Něco takového patří mezi americké fantazie současné doby. Na jedné straně není divu, ceny za kabelové programy každým rokem rostou, internet přitom nabízí stále větší nabídku televizních show. Ne vždy je to ale tak úplně jednoduché.
Bill Mitchell se o to pokusil. Zrušil kabelové připojení, za které si Time Warner účtoval 130 dolarů měsíčně, a k televizi připojil internet pomocí periférií společností Apple a Boxee. Vydržel to přesně rok, potom ho rodina, znechucená tím, že internet nenabízí pořady, o které stála, donutila znovu připojit kabelovku. Většina dostupných televizních pořadů je totiž tvořena nabídkou televizních společností, které současně vlastní portály, takže se nenamáhají (a ani v budoucnu nehodlají) nabízet pořady konkurence. A pokud někdo touží po kanálech jako je Showtime nebo HBO, má smůlu.
Navíc o přechodu od kabelovky k internetu zatím Američané více mluví, nežli jednají - a podle odhadů expertů firmy Leichtman Research Group to jiné nebude ani v příštích letech. Zdá se tedy, že se této oblasti daří lépe odolávat tlaku internetu, nežli tomu bylo v případě časopisů, knih či hudby. Jedním z důvodů bylo to, že se distributoři a producenti poučili a připravili. V řadě případů se podařilo nastavit smlouvy tak, že ty nejžádanější show a většina sportovních utkání zůstanou pro internet nedostupné.
Podle posledních průzkumů platilo 88 procent dotázaných za televizní programy, což v praxi znamená kabelovku nebo satelit. Pouze 15 procent z nich uvažuje o přechodu na internetové služby, jako je YouTube nebo Hulu. O něco více o tom uvažují mladší dotázaní, ale to celý trend nijak výrazně nemění. Počet lidí, kteří jsou zákazníky kabelových či satelitních společností, přitom stále roste a v běžném čtvrtletí jich ve Spojených státech přibývá kolem 700 000.
Kabelovky přiznávají, že se lidem začínají vysoké ceny zajídat, zejména v případě, kdy si neplatí všechny tři služby, ale jen televizní signál. Snaží se proto zákazníky udržet novinkami - od možnosti využívat signál na všech televizích domácnosti nebo o chytání signálu na iPad.
Služby, jako je Hulu, které byly ještě nedávno zdarma, získávají větší a větší popularitu. Hulu se chlubí desítkami miliónů zákazníků, tiše ale mlčí o tom, že v nabídce najdeme vedle zpráv jen televizní show. Na show kabelových stanic můžeme zapomenout, neboť tyto stanice, které žijí z předplatného, je na internet prostě nepustí.
Dvacet procent lidí sice mluví o tom, že si v příštím roce chce koupit televizi s přímým připojením k internetu, na druhou stranu ale služby jako Boxee, které propojí internet s televizí a umožňují, aby si lidé našli to, co je zajímá, mají hluboko do kapsy. Další alternativou jsou herní konzole, odkud si můžeme streamovat filmy nabízené firmami jako Netflix či Amazon. Ani to zatím žádnou díru do světa neudělalo, pravděpodobně proto, že nabídka filmů pro streamování je chaotická.
A tak se o odstřihnutí drátu stále mluví, ale k nůžkám se nikdo nehrne.
5. 10. 2010
Autor: Václav Větvička
Microsoft letos ukončí podporu hlasové asistentky Cortany v operačním systému Windows. Později ji nahradí sada...
Společnosti Telly a Nordic Telecom uzavřely strategické partnerství. Vzájemně budou nabízet některé své služby.
O2 zařadilo do nabídky novou tarifní řadu NEO+, se kterou si můžete zdarma aktivovat neomezená 5G data na 24 hodin...
T-Mobile představil limitovanou předplacenku se 100 GB dat, za kterou zaplatíte jen 300 Kč měsíčně. A každé 12...
Společnost Netflix rozšířila nová pravidla pro sdílení hesel do dalších více než 100 zemí. Za využívání účtu mimo...
CETIN od dubna zařadil do svého portfolia nový tarif, který umožní na optických přípojkách využívat rychlost až...