Alespoň podle poslední snahy Microsoftu. Když se nepodařilo první dvě verze tabletu Surface udat jako zabijáka iPadu, tak si stratégové firmy našli jiný cíl – MacBook Air.
Když došlo k představení nejnovější verze Surface Pro 3, jednoznačně se mluvilo o tabletu, který funguje jako laptop. Koneckonců marketingové heslo to říká jasně – „tablet, který překoná váš laptop.“
Zdá se, že Microsoft opakuje starou chybu – do přístroje narvat všechno včetně myčky nádobí a marketingově se obrnit tím, že tolik toho konkurence neumí. Stejným způsobem zničil kapesní organizátory a dlouhá léta prohrává u mobilních telefonů. Sázku na jednoduchost jim kdysi ukázal Palm a později Apple.
Tablet je ideální pro pouštění Shakiry nebo filmu, u rybníka se podívat, jak to naši šampióni prohrávají v hokeji. Na to je laptop neohrabaný, a pokud se jedná o PC, pomalý. Pokud ale chci skutečně pracovat, tablet leží v kuchyni na stole a makám na PC jakékoliv verze. Prostě jeden k práci, druhý k odpočinku.
Surface Pro 3 je nadupaný až hrůza, oproti staršímu bráškovi je tenčí a lehčí, ostatní tablety pak trumfuje 12palcovým displejem. Za nejsilnější verzi ale zaplatíme nehorázných 1 949 dolarů, a to si ještě připlatíme 129 dolarů za klávesnici, se kterou se v každé reklamě Microsoft pyšní s poukazem na to, že ji iPad nemá. Takže aby bylo jasno, má, ale za prachy extra. Stejně jako Surface.
Zajímavým trikem bylo přitáhnout na pódium váhu a ukázat, že Surface váží míň než MacBook Air. A trik měl pravdu, Trojka skutečně váží necelé dvě třetiny toho, co MacBook. Je to ale prázdný marketingový trik – jednak se u toho neváží ta klávesnice (s ní už je ten rozdíl výrazně menší), jednak se porovnává tablet s 13palcovým MacBookem.
Microsoft sází na to, že třetí verze jejich produktů už konečně vychytala mouchy a že zákazníci konečně přijdou. Bylo by na čase, poslední odhady odhadují ztráty divize tabletů na neuvěřitelné 2 miliardy dolarů.
Současná 1,3 procenta trhu jsou pro giganta velikosti Microsoftu poněkud trapné a je otázkou, jestli v době, kdy prodej tabletů klesá obecně (mluvit o tom může jak Apple, tak Samsung, kterým společně patří 54 procent všech prodaných tabletů), povede zlepšit něčím, za co zaplatíme od jednoho do dvou tisíc dolarů.
A hlavně – zabere přístroj, který se tváří jako tablet, ale je ve skutečnosti počítačem?
29. 5. 2014
Autor: Václav Větvička
Společnost Warner Bros. spustila v USA novou streamovací službu Max, která spojuje HBO Max a Discovery+. Snaží se...
Společnost Netflix rozšířila nová pravidla pro sdílení hesel do dalších více než 100 zemí. Za využívání účtu mimo...
Společnost Netflix oznámila, že v příštích čtyřech letech investuje v Jižní Koreji 2,5 miliardy dolarů (53,6...
CETIN od dubna zařadil do svého portfolia nový tarif, který umožní na optických přípojkách využívat rychlost až...
O2 rozdává dárky zákazníkům, kteří si na e-shopu objednají nejnovější O2 TV set-top box. Za 1 Kč si mohou pořídit...
V dubnu se rychlosti mobilního i pevného internetu opět propadly. Podívejte se, kteří provideři nabízeli...