Úvod > Články > Tablet s RT to má sečtené

Tablet s RT to má sečtené

Když Samsung ukončil prodej tabletu Ativ Tab s Windows RT v Německu, v Redmondu zrovna neslavili. Toto rozhodnutí ale bude pouze prvním hřebíčkem do rakve systému RT, protože tablety s ním jsou odsouzeny k zániku.

Důvodů je celá řada, počínaje nesmyslně vysokou cenou, kterou Microsoft tvrdohlavě odmítá snížit. Nepomůže ani nevalný marketing, ve kterém se stratégové Microsoftu snaží předstírat, že vlastně jde o Windows 8.

Jelikož mladší generace spíše hloupne nežli že by zvyšovala IQ, je jasné, že narvat do reklamy informace o čipech a RAM není pro lidi, kteří se chytí spíš na jasný displej, to pravé ořechové. Ne každý si uvědomí, že na windowsovském RT tabletu si s Officem zase tak moc nevrznou.

Profej Surface RT se zastaví i v dalších evropských zemích, protože prodej je nevalný a zájem zákazníků mizivý. 600 euro, který tento tablet stojí na německém Amazonu, je prostě moc, navíc Samsung nabízí vlastní tablet s Androidem za mnohem příznivější cenu. O lukrativní americký trh se Samsung s tímto tabletem ani nehodlá pokoušet. Zájem o RT ztratil i Acer.

Windows RT je podivný hybrid. Pod kapotou to jsou téměř kompletní Windows 8, ale oficiálně na tomto systému nemohou běžet desktopové aplikace, i když vývojáři nabízejí úpravy. Jediné, co poběží, si musíme obstarat přes Windows Store. Office pracuje, ale jen částečně. Zapomeneme na makra a podobná vylepšení, oříznutý je i PowerPoint a OneNote. Nejbláznivější je pak neexistující licence pro firemní použití.

Tohle všechno je nepříjemné, ale pořád by to určitému počtu zákazníků nevadilo. Než se ale Microsoft tabletově rozhoupal, trh se změnil. Microsoft tak dlouho tvrdil, že zákazník nepotřebuje a nechce hračku jako je iPad, ale tabletového plnokrevníka, na kterém můžeme udělat všechno jako na notebooku, až čas oponou trhnul a nevděčný lid zatoužil po změně.

Trhákem dneška jsou sedmipalcové tablety. Prodej těch velkých klesl za jediný měsíc ze 7,4 miliónů na 1,3 miliónu, zatímco prodej prcků narostl na 14 miliónů. Plány samotného Applu se v oblasti 7 palcového iPadu pohybují někde kolem 55 miliónů, což překonává i klasický iPad.

Microsoft se tak dopustil několika hrubých chyb najednou  - špatně odhadl pohyb trhu a vsadil jen na velký tablet, nabídl nepoužitný hybrid v podobě Windows RT, a rezolutně odmítá snížit vysokou cenu i ve chvíli, kdy jeho tablet nikdo nechce.

29. 3. 2013

Autor: Václav Větvička

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Twitter se podřídil ruským úřadům, začal mazat „škodlivý“ obsah

Twitter začal v Rusku mazat ze své sociální sítě příspěvky, které tamní úřady vyhodnotily jako škodlivý. Rychlost...

 

Google snížil provizi z výdělku vývojářů na polovinu

Google si bere provizi z každého prodeje aplikace v Obchodě Play. Doposud si účtoval 30 % z částky, ale nyní provizi...

 

Facebook nařídil stažení klientů Simple Social a Swipe z Google Play

Z obchodu Google Play budou zmizí aplikace Simple Social a Swipe, přes které mohou uživatelé přistupovat k sociální...

Nejčtenější články

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v březnu 2021

 

V březnu opět klesala rychlost kabelového, optického i Wi-Fi internetu. Pouze v případě DSL připojení jsme...

O2 zdražilo hardware a prodloužilo závazek na 5 let

 

Operátor O2 od 1. května upravil podmínky svých služeb. Kromě toho, že výrazně zdražil svůj hardware, také...

O2 zdvojnásobilo rychlost internetu pro více než milion domácností

 

Operátor O2 díky bondingu, výstavbě předsunutých DSLAMů, novým optickým přípojkám a kombinaci pevných a mobilních...