Úvod > Články > Surface stále prodělává

Surface stále prodělává

Nejnovější informace Microsoftu potvrdily, že i v minulém čtvrtletí tablet Surface prodělává, tentokrát to bylo 45 miliónů dolarů.

Ztráty se sice oproti minulým čtvrtletím zmenšují, ale zatím ještě nebyl sektor, kde by Surface firmě nějaký ten dolar vydělal.

Analytici se nemohou dohodnout na tom, jestli jsou tyto údaje pozitivní, nebo negativní. Ti, kteří chtějí vidět sýr, tak poukazují na to, že každým kvartálem se ztráty o něco snižují, takže za nějaký čas začne tablet vydělávat. Koneckonců s XBoxem to nebylo jinak, jeho divize prodělávala dlouhé roky. A teď se konečně v kase začíná zelenat.       

Kritici, kteří naopak vidí v sýru díry, poukazují na to, že než (pokud vůbec) k nějakým ziskům dojde, bude Surface už zase zastaralý, takže se k zisku nemusí vůbec dostat.

A navíc připomínají, že přiznávaný obrat 494 miliónů dolarů bledne v porovnání s obratem iPadu (7,6 miliardy dolarů), a to ještě Apple přiznává, že toto čtvrtletí nebylo nic moc. Ono to „nic moc“ platí i pro Surface, protože v porovnání s minulým kvartálem klesl prodej o více než procent.

Podle vyjádření samotného Microsoftu dochází ke ztrátám proto, že se tabletu prodává víc, což znamená buď nesmyslně vysoké náklady na marketing (pokud je ovšem Microsoft do podobných vyúčtování počítá), nebo každý tablet prodává pod výrobní cenou.

V podobném případě se ale firma zisků těžko dočká. Jelikož Microsoft nikdy nepřiznal, kolik tabletů vlastně prodal, není možné odhadnout, kolik na jednom prodělává. Stejně tak nevíme, kolik se vlastně prodalo původního tabletu Surface a kolik Surface 2. Pokud ale počítáme průměrnou cenu, Microsoft prodal výrazně méně tabletů nežli Lenovo, kterému na trhu tabletů patří až páté místo.

Ve chvíli, kdy se na trh dostal Office pro iPad (pro chvíli zapomeneme na diskuzi o tom, jestli se najde dost bláznů ochotných platit měsíční poplatky za něco, co využijí jen okrajově, jak jsme o tom psali minule), Microsoft opustil svoji letitou politiku „na prvním místě Windows“.

Navíc softwarová divize opět posílí. Naopak hardwarová divize, která má na krku XBox a Surface, na tom bude zase o něco hůř. Koneckonců Gene Marks pro časopis Forbes napsal, že Surface zemřel ve chvíli, kdy se začal prodávat Office pro iPad. Jistě přeháněl, ale zase ne tak úplně.

V každém případě Microsoft neumí prodávat hardware. Prvních Surface vyrobil tolik, že v okamžiku, kdy zjistil, že je nikdo nechce, vyrobil finanční díru v hloubce 900 miliónů dolarů. U Surface 2 se „poučil“ a pro změnu jich vyrobil tak málo, že se v době předvánočních prodejů dostalo jen na některé obchody.

Pořekadlo o ševci, držícím se kopyta, není tak docela od věci.

9. 5. 2014

Autor: Václav Větvička

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Sony vrací do prodeje legendární Walkmany

Sony vrací do prodeje legendární přehrávače Walkman. Vybrat si můžete ze dvou modelů, tří barev a dvou velikostí...

 

Televizní speciál 2022: Kde a kdy koukat na pohádky a vánoční klasiku?

Zítra opět usedneme k televizím a začne vánoční pohádkový maraton. V dnešním článku najdete velký přehled pohádek a...

 

5 filmů a seriálů na Netflixu, které vás dostanou do vánoční nálady

Vánoce jsou každý rok ve znamení pohádek a romantických komedií. Letos tomu není jinak ani na Netflixu. Vybrali jsme...

Nejčtenější články

CETIN představil nový tarif s rychlostí 2000/1000 Mb/s

 

CETIN od dubna nabídne uživatelům na optických přípojkách nový superrychlý tarif. Zájemci budou moci využívat...

O2 začalo nabízet pevný internet s garancí vrácení peněz

 

Zákazníci si nyní mohou u O2 pořídit nový internet s garancí vrácení peněz do 60 dnů od pořízení. Pokud nebudou...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v prosinci 2022

 

Podívejte se, jaké hodnoty jsme v prosinci naměřili u jednotlivých technologií a kteří poskytovatelé nabízeli...