Úvod > Články > Microsoft představil výsledky, které jsou spíše zklamáním

Microsoft představil výsledky, které jsou spíše zklamáním

Příjmy meziročně vzrostly o 2,7 procent na 21,46 miliard dolarů, zisk ale klesl na 6,4 miliard dolarů. Žádným velkým tahákem nejsou ani nové Windows 8, propad postihl Office i Xbox. Zdá se, že Microsoft začíná mít hluboké strukturální problémy.

Celkové výsledky Microsoftu nejsou ničím překvapivým a ostatně také jednoprocentní pokles akcií ukazuje, že se podobná čísla vlastně čekala. Hospodaření táhla divize operačních systémů, kde (poněkud nezvykle) figuruje sedmičková i osmičková verze současně. Nárůst tržeb o téměř 25 % ukazuje, že se divizi daří, ale předchozí roky spojené s nástupem nové verze operačního systému byly podstatně lepší.

Také herní průmysl, který měl být dalším pilířem Microsoftu, spíše strádá, když se meziročně propadnul o 11 %. Poněkud problematické je pak číst výsledky divize Business, která má za sebou 10% pokles. Jednak se čeká na novou verzi Office, ale také je zde tlak na migraci ke cloudovým řešením. Ani další divize Server & Tools s 9% růstem není žádným příjemným překvapením, když ji porovnáme s tím, jakým tempem roste konkurence.

Microsoft se tak zřejmě bude snažit (opět) o návrat na hardwarový trh, když unikla informace, že Microsoft Surface nebude jen jedno konkrétní zařízení, ale snad celá rodina produktů. To ale jen dokumentuje skutečnost, že nejlepší roky má společnost za sebou. Trh, který okupuje, je příliš konzervativní, saturovaný a oproti konkurenci nemá dostatečnou schopnost reagovat flexibilně. Srovnání výsledků třeba s Red Hat může působit varovně.

Kdo by snad čekal, že se situace v budoucnu zlepší, bude zřejmě zklamán. Mobilní zařízení a vestavěné systémy jsou dnes jednoznačnou záležitostí unixových systémů, na webu se společnosti dlouhodobě nedaří a ani v Cloudu není příliš silná. Propad u herního průmyslu bude zřejmě stále větší. Společnost by tak měla zkusit najít nové oblasti a trhy, ve kterých je možné rychleji růst. Je totiž možné, že s tímto přístupem by mohla přijít i o své spokojené firemní zákazníky, kteří možná zjistí, že benefity, které etablované řešení Microsoftu nabízí, není adekvátní požadované ceně.

31. 1. 2013

Autor:

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mafra posiluje své postavení na realitním trhu

Vydavatelství Mafra rozšířilo své portfolio o společnost AdInternet. Česká firma se specializuje na prodej realit...

 

Elop končí v Microsoftu, co s ním bude teď?

Dvaapadesátiletý Stephen Elop opustil pozici výkonného viceprezidenta Devices & Services ve společnosti Microsoft...

 

Hlídejte si své účty před kyberútoky

Kyberloupeže a útoky na účty klientů bank v České republice během posledního roku rapidně stouply. Banky posilují...

Nejčtenější články

Nej.cz přechází pod O2. Co se pro vás mění?

 

Nej.cz je od 1. června součástí O2. Akvizice se týká služeb Nej.cz, Kuki a netbox. Podívejte se, co se změní pro vás...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v červnu 2024

 

Rychlosti internetu v červnu kolísaly. Podívejte se, u kterého poskytovatele jsme naměřili nejvyšší hodnoty a která...

O2 představilo letní odměny pro své zákazníky

 

O2 si pro své zákazníky přichystalo na léto řadu novinek. Nabídne jim dvojnásobek Dat naplno nebo O2 tag a repráček...