Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Technické otázky > nemůžu přes 425Kbs

nemůžu přes 425Kbs

martin (23.10.2004 02:21:56)

Mám 512/128/3Gb. Nestěžuju si. Neustále to jede kolem 425Kbs a 50 download. Ale říkám si, proč to nikdy nejde přes? Mám winXP profi SP2. Díky za jakoukoli pomoc

Anonym (23.10.2004 02:52:19)

Je to tím,že rychlost 512 je na ATM protokolu a nad tím je ještě protokol ppp , ip a tcp.Vy měříte rychlost na tcp protokolu a každý z uvedených protokolů má nějaké hlavičky atd,takže servisní informace zabírají cca 17 % maximální rychlosti,tak proto jen cca 425 kbit/s.

eLBen (23.10.2004 12:16:52)

Ty servisni informace se stahuji i kdyz ja nic nestahuji, nebo jen pri stahovani dat?

Nargon (23.10.2004 14:42:07)

Ty servisni informace jsou pribaleny na kazdy data, ktery se po adsl prenasej (up i down). Kdyz nic neprenasis tak zadny data navic nejsou.

Garlix (5.11.2004 14:47:47)

A jak mi teda potom nekdo vysvetli, ze download mam pri 512/128 trvale 55,6kB/s a upload 16,0 kBps, coz je cista 128čka. To jako na odesialna data se zadna rezie neuplatnuje? To asi ne ze? Vidim to tak, ze telekom ochcava jen download. Mereno pomoci prikazu ftp z command line ve Win XP, ktery rekne velikost souboru, cas stahovani a prum. rychlost. Coo? Tak ted se snazte ;-)

Anonym (1.11.2004 08:54:41)

Predstav si ze na kazdou obalku musis dat znamku a nalepku s adresou. Kdybys posilal 100 obalek za sekundu a ty nalepky s tema znamkama zvazil tak to budou ty servisni data. Ahoj dedicky ja jdu ucit vase ratolesti word:)

Luboš (23.10.2004 14:53:43)

Tak to by mě zajímalo detailněji, jestli o tom Nargone víš více podrobností, nebo víš kde bych se o tom dozvěděl víc, budu rád když mi poradíš. Díky čau Luboš

Nargon (23.10.2004 16:03:22)

No pokusim se to trochu objasnit. Kdyz posilas nejaky data pres internet tak ty data jsou rozdeleny na pakety asi po 1,5KB u adsl. U modemu je to asi 500B. Je to maximalni velikost, takze muzou byt i mensi. K tomuhle se prida hlavicka paketu, kde jsou informace o tom komu se to vlastne posila. Pak podle pouziteho protokolu se tam pridaji data napr. na opravu, pokud by doslo k poskozeni a mozna jeste neco dalsiho, zrovna me ale nenapada co. Tohle se muze odeslat. Ale adsl modem k tomu prida dalsi hlavicku protokolu ppp a opet prida nejaky ty data. Pak kdyz se ty data dostanou k paterni siti Telecomu, ktery je postaven na ATM protokolu, se tam zase prida dalsi hlavicka a dalsi data navic. Vice se tam uz pridavat nikde na ceste nebude a tady to Telecom "orizne" na 512Kbit/s a data tu opravdu lezou rychlosti 512, ale diky vsem tem hlavickam navic je uzitecnych dat asi jen 83%, tech 17% tvori ty hlavicky. potom jak se ty data dostavaji k vam se ty hlavicky postupne odstranuji a k vam na PC se dostanou ty data co jste chtel. Ale rychlosti pouze 425Kbit. Pokud je to potreba hodne jednoduse tak si predstavte CD. Nahrajete na nej nejake data, pak ho ulozite do krabicky (jedna hlavicka), pak si to date rekneme do kapsy u bundy (dalsi hlavicka). Ale vic nez 1CD v krabicce se vam do kapsy nevejde. A jak prijdete ke kamaradovi tak to cd vyndate z kapsy, pak z krabicky a date ho do PC. Pokud by jste tu krabicku ani kapsu nepouzil tak muzete poslat kamaradovi tech CD mnohem vice najednou, ale zpusobem ze si stoupnete na balkon a hodite ty cd smerem kde bydli kamarad. Ale pak ty CD muzou zkoncit kdekoli a u kamarada asi ne. Snad je to vysvetleny srozumitelne.

Luboš (23.10.2004 16:59:51)

Jo, to je dost srozumitelné, díky moc za vyčerpávající odpověď. Měj se ahoj Luboš

Nargon (23.10.2004 22:43:11)

Jen pro uzivatele je to docela svinarna ze to telecom omezuje tak aby fizicky prenos dat byl opravdu maximalne 512. V siti Telenoru je pri obednani nejake rychlosti vam rychlost zvysena o 10% aby se nekdy clovek dostal na maximum.

