Úvod > Články > Jak dlouho bude Google vyhazovat peníze za Motorolu?

Jak dlouho bude Google vyhazovat peníze za Motorolu?

Ta divize Motoroly, kterou Google vlastní, ztrácí stále více peněz. A nepomohla ani tři kola propouštění, letošní ztráty dosáhnou jedné miliardy dolarů. Ne že by si to Google nemohl dovolit, ale proč?

Když k tomu přidáme 12,5 miliardy dolarů, které za ztrátovou divizi zaplatil, je to pěkný balík. První mobil Moto X byl kritiky přijat s otevřenou náručí jako ukázka toho, co dokáže Android ve chvíli, kdy se mu uvolní ruce a nebude do něj šťourat kdekdo, od výrobců až po telefonní společnosti.

Ale finančně tento smartphone díru do světa neudělal, i když se Google dušoval, že mu stačí prodat přes 6 miliónů mobilů, aby na něm vydělal. Šest miliónů je v porovnání s čísly, kterými se chlubí třeba Samsung nebo Apple, plivnutím do rybníku, ale i tak.

Navíc nevalná podpora ze strany amerických telefonních firem a dostupnost jen na některých trzích o firemní podpoře zrovna v růžových barvách nemluvila.

Když Google Motorolu kupoval a analytici se začali nechápavě drbat na čele, mluvilo se o tom, že hlavním důvodem investice jsou patenty, které by měly chránit ekosystém Androidu proti očekávaným žalobám.

Při pohledu na současná čísla ale to asi nebude tak horké. V nedávném sporu s Microsoftem o licence byly tyto patenty ohodnoceny na nepatrných 1,7 miliónu dolarů ročně. Samotná Motorola přitom za stejné patenty páčila z Microsoftu o rok dřív plné 4 miliardy dolarů. Přinutit ITC k tomu, aby zablokoval import iPhonů se také nepodařilo.

Jak tedy dál? Rozhodně nepůjde o set-top box, protože tuhle část Motoroly už Google za 2,35 miliardy dolarů prodal firmě Arris a Google dál pracuje s Chromecastem, v čemž Motorola nejede.

Google, jehož akcie nedávno jako teprve čtvrté firmy v historii přesáhly hodnotu 1 000 dolarů, samozřejmě může dotovat prodělečnou divizi prakticky navždy. Šéfové zatím stále mluví o tom, že u Motoroly není důvod něco měnit. Uvidíme ale, jak dlouho jim ta trpělivost vydrží.

31. 10. 2013

Autor: Václav Větvička

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

ByteDance testuje zpoplatnění obsahu v čínské verzi TikToku

Společnost ByteDance začala na čínské verzi své sociální sítě TikTok testovat funkci placeného obsahu pro tvůrce.

 

Instagram spustil možnost sdílení příspěvků pro Blízké přátele

Instagram po měsících testování představil veřejnosti možnost sdílet příspěvky ve feedu pouze se seznamem Blízkých...

 

Meta bude uživatelům účtovat 250 Kč za Facebook a Instagram bez reklamy

Společnost Meta začala v Evropě nabízet předplacené verze Instagramu a Facebooku. Tarify bez reklam stojí 9,99 eura...

Nejčtenější články

Magenta TV spustila vysílání nového kanálu DVTV Extra

 

Digitální a satelitní Magenta TV přidala do své nabídky novou stanici DVTV Extra, za kterou stojí moderátoři Daniela...

O2 představilo vánoční nabídku telefonů, na splátku vám stačí odměna za využívání služeb O2 a AirBank

 

O2 odhalilo vánoční nabídku telefonů, které si můžete pořídit i na splátky bez navýšení. Splátku vám přitom pokryje...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v říjnu 2023

 

Jaké rychlosti internetu jsme na DSL.cz naměřili v říjnu? Podívejte se na nejnovější statistiky.