Úvod > Články > Nokii se nedaří, zaznamenala ztrátu 1,1 miliardy euro

Nokii se nedaří, zaznamenala ztrátu 1,1 miliardy euro

Společnost Nokia stále klesá na žebříčku popularity v oblasti chytrých telefonů. Na důležitých trzích jejím produktům patří jen málo procent podílu, a špatná prodejnost jejích smartphonů (meziročně menší o 31 %) se podepsala i na ztrátě firmy -- ve čtvrtém čtvrtletí Nokia zaznamenala čistou ztrátu ve výši 1,07 miliard euro (takřka 19 miliard korun). Taktéž čisté tržby klesly o 21 procent na 10 miliard eur.

Zpráva uvádí, že zisk na akcii klesl o dost vysokých 73 procent na pouhé 0,06 eura. Obchodní čísla z Nokie tak potvrzují to, o čem se hovořilo dlouhou dobu, co bylo mnohým zřejmé a co šlo odečíst i z analýz z konkurenčních vod. Totiž že Nokia svůj vrchol už zažila -- a že kvůli nečitelným změnám a tahům v operačních systémech a absenci vlajkového přístroje, který by ochromil kunkurenci, se na své místo jen tak nevrátí. 

Trh v posledních letech totiž kromě Applu (iPhone) začal ovládat i Google, jenž se postupně na mnoha velkých trzích vypracoval na pozici jedničky – a nic nenapovídá tomu, že by objem telefonů různých výrobců, kteří linuxový systém Android na přístrojích používají, měl klesat. Naopak dle posledních analýz je každou minutu aktivováno přes 500 přístrojů s Androidem (tedy více než 700 kusů denně). 

Nokii nepomohla ani spolupráce se společností Microsoft, což byl krok, který se vloni dostal pod palbu silné kritiky (ne nadarmo pak kritické hlasy říkají, že taková úzká spolupráce Nokii spíše škodí). Totiž ani mobilní platforma Windows nemá na růžích ustláno a patří jí několik málo procent na trhu. Nedávno uvedené přístroje Nokie s mobilními Windows se situací obou firem v tomto segmentu trhu vůbec nepohnuly. Ne tím správným směrem.

30. 1. 2012

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 798 Kč

Přečtěte si také

 

Temu a Shein omezují reklamu v USA kvůli novým clům

Čínské e-shopy Temu a Shein výrazně snižují výdaje na digitální reklamu v USA. Důvodem jsou nová cla na levné...

 

Mapy.cz se mění na světové Mapy.com

Oblíbená aplikace Mapy.cz se vydává za hranice. Nově se mění na Mapy.com, což symbolizuje její ambice stát se...

 

Meta začala testovat reklamy v platformě Threads

Meta spustila první reklamy v aplikaci Threads. Testování probíhá s vybranými značkami v USA a Japonsku.

Nejčtenější články

Koncesionářské poplatky se od května zvyšují, nově se týkají i mobilů a tabletů

 

Od května 2025 zdražují poplatky za televizi a rádio. Nově budou platit i domácnosti s mobily a tablety schopnými...

T-Mobile nabízí všem zákazníkům AI v hodnotě 5000 Kč na rok zdarma

 

T-Mobile rozdává předplatné umělé inteligence Perplexity Pro na rok zdarma. Aktivovat si ho mohou všichni zákazníci...

Temu a Shein omezují reklamu v USA kvůli novým clům

 

Čínské e-shopy Temu a Shein výrazně snižují výdaje na digitální reklamu v USA. Důvodem jsou nová cla na levné...