S podobně nabubřelým heslem přišli zaměstnanci Microsoftu, kteří těsně před slavnostním výkopem Windows Phone 7 předvedli předstíraný pohřeb, ve kterém pohřbívali rakve označené konkurencí, tj. iPhone a BlackBerry.
Z poněkud neznámého důvodu truchlící pozůstalí vynechali Google s Androidem, tedy pokud nemluvíme o tom, že fotografie, které na internet pověsil jeden z účastníků pohřbu, pocházejí z mobilu s operačním systémem Android.
Pravé marketingové šílenství plánuje Microsoft na příští týdny, první salva bude vypálena 11. října v New Yorku. Prudce rostoucí popularita Androidu je právě tím, čeho by se měl Microsoft obávat, protože pokud nedokáže nástup Androidu zastavit, nebude brzy nikdo, kdo by pro Windows Phone 7 vyráběl periférie. Nedávné odhady rozšíření operačních systémů, které představila firma Gartner, naznačily, že to bude právě Android, kterému patří budoucnost. Jeho rozšíření by se mělo zvýšit z 3,9 procent v roce 2009 na 22,2 procent v roce
Pro slavnostní představení WP7 jich zatím bude dost, v říjnu by se měly objevit výrobky od LG, HTC a Samsungu, někteří již dokonce svoji spoluúčast buď zrušili úplně nebo alespoň výrazně zmenšili. Nový operační systém by konečně měl představovat radikální odklon od dosavadní strategie, která se zaměřovala především na firemní zákazníky. To je sice chválihodné (a ve chvíli, kdy má firemní zákazníky pod palcem BlackBerry a iPhone číhá za rohem, pravděpodobně jediné možné řešení), ale pokud lze soudit podle posledního pokusu Microsoftu vypadat „cool“ s mobily Kin One, nepříliš nadějné.
Neexistující multitasking a copy/paste budou vadit jak expertům, tak zákazníkům, takže jeden z reklamních sloganů, které již Microsoft vypustil do světa, tj. „Přichází revoluce“, bude mít do pravdy dost daleko. Ta v oblasti mobilních telefonů přišla v poslední době několikrát, jednou to byl iPhone, podruhé operační systém Android. Microsoft může svižně přijít na to, že ohlásit příchod revoluce je snadné, donutit lidi k tomu, aby se jí chtěli zúčastnit, je ale jiná káva.
Možná, že fingovaným pohřbem chtěl Microsoft pohřbít svoji historii na poli mobilních softwarů a periférií. Ta totiž nijak slavná není, od dlouhých let přešlapování kolem operačních systémů a stagnace v době, kdy ostatní prosperovali, až k perifériím, které buď téměř přes noc zanikly (již zmíněné Kin One a Kin Two) nebo se zuby nehty drží při životě, ale na periférii zájmu (Zune).
Microsoft ale čelí ještě jinému problému, který z Windows Phone 7 dělá další potenciální pec na peníze, jakou je dnes Bing. V době, kdy iPhone a Android nekralovaly světu, měl systém Microsoftu vyžadujících od výrobců periférií licenční poplatky za použití jeho operačního systému, finanční úspěchy. Tento koncept ale vzal ve chvíli, kdy se Google opřel do mobilních telefonů, za své. Microsoft sice žádá pouhých 15 dolarů, ty ale musí někdo zaplatit – buď ukousnou zisky výrobci nebo je zaplatí zákazník. Majitelé mobilních sítí to rozhodně nebudou. Nebudou to ale ani zákazníci, neboť kdo by platil třeba 215 dolarů za mobil s WP7, když si za 200 dolarů koupí iPhone.
Pro šéfa Microsoftu byly novinky konkurence vždy pouze k smíchu. První iPhone se Steve Ballmer snažil zesměšnit opakováním toho, že je to nejdražší mobil světa, o pár let později zase nemohl pochopit, jak chce Google na softwaru, který dává zdarma, něco vydělat.
28. 9. 2010
Autor: Václav Větvička
Francouzský deník Le Monde přestane publikovat příspěvky na platformě X. Odvolává se na zesílený aktivismus Elona...
Vodafone odstartoval dvoutýdenní Crazy Week. V rámci akce zlevnil pevný internet, včetně gigabitové rychlosti, na...
Společnosti Google a MediaTek společně vyvíjí nový čip, který by mohl výrazně zrychlit zařízení pro chytré...
Zítra opět usedneme k televizím a začne vánoční pohádkový maraton. V dnešním článku najdete velký přehled pohádek a...
TikTok plánuje vypnout svou aplikaci pro uživatele v USA už tuto neděli, kdy by mohl vstoupit v platnost federální...
Pokud vám doručovací služby nedodaly vánoční dárky, u kterých garantovaly doručení do Štědrého dne a prodejce vám...