Anonym (24.10.2004 11:40:22)

Jaká sviňárna?jeden nabízí 512 na ATM a prodává 512, a druhý 600 na ATM.,ale prodává to jako 512.Jeden prodává linkovou rychlost a druhý datovou rychlost.Lepší je pochopitelně to první,protože za datovou rychlost nemůže prodejce ručit(představte si,že budete mít špatně nastavenou fragmentaci paketů a v každém paketu bude odesláno cca 10 B,pak vám režie prenosu naroste do desítek procent linkové rychlosti).Ale to jak máte nastavenou fragmentaci paketu ISP neovlivní.Pokud dokážete posílat data pomocí ATM protokolu a vynechat IP a TCP protokol,tak se taky dostanete na maximum.

Lukáš (28.10.2004 01:25:57)

Já se taky někdy (skokově) dostanu u IE512 přes 512...

Nargon (28.10.2004 12:36:38)

Pak je to chyba mereni. Ja taky kdyz stahuju tak mi merak nekdy vyhodi 500KB/s, ale je to jen na zlomek s, pokud je to na zacatku nejakyho testu tak je chyba v tom ze pocitac zacne stahovat drive nez zacne pocitat cas a pak kdyz to prepocita a mate 500KB za 2s tak vam vyhodi 250KB/s (hlavne stahovani v IE)

Lukáš (4.11.2004 18:06:17)

Můžu ti poslat screen obrazovky, jede mi to 512 dlouhodoběji (měřeno více programy)

Lukáš (24.10.2004 12:21:06)

Text od Nargona je spráný, ale neodpovídá na otázku o pomalejší rychlosti. Proč mě to teda jede plných 512?? Asi to nebude tím, že data mají měně hlaviček...Proč to Martinovi nejde více než 425 je spíš technická záležitost vedení /vzdálenost slamu, drát../

Nargon (24.10.2004 12:30:13)

Zalezi na tom v cem se to meri. Z vlastni zkusenosti vim ze pri stahovani mi program hlasi rychlost 108 KB/s v Keriu to pise 102 KB/s a v DU Metru to hlasi 115 KB/s ve stejny okamzik. A jestli vam adsl jede 512kbit tj 64KB/s tak tomu se verit da. Zalezi totiz na tom kde a jak se to meri.

insider (24.10.2004 23:11:34)

Boze muj, vy jste mentalci, to snad ani neni pravda. Vy si opravdu myslite ze 17 procent z 512, coz je skoro 100 kbps(!) tvori hlavicky dat? Blahoslaveni chudi duchem... Jen mala napoveda, snad vas to trkne - existuje "cele", "kompletni" ADSL s rychlosti 64, 256.. Fakt si myslite ze 100 kbit zabere rezie? :))) Opravdu jsem netusil, ze tu jsou az takovi IT diletanti, kterym schazi naprosto zakladni inteligence. Jak to je ve skutecnosti: U linky 512 je rezie naprosto minimalni, rychlosne bezvyznamna (mensi nez 28,8 kbps). Telecom ovsem ve skutecnosti pousti strop cca 430 misto 512. Je to proto, ze prave na servisni hlavicky to jde jakoby svest a nikdo neznaly to nepozna, navic 512 neni garantovana rychlost, proto mu za 400 a neco nemuze nikdo nic udelat. Pravdou je, ze vsude v zahranici kde je podil servisnich dat v podstate stejny to lidem samozrejme beha temer 512. Je pravdou, ze jedine Cesky Telecom si dovolil takhle snizit rychlost aby usetril, a aby si zakaznici jiz navykli, ze to je normalni, coz se mu povedlo.

Anonym (25.10.2004 00:22:06)

Tak se podívejte do modemu do systémových info,jakou to uvádí linkovou rychlost např. u 512/128 - bude tam napsáno 512/128.Těch cca 17 % je i 256 kbit/s ,ale ta režie jde spočítat. protokol: ATM-záhlaví : 5 B,data : 48 B PPP-záhlaví : 8 B,data : 1500 B IP-záhlaví : 24 B,data : 1500 B TCP-záhlaví : 36 B,data : 1500 zapouzdření probíhá takto: aplikace-tcp-ip-ppp-atm tzn. že 100 KB dat se rozdělí: tcp 67=67*1500+67*36=102412 ip 69=69*1500+69*24=104068 ppp 70=70*1500+70*8=105188 atm 2192=2192*48+2192*5=116148 Takže se celkem přenáší 116148 B,rozdíl je 16148 B,což je cca 16,148 %.Už je to tedy jasné,kde se bere těch cca 17 %?

Anonym (25.10.2004 10:13:13)

Jiste :) Az na to ze ona zahlavi jaksi linearne nerostou s vetsi prenosovou rychlosti, to je to cele. To pak u ADSL linek napr. 4096 by byla rezie vyssi nez je 512 kbps. Coz je samozrejme holy nesmysl. Ta zahlavi si proste berou urcity maly prostor ktery ale samozrejme primo NEROSTE se zvysujici se rychlosti.

Anonym (25.10.2004 10:37:31)

Ale roste,například atm buňka má vždy velikost 5+48 B a je jedno jestli se tam přenáší 1 B nebo 48 B uživatelských dat.Proč například 1024 kbit má efektivní rychlost cca 820 kbit/s?

Anonym (25.10.2004 11:21:21)

Nema efektivni rychlost 820. Ma efektivni rychlost 820 pouze v podani Ceskeho Telecomu v Ceske republice. Ve vsech jinych zemich ma efektivni rychlost temer 1024. Jenze my jsme tak lehounce manipulovatelny narod.

Jirka (25.10.2004 12:01:45)

To je čistě obchodní záležitost... při "garanci" 20 kbps na megový lajně jednoho uživatele tak telekom snížením z 1024 na 820 může připojit dalších deset lidí bez navýšení nákladů, naopak se mu ještě zvýší zisk.... A to v tom není zohledněný, že ta 820 linka nemusí jet 820, ale taky jenom 20, takž závěr o předražování takto mizerné služby si udělejte sami...

Anonym (25.10.2004 12:18:38)

A není to tím,že jinde ve světě prodávají 1024 ,ale mají nastaveno 1300?U nás se zjevně prodává 1024 a je nastaveno 1024.Kdy už pochopíte,že pokud budete měřit přenos dat na ATM,tak budete mít skutečně 512.Jenže vy ho měříte na tcp,v lepším případě na IP a tím vzniká ten rozdíl.Pokud dokážete stahovat bez použití ppp,ip a tcp protokolu přímo na ATM,tak pojedete 512 na 512.

Jirka (25.10.2004 12:07:41)

Tak to není holý nesmysl, ale holý fakt... Doporučil bych si někde přečíst něco o síťových vrstvách, modelu OSI a protokolech, než začnu psát věci podložené nějakou myšlenkou, která mě zrovna napadla, protože v podání telekomu u tý 4megový linky BUDE SKUTEČNĚ režie kolo 690 kbps...

markot (25.10.2004 13:58:48)

Při větší rychlosti ADSL zkrátka projde po síti za stejnou jednotku času více paketů - tedy i více hlaviček. Maximální velikost paketu na všech vrstvách totiž pořád zůstává stejná. Takže poměr data/hlavičky bude pořád přibližně stejný.

Lukáš (28.10.2004 01:24:02)

Hele diletante outsidře, když už urážíš ostatní, tak mi zodpověz otázku, proč mi to teda u IE 512 chodí naplno, tedy 512kbps?

Anonym (28.10.2004 11:40:13)

hehe to tak 512 ti to nebeha ani nahodou, nauc se prepocitavat kB/s na kb/s. a tenhle nekoho nazyva diletantem :)

Lukáš (4.11.2004 18:03:52)

Blbečku, že se s tebou rozčiluju... když se ani neumíš představit. Přečti si otázku. Počítat umím, ale pokud vysvětli mi, proč když něco ztahuji reálnou rychlostí kolem 50kB/s, v rychlosti připojení se mi to pohybuje 400-512kbps (měřeno více programy) A znovu se ptám, kde se bere těch 512? že by podle tebe 50*8=512?? :-) A když budeš hodně otravovat, pošlu ti screen obrazovky...

Nargon (4.11.2004 18:41:41)

Chyba mereni. Tot vysvetluje snad vse. Jestli ti v mereni vyskoci AKTUALNI rychlost na vice nez je 512kbit tak je to uplne normalni chyba, protoze zadnej omezovac rychlosti nepracuje na 100% a ani merice nejsou presne. Muzes namerit aktualni rychlost treba 1Mbit kdyz mas 512 pripojku, ale urcite ti to 1Mbit v prumeru nebezi. Ale pokud provadis test alespon na 1MB dat tak tam ti prumerna na tech 512 urcite nevyleze.

Anonym (4.11.2004 23:05:23)

Ty jsi ale hlupak, vid? Kdyz stahujes rychlosti 50 kB/s tak prave rychlost tveho pripojeni NENI 512. Boze boze.. Radsi si precti to Nargonovou vysvetleni 3x, snad to z toho pochopis.

Anonym (30.10.2004 21:28:45)

Vypni si ve woknech QoS a pojede ti to naplno. Ovladaci panely-->Sitova pripojeni-->pak to co pouzivas-->click pravym tlacitkem mysi-->vlastnosti-->no a tam nekde odskrtni QoS thats all

Anonym (1.11.2004 08:50:37)

Jeden z nejrozsirenejsich mytu. Vypneme QoS ve woknech a ono to pobezi rychleji.Nesmysl.

Anonym (2.11.2004 00:18:18)

Taky si myslím.... Zkoušel jsem to a vůbec žádná změna :-(

Nargon (2.11.2004 18:54:19)

Samozrejme, zadna zmena by nastat nemela a ani nemohla. Pokud mate modem pouzit jako Router, tak jedine ten modem vi jakou mate rychlost do internetu. Tuhle hodnotu dal neprenasi. Vas PC zna rychlost site mezi routerem a PC a ta je 10 nebo 100Mbit (100 mozna, nevim jestli to modemy zvladaj) a pokud je ten QoS ve win nastaven na 25% rychlosti tak pokud z 10Mbit odeberou 25% tak je rychlost k modemu jen 7,5Mbit ale i to je vice nez rychlost pripojeni modemu do internetu. u 100mbit je to jeste vice, ale stejne to neovlivni.