmě jsem na internet připojen pomocí ADSL. Chci přejít k jinému poskytovateli ADSL. Smlouva se stávajícím poskytovatelem mi končí 30.4.2005 a tak jsem si chtěl domluvit se svým budoucím poskytovatelem ADSL, aby mi ADSL spustil ihned 1.5.2004, abych nebyl ve firmě bez připojení na internet. Můj nový poskytovatel by to dle svého vyjádření technicky v pohodě zvládnul, ale je tu jeden zásadní problém - a zase v tom má prsty (jak jinak) Český Telecom. O co jde. Když mám na své lince ADSL, tak někde v databázi Telecomu je moje telefonní linka "zablokovaná" pro případné další ADSL - v podstatě jde o informaci, že na své telefonní lince (respektive na mém tzv. referenčním čísle) již mám ADSL. Když mi u stávajícího poskytovatele skončí smlouva na ADSL, tak můj stávající poskytovatel sdělí Telecomu, že na mé telefonní lince přestal poskytovat ADSL. Telecom pak někde ve své databázi "odblokuje" mé telefonní číslo - prostě u mého telefonního čísla uvede, že už na něm není žádné ASDSL. Teprve až Telecom moje telefonní číslo "odblokuje", tak mi může můj nový poskytovatel spustit ADSL. Normální člověk by řekl, že to celé proběhne asi takto - stávající poskytovatel mi ukončí ADSL 30.4.2005 a tuto skutečnost sdělí 1.5.2005 Telecomu. Telecom mi 1.5.2005 "odblokuje" mé telefonní číslo a 2.5.2005 mi můj nový poskytovatel spustí ADSL. Budu tedy maximálné 1-2 dny bez internetu. Bohužel normální člověk se krutě mýlí. Celá tato akce trvá (dle vyjádření obou poskytovatelů) cca 1 měsíc !!!!!! Máte taky někdo obdobné negativní zkušenosti s rychlostí přechodu od jednoho poskytovatele ADSL k jinému? Jak jste tuto situaci řešili, kde jste "zatlačili", ať se to celé urychlí? Podělte se o své zkušenosti.