Něco takového patří mezi americké fantazie současné doby. Na jedné straně není divu, ceny za kabelové programy každým rokem rostou, internet přitom nabízí stále větší nabídku televizních show. Ne vždy je to ale tak úplně jednoduché.
Bill Mitchell se o to pokusil. Zrušil kabelové připojení, za které si Time Warner účtoval 130 dolarů měsíčně, a k televizi připojil internet pomocí periférií společností Apple a Boxee. Vydržel to přesně rok, potom ho rodina, znechucená tím, že internet nenabízí pořady, o které stála, donutila znovu připojit kabelovku. Většina dostupných televizních pořadů je totiž tvořena nabídkou televizních společností, které současně vlastní portály, takže se nenamáhají (a ani v budoucnu nehodlají) nabízet pořady konkurence. A pokud někdo touží po kanálech jako je Showtime nebo HBO, má smůlu.
Navíc o přechodu od kabelovky k internetu zatím Američané více mluví, nežli jednají - a podle odhadů expertů firmy Leichtman Research Group to jiné nebude ani v příštích letech. Zdá se tedy, že se této oblasti daří lépe odolávat tlaku internetu, nežli tomu bylo v případě časopisů, knih či hudby. Jedním z důvodů bylo to, že se distributoři a producenti poučili a připravili. V řadě případů se podařilo nastavit smlouvy tak, že ty nejžádanější show a většina sportovních utkání zůstanou pro internet nedostupné.
Podle posledních průzkumů platilo 88 procent dotázaných za televizní programy, což v praxi znamená kabelovku nebo satelit. Pouze 15 procent z nich uvažuje o přechodu na internetové služby, jako je YouTube nebo Hulu. O něco více o tom uvažují mladší dotázaní, ale to celý trend nijak výrazně nemění. Počet lidí, kteří jsou zákazníky kabelových či satelitních společností, přitom stále roste a v běžném čtvrtletí jich ve Spojených státech přibývá kolem 700 000.
Kabelovky přiznávají, že se lidem začínají vysoké ceny zajídat, zejména v případě, kdy si neplatí všechny tři služby, ale jen televizní signál. Snaží se proto zákazníky udržet novinkami - od možnosti využívat signál na všech televizích domácnosti nebo o chytání signálu na iPad.
Služby, jako je Hulu, které byly ještě nedávno zdarma, získávají větší a větší popularitu. Hulu se chlubí desítkami miliónů zákazníků, tiše ale mlčí o tom, že v nabídce najdeme vedle zpráv jen televizní show. Na show kabelových stanic můžeme zapomenout, neboť tyto stanice, které žijí z předplatného, je na internet prostě nepustí.
Dvacet procent lidí sice mluví o tom, že si v příštím roce chce koupit televizi s přímým připojením k internetu, na druhou stranu ale služby jako Boxee, které propojí internet s televizí a umožňují, aby si lidé našli to, co je zajímá, mají hluboko do kapsy. Další alternativou jsou herní konzole, odkud si můžeme streamovat filmy nabízené firmami jako Netflix či Amazon. Ani to zatím žádnou díru do světa neudělalo, pravděpodobně proto, že nabídka filmů pro streamování je chaotická.
A tak se o odstřihnutí drátu stále mluví, ale k nůžkám se nikdo nehrne.
5. 10. 2010
Autor: Václav Větvička
42 % Čechů na koncertě nebo jiné hudební akci půjčilo svůj telefon do rukou cizímu člověku. Avast varuje před...
Světová zdravotnická organizace zveřejnila výsledky výzkumu, ze kterého vyplývá, že neexistuje spojitost mezi...
Čeští výzkumníci pracují na aplikaci, která by lidem mohla pomoci zmírnit strach z pavouků a tmy. Využívat k tomu...
T-Mobile přestavil novou nabídku MAGENTA TV, na kterou postupně přejdou i stávající zákazníci. Zjednodušil také...
Fotbaloví fanoušci se mají na co těšit. Startuje Liga mistrů UEFA, Evropská liga a Evropská konferenční liga a...
O2 představilo novou chytrou televizi s předinstalovanou aplikací O2 TV a vlastním tlačítkem na ovladači. Až do...