Úvod > Články > Amazon koupil Twitch za 970 miliónů dolarů

Amazon koupil Twitch za 970 miliónů dolarů

Twitch koupil nakonec Amazon, a nikoli Google, jak se původně očekávalo. Web zaměřující se na streaming počítačových her ukazuje, že video není mrtvý formát a může mnohým překvapit.

Na úvod si dovolím omluvu – v článku Je předplatné budoucností internetu? jsem napsal, že Twitch koupil Google. Není tomu tak a minulý týden se stala tato služba největší akvizicí v dějinách Amazonu. Ten, na rozdíl od Apple, Facebooku či Google, nenakupuje úplně často a neutrácí za to velké peníze. Tentokráte udělal výjimku a koupil Twitch.

Jestli službu neznáte, není se čemu divit. Zřejmě zdaleka nejpopulárnější je mezi mladými hráči počítačových her. Velice jednoduše lze nastavit stream z vlastního hraní, a vaši přátelé to mohou sledovat v přímém přenosu.

Jde o zábavu, která odpovídá prvku sociální interakce (obvykle sledujeme známé, kamarády či jinak zajímavé lidi), ale také požadavku na pasivní zábavu. Televize je pro mladé příliš těžkopádná a nezajímavá. Twitch zobrazuje něco, co je baví, hrají tam jejich kamarádi a u toho mohou ještě odpočívat nebo dělat něco jiného.

A že nejde o nějakou okrajovou záležitost, ukazují čísla – ve špičce má služba více diváků než CNN, MSNBC nebo třeba MTV. A i když je oproti YouTube asi 40krát menší, má jasnou cílovou skupinu, což je zajímavé pro inzerenty. Ti potřebují nějak oslovit ty, kteří se na klasickou televizi nedívají a Twitch je zřejmě ideální volba.

Jen pro dokreslení – v červenci diváci zhlédli více než 155 miliard minut obsahu vytvořeného více než milionem uživatelů, mezi kterými jsou profesionální hráči, velká studia, ale především obyčejní hráči, kteří nejsou ničím mimořádní nebo jedineční. Mimo to, že zde mají své kamarády a známé. Počet unikátních návštěvníků byl v tomto měsíci přes 50 miliónů, což je meziroční nárůst téměř o polovinu.

A této masy lidí je si vědom také Amazon. Jaké má se službou plány není jasné, ale Jeff Bezos se nechal slyšet, že služba s takovými čísly je zajímavá sama o sobě. Když k tomu přičteme skutečnost, že Amazon velice aktivně na video obsahu vydělá, rýsuje se zajímavé spojení.

Twitch jednoznačně ukazuje, že video na internetu není mrtvým nebo rozebraným trhem, kde mimo Netflix a YouTube není místo. Je ale třeba se dívat na něj jinak, než velcí hráči, pak zde prostor pro další projekty jednoznačně zůstává

3. 9. 2014

Autor:

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Volocopter - první certifikovaný hybrid dronu a helikoptéry

Víte, co se stane, když se někdo pokusí spojit helikoptéru s dronem? Vznikne Volocopter VC200. Za tímto úžasným...

 

HP Spectre, notebook který překvapil

Společnost HP představila ve Francii novou generaci laptopu Spectre. HP vyvinulo nejtenčí model na světě, zatím. Kdo...

 

Vánoce 2015: Jaké chytré hodinky pod stromeček?

Elektronické dárky pod stromeček jsou velkou výzvou. Umí udělat velkou radost, ale také často patří k těm nejdražším...

Nejčtenější články

Víme, kde v říjnu došlo ke zrychlení DSL připojení!

 

CETIN v posledních měsících intenzivně zrychluje DSL připojení. Přinášíme vám seznam 30 obcí, kde se v říjnu...

Proč se na pořádný fotbal nepodíváte ani na ČT?

 

Britskou Premier League, Sky Bet Championship a španělskou ligu mohou čeští diváci sledovat pouze na Nové Digi TV a...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v říjnu 2016

 

Rychlost mobilního LTE internetu byla v říjnu nejvyšší u operátora O2. V síti 3G je nejrychlejší T-Mobile. Co se...