Český telekomunikační úřad za první čtvrtletí roku 2019 evidoval 508 stížností. Většina z nich se zabývala nekalými nebo agresivními obchodními praktikami poskytovatelů služeb. Jaké konkrétní problémy řešil úřad nejčastěji?
Z celkového počtu 508 stížností se 398 z nich řešilo podle zákona o elektronických komunikacích. 26 stížností ČTÚ postoupil příslušnému úřadu a u 84 z nich se nezjistilo porušení zákona.
Nejčastěji si lidé stěžovali na účastnické smlouvy a vyúčtování. 136 námitek se týkalo smluv a 109 vyúčtování.
Český telekomunikační úřad v tomto období zároveň evidoval 1313 dotazů na činnost telekomunikačních společností. V tabulce níže se můžete podívat na přehled všech dotazů a stížností proti postupu některých poskytovatelů služeb.
Společnost | Počet stížností a dotazů | Počet stížností a dotazů / počet poskytnutých služeb | Počet stížností a dotazů / celkový počet stížností a dotazů |
---|---|---|---|
O2 | 325 | 0,057 % | 17,8 % |
T-Mobile | 183 | 0,032 % | 10 % |
Vodafone | 128 | 0,036 % | 7 % |
UPC | 34 | 0,031 % | 1,9 % |
Nordic Telecom | 2 | 0, 042 % | 0,1 % |
Velmi často bylo předmětem automatické prodlužování smlouvy. S tím měli zákazníci nejčastěji problém u Vodafone. Vodafone sice své klienty upozorní na blížící se konec smlouvy, ale pokud nezíská souhlas na prodloužení, ze zákona automaticky smlouvu převede do režimu na dobu neurčitou.
V takovém případě mají zákazníci právo na bezsankční ukončení smlouvy ve standardní výpovědní lhůtě. A právě v takovém případě se u Vodafonu mnozí z nich setkali s neochotou a podali námitku proti vyřízení reklamace u ČTÚ.
Dalším problémem bylo i propadnutí nespotřebovaného kreditu u předplacených karet. Kodex elektronických komunikací nijak neupravuje dobu platnosti kreditu, ale stanovuje poskytovateli povinnost vrátit klientovi zůstatek, pokud se rozhodne pro přenos čísla.
Tento Kodex byl nově přijat na úrovni EU, ale zatím není transponován do české legislativy. Dá se ale očekávat, že vyřeší některé spory ohledně platnosti kreditu.
Některým zákazníkům zase byly aktivovány nevyžádané služby nebo zřízeny jiné služby než ty, které si objednali po telefonu.
V tomto případě ČTÚ doporučuje, abyste se vyhnuli vyjádřením, která mohou být pokládána za souhlas a i když o službu máte zájem, raději novou smlouvu uzavřete na pobočce.
V grafu níže si můžete prohlédnout, na co si účastníci stěžovali nejčastěji a jak se vyvíjel počet stížností za poslední rok.
Neplatíte příliš vysoký účet za internet? Prověřte si, jestli na vaší adrese není levnější varianta nebo rychlejší technologie:
6. 6. 2019
Autor: Redakce DSL.cz
mobilní telefonpevný internettelekomunikaceVodafone
Huawei se po sankcích ze strany USA snaží snižovat svou závislost na amerických produktech a dodavatelích. V...
Samsung Galaxy Fold se dostal na český trh teprve tento týden, ale výrobce už pracuje na jeho nástupci. Vypadá to...
Čínská komunistická strana vydala nařízení, ve které stojí, že vládní instituce musí odstranit veškerý americký...
O2 TV znovu nefunguje. Už od brzkého rána se uživatelé musí potýkat s výpadky a problémy stále nejsou u konce. O2 se...
Od prosince už si zákazníci se staršími tarify O2 TV L a O2 TV XL nezapnou sportovní kanál Premier Sport. Anglická...
Na konci července letošního roku Vodafone definitivně přebral všechny aktivity UPC v Česku. Toto spojení znamená...