Úvod > Články > Pixi - novinka od Palmu

Pixi - novinka od Palmu

Americký Palm představil nový model, který opět pracuje na bázi nového operačního systému WebOS. Novinka se jménem Pixi zklame všechny české přívržence, neboť opět pracuje výhradně s operátorem CDMA a zatím je prodáván exkluzivně v síti amerického operátora Sprint.

O Pixi se již několik měsíců rojily zaručené zprávy a předpokládalo se, že název bude Eos. Od počátku je jasné, že se jedná o poněkud chudšího bratříčka úspěšného mobilu Pre. Úhlopříčka displeje je 2,63 palce (oproti 3,1), rozlišení kleslo na 320 x 400 pixelů (Pre má 320 x 480).

Pod displejem nalezneme ovládací dotykovou plochu, pod ní je klasická pevná qwerty klávesnice. Překvapivě chybí středové tlačítko. Rozměry jsou 111 x 55 x 10,85 mm, váha 99 gramů. Pixi je tedy výrazně menší a pokud vedle něj položíme klasické Blackberry, bude vypadat jako neohrabaná cihla.

Také výbava je poněkud ořezaná, samozřejmostí je Bluetooth a GPS, zmizelo ale automatické ostření fotoaparátu a rozlišení je pouze dvoumegapixelové. Klesající ceny pamětí zaručily, že 8 GB je stejné jako u Pre. Procesor Qualcomm MSM7627 je oproti procesoru v Pre levnější.

Těžko pochopitelným úletem je chybějící wi-fi. Jelikož součástí této čipové řady je i bezdrátový modul, je možné, že Wi-Fi je pouze softwarově zablokované, což by uživatele nutilo využívat datové přenosy operátora.

O ceně zatím nechce ani Palm ani Sprint moc mluvit, většinou se odhaduje, že by měla být těsně pod hranicí 100 dolarů. Pixi je očividně zaměřen na mladou generaci, což ostatně naznačuje nová aplikace orientovaná na Facebook. Podle CEO firmy Palm Jona Rubinsteina není úkolem Pixi konkurovat Blackberry nebo nedejbože iPhonu, o to se má postarat Pre. Pixi míří na mladé, kteří si jej pořídí jako designový doplněk a budou jej používat především pro textování a IM.

Vedle aplikace umožňující pohodlnou práci s Facebookem jsou zde i aplikace pro LinkedIn a Yahoo, které se na Pre dostanou až někdy během příštího roku. Jestli ale bude Pixi komerčně úspěšné, to je dnes spíše v rukách operátora Sprint.

U exkluzivních smluv se málokdy podaří objevit komerční trhák (s čestnou vyjímkou iPhonu), navíc operátor Sprint ztrácí zákazníky ve statisících každý měsíc. Zárukou úspěchu tedy Sprint rozhodně není. Pokud ale bude mít šťastnou ruku v kombinaci ceny a nabízených plánů, Pixi se může pro Palm stát finanční spásou. 


30. 9. 2009

Autor: Václav Větvička

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Netflix zdražuje předplatné v USA a Kanadě, u nás si zatím ceny drží

Netflix oznámil zdražení tarifů na některých trzích. V závislosti na tarifu navýší cenu o 1 až 2 dolary. V Česku...

 

Televizní speciál 2021: Kde a kdy koukat na pohádky a vánoční klasiku?

Za pár dní opět usedneme k televizím a začne vánoční pohádkový maraton. V dnešním článku najdete velký přehled...

 

YouTube umožní sledovat videa ve vyskakovacím okně i neplatícím uživatelům

Funkce Picture-in-Picture je jednou z nejžádanějších na YouTube. Zatím ji mohou využívat pouze předplatitelé s účtem...

Nejčtenější články

Prima zveřejnila nová pravidla pro přetáčení reklam na IPTV

 

Od 1. června začne platit zákaz přeskakování reklam na kanálech FTV Prima. Jaké podmínky společnost nastavila pro...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v dubnu 2022

 

Jaké rychlosti v dubnu nabízeli jednotliví poskytovatelé svým zákazníkům? Mrkněte na nejnovější statistiky rychlostí...

Internet s rychlostí až 10 Gb/s bude brzy dostupný i v běžných domácnostech

 

Internet pro domácí použití s rychlostí 1 Gb/s už v česku není žádnou výjimkou. V průběhu následujících let by se...