Úvod > Články > Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Google představil hru pro mobilní telefony s Androidem, která využívá konceptu rozšířené reality.

Po městech tak můžete vidět lidi, kteří staví portály a spojují je, aby získali více bodů pro svoji stranu. A Google na tom může jen vydělat.

Koncept rozšířené reality je všeobecně známý, ale zatím nebylo k dispozici úplně mnoho masivně rozšířených aplikací. Spojení reálného světa, dat a uživatelských zkušeností chce využít projekt  Ingress, který funguje na telefonech s operačním systémem Android. Aplikace je zatím bohužel dostupná jen na pozvánky, ale snad se brzy otevře všem, kdo si chtějí zahrát.

Princip hry je relativně jednoduchý – vědci z CERNu objevili antihmotu a existují dvě strany, které mají k jejímu využívání odlišné postoje – jedni ji chtějí užívat ve prospěch lidstva, druzí reflektují možná rizika. Oba tábory jsou tak kladné. Navrch má vždy ta strana, která disponuje více body. Ty se získávají spojením tří portálů. Ty může člověk sám vytvořit nebo vyrobit vlastní. Musí jít přitom o památky, umělecká díla a podobné objekty.

Google tak přiměl uživatele, aby pro něj hledali zajímavá místa a fotili je. V budoucnu se počítá s tím, že by do této skupiny mohly patřit také obchody či restaurace. Kdo by za malý poplatek nechtěl mít v podniku portál pro rozšířenou realitu?

Podle všeho se zdá, že hra lidi baví, chodí po městech, fotí a spojují. Google tak získává jednak dobrý marketingový nástroj na další monetizaci (ony provozovny), učí uživatele pracovat s rozšířenou realitou, což je důležitý technologický trend (přechod na Google Glass bude relativně snadný) a pak může nafocená místa používat ve svých mapách či průvodcích. Ingress se může časem posunout také na zajímavou komponentu sociální sítě Plus, kde bude konkurovat mnohem klasičtějšímu Foursquare.

Ač jde zatím jen o první testovací aplikaci je zřejmé, že Google má s rozšířenou realitou velké plány a že na ni uživatelé slyší. Dost možná půjde po vyhledávání, mobilním operačním systému či online kanceláři o další oblast, kterou bude Google opanovávat téměř naprosto dominantně.

28. 2. 2013

Autor:

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Jak u vás letos bude zvonit Ježíšek? Třeba přes mobil...

Pokud zrovna řešíte, jak zasimulovat Ježíškovo zazvonění tak, aby vás děti neodhalily, máme pro vás pár tipů...

 

Překladač Google dostal vylepšený fotoaparát

Google Překladač nahradil svou vestavěnou kameru pro překládání funkcí Google Lens. Funkce převádění textu z fotky...

 

Facebook začal testovat ověřování věku na své seznamce

Společnost Meta zavádí ověřování věku do dalšího ze svých produktů, Facebook Seznamky. Testování zatím spouští pouze...

Nejčtenější články

Vodafone představil nové tarify pevného internetu

 

Vodafone k 1. únoru nahrazuje původní UPC tarify novými balíčky pevného internetu. Můžete vybírat z rychlostí 250...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v prosinci 2022

 

Podívejte se, jaké hodnoty jsme v prosinci naměřili u jednotlivých technologií a kteří poskytovatelé nabízeli...

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v prosinci 2022

 

Průměrná rychlost Wi-Fi připojení se v prosinci po delší době propadla. Jak si vedl váš provider a jaké hodnoty jsme...