Úvod > Články > Ford se loučí s Microsoftem

Ford se loučí s Microsoftem

Čím víc se dnešní auta digitalizují, tím se zvyšuje boj o to, které operační systémy zvítězí. Až do nedávné doby používal Ford pro svůj systém Sync Windows od Microsoftu, teď ale oznámil, že přechází na QNX, který dnes patří kanadské BlackBerry.

Fordu nic jiného asi nezbývá, celý systém určený pro propojení mobilních telefonů a dalších digitálních služeb je totiž již několik let terčem stížností zákazníků. Teď, kdy se objevily dotykové displeje, tak je to ještě horší. 

Zákazníci se stěžují nejen na nepohodlné ovládání, ale také na to, že se systém často zasekne. Spokojenost zákazníků s Fordem proto poslední tři roky klesá a dnes dosahuje 26. místo z 28 sledovaných značek, a i když se hodnotí jen kvalita samotných aut, spokojenost se nemění. Microsoft prostě svému nejlepšímu zákazníkovi nedokázal nabídnout něco, co by lidem vyhovovalo a co by fungovalo.

Vedle kvalitnějšího systému na tom Ford ještě ušetří, protože QNX je levnější. Kvalitnější systém začíná být stále důležitější, protože pro 39 procent amerických zákazníků je digitální systém v autě důležitější nežli tradiční charakteristiky jako výkon, rychlost nebo spotřeba. Systém QNX se tak po Audi, Volskwagenu a BMW dostává do další automobilky.

Je to samozřejmě další rána, kterou v poslední době Microsoft utrpěl. Z aut mu zůstaly ještě firmy Kia Motors, Fiat a Nissan, ale Ford byl největší zákazník. Odchod Fordu se tak přidá v pohromách pro firmu k rostoucí popularitě Applu, minimální spokojenosti zákazníků s Windows 8, aféře kolem Windows XP a neúspěchu tabletů Surface.

Jestli se mezi katastrofy zapíše i nákup finské Nokie, se teprve ukáže. Každopádně poslední roky se Microsoftu příliš nepovedly. Zisky sice nepadají, ale firma prostě už dávno není pro své partnery zajímavá.

QNX je solidní systém, který navíc díky tomu, že současně používá řadu paralelních procesů, netrpí náhlými problémy, které shodí celý systém. Koneckonců QNX pohání některé americké jaderné elektrárny a vojenské drony.

To všechno ale neznamená, že problémy Fordu končí. Pokud se mu nepodaří od základu předělat a hlavně zjednodušit celé uživatelské rozhraní, budou lidi frfnit. No a druhý problém může být to, že si ve chvíli, kdy si převážná většina lidí rozumí buď s Androidem, nebo iOS, Ford vybral sice kvalitní, nicméně okrajový systém.

7. 3. 2014

Autor: Václav Větvička

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mafra posiluje své postavení na realitním trhu

Vydavatelství Mafra rozšířilo své portfolio o společnost AdInternet. Česká firma se specializuje na prodej realit...

 

Elop končí v Microsoftu, co s ním bude teď?

Dvaapadesátiletý Stephen Elop opustil pozici výkonného viceprezidenta Devices & Services ve společnosti Microsoft...

 

Hlídejte si své účty před kyberútoky

Kyberloupeže a útoky na účty klientů bank v České republice během posledního roku rapidně stouply. Banky posilují...

Nejčtenější články

Formule 1 2024: Kde sledovat přímé přenosy?

 

Sezóna Formule 1 2024 startuje. Podívejte se, kde letos sledovat přímé přenosy ze všech velkých cen, kvalifikací a...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v únoru 2024

 

Podívejte se na únorové statistiky rychlostí internetu od DSL.cz. Jak si tentokrát vedly technologie a u kterého...

Platforma X chce konkurovat Gmailu novým XMailem

 

Elon Musk oznámil spuštění vlastního e-mailového klienta XMail. Chce tak konkurovat populárním Gmailu od Googlu.