Úvod > Články > Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Google představil hru pro mobilní telefony s Androidem, která využívá konceptu rozšířené reality.

Po městech tak můžete vidět lidi, kteří staví portály a spojují je, aby získali více bodů pro svoji stranu. A Google na tom může jen vydělat.

Koncept rozšířené reality je všeobecně známý, ale zatím nebylo k dispozici úplně mnoho masivně rozšířených aplikací. Spojení reálného světa, dat a uživatelských zkušeností chce využít projekt  Ingress, který funguje na telefonech s operačním systémem Android. Aplikace je zatím bohužel dostupná jen na pozvánky, ale snad se brzy otevře všem, kdo si chtějí zahrát.

Princip hry je relativně jednoduchý – vědci z CERNu objevili antihmotu a existují dvě strany, které mají k jejímu využívání odlišné postoje – jedni ji chtějí užívat ve prospěch lidstva, druzí reflektují možná rizika. Oba tábory jsou tak kladné. Navrch má vždy ta strana, která disponuje více body. Ty se získávají spojením tří portálů. Ty může člověk sám vytvořit nebo vyrobit vlastní. Musí jít přitom o památky, umělecká díla a podobné objekty.

Google tak přiměl uživatele, aby pro něj hledali zajímavá místa a fotili je. V budoucnu se počítá s tím, že by do této skupiny mohly patřit také obchody či restaurace. Kdo by za malý poplatek nechtěl mít v podniku portál pro rozšířenou realitu?

Podle všeho se zdá, že hra lidi baví, chodí po městech, fotí a spojují. Google tak získává jednak dobrý marketingový nástroj na další monetizaci (ony provozovny), učí uživatele pracovat s rozšířenou realitou, což je důležitý technologický trend (přechod na Google Glass bude relativně snadný) a pak může nafocená místa používat ve svých mapách či průvodcích. Ingress se může časem posunout také na zajímavou komponentu sociální sítě Plus, kde bude konkurovat mnohem klasičtějšímu Foursquare.

Ač jde zatím jen o první testovací aplikaci je zřejmé, že Google má s rozšířenou realitou velké plány a že na ni uživatelé slyší. Dost možná půjde po vyhledávání, mobilním operačním systému či online kanceláři o další oblast, kterou bude Google opanovávat téměř naprosto dominantně.

28. 2. 2013

Autor:

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Americký zákaz TikToku podle kritiků porušuje právo na svobodu projevu

Americký Senát schválil návrh zákona, který zakazuje TikTok v obchodech s aplikacemi, pokud ji její čínský vlastník...

 

Nizozemská vláda možná přestane používat Facebook kvůli pochybnostem o ochraně soukromí

Nizozemská vláda uvedla, že možná přestane používat Facebook. Doporučil ji to místní regulátor kvůli možnému...

 

Florida omezila sociální sítě pro děti a mladistvé

Florida přijala nový zákon omezující působení mladistvých na sociálních sítích. Děti ve věku do 14 let mají...

Nejčtenější články

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...

Revolut spouští vlastní eSIM a výhodné datové balíčky do celého světa

 

Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v březnu 2024

 

Rychlost u většiny technologií v březnu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a u kterého providera...