Úvod > Články > Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Google představil hru pro mobilní telefony s Androidem, která využívá konceptu rozšířené reality.

Po městech tak můžete vidět lidi, kteří staví portály a spojují je, aby získali více bodů pro svoji stranu. A Google na tom může jen vydělat.

Koncept rozšířené reality je všeobecně známý, ale zatím nebylo k dispozici úplně mnoho masivně rozšířených aplikací. Spojení reálného světa, dat a uživatelských zkušeností chce využít projekt  Ingress, který funguje na telefonech s operačním systémem Android. Aplikace je zatím bohužel dostupná jen na pozvánky, ale snad se brzy otevře všem, kdo si chtějí zahrát.

Princip hry je relativně jednoduchý – vědci z CERNu objevili antihmotu a existují dvě strany, které mají k jejímu využívání odlišné postoje – jedni ji chtějí užívat ve prospěch lidstva, druzí reflektují možná rizika. Oba tábory jsou tak kladné. Navrch má vždy ta strana, která disponuje více body. Ty se získávají spojením tří portálů. Ty může člověk sám vytvořit nebo vyrobit vlastní. Musí jít přitom o památky, umělecká díla a podobné objekty.

Google tak přiměl uživatele, aby pro něj hledali zajímavá místa a fotili je. V budoucnu se počítá s tím, že by do této skupiny mohly patřit také obchody či restaurace. Kdo by za malý poplatek nechtěl mít v podniku portál pro rozšířenou realitu?

Podle všeho se zdá, že hra lidi baví, chodí po městech, fotí a spojují. Google tak získává jednak dobrý marketingový nástroj na další monetizaci (ony provozovny), učí uživatele pracovat s rozšířenou realitou, což je důležitý technologický trend (přechod na Google Glass bude relativně snadný) a pak může nafocená místa používat ve svých mapách či průvodcích. Ingress se může časem posunout také na zajímavou komponentu sociální sítě Plus, kde bude konkurovat mnohem klasičtějšímu Foursquare.

Ač jde zatím jen o první testovací aplikaci je zřejmé, že Google má s rozšířenou realitou velké plány a že na ni uživatelé slyší. Dost možná půjde po vyhledávání, mobilním operačním systému či online kanceláři o další oblast, kterou bude Google opanovávat téměř naprosto dominantně.

28. 2. 2013

Autor:

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Navigace Waze mění svůj vizuální styl

Aplikace Waze prošla velkou změnou – změnila logo, obrázky v uživatelském rozhraní i ikony pro vyjádření nálady pro...

 

WhatsApp spouští platby přes Facebook Pay

WhatsApp oznámil, že pracuje na rozšíření nové funkci, díky které bude možné v aplikaci platit a nakupovat přes...

 

Google Authenticator nově umožňuje přenášet data mezi telefony

Google vydal aktualizaci svého Authenticatoru, která nově umožňuje přenos dat z jednoho telefonu do druhého...

Nejčtenější články

Víme, kde se od června 2020 připojíte k 5G-ready internetu!

 

5G-ready internet od Nordic Telecomu se v červnu rozšířil do dalších lokalit. Podívejte se, jestli je už dostupný i...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v květnu 2020

 

Jak rychle běžel mobilní a pevný internet? Jak si vedl váš poskytovatel v porovnání s ostatními? Podívejte se na...

T-Mobile rozdá neomezená data všem, kteří v létě budou cestovat po Česku

 

Chystáte se letošní dovolenou trávit v České republice? Pak vás potěší nová letní akce „Spolu po magnetové“ od...