Úvod > Články > Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Google představil hru pro mobilní telefony s Androidem, která využívá konceptu rozšířené reality.

Po městech tak můžete vidět lidi, kteří staví portály a spojují je, aby získali více bodů pro svoji stranu. A Google na tom může jen vydělat.

Koncept rozšířené reality je všeobecně známý, ale zatím nebylo k dispozici úplně mnoho masivně rozšířených aplikací. Spojení reálného světa, dat a uživatelských zkušeností chce využít projekt  Ingress, který funguje na telefonech s operačním systémem Android. Aplikace je zatím bohužel dostupná jen na pozvánky, ale snad se brzy otevře všem, kdo si chtějí zahrát.

Princip hry je relativně jednoduchý – vědci z CERNu objevili antihmotu a existují dvě strany, které mají k jejímu využívání odlišné postoje – jedni ji chtějí užívat ve prospěch lidstva, druzí reflektují možná rizika. Oba tábory jsou tak kladné. Navrch má vždy ta strana, která disponuje více body. Ty se získávají spojením tří portálů. Ty může člověk sám vytvořit nebo vyrobit vlastní. Musí jít přitom o památky, umělecká díla a podobné objekty.

Google tak přiměl uživatele, aby pro něj hledali zajímavá místa a fotili je. V budoucnu se počítá s tím, že by do této skupiny mohly patřit také obchody či restaurace. Kdo by za malý poplatek nechtěl mít v podniku portál pro rozšířenou realitu?

Podle všeho se zdá, že hra lidi baví, chodí po městech, fotí a spojují. Google tak získává jednak dobrý marketingový nástroj na další monetizaci (ony provozovny), učí uživatele pracovat s rozšířenou realitou, což je důležitý technologický trend (přechod na Google Glass bude relativně snadný) a pak může nafocená místa používat ve svých mapách či průvodcích. Ingress se může časem posunout také na zajímavou komponentu sociální sítě Plus, kde bude konkurovat mnohem klasičtějšímu Foursquare.

Ač jde zatím jen o první testovací aplikaci je zřejmé, že Google má s rozšířenou realitou velké plány a že na ni uživatelé slyší. Dost možná půjde po vyhledávání, mobilním operačním systému či online kanceláři o další oblast, kterou bude Google opanovávat téměř naprosto dominantně.

28. 2. 2013

Autor:

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

WhatsApp bojuje proti fake news: nabídne ověření informací ve zprávách

WhatsApp se rozhodl zatočit s dezinformacemi a fake news. Ke zprávám přidá lupu, pomocí které si můžete ověřit, zda...

 

USA zakázaly TikTok, zatím pouze na vládních zařízeních

Americký Senát schválil zákon, podle kterého nemohou federální zaměstnanci používat TikTok na vládních zařízeních...

 

Messenger nově nabízí zabezpečení otiskem prstu nebo obličejem

Nechcete, aby vaše konverzace viděl někdo, kdo nemá? Chcete je ochránit, když zrovna půjčíte svůj telefon někomu...

Nejčtenější články

O2 začalo nabízet 100 GB dat za 300 Kč

 

O2 představilo opravdu zajímavou limitovanou nabídku. Nově nabízí předplacené karty s 100 GB datovým balíčkem za 300...

Víme, kde se od léta 2020 připojíte k internetu s rychlostí 100 Mb/s!

 

Nordic Telecom i v létě rozšiřuje svůj pevný internet s rychlostí až 100 Mb/s. Podívejte se, jestli je už dostupný...

O2 v tichosti zdražilo DSL modemy a set-top boxy

 

O2 k 1. srpnu změnilo ceny DSL modemů, set-top boxů a O2 Security. U splátek si připlatíte desítky korun měsíčně a u...