QComp@email.cz (28.7.2013 15:15:44)
Od počátku letošního roku se pokouším o zavedení konektivity VDSL v místě bydliště, jedná se o novou výstavbu ředových rodinných domů. Vycházel jsem z předpokladu, že před domem je připraveno nové vedení pro telekomunikace, proto nebude zavedení problém, v některých okolních domech ve stejné ulici již byly přípojky realizovány. Nejprve jsem se obrátil na svého stávajícího operátora T-Mobile, ten bez udání důvodu žádost stornoval. V březnu 2013 jsem se obrátil na operátora GTS, ten nejprve potvrdil dostupnost služby, ale dle sdělení Telefonica O2 je nutno dokončit vedení k domu. Dokonce mi byla zaslána cenová nabídka kooperující firmy na zřízení přípojky. Podotýkám, že přípojka je na ulici cca 3m před domem vyvedena u společného sloupku elektro a plyn a kabel do domu je rovněž připraven. Pro realizaci přípojky je třeba upevnit na sloupek elektro a plyn z vnější strany skříňku se svorkovnicí, propojit kabel a připojit v rozvaděči v ulici UR, který je vzdálený cca 15m od přípojky do domu. Cenová nabídka na provedení těchto prací byla stanovena na 7.500,- Kč bez DPH, což naprosto neodpovídá rozsahu potřebných prací. Protože jsem neakceptoval toto ocenění, společnost GTS nebyla schopna přípojku realizovat. Mezitím jsem ověřil, že v ulici na stejném vedení jsou realizované 3 přípojky od Telefonica O2 se stejnou službou VDSL. 1 přípojka byla realizována v roce 2011, další 2 přípojky byly realizovány v letošním roce. Ve všech případech mi majitelé přípojek potvrdili, že zřízení proběhlo v rámci objednané služby bez nutnosti úhrady nákladů. V červnu jsem objednal připojení VDSL již přímo od Telefonica O2. Objednávka byla potvrzena, realizace služby je možná (vzdálenost k ústředně je cca 450 m). Opět mi bylo sděleno, že realizace přípojky si vyžádá výkopové práce a investice, náklady prý budou 5.000,- až 10.000,- Kč, ale nebylo specifikováno za co, nabídka byla sdělena telefonicky. Kontaktoval jsem prodejní místo O2, kde mi potvrdili, že zřízení přípojky vyžaduje investice ze strany O2, ale nebyli schopni specifikovat, vycházejí z výsledku jakéhosi původního technického šetření. Protože nerozumím přístupu O2, proč někteří zákazníci mají zřízenu přípojku v rámci služby a jiný zákazník by měl hradit neprosto neadekvátní náklady při stejných technických podmínkách, obrátil jsem se na ČTÚ a žádal vysvětlení tohoto jednání Telefonica O2. O2 mi tvrdí, že po realizaci bude přípojka v mém vlastnictví, což dříve nebylo možné.