Úvod > Články > Surface stále prodělává

Surface stále prodělává

Nejnovější informace Microsoftu potvrdily, že i v minulém čtvrtletí tablet Surface prodělává, tentokrát to bylo 45 miliónů dolarů.

Ztráty se sice oproti minulým čtvrtletím zmenšují, ale zatím ještě nebyl sektor, kde by Surface firmě nějaký ten dolar vydělal.

Analytici se nemohou dohodnout na tom, jestli jsou tyto údaje pozitivní, nebo negativní. Ti, kteří chtějí vidět sýr, tak poukazují na to, že každým kvartálem se ztráty o něco snižují, takže za nějaký čas začne tablet vydělávat. Koneckonců s XBoxem to nebylo jinak, jeho divize prodělávala dlouhé roky. A teď se konečně v kase začíná zelenat.       

Kritici, kteří naopak vidí v sýru díry, poukazují na to, že než (pokud vůbec) k nějakým ziskům dojde, bude Surface už zase zastaralý, takže se k zisku nemusí vůbec dostat.

A navíc připomínají, že přiznávaný obrat 494 miliónů dolarů bledne v porovnání s obratem iPadu (7,6 miliardy dolarů), a to ještě Apple přiznává, že toto čtvrtletí nebylo nic moc. Ono to „nic moc“ platí i pro Surface, protože v porovnání s minulým kvartálem klesl prodej o více než procent.

Podle vyjádření samotného Microsoftu dochází ke ztrátám proto, že se tabletu prodává víc, což znamená buď nesmyslně vysoké náklady na marketing (pokud je ovšem Microsoft do podobných vyúčtování počítá), nebo každý tablet prodává pod výrobní cenou.

V podobném případě se ale firma zisků těžko dočká. Jelikož Microsoft nikdy nepřiznal, kolik tabletů vlastně prodal, není možné odhadnout, kolik na jednom prodělává. Stejně tak nevíme, kolik se vlastně prodalo původního tabletu Surface a kolik Surface 2. Pokud ale počítáme průměrnou cenu, Microsoft prodal výrazně méně tabletů nežli Lenovo, kterému na trhu tabletů patří až páté místo.

Ve chvíli, kdy se na trh dostal Office pro iPad (pro chvíli zapomeneme na diskuzi o tom, jestli se najde dost bláznů ochotných platit měsíční poplatky za něco, co využijí jen okrajově, jak jsme o tom psali minule), Microsoft opustil svoji letitou politiku „na prvním místě Windows“.

Navíc softwarová divize opět posílí. Naopak hardwarová divize, která má na krku XBox a Surface, na tom bude zase o něco hůř. Koneckonců Gene Marks pro časopis Forbes napsal, že Surface zemřel ve chvíli, kdy se začal prodávat Office pro iPad. Jistě přeháněl, ale zase ne tak úplně.

V každém případě Microsoft neumí prodávat hardware. Prvních Surface vyrobil tolik, že v okamžiku, kdy zjistil, že je nikdo nechce, vyrobil finanční díru v hloubce 900 miliónů dolarů. U Surface 2 se „poučil“ a pro změnu jich vyrobil tak málo, že se v době předvánočních prodejů dostalo jen na některé obchody.

Pořekadlo o ševci, držícím se kopyta, není tak docela od věci.

9. 5. 2014

Autor: Václav Větvička

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

25 % uživatelů plánuje zrušit své předplatné na Netflixu

Netflix se tento rok potýká s velkým propadem předplatitelů. Podle výzkumu může ale očekávat další pokles, každý...

 

YouTube testuje 11 nepřeskočitelných reklam před začátkem videa

YouTube nedávno experimentoval s 5 nepřeskočitelnými reklamami před videem. Nyní ale testy ještě rozšířil a začal...

 

Americký start up pracuje na optických discích, které umožní zálohovat až 4 TB dat

Americký start up Folio Photonics představil technologii, díky které bude možné na optický disk velikosti CD...

Nejčtenější články

K čemu slouží IP adresa 10.0.0.138 a co dělat, když nefunguje?

 

Se soukromou IP adresou 10.0.0.138 se setkáte třeba při nastavování vašeho routeru. Co ale dělat, když tato adresa...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v srpnu 2022

 

Po velkém červencovém propadu jsme zaznamenali růst rychlostí u všech technologií. Jak si vedl váš provider?

5 nepřeskočitelných reklam na začátku videa? YouTube testuje novinku, která uživatele příliš nepotěší

 

YouTube nedávno zavedl nový formát reklamy, který začne platit už tento měsíc. Uživatelům bez aktivního předplatného...