Úvod > Články > Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Google představil hru pro mobilní telefony s Androidem, která využívá konceptu rozšířené reality.

Po městech tak můžete vidět lidi, kteří staví portály a spojují je, aby získali více bodů pro svoji stranu. A Google na tom může jen vydělat.

Koncept rozšířené reality je všeobecně známý, ale zatím nebylo k dispozici úplně mnoho masivně rozšířených aplikací. Spojení reálného světa, dat a uživatelských zkušeností chce využít projekt  Ingress, který funguje na telefonech s operačním systémem Android. Aplikace je zatím bohužel dostupná jen na pozvánky, ale snad se brzy otevře všem, kdo si chtějí zahrát.

Princip hry je relativně jednoduchý – vědci z CERNu objevili antihmotu a existují dvě strany, které mají k jejímu využívání odlišné postoje – jedni ji chtějí užívat ve prospěch lidstva, druzí reflektují možná rizika. Oba tábory jsou tak kladné. Navrch má vždy ta strana, která disponuje více body. Ty se získávají spojením tří portálů. Ty může člověk sám vytvořit nebo vyrobit vlastní. Musí jít přitom o památky, umělecká díla a podobné objekty.

Google tak přiměl uživatele, aby pro něj hledali zajímavá místa a fotili je. V budoucnu se počítá s tím, že by do této skupiny mohly patřit také obchody či restaurace. Kdo by za malý poplatek nechtěl mít v podniku portál pro rozšířenou realitu?

Podle všeho se zdá, že hra lidi baví, chodí po městech, fotí a spojují. Google tak získává jednak dobrý marketingový nástroj na další monetizaci (ony provozovny), učí uživatele pracovat s rozšířenou realitou, což je důležitý technologický trend (přechod na Google Glass bude relativně snadný) a pak může nafocená místa používat ve svých mapách či průvodcích. Ingress se může časem posunout také na zajímavou komponentu sociální sítě Plus, kde bude konkurovat mnohem klasičtějšímu Foursquare.

Ač jde zatím jen o první testovací aplikaci je zřejmé, že Google má s rozšířenou realitou velké plány a že na ni uživatelé slyší. Dost možná půjde po vyhledávání, mobilním operačním systému či online kanceláři o další oblast, kterou bude Google opanovávat téměř naprosto dominantně.

28. 2. 2013

Autor:

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Německo zvažuje zákaz sociálních sítí pro mladistvé do 14 nebo 16 let

V Německu se rozhořela debata o věkovém limitu pro sociální sítě. Ministryně školství Karin Prien navrhla hranici 14...

 

Apple, Google a Meta čelí žalobám kvůli kasinovým aplikacím

Federální soudce v Kalifornii zamítl žádosti společností Apple, Google a Meta o zrušení žalob, které je viní z...

 

Mobilní aplikace ChatGPT už vydělala 2 miliardy dolarů

Od spuštění v roce 2023 aplikace ChatGPT pro iOS a Android vygenerovala 2 miliardy dolarů. V přepočtu vydělává 2,91...

Nejčtenější články

O2, T-Mobile a Vodafone spustili vánoční akce: slevy, bonusy i dárky na prodejnách

 

Vánoční kampaně českých operátorů přinášejí zvýhodněné telefony, tarify i příslušenství. Zákazníci mohou získat...

Vodafone zdraží starší mobilní tarify, připlatíte si už od prosince

 

Vodafone upraví ceny starších paušálních tarifů řad Red Basic a Neomezený. Zdražení začne platit 4. prosince 2025 a...

T-Mobile naděluje: telefony se slevou až 8 000 Kč, adventní kalendář i termohrneček zdarma

 

T-Mobile spustil vánoční nabídku slev na telefony, tablety i další zařízení až 8 000 Kč. Nechybí adventní kalendář...