Mario (10.11.2010 14:30:22)
Tak se taky přidávám k těm, kdo není zrovna s T-Mobile 2x spokojený. Měřenou vzdálenost od ústředny (technikem O2 přímo z místa mého bydliště) mám 1596m. Člověk by řekl ideál a tak jsem pořídil 20480/1024 Kbit od ČRa. Modem s ústřednou synchronizovaný na cca 18Mbit/1Mbit, rychlosti tomu celkem odpovídající.
Po převedení pod T-Mobile jsem zaznamenal pokles rychlosti a to už na úrovni synchronizace modemu s ústřednou, který se ani po opakovaných restartech nespojí na více než cca 12Mbit. Rychlost stahování tomu pochopitelně odpovídá. Už více než týden s nimi po telefonu řeším reklamaci, kde se mi opakovaně dostává odpovědi "Změnili jsme nějaké nastavení, už by vám to mělo jet". Samozřejmostí jsou výmluvy, že jsem daleko od ústředny a že lépe to fungovat nemůže. Vracím odpověď, že za dob ČRa to fungovalo a také zmiňuji naměřenou vzdálenost od ústředny. Provedu restart modemu, výsledek stejný. Telefonát a odpověď se opakuje. Předávají mě na tzv. "specialisty", kteří mě telefonicky kontaktují a ujišťují mě, že znovu prověřili linku a vše se zdá být v pořádku, vč. toho, že rychlost mám nastavenou na 20Mbit. Ve snaze vysvětlit dotyčnému, že těžko můžu dosáhnout rychlosti 20Mbitu (i řekněme s přihlédnutím na agregaci), když už modem s ústřednou se mi spojí pouze na 12Mbit. Nechal si ode mě říct typ modeu (Zyxel P-660R, ADSL2+), zeptal se na stáří modemu (cca 4 roky) a řekl mi, že problém bude z 90% v něm, že v něm mohlo něco "odejít" a že jestli můžu, ať vyzkouším jiné modemy.
Teď o víkendu jsem vyzkoušel 2 jiné, Zyxel P-660HW v3 a celkem sofistikovaný D-Link 2741b. Výsledek - stále stejné, synchro modemu s ústřednou 12-12,5Mbit max. Hlásím tato měření zpět na reklamace, kde se mi dostává opět odpovědi, že z jejich strany je všechno v pořádku, nastavená rychlost 20Mbit a že tedy nechají linku prověřit přímo u O2.
Včera mi (bohužel z neznámého čísla) volal technik O2 a že reaguje na hlášenou závadu rychlosti ADSL a že jestli by mohl ve 14h téhož dne přijít ke mně na kontrolu a prověření. V uvedený čas jsem nemohl a tak jsem se pokusil přeložit jeho návštěvu na pozdější hodinu. Řekl, že musí prověřit, zda to půjde a ozve se mi zpět. Neozval.
Dnes mi přišla od T-Mobile SMS, kde se píše (cituji doslova):
Vážený zákazníku, Vámi hlášené potíže s rychlostí internetu ADSL jsme znovu prověřili. Byla změřena rychlost Vaší linky přímo na ústředně. Naměřených 10Mbit/s odpovídá agregaci 1:50, která je dle podmínek služby uplatňována. Linka je plně v pořádku. Váš T-Mobile.
Myslel jsem si, že se dál pustím do vyjednávání o dosažení svého, ale jak tak procházím tyto a podobné příspěvky tak vidím, že si nic nepomůžu, že stejně tak jako ze mě dělají blbce z většiny svých zákazníků a že tohle nikam nevede.
Ještě jsem zapoměl zmínit, že za uvedenou službu platím historicky 899,- Kč s DPH/měsíc a nůj prvotní důvod mého telefonátu k nim nebyl ani tak řešit reklaamci pomalého internetu, ale ukončit s nimi smluvní vztah (nejsem již vázaný dobou užívání). První co následovalo byly otázky "Proč a nač" a následovala nabídka slevy 30% z měsíčního paušálu za podmínek, že zůstanu. V tu chvíli se mi to zdálo zajímavé a tak jsem odpověděl, že jsem ochoten o tom uvažovat za předpokladu, že se zlepší, resp. alespoň vrátí kvalita poskytované služby na původní úroveň. Mezitím, co řešíme reklamaci, už mi domů přišly smlouvy k podpisu, kde je ale sleva 30% podmíněna novým závazkem na 24 měsíců, o čemž paní v telefonu pochopitelně nemluvila.
Je to výsměch, zcela degradovali provozní sítě ADSL převzaté od ČRa a jak tak čtu, tak vesměe všem zpívají tu stejnou písničku.