Úvod > Články > Google koupil Nest za 3,2 miliardy dolarů

Google koupil Nest za 3,2 miliardy dolarů

Společnost Google pokračuje v rozšiřování svých obchodních zájmů a získala výrobce chytrých termostatů a kouřových čidel. A to včetně jejího zakladatele Tonyho Fadella, který se podílel na vývoji iPhone či iPad u Apple.

Google za Nest zaplatil 3,2 miliardy dolarů, což je druhá nejvyšší částka na akvizice, které internetový gigant vydal. Více peněz stála jen akvizice Motoroly, která je dodnes řešena jako velice problematická. Samotný nákup pak ukazuje na dvě skutečnosti – v on-line světě, tedy v mateřském businessu Google, není za rozumnou částku možné získat přiměřenou hodnotu.

Navíc by mohl být jakýkoli nákup posuzován antimonopolními úřady, což snižuje efekt i zajímavost investice. Druhou skutečností je, že společnost stále více míří mimo oblast klasických počítačových sítí a snaží se maximálně diverzifikovat (a současně provázat) své portfolio aktivit.

Nest založil Tony Fadell, který se dříve podílel na vývoji klíčových výrobků Apple – iPad a iPhone – a na tom, jak vypadají jeho výrobky, je to vidět – nejde jen o snahu nabídnout uživatelům maximální komfort a jednoduchost, ale také skvělý design.

Automatické termostaty jsou pak jedním z důležitých prvků inteligentních domácností a internetu věcí. Podle počtu osob v domě a jejich návyků regulují spotřebu tepla. Tím nejen zvyšují komfort bydlení (lidem je stále příjemně), ale také spoří netriviální část energie.

Druhou oblastí zájmu jsou pak detektory kouře, které zajišťují bezpečí při případném požáru. Společnost se tak dostává do zajímavé oblasti senzorických sítí, která je s klasickým internetem věcí propojená. Google může společnost nejen použít jako rozjezdový projekt do chytrých domácností, ale také k nim připojit on-line nástroje nebo si připravit cestu pro razantnější vstup do energetiky.

Netriviálním aspektem je přitom možnost získávání dat o uživatelích, která jsou zajímavá, a přitom neobvyklá – jak se chovají, kolik mají hostů, kdy chodí spát, jak mají velký byt atp. Obecně přitom platí, že čím komplexnější informace a překvapivější data, tím lépe se prodává reklama nebo personalizují služby. A to je přesně oblast, která bude pro budoucnost efektivity obchodního modelu Google klíčová.

22. 1. 2014

Autor:

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mafra posiluje své postavení na realitním trhu

Vydavatelství Mafra rozšířilo své portfolio o společnost AdInternet. Česká firma se specializuje na prodej realit...

 

Elop končí v Microsoftu, co s ním bude teď?

Dvaapadesátiletý Stephen Elop opustil pozici výkonného viceprezidenta Devices & Services ve společnosti Microsoft...

 

Hlídejte si své účty před kyberútoky

Kyberloupeže a útoky na účty klientů bank v České republice během posledního roku rapidně stouply. Banky posilují...

Nejčtenější články

Nej.cz přechází pod O2. Co se pro vás mění?

 

Nej.cz je od 1. června součástí O2. Akvizice se týká služeb Nej.cz, Kuki a netbox. Podívejte se, co se změní pro vás...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v červnu 2024

 

Rychlosti internetu v červnu kolísaly. Podívejte se, u kterého poskytovatele jsme naměřili nejvyšší hodnoty a která...

O2 představilo letní odměny pro své zákazníky

 

O2 si pro své zákazníky přichystalo na léto řadu novinek. Nabídne jim dvojnásobek Dat naplno nebo O2 tag a repráček...