Úvod > Články > Rozdíl mezi Applem a Microsoftem

Rozdíl mezi Applem a Microsoftem

Nejde o bitvu dvou přesvědčení (zatvrzelé milovníky jablíček či oken ti druzí stejně nepřesvědčí), ani o minulé či současné finanční úspěchy.

Základní rozdíl je v tom, jak Microsoft a jeho partneři vidí současný trh, a jak Apple designuje a prodává své výrobky.

Ve zkratce to vypadá, že Microsoft k trhu přistupuje shora, zatímco Apple odspoda. Centrální strategie Microsoftu je v pocitu, že každý potřebuje širokou paletu nástrojů zvyšujících produktivitu, a Microsoft, Intel a ostatní parťáci pak designují produkty okolo této centrální myšlenky. Proto také tak masivně podporují současný koncept 2 v 1. Je Surface tablet, nebo je to vlastně laptop? Nebo je to oboje dohromady?

Podle Microsoftu je to zákazníkům vlastně jedno. Marketingová strategie 2 v 1 je jednoduchá – když potřebujeme, je to počítač, když chci tablet, je to tablet. Prostě vsadit jak na červenou, tak na černou, do mašinky nacpat maximum a tím budu mít v ruce všechno, co můžu kdy potřebovat. Problémem může být to, že když vsadím až moc na produktivitu, bude to jako PC výtečné, ale jako tablet spíš nic než moc.

Apple na to jde přesně opačně. Když v roce 2010 Steve Jobs poprvé představoval iPad, donekonečna opakoval, že je to především spotřební věcička. Produktivitu vůbec nezmiňoval, i když jakési verze Pages nebo Numbers tam pro případ nouze byly. Všechny reklamní kampaně se téměř 3 roky opíraly o spotřební charakter, a teprve v posledním roce se začalo mluvit o tvorbě.

Rozdíl je vidět na samotné terminologii. Zatímco Microsoft mluví v marketingu o produktivitě, Apple mluví o tvořivosti. Proto také v reklamách Microsoftu lidé pracují, zatímco v reklamách Applu se baví.

V zaslepenosti nad zisky z Windows a balíku Office Microsoft stále nechápe, jak se Applu povedlo za krátkou dobu zničit mocnou firmu, jakou je třeba RIM. To nechápání charakterizuje i nedávný rozhovor s novým šéfem Microsoftu, který mluví o tom, že „zákazník si bude vybírat Microsoft právě proto, že není jen zákazníkem, ale také půjde pracovat, bude produktivní a s výrobky Microsoftu mu to půjde lépe.“

Nadella nevidí, že lidé si kupují mobilní udělátka především proto, že jim usnadňují život a že je s nimi legrace. Na iPhonu nebyl Office až do poloviny roku 2013 a verze pro iPad je stará jen několik měsíců. A přesto oba přístroje Apple prodává po stovkách miliónů.

Pro seriózní práci má Apple svůj Mac, pro zábavu má všechno ostatní. Microsoft nás rád vidí při práci.

22. 8. 2014

Autor: Václav Větvička

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Nejvíc potenciálu 5G sítí spotřebuje virtuální prostředí

Virtuální prostředí spotřebuje nejvíce potenciálu 5G sítí. Plnohodnotné 3D prostředí je náročné na data a právě 5G...

 

Google spustil předplatné Play Pass

Google oficiálně představil předplatné v Obchodu Play, Play Pass. Služba je zatím dostupná pouze v USA, ale odhaluje...

 

Google nemusí mazat data o všech uživatelích

Evropský soud rozhodl, že Google nemusí smazat data o uživateli, který o to požádá, ve všech státech své působnosti...

Nejčtenější články

Vodafone začal nabízet neomezená data pro jednotlivce

 

Vodafone v létě jako první z českých operátorů zařadil do své nabídky tarif s neomezenými daty. Pokud jste si ho...

O2 TV si můžete pustit na Samsung Smart TV i bez set-top boxu

 

Máte-li doma televizi Samsung vyrobenou po roce 2016, můžete si pustit O2 TV prostřednictvím aplikace. Naleznete ji...

Google Mapy se dočkaly dlouho očekávaných funkcí

 

Google Mapy používá při cestování mnoho z nás. Kromě navigace si na nich jde také přečíst recenze podniků nebo se...