Úvod > Články > Tablet není tablet

Tablet není tablet

Alespoň podle poslední snahy Microsoftu. Když se nepodařilo první dvě verze tabletu Surface udat jako zabijáka iPadu, tak si stratégové firmy našli jiný cíl – MacBook Air.

Když došlo k představení nejnovější verze Surface Pro 3, jednoznačně se mluvilo o tabletu, který funguje jako laptop. Koneckonců marketingové heslo to říká jasně – „tablet, který překoná váš laptop.“

Zdá se, že Microsoft opakuje starou chybu – do přístroje narvat všechno včetně myčky nádobí a marketingově se obrnit tím, že tolik toho konkurence neumí. Stejným způsobem zničil kapesní organizátory a dlouhá léta prohrává u mobilních telefonů. Sázku na jednoduchost jim kdysi ukázal Palm a později Apple.

Tablet je ideální pro pouštění Shakiry nebo filmu, u rybníka se podívat, jak to naši šampióni prohrávají v hokeji. Na to je laptop neohrabaný, a pokud se jedná o PC, pomalý. Pokud ale chci skutečně pracovat, tablet leží v kuchyni na stole a makám na PC jakékoliv verze. Prostě jeden k práci, druhý k odpočinku.

Surface Pro 3 je nadupaný až hrůza, oproti staršímu bráškovi je tenčí a lehčí, ostatní tablety pak trumfuje 12palcovým displejem. Za nejsilnější verzi ale zaplatíme nehorázných 1 949 dolarů, a to si ještě připlatíme 129 dolarů za klávesnici, se kterou se v každé reklamě Microsoft pyšní s poukazem na to, že ji iPad nemá. Takže aby bylo jasno, má, ale za prachy extra. Stejně jako Surface.

Zajímavým trikem bylo přitáhnout na pódium váhu a ukázat, že Surface váží míň než MacBook Air. A trik měl pravdu, Trojka skutečně váží necelé dvě třetiny toho, co MacBook. Je to ale prázdný marketingový trik – jednak se u toho neváží ta klávesnice (s ní už je ten rozdíl výrazně menší), jednak se porovnává tablet s 13palcovým MacBookem.

Microsoft sází na to, že třetí verze jejich produktů už konečně vychytala mouchy a že zákazníci konečně přijdou. Bylo by na čase, poslední odhady odhadují ztráty divize tabletů na neuvěřitelné 2 miliardy dolarů.

Současná 1,3 procenta trhu jsou pro giganta velikosti Microsoftu poněkud trapné a je otázkou, jestli v době, kdy prodej tabletů klesá obecně (mluvit o tom může jak Apple, tak Samsung, kterým společně patří 54 procent všech prodaných tabletů), povede zlepšit něčím, za co zaplatíme od jednoho do dvou tisíc dolarů.

A hlavně – zabere přístroj, který se tváří jako tablet, ale je ve skutečnosti počítačem?

29. 5. 2014

Autor: Václav Větvička

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

YouTube umožní sledovat videa ve vyskakovacím okně i neplatícím uživatelům

Funkce Picture-in-Picture je jednou z nejžádanějších na YouTube. Zatím ji mohou využívat pouze předplatitelé s účtem...

 

Google začne zdarma nabízet sadu služeb Workspace

Workspace, dříve G Suite, nabízel internetový gigant za předplatné začínající na 6 dolarech (126 korun) měsíčně za...

 

Ulož.to žádá náhradu škody po distributorech filmu Šarlatán

Agentury Dilia a CinemArt vyhrály soudní spor se serverem Ulož.to, který tak musel zajistit nedostupnost některých...

Nejčtenější články

Velké srovnání tarifů českých operátorů

 

Operátoři O2, T-Mobile i Vodafone představili v posledních týdnech nové tarify. Který z nich se ale vyplatí nejvíce...

Kolik v Česku zaplatíte za satelitní internet Starlink?

 

Starlink Elona Muska míří do Česka. Před několika týdny nahlásila společnost SpaceX zahájení činnosti ČTÚ a nyní...

Slovenský Antik Telecom začal nabízet internet s rychlostí 10 Gb/s

 

Slovenský poskytovatel Antik Telecom začal svým zákazníkům nabízet připojení j internetu o rychlosti 10 Gb/s